پکیج فصل گردشگری استان رونمایی می‌شود

کاری- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تصمیم گرفته شده سه ماه مهر، آبان و آذر را به عنوان ماه‌های هدف گردشگری استان قرار داده شود، اضافه کرد: در راستای جذب گردشگر رویدادهای و جشنواره‌های مرتبط با حوزه گردشگری را به این ماه‌ها منتقل می کنیم. هادی شاه وردی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه به‌زودی پکیج فصل گردشگری استان رونمایی می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی معرفی و پرداختن به جاذبه‌ها آثار و مکان‌هایی است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

تهیه بیش از ۳۰۰ دقیقه
تولید محتوا و کلیپ در حوزه گردشگری
وی اظهار کرد: نوروز سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی رخ داد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته جاذبه‌های خوبی در حوزه تولید محتوا با زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی روسی معرفی شد تا فرصت‌های سرمایه گذاری رقم خورد و امسال بیش از ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا و کلیپ داشتیم.شاهوردی با بیان اینکه در حوزه رسانه‌ها خبرگزاری‌ها برای معرفی ظرفیت‌ها فعالیت خوبی داشتند که بخش اعظم معرفی جاذبه‌های استان همت و پیگیری خبرنگاران بوده است افزود: تلاش داریم چشم‌انداز درستی در حوزه گردشگری استان مشخص شود. وی تاکید گرد: این موضوع نیاز به هم افزایی همه ادارات و دستگاه‌های مرتبط دارد که خواستاریم مورد توجه قرار گیرد.

معرفی چهره های شاخص شهرستانهای استان
شاه وردی با اشاره به اینکه از برنامه‌های میراث معرفی چهره‌های شاخص شهرستان‌ها است، یادآور شد: یکی از چهره‌های فرهنگی بسیار مهم در خراسان جنوبی مرحوم آیت ا… هادوی است که نقش موثری در تحریم تنباکو داشته است. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه مرحوم هادوی در مالکیت راه و شهرسازی است، ادامه داد: پیشنهاد داده شده این خانه در ملکیت راه و شهرسازی باقی بماند ولی در طی یک قرارداد، بهره برداری آن به میراث فرهنگی واگذار شود که تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.وی با بیان اینکه در حوزه بازسازی و مرمت خانه مرحوم هادوی همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند، یادآور شد: سال گذشته در زمینه مرمت خانه مرحوم هادوی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم.وی با اشاره به خانه شریف و امکان بازدید از آن ادامه داد: خانه شریف به طور کامل به بهره برداری نرسیده و در صورت بهره برداری کامل و فعالیت قالب بوتیک هتل باید همیشه باز باشد.

برنامه ریزی برای مرمت بافت های فرسوده شهرستانهای استان
وی با اشاره به اینکه در حوزه مرمت بافت فرسوده شهرستان‌های استان برنامه ریزی های بسیار دقیقی داشته‌ایم، ادامه داد: به عنوان مثال برای مرمت بافت محله «ته ده» بیرجند حدود ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان در نظر گرفتیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ا بیان اینکه در زمینه مرمت و بهسازی بافت قدیمی شهرستان‌ها به دنبال استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی هستیم، ادامه‌داد: برای بافت قدیمی ثبت شده در شهرستان بشرویه دو میلیارد تومان و برای خوسف یک میلیارد تومان گذاشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت