پویش انتخاب آگاهانه ویژه فعالین گردشگری استان

امین جم – امسال در یک اقدام بدیع و نو ، انجمن گردشگری پایدار به عنوان سازمان مردم نهاد فعال در زمینه ی گردشگری و پایگاه خبری ۷۲۴ پرس برای کمک به انتخاب آگاهانه و ایجاد شور انتخاباتی و همینطور افزایش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ، اقدام به برگزاری پویش «انتخاب آگاهانه ؛ ویژه فعالان گردشگری استان» نمودند.

هدف ما جلب مشارکت
و کمک به انتخاب آگاهانه بود
مدیر انجمن گردشگری پایدار استان در این خصوص با بیان اینکه هدف ما جلب مشارکت مردم و کمک به انتخاب آگاهانه خصوصا جامعه فعالان گردشگری و صنایع دستی استان بود ، گفت : در راه رسیدن به هدف ، اینطور برنامه ریزی کردیم که فعالین حوزه گردشگری و صنایع دستی استان با نظرات کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه ی انتخابی استان در مورد حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی که یکی از پیشران های حوزه ی اقتصادی استان است، به صورت شفاف آشنا شوند.همچنین راحت تر بتوانند تصمیم بگیرند که کدام نامزد می تواند برای حوزه ی گردشگری ؛ اقتصاد گردشگری ، فرهنگی گردشگری در ایتان مفید تر باشد.
احمد کاشانی ادامه داد : ما این پویش را در فضای مجازی با عنوان پویش انتخاب آگاهانه ویژه فعالیت گردشگری و صنایع دستی استان مطرح کردیم . ابتدا از فعالین حوزه گردشگری مردمی ، فعالیت حوزه اقتصادی و فعالین بخش های خصوصی در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان خواستیم که سوالات خود را از نامزد های محترم بپرسند.از آنها خواستیم که چالش های خودشان را در حوزه های انتخابی چهارگانه استان که هر کدام از این حوزه ها که محل فعالیت آن فعالان گردشگری است ، بپرسند. چالش ها را مطرح بکنند ، ضعف ها را بگویند.در مرحله ی بعد ما این سوالات را دسته بندی کردیم در هر حوزه ی انتخابیه و در هر حوزه پر تکرار ترین سوالات را انتخاب کردیم.از بین آن پر تکرار ترین ها با توجه به آمار دو سوال پر تکرار برای هر حوزه انتخابیه انتخاب شد.

ایجاد یک مناظره تخصصی
در حوزه صنایع دستی ،
گردشگری و میراث فرهنگی
وی افزود : در مرحله ی بعدی ما کاندیدا ها را مورد خطاب قرار دادیم و از آنها خواستیم که به سوالات مردم در این حوزه ی تخصصی پاسخ دهند. هر کدام از کاندیدا های حوزه ی انتخابیه سوالات را دریافت کردند و پاسخ های خود را به صورت تصویری برای ما می فرستند و ما ان پاسخ ها را عینا منتشر می کنیم و فعالین حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان در بخش خصوصی و فعالین مردمی به صورت شفاف با نظرات کاندیدا ها در حوزه فعالیت تخصصی خودشان آشنا می شوند.اینگونه به نوعی یک مناظره ی تخصصی در حوزه ی سه گانه ی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان در میان کاندیدا ها شکل می گیرد.کاشانی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال از این طرح خوب بود ، افزود : همینطور استقبال خوبی در میان کاندیدا ها اتفاق افتاد و ما پاسخ ها را مرحله به مرحله دریافت و منتشر میکنیم.

سوال پرتکرار درباره معضل
حمل و نقل هوایی
مدیر انجمن گردشگری پایدار استان در تشریح پرتکرار ترین سوالان در هر حوزه انتخابیه استان ، گفت : بسیار جالب بود در حوزه انتخابیه بیرجند ، خوسف و درمیان پر تکرار ترین سوال از نامزد های محترم این بود که «برنامه مشخص آنها برای رفع چالش ها و مشکلات پرواز های بیرجند و سامان دهی پرواز های فرودگاه چیست ؟» و سوال بعدی پر تکرار در مورد «احیا و مرمت بناهای تاریخی مثل قلعه فورگ درمیان ، بافت تاریخی خوسف، ارگ کلاه فرنگی بیرجند» بود که متاسفانه با وجود تاریخ و ریشه ی کهنی در سرزمین خراسان جنوبی ، شرایط مساعدی ندارد .

حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه
کاشانی ادامه داد : برای حوزه ی انتخابی قاینات و زیرکوه پر تکرار ترین سوال ها « برنامه ی نامزد های محترم به صورت مشخص برای توسعه ی گردشگری مزرعه چیست ؟» و «با وجود مزارع پهناور زرشک و زعفران و همینطور اقامت بوم گردی که در دل این مزارع ایجاد شده اند ، چرا از این ظرفیت استفاده نمی شود؟» بود.سوال بعدی پرتکرار«برنامه نامزد ها برای احیا و مرمت بناهای تاریخی همچون مسجد جامع افین ، باغت تاریخی روستای افین ، مسجد جامع قاین، بافت تاریخی شهر قاین چیست؟» بود.

حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه
وی افزود : برای حوزه ی انتخابیه نهبندان، سربیشه پر تکرار ترین سوال«برنامه مشخص نامزد محترم برای توسعه گردشگری بیابان لوت و روستاهای حاشیه ی آن مثل دهسلم و حیدر و آباد و چاهداشی که روستاهای حاشیه ای ریگ یلان هستند در نزدیک نهبندان چیست ؟ » بود. سوال دوم در این حوزه انتخابیه نیز« با توجه به ظرفیت گردشگری روستایی در این حوزه ی انتخابیه و وجود روستاهای مثل تاج میر ، چنشت ، هریوند، ماخونیک ، دهسلم و حیدراباد ؛ برنامه ی مشخص کاندیدا برای توسعه گردشگری روستایی و توسعه اقتصاد گردشگری روستایی در این روستا ها چیست ؟» بود.

حوزه انتخابیه فردوس
، طبس ، بشرویه و سرایان
مدیر انجمن گردشگری پایدار استان در خصوص دیگر حوزه انتخابیه استان نیز گفت : برای حوزه ی انتخابیه فردوس ، طبس ،بشرویه و سرایان هم پر تکرار ترین سوال «برنامه مشخص کاندیدا برای ایجاد و بهسازی راه های روستایی که دسترسی گردشگران را به اقامت گاه های بوم گردی کویری محیا می کنند چیست ؟ » بود.
سوال بعدی پر تکرار در این حوزه انتخابیه «توجه به وجود چشمه های آب گرم معدنی بی نظیر مثل چشمه آب گرم مرتضی علی در طبس، مثل دکتر ماهی هایی که در ازمیغان وجود دارند،مثل چشمه ی آب گرم معدنی فردوس ؛ برنامه ی مشخص نامزد محترم در باب توسعه گردشگری سلامت در این شهرستان و حوزه ی انتخابیه چیست ؟» بود.
پویشی تخصصی و قابل تعمیم به سایر حوزه های تخصصی
کاشانی با بیان اینکه سوالات کاملا تخصصی و کارشناسانه مطرح شده است ، گفت : این سوالات سوالاتی برآمده از ذهن فعالین حوزه گردشگری بخش خصوصی در استان است. هدف ما آماده سازی و ریل حوزه مطالبه گری تخصصی است. چقدر خوب است که فعالین اقتصادی در استان و حوزه های تخصصی دیگر مثل صنعت، معدن ، تجارت ، ای تی و … هم بتوانند در انتخابات آینده همین پویش مردمی را به طور تخصصی ایجاد و سوالات تخصصی را از کاندیدا ها بپرسند.اینگونه فعالین هر حوزه می توانند با چشم باز کاندیدا های مورد نظر خود را انتخاب بکنند .

ایجاد یک شور انتخاباتی
وی تصریح کرد : قطعا علاوه بر ارتقا آگاهی در انتخاب که اسم پویش ما هم پویش انتخاب آگاهانه است یک شور انتخاباتی هم میان فعالین حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شد و همینطور این شور انتخاباتی در میان کاندیدا ها برای پاسخ گفتن ایجاد شده است.در جریان هستیم که خیلی ای کاندیدا ها به مشاورین خود رجوع کردند و حتی برخی از فعالین گردشگری حوزه انتخابیه خود را مورد مشورت قرار دادند که در پاسخ به این سوال چه باید گفت و ما به دنبال همین بودیم که آگاهی ارتقا پیدا کند و ایجاد شور و نشاط در حوزه انتخابات در استان خراسان جنوبی شکل گیرد.نکنه ی آخر هم این که در این پویش تلاش شد از فضای مجازی به درستی استفاده شود.این پویش کمک می کند تا مردم آموزش ببینند که چطور می توانند از فضای مجازی به نحو احسن استفاده بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت