پیشرفت ۵ درصدی بیمارستان شمال شهر

گروه خبر – دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیش از سه میلیارد برای بیمارستان شمال این شهر سرمایه گذاری کرده و این پروژه ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در اولین روز از دهه فجر سال گذشته کلنگ احداث بیمارستان شمال‌شهر بیرجند در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۸۰ مترمربع با حضور مردم و مسئولان در محله مهرشهر بیرجند بر زمین زده شد.این پروژه خیّرساز و شامل بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، بستری درمانگاه و داروخانه است و پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم کلنگ زنی این پروژه، گفته بود : «با توجه به نبود بیمارستان در شمال‌شهر بیرجند و نیاز مردم به خدمات درمانی در منطقه مهرشهر، ساخت بیمارستان محلی در این منطقه احساس شد. در سفر معاون درمان وزارت بهداشت به استان که سال ۹۷ صورت گرفت، موافقت ساخت بیمارستان محلی در مهرشهر گرفته شد. بهمن‌ماه سال ۹۷ نامه‌ای دریافت شد که ساخت بیمارستان در صورت داشتن خیّر در منطقه مهرشهر بلامانع است.با خیّر تفاهم شد و با پیگیری دستگاه‌های مربوطه زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت.با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایزنی شده که بعد از ساخت بیمارستان محلی در این منطقه یک درمانگاه تخصصی به این بیمارستان افزوده شود. امیدوارم با وجود خیّر، آماده‌بودن زمین و کلنگ‌زنی به زودی شاهد بهره‌برداری این پروژه و ارائه خدمات بیمارستانی به مردم این منطقه باشیم.» پس از گذشت حدود ۶ ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص تعهدات دانشگاه در قبال پروژه ساخت بیمارستان شمال شهر(مهر شهر) گفت: مجوز لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده و زمین مذکور نیز در سال گذشته برای ساخت به خیر واگذار شده و تاکنون حدود ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. دهقانی با بیان اینکه از دیگر تعهدات دانشگاه پیگیری خرید انشعاب برق، گاز و نظارت بر ساخت پروژه مذکور است گفت: پس از تکمیل و بهره برداری در خصوص تامین نیرو و تجهیزات، اقدام لازم صورت خواهد گرفت.وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون  ریال بابت خرید زمین و پروانه ساخت پرداخت کرده است. وی ادامه داد : پس از تکمیل و بهره‌برداری در خصوص تامین نیرو و تجهیزات، اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

ماژان شهر شد

ایرنا – وعده استاندار برای ارتقاء روستای ماژان با موافقیت وزیرکشور محقق شد.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تحقق وعده استاندار و موافقت وزیر کشور با ارتقای روستای ماژان به شهر افزود: بنا به ابلاغیه وزارت کشور، تاسیس و راه‌اندازی شهرداری در این شهر موکول به صدور حکم بعدی خواهد بودناصر خوش خبر گفت:  وزیر کشور طی ابلاغیه‌ای به استاندار خراسان جنوبی با تبدیل روستای ماژان به شهر موافقت و ماژان در شهرستان خوسف به عنوان سی و یکمین شهر استان خراسان جنویی مجوز ارتقا دریافت کرد. وی افزود: موضوع راه‌اندازی شهرداری و ارائه خدمات شهری در شهر تازه تاسیس ماژان به طور ویژه دنبال می‌شود.وی به پیگیری‌های استاندار برای این موضوع اشاره کرد و گفت: بعد از آخرین بازدید استاندار از بخش جلگه ماژان، در شامگاه ۱۷ تیرماه قول ارتقای این روستا داده شد. معاون استاندار ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تماس‌های تلفنی استاندار، موافقت وزیر کشور اول مردادماه امسال ابلاغ شد.  وی با تبریک این ارتقا به مردم ماژان اظهار امیدواری کرد: با عنایت دولت و مشارکت مردم، شاهد افزایش سطح خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهر تازه تاسیس باشیم.

عروسی خوبان

محمودآبادی – زوج جوان بیرجندی که به بخاطر شیوع کرونا از برگزاری جلسه عروسی در تالار خوداری کردند و ولیمه عروسی خود را بین  خانواده های نیازمند، ایتام تحت پوشش مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی توزیع کردند.این زوج جوان که خواستند نامی از آن ها برده نشود گفتند: زندگی بسیاری از مردم با شیوع کرونا منحوس دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده و آنها این کار جزء وظیفه انسان دوستی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک مؤمنانه دانستند.آنها گفتند: شرایط موجود را دیدیم، هم بخاطر کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت می کردیم و تجمع نمی کردیم و از طرفی هزینه ازدواج رو باید به بهترین شکل صرف می کردیم با مشورت دوستان و آشنایان تصمیم گرفتیم با همکاری مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی با رعایت پروتکل های بهداشتی غذا در رستوران پخت شود و در بین ایتام و خانواده های نیازمند که از قبل شناسایی شده بودند توزیع شود. «زینب رمضانی» رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی با قدردانی از اقدام شایسته و خداپسندانه این خانواده که با همکاری این مرکز به یاری نیازمندان شافتند گفت: طرح الفبای مهربانی ویژه عید غدیر اجرا می شود که  در این طرح با همکاری موسسه تحکیم خانواده استان ۱۰۰۰ بسته فرهنگی و بسته اسباب بازی به همراه غذای گرم بین خانواده های نیازمند و ایتام استان توزیع خواهد شد.

سامانه هشدار سریع اورژانس راهاندازی شد

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: سامانه هشدار سریع در اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه‌اندازی شد که ۳۳ مورد حادثه ویژه را در لحظه بروز هشدار می‌دهد.به گزارش ایرنا، سید محمدرضا حسینی در نخستین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی شورای پدافند غیرعامل استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در استانداری برگزار شد افزود: سامانه هشدار سریع، صدور هشدار به موقع در موارد رخداد حادثه و موارد احتمالی به جمعیت در معرض خطر است.صدور به موقع هشدار سبب می‌شود که قبل از رخداد، اقدام‌های لازم از سوی تیم‌های پاسخ دهنده انجام و از وقوع یا گسترش آن پیشگیری شود.وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکانات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ۸۰ پایگاه اورژانس به صورت شبانه‌روزی با خودرو و سیستم‌های ارتباطی وجود دارد، واکنش سریع به موقع وارد عمل می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین در ایستگاه‌های مرزبانی و قرنطینه مرزی در حوزه ترددها موارد مشکوک را کنترل می‌کند که حمایت‌های استانداری در زمینه حمایت و تامین امکانات جای قدردانی دارد.حسینی با اشاره به لزوم تاب‌آوری سیستم‌های تاسیساتی بیمارستان‌های استان اظهار کرد: سال گذشته تمامی بیمارستان‌های استان به سیستم برق اضطراری مجهز شد. وی در ارتباط با مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا عنوان کرد: تمامی اقدامات یک ماه قبل از شیوع کرونا در استان آغاز و حتی خریدهای عمده تجهیزات نیز قبل از بهمن ۹۸ تامین شد در غیر این صورت هنگام مواجهه با بیماری این تجهیزات نایاب می‌شد در صورتی که بعد از شیوع بیماری با مشکلی مواجه نشدیم.حسینی درباره پدافند غیرعامل ارتباطات مرکز اورژانس استان گفت: برای انواع تهدیدهای ارتباطی از جمله قطع برق، اینترنت، تلفن و سایر موارد پیش‌بینی لازم انجام شده است. وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی علیرغم سایر دستگاه‌های اجرایی در شرایط کنونی با افزایش شدید خدماتی که باید انجام دهد، مواجه شده است.مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: حجم وسیعی از خدمات در حوزه بهداشت، درمان، غذا ، دارو، تجهیزات و پشتیبانی انجام شده است و از ارائه خدمات در سطح کشور عقب نیستیم. وی بر حفظ روحیه کادر درمان استان تاکید کرد و گفت: از حمایت‌ها و انگیزه سازی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است قدردانی می‌کنیم اما حمایت‌ها باید ادامه یابد تا کادر درمان روحیه خود را از دست ندهند.

پیشکسوت موسیقی مقامی استان درگذشت

ایرنا – استاد «عیسی رستمی» نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این هنرمند به سبب علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می‌کرد و از سال ۱۳۷۸ به صورت تجربی دوتار نوازی را آغاز کرد، سپس در سال ۱۳۸۲ از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان بهره برد.

زمین لرزه در نهبندان خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: زمین لرزه بامداد دیروز سه بار نهبندان را لرزاند و تاکنون گزارشی از بروز خسارت اعلام نشده است. به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین و چهار کیلومتری شهر نهبندان اتفاق افتاد. طبق گزارش‌های رسیده شدت زلزله به حدی بود که مردم نهبندان آن را احساس کردند.

کشف ۴۱۱ کیلوگرم مواد مخدر در طبس

ایرنا – فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰۲ کیلوگرم تریاک و ۱۰۹ کیلوگرم حشیش در شهرستان طبس خبر داد. سردار مجید شجاع گفت: ماموران انتظامی طبس خودرو پژو پارس قاچاقچیان را که با سرعت بسیار بالایی در حرکت بود، شناسایی کردند و به راننده خودرو دستور ایست دادند. متهمان بدون توجه به ایست پلیس از محل متواری شدند که با اجرای طرح مهار خودرو توسط ماموران متوقف شد و در بازرسی از آن مقدار ۳۰۲ کیلوگرم تریاک و ۱۰۹ کیلوگرم حشیش را کشف کردند. به گفته وی در این عملیات ۲ دستگاه خودرو سواری که به عنوان راه پاک‌کن محموله مواد مخدر را  اسکورت می‌کردند، شناسایی و توقیف شدند

افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه در استان

مهر- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امشب تا اوایل هفته آینده طی ساعات عصر و شب افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه و خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت. علیرضا
خندان رو افزود:  در مرز شرقی و برخی نقاط جنوبی و غربی مانند نهبندان، خوسف و طبس وزش باد شدید و در برخی ساعات خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.وی افزود: تداوم گرما تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

۲ میلیارد ریال برای بازسازی محور حاجی آبادزهان

مهر- رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای زیرکوه از انجام عملیات روکش آسفالت گرم محور حاجی آباد- زهان به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال خبر داد. حسین ضامن ادامه داد: با توجه به آمار بالای تردد خودروهای عبوری از محور حاجی آباد -زهان به سمت روستاهای مجاور و مرکز استان، بازسازی محور در دستور کار است. همچنین در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی این شهرستان و به منظور رضایت مندی عمومی عملیات روکش آسفالت گرم در محورحاجی آباد – زهان به طول ۱۰ هزار متر در حال انجام است. رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای زیرکوه افزود: این پروژه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.

شناسایی ۵  هزار کاربلد بدون سرمایه در حوزه صنایع دستی

ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با کمک فرمانداران، بخشداران و دهیاران، پنج هزار نفر از افرادی که در حوزه صنایع دستی تجربه داشتند اما سرمایه‌ای برای آغاز یا توسعه کار خود نداشتند، شناسایی شدند.  به گفته مشیرالحق عابدی در نشست تبیین فرایند اجرای خوشه‌های صنایع دستی ادامه داد :استان کمک بلاعوض ۳ تا ۵ به میلیون تومانی به افرادی که بنا بر اعلام کمیته‌های پایش شهرستانی و استان در راستای هزینه‌کرد تسهیلات برای تولید محصولات مدنظر اقدام کرده‌اند، با توجه به رسته هنری پرداخت می‌شود. وی گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی در سفر دکتر نوبخت به استان، گام‌های ارزنده‌ای در راستای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه برداشته شده است و در اولین گام نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط اقدام شد. وی ادامه داد: بعد از پالایش فهرست ثبت ‌نام شدگان در این طرح، سه هزار نفر به عنوان متقاضیان واجد شرایط به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و همین طور صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند. وی گفت :حسب دستور استاندار، اعتبار لازم برای برخورداری افراد واجد شرایط از بیمه اجتماعی در این طرح فراهم شده و تا این لحظه با توجه به مدارک ارائه شده هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد از بیمه اجتماعی برخوردار شده‌اند.

افزایش قربانیان کرونایی در استان به ۹۰نفر

صدا و سیما – تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان با ثبت یک مورد فوت جدید به ۹۰نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبرگفت: هم اکنون ۱۸۶بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۷۳نفر آزمایش کرونای آنها مثبت است. مهدی زاده افزود : از ۷۳نفر بیمار مبتلا به کرونا، ۱۸نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که حال ۹نفر وخیم اعلام شده است. وی ادامه داد : استان هنوز به لحاظ آمار مبتلایان، در وضعیت هشدار قرار دارد.

مردم نگران نباشند، خون اهداء کنند

صدا وسیما – مدیرکل انتقال خون استان از مردم خواست با توجه به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون استان و نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی به این مراکز مراجعه کنند. دکتر میری مقدم گفت: در استان به همه گروه‌های خونی و بویژه گروه‌های خونی منفی نیاز است که از افراد دارای شرایط اهدای خون می‌خواهیم به مراکز خونگیری مراجعه و برای کمک به بیماران نیازمند استان خون خود را اهداء کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت