پوریا ایوبی بسکتبالیست استان در اردوی تیم ملی۲۰۲۲

بسکتبال استان در آرزوی روزهای اوج دوباره
کاری- پوریا ایوبی جوان آینده دار بسکتبال استان در کنار سایر ورزشکاران دعوت شده به اردوی شناسایی تیم ملی بسکتبال جوانان ۲۰۲۲، هنرنمایی می کند.فدراسیون بسکتبال طی نامه ای از پوریا ایوبی بسکتبالیست جوان استان، برای حضور در اردوی شناسایی تیم ملی جوانان ۲۰۲۲ دعوت کرد و او اکنون به همراه دیگر جوانان انتخابی در اردوی تیم ملی در حال تمرین می باشد و امیدواریم آینده روشنی و موفقیت های چشمگیری برای استان رقم بزند.

فوتبال و شنا ورزشهای کودکی من بود

ایوبی با بیان اینکه ورزش در خانواده و فامیل او ریشه و قدمت دارد، گفت: به ورزش خیلی علاقمندم از بچگی دو ورزش فوتبال و شنا را شروع کردم و همیشه پیگیر تمرین هایم بوده ام. وی یاداور شد: پس از دیدن بازی پسر عمویم در بسکتبال به این ورزش هیجان انگیز علاقمند شدم. جوان ورزشکار بیرجندی معتقد است: برای رسیدن به موفقیت در مرتبه اول باید به آن علاقه داشته باشی و با عشق به سمت هدف گام برداری. به گفته ایوبی وضعیت ورزش در بیرجند نسبتا خوب است اما می تواند بهتر از این باشد چرا که جوانان مستعدی هستند که با حمایت مسئولان شکوفا می شوند.

برای رسیدن به هدف باید جنگید

جوان بسکتبالیست بیرجندی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف باید جنگید، افزود: کسب موفقیت والا در ابتدا نیاز به حمایت و سرمایه دارد اما مهمتر از آن این است که باید از نظر فکری و جسمی برای رسیدن به هدف جنگید. وی عنوان کرد: شهرستانی بودن و رفتن از یک شهر کوچک به تیم ملی بزرگترین مشکل من بود، چون علاوه بر دوری مسافت و جدایی از خانواده، مربیان سطح بالای کشور به دلیل نداشتن اطلاعات از ورزشکاران شهرستانی اعتماد کمتری به ما دارند. ایوبی درباره تحصیلاتش با اشاره به اینکه قصد ادامه تحصیل دارد، بیان کرد: من ۱۸ سال ام درحال حاضر محصل می باشم اما امیدوارم بتوانم مدارج بالای تحصیلی را در کنار ورزش طی کنم. این جوان ورزشکار هم استانی با بیان اینکه مهمترین مشوقم پدرم بود، ادامه داد: با حمایت های پدر و رفتن به لیگ مشهد کم کم پله های موفقیت را طی کردم تا اینکه به اردوی به تیم ملی دعوت شدم.

به اردوی تیم ملی دعوت شدم اما نتوانستم بروم!

وی با اشاره به اینکه قبل از بسکتبال به صورت حرفه ای ورزش شنا را دنبال می کردم، یادآور شد: حتی برای اردوی تیم ملی شنا نیز دعوت شدم که به دلیل یک سری مشکلات نتوانستم بروم. وی عنوان کرد: افراد زیادی برای من در ورزش بسکتبال الگو بوده اند اما آقای ارسلان کاظمی ورزشکار مورد علاقه من در این ورزش می باشد وی با بیان اینکه باید به آینده امیدوار بود، ادامه داد: اگر جوانان مستعد در کشور حمایت شوند آینده خیلی خوبی برای ورزش و حتی توسعه کشور رقم می خورد. ایوبی در خصوص دعوت شدنش به تیم ملی با بیان اینکه ناظران تیم ملی در مورد بازیکن ها تحقیق می کنند تا بهترینها انتخاب شوند، افزود: برای انتخاب شدن اینکه یک ورزشکار در چه رده سنی قرار می گیرد و در مسابقات چه رتبه های کسب کرده و توان حرفه ای او مد نظر قرار می گیرد. وی تاکید کرد: اما چه بسا جوانان مستعد و ورزشکاری در روستاها هستند که چون امکان شرکت در مسابقات حرفه ای را ندارند کمتر دیده می شوند.

شرکت در مسابقات تیم ملی آسیایی در شهریور

وی با بیان اینکه اولین مسابقه حرفه ای من با تیم جوانان بیرجند سه سال پیش بود، یادآور شد: الان در تیم ملی برای مسابقات تیم ملی آسیایی که قرار است شهریور به میزبانی ایران انجام شود آماده می شوم. وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مسیر موفقیت یک ورزشکار مربی است، تاکید کرد: مربی برای استارت کار نقش موثر و تاثیر گذاری دارد و بهترین مربی و استاد من حسن رضا خزاعی بوده و هستند.وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این موقعیت خیلی تلاش کردم و درحال حاضر در این سن حضور در اردوی تیم ملی بهترین اتفاق زندگی من است .

قدمت ۵۰ ساله ورزش بسکتبال خراسان جنوبی

سرپرست هیئت بسکتبال خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تیم بسکتبال استان قدمت بالای ۵۰ سال دارد، افزود: در گذشته نه چندان دور این ورزش موقعیت خوبی داشت اما متاسفانه در سالهای اخیر بسکتبال در استان رو به افول گذاشته اشت. آشوری با اشاره به اینکه شعار دادن جزوی از ورزش شده است، ادامه داد: در بسکتبال استان ظرفیتها و بازیکنان خوبی داریم که به دلیل مشکلاتی مثل بعد مسافت با مرکز کشور و مراکز استانهای بسکتبال خیز به حق خودشان نمی رسند. وی داشتن یک سالن تمرین مناسب را از حداقل امکانات موردنیاز یک هیئت دانست و افزود: با وجود انگیزه بالا در بازیکنان این ورزش ساختار ورزش بسکتبال استان ضعیف است و مربیان و داوران قوی در حال حاضر در بحث آموزش و تربیت بازیکنها نداریم.

جوانان مستعد کم نداریم

وی با بیان اینکه مثل پوریا جوانان مستعد کم نداریم، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی مسئولان بعد از اینکه یک بازیکن به ثمر می رسد به به چهچه می کنند و برای عکس یادگاری پیش قدم می شوند اما قبل از آن برای دیدن آنها باید کلی وقت گذاشت. سرپرست هیئت بسکتبال استان یادآور شد: پوریا با حمایتهای عاشقانه پدر و مادر و تلاش خودش موفق شد و مربیان او آقایان خزاعی و اصغری حمایتهای عالی داشته اند. آشوری با انتقاد از عملکرد برحی مسئولان و نبود حمایت از ورزشکاران، یادآور شد: متاسفانه تنها زمانی که امثال پوریا به مدارج بالا می رسد نگاهها عوض می شود.

اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم

آشوری با اشاره به اینکه در ورزشهای تیمی و گروهی موفقیت نسبت به ورزشهای انفرادی بسیار سختتر است، افزود: همه مسئولان و پیشکسوتان باید کمک کنند تا ورزش از حال رکود خارج شود و بازهم به روزهای اوج خود برسد. وی با بیان اینکه از نظر مالی و عملیاتی در مضیقه هستیم، یادآور شد: باید اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و پس از این می توان امثال پوریاها را در استان پرورش داد. وی تاکید کرد: همیشه مسئولان نبود بودجه و داشتن بیش از ۵۰ هیئت را مطرح می کنند اما من معتقدم باید به بسکتبال ویژه تر نگاه کرد و با کمک مسئولان و حمایت پیشکسوتان حتی در بخش بانوان می توانیم در کشور افتخار آفرین باشیم.

لزوم وجود حریف تمرینی قوی برای پوریا در استان

وی با اشاره به اینکه پوریا باید حریف تمرینی عالی در کنار خودش داشته باشد، یادآور شد: دلیل اصلی موفقیت او در درجه اول خانواده و در درجه دوم مربیان و حضور در لیگ مشهد بود که توانست در یک فضای بهتری قرار بگیرد و تمرینهای مفید داشته باشد. وی درخواست کرد: رسانه ها مسئولان را پای کار بیاورند و از آنها بخواهند تا چراغ هیئت بسکتبال که چند صباحی خاموش شده را دوباره روشن کرده و مردم و جوانان با این ورزش آشتی کنند. آشوری با بیان اینکه داشتن یک خانه بسکتبال ثابت حداقل درخواست این هیئت است، افزود: قولهایی داده شده است اما با حرکت لاک پشتی فقط فرصت سوزی می شود. وی داشتن اسپانسرهای ثابت و قوی را حق این ورزش دانست و ابراز امیدواری کرد: دوباره ورزش بسکتبال استان با همفکری پیشکسوتان و مربیان به روزهای خوب و عالی خود برسد. وی ضمن تشکر ویژه از اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان، گفت: طی این دو ماه که سکاندار این هیئت ورزشی شده ام حمایتهای خوبی داشته اند اما کافی نیست و ما نیاز داریم برای رسیدن به مقامهای بالا بیشتر دیده شویم و نیازمند حمایت آنها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت