پیشبینی یک اصولگرا از رقابت لاریجانی با رئیسی و قالیباف

یک عضو جمعیت ایثارگران درباره حمایت رئیسی از قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ و افزایش شانس رأی آوری او به عنوان کاندیدای اصولگرایان گفت: آنچه قابل پیش بینی است و اخبار پشت پرده نیز آن را تصدیق می کند، اصلاح طلبان در نهایت پشت آقای لاریجانی قرار می گیرند. حالا اگر کاندیدای مقابل او آقای قالیباف باشد، به علت آنکه آقای قالیباف چند دوره کاندیدا شد و رأی نیاورد، احتمال دارد نتواند خوب از پس صحنه رقابت برآید بنابراین در مقابل آقای قالیباف، شانش آقای لاریجانی برای پیروزی بیشتر است. یوسفپور درباره قابلیت قالیباف برای جذب آرای خاکستری اظهار کرد: بعید می دانم این اتفاق بیفتد چون او سه مرتبه کاندیدا شده و رأی نیاورده است. در مجموع شانس رأی آوری آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از آقای قالیباف است. این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: برخلاف آقای قالیباف، آقای رئیسی چون در حوزه ریز مسائل اجرایی وارد نشده و مدیریت او در حوزه کلانتر بوده بنابراین طیف های بیشتری از سرمایه اجتماعی اصولگرایی به او گرایش دارند. ضمن آنکه او جایگاه بالایی نزد شخصیت های پرنفوذ اصولگرایی، علما و مراجع دارد و با توجه به ۱۶ میلیون رأی سال ۹۶ از زمینه بهتری برای کسب پیروزی برخوردار است. کما اینکه آقای قالیباف رئیس مجلس است و نقش مجلس در اداره کشور کمتر از دولت نیست، چون کار ریل گذاری برای دولت را مجلس انجام می دهد.

عده ای در داخل کشور تلاش می کنند به جامعه القا کنند دولت ضعیف است
معاون اول رئیس جمهور گفت: آیا شرایطی از این بدتر هم وجود دارد؟ برخی افراد که خیلی ادعا هم دارند فقط این جملات مقام معظم رهبری را تکرار می کنند و تصور می کنند که دیگران متوجه عملکرد آنها نیستند. هر یک از ما در دوران مسئولیت های مختلف خود کارنامه ای داریم و عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد. اگر می خواهیم مسایل کشور و مشکلات مردم را حل کنیم جز از طریق تفاهم، انسجام و مشارکت ملی قابل انجام نیست. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر راهبرد عزت، حکمت و مصلحت برای ارتباط و تعامل با کشورهای دیگر تأکید کرده اند، گفت: اگر در چنین مقطعی از این راهبرد استفاده نکنیم پس چه زمانی استفاده خواهیم کرد، مسایل کشور با سوزاندن فرصتها قابل حل نیست. جهانگیری افزود: عده ای نیز در داخل کشور تلاش می کنند به جامعه القا کنند دولت ضعیف است و تصور می کنند که اگر دولت را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند، مردم نگاه مثبتی به آنها خواهند داشت اما در حقیقت مردم آنها را اصلاً به حساب نمی آورند.

کسانی که از رهبری حکم دارند از کاندیداتوری در ۱۴۰۰ منع شده اند
عباس سلیمینمین، فعال سیاسی اصولگرا احتمال ورود همزمان آقایان رئیسی و قالیباف به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را رد میکند. وی گفت : آقای رئیسی تازه وارد قوه قضائیه شده اند و کارهای خوبی هم انجام داده اند که اگر رها شود نامطلوب است. این فعال سیاسی در خصوص حضور قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: وضعیت آقای قالیباف فرق میکند. او چند ماه است در راس یک قوه قرار گرفته و ممکن است اگر گزینه ای بهتر از او پیدا نشد و لازم بود قوه مقننه را رها کند و برای انتخابات بیاید. سلیمینمین همچنین گفت: شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کردهاند.

ادعای نیویورک تایمز: ترامپ هفته گذشته امکان حمله احتمالی به تاسیسات هستهای ایران را بررسی کرد
روزنامه آمریکایی نیویورکتایمز میگوید ،دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هستهای ایران را بررسی کرده است اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیسجمهور آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته و هشدار دادهاند که چنین اقدامی میتواند جرقه برخوردهای جدیتر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود. نیویورک تایمز نوشته هرگونه برنامه حملهای، احتمالا روی تاسیسات نطنز متمرکز بوده است. جایی که هفته گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد توانسته ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را به ۱۲ برابر مجاز در برجام برساند. این روزنامه نوشته ترامپ از نهادهای خود درباره امکانهای پیش رو و سناریوهای احتمالی پرسیده است. نیویورک تایمز خبر داد که معاون ترامپ، وزیر امور خارجه، رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر موقت دفاع همگی به ترامپ هشدار دادهاند که از فکر چنین حملهای بیرون بیاید چرا که میتواند منجر به پدید آمدن برخورد نظامی گسترده ترامپ شود.

انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه

رئیس مجلس از دولت به خاطر مخالفتش با طرح اصلاح ساختار بودجه انتقاد و اظهار کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه و نهاد برنامهریزی هم آقای پورمحمدی و هم آقای نوبخت میدانند که حداقل از سه ماه قبل شخص من و بقیه کمیسیونها گام به گام تا ۴۸ ساعت قبل این موضوعات را به صورت هماهنگ پیش بردیم و از آنها به صورت کتبی یا شفاهی در جلسات حمایت شده است ولی حالا اظهارنظر خلاف توافق میکنید که این خلاف توقع ماست.

واکنش نوبخت به نطق قالیباف: مردم به جای اعانه و یارانه، خواهان رفع تحریماند

نوبخت در واکنش به نطق قالیباف که تصمیمات در حوزه مسکن، بورس، ارز و طلا را به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد مرتبط دانسته بود نه به جورجیا و آریزونا نوشت: مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزتملی طلب می کنند. مردم ما هنوز به خاطر دارند که با رفع تحریم میشود سالها شاهد تثبیت نرخ ارز، تورم یک رقمی و رشد دو رقمی بود.

نامه طبری از زندان : در حالی که در منزل صادق لاریجانی بودم بازداشتم کردند

اکبر طبری، از مسئولان سابق قوه قضائیه که این روزها در زندان اوین به سر میبرد در نامه ای که از زندان به یکی از رسانه ها نوشت، گفته است: اینجانب از بدو بازداشت (درحالیکه ناهار میهمان منزل آیت ا… لاریحانی و منصوب مقام عظمای ولایت بودم)، توسط گروه پنجاه نفره بازداشت و ساعت سهونیم شب روانه بازداشتگاه سلول انفرادی شدم.

کروبی به اصلاح طلبان: کاری کنیددر ۱۴۰۰ یک احمدی نژاد ظهور نکند

محمد قوچانی روایتی از آخرین دیدارش با مهدی کروبی می گوید: به یاد میآورد در سال ۱۳۸۸ موضع اصلاحات مشارکت در انتخابات بود تا فردی، چون محمود احمدینژاد رای نیاورد و کشور را به بحران نکشاند. به همین علت همچنان از رای به حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ دفاع میکند و معتقد است در سال ۱۴۰۰ هم باید کاری کرد که یک احمدینژاد دیگر ظهور نکند. نه از آن جهت که او فقط رقیب اصلاحات است بلکه کروبی به صراحت میبیند که هشدار یک دهه قبل او اکنون از اردوی اصولگرایان هم شنیده میشود که احمدینژاد رقیب همه حاکمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت