«پشتکار» کلیدواژه مشترک رتبه‌های برتر کنکور

کاری- نفرات برتر کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. در لیست اعلام کسب سه رتبه کمتر از کنکور امسال به سه نفر از دانش آموزان بیرجندی رسید، قطعا پشتکار و هدفمند بودن دلیل اصلی موفقیت دانش آموزان است که با برنامه ریزی محقق می شود برای اطلاع از روند موفقیت با این سه نوجوان موفق بیرجندی به گفت‌وگو نشستیم.

تخصصی‌شدن کنکور از دلایل موفقیت من در آزمون سراسری بود
در بین نفرات برتر کنکور امسال نام پردیس مرادی رتبه ۱۷ رشته ریاضی شهرستان بیرجند چشم نوازی می‌کرد. مرادی با بیان اینکه دبیرستان فرزانگان مشغول به تحصیل بودم، اضافه کرد: تشویق خانواده مؤثر بود، اما به‌نظرم علاقه به رشته ریاضی بیشترین سهم را در موفقیتم داشت.وی با بیان اینکه از سنین پایین تصمیم گرفتم که در رشته ریاضی تحصیل کنم و مهندس کامپیوتر شوم، یادآور شد: خانواده‌ام همیشه همراهم بوده‌اند و معتقد بودند موفقیت من در گرو علاقه‌ام خواهد بود. دانش آموز فرزانگان بیرجند با توجه به دو مرحله‌ای شدن کنکور ۱۴۰۲ تأثیر سوابق تحصیلی پیش از کنکور دی‌ماه روزانه هشت ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم، ادامه داد: بعد از آن تشریحی خواندن را شروع کردم و تا پایان سال آن را در کنار مطالعات کافی برای کنکور ادامه دادم.

فضای مجازی را محدود کردم
رتبه ۱۷ کنکورریاضی امسال با بیان اینکه ارتباط با فضای مجازی را قطع نکردم، اما فعالیتم محدود بود، خاطر نشان کرد: در فضای مجازی بخش‌هایی را دنبال می‌کردم که مربوط به کنکور و درس بود البته در کنار آن با خانواده و دوستان برای تجدید روحیه صحبت کوتاهی داشتم.این دختر کوشای بیرجندی با بیان اینکه رشته اهمیت بیشتری دارد زیرا در ادامه زندگی با ما همراه است، عنوان کرد: تمرکز من از همان ابتدا برای رشته‌ای که مدنظر داشتم، بود. من در دانشگاه صنعتی شریف ودر رشته مهندسی کامپیوتر تحصیلاتم را ادامه خواهم داد.پردیس با اشاره به اینکه به نظر من برگزاری کنکور در دو مرحله باید به گونه‌ای مدیریت شود که داوطلبان استرس کمتری متحمل شوند، خاطر نشان کرد: به داوطلبان سال آینده توصیه می‌کنم خود را با شرایط انطباق دهند و به‌نحوی مطالعات خود را ادامه دهند که تحت هر شرایطی موفقیت نصیبشان شود.
رمز موفقیت خود را امید فراوان، تلاش زیاد و روحیه خستگی ناپذیر می دانم
امیررضا جعفری دانش آموز فارغ التحصیل رشته ریاضی فیزیک است که موفق به کسب رتبه ۱۶ رشته ریاضی فیزیک در کنکور سراسری شده است. جعفری دانش آموز موفق بیرجندی گفت: در کنکور دی و تیر، درصدهای خوبی را توانستم از درس های فیزیک و شیمی به دست آورم به طوری که در کنکور تیر، در فیزیک درصد ۹۶ را کسب کردم.وی با بیان اینکه رتبه های برتر هم ضعف هایی دارند اما این دانش آموزان بهتر از پس حل کردن مشکلات درسی بر می آیند، ادامه داد: از ابتدا در درس گسسته مشکل داشتم ولی در کنکور دی، ۵ سوال را از آن پاسخ دادم و هر ۵ سوال درست بود. پسر موفق بیرجندی با بیان اینکه درسی و کمک درسی مکمل یکدیگرند و بدون هر کدام نمی توان به نتیجه رسید؛ خاطر نشان کرد: مثلا در شیمی بیشتر سوالات از متن کتاب درسی است ولی در بعضی دروس باید ریزه کاری های کتاب کمک درسی را در نظر گرفت.رتبه برتر کنکور امسال در رشته ریاضی عنوان کرد: یکی از کارکردهای کتاب کمک درسی مهارت پیدا کردن در تست زنی است. وی درباره استراتژی مطالعه خود گفت: با قطعی شدن برگزاری کنکور در دی، سعی کردم دروس تخصصی را تا قبل از آن تاریخ تجمیع کنم و توانستم با ساخت پیش زمینه از آن ها، درصدهای خود را بالا ببرم.

نقطه قوت من این بود که هیچگاه ناامید نشدم
این دانش آموز بیرجندی با بیان اینکه با تأکید بر اینکه نقطه قوتش این بوده که ناامید نشده است، گفت: اگر کسی شکستی هم خورد باید دوباره شروع کند نه اینکه ناامید شود.
وی با اشاره به اینکه بالا یا پایین بودن ساعت مطالعه بستگی به استعداد شخصی فرد دارد تصریح کرد: من با مطالعه روزی ۶ ساعت به موفقیت رسیدم ولی این را اصلا به بقیه پیشنهاد نمی کنم چون استعدادها متفاوت است. این دانش آموز موفق برتر کنکور اظهار کرد: بهترین توصیه برای کنکوری ها این است که نباید خود را با بقیه مقایسه کنیم و تنها رسیدن به دانشگاه مورد علاقه را از عمق وجود باور کنیم و برای آن تلاش کنیم.او گفت: رشته مورد علاقه ام مهندسی کامپیوتر بوده و می خواهم در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کنم.
رتبه تک رقمی با کمی دقت بیشتر محقق می شد
علی زیبا دارنده رتبه ۱۱ کنکور علوم انسانی هم گفت: راضی به حکمت خداوند هستم اما می توانستم با کمی دقت، رتبه تک رقمی نیز به دست آورم.وی با بیان اینکه مدیریت استرس در کنکور ضروری است افزود: زمانی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند که کنکور سطح بالایی داشته باشد و سخت باشد که امسال این گونه بود.زیبا اظهار کرد: خوشبختانه با آمادگی علمی که داشتم توانستم در جلسه کنکور این استرس را مدیریت کنم و به خوبی از پس سوالات برآیم.دارنده رتبه ۱۱ کنکور انسانی از بیرجند تاکید کرد: چون کنکور به سمت مفهومی شدن سوالات پیش می رود، باید استراتژی و راهبرد مطالعه را نیز به این سو سوق داد و آزمون های زیادی را حل کرد تا مشکلات برطرف شود.وی با بیان اینکه همه دانش آموزان کنکوری نقاط ضعفی در مطالب دارند، ادامه داد: اما تلاش رتبه های برتر این است که بتوانند تا حد زیادی، این نقاط ضعف را به نقطه قوت خود تبدیل کنند و این رمز موفقیت بیشتر افراد است.زیبا با اشاره به اینکه کتب درسی منبع اصلی آزمون کنکور هستند، عنوان کرد: با این وجود کتب درسی هم نواقصی دارند و دانش آموز برای تسلط هر چه بیشتر به مطلب، به کتب کمک درسی مراجعه کند.این دانش آموز موفق کنکوری، ناامیدی را با جا زدن و کنار کشیدن از کار متفاوت دانست و اضافه کرد: روزهایی بوده که به دلیل حجم بالای مطالب و کار خسته شوم اما دوباره شروع کرده ام و اکنون به این رتبه و جایگاه رسیده ام.

استراتژی مشخص برای ساعات مطالعه
وی بیان کرد: یادآوری هدف و تبدیل نقاط ضعف به قوت بسیار مهم است تا فرد بتواند تلاش بیشتری کند.زیبا با بیان اینکه باید استراتژی مشخصی برای ساعات مطالعه داشت، عنوان کرد: روزهایی که به مدرسه می رفتم بین ۶ الی ۷ ساعت و در روزهای تعطیل نیز بین ۱۰ الی ۱۲ ساعت مطالعه می کردم و به طور جدی از تابستان منتهی به کنکور برنامه مطالعاتی خود را شروع کردم.
این دانش آموز بیرجندی گفت: دانش آموزان سعی کنند به دور از حواشی تنها به هدف خود تمرکز کنند تا در امتحانات نهایی، کنکور و سایر آزمون ها موفق باشند.او با اشاره به اینکه علاقه به انسانی داشتم و آن را انتخاب کرده ام، اظهار کرد:زیبا گفت: هدفم برای آینده این است که بتوانم برای جامعه مفید و موثر باشم.

رشد چشمگیر دانش آموزان بیرجندی در کسب رتبه های برتر
رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند گفت: در کنکور سراسری امسال سه نفر از دانش‌آموزان این شهرستان موفق به کسب رتبه کمتر از ۲۰ شدند که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر داشته است. مجید بهدانی افزود: این دانش‌آموزان رتبه ۱۶ رشته ریاضی از دبیرستان شهید بهشتی، رتبه ۱۷ ریاضی از دبیرستان فرزانگان و رتبه ۱۱ انسانی از نمونه تربیت را کسب کردند.وی عنوان کرد: سال گذشته در شهرستان بیرجند رتبه کمتر از ۲۰ کنکور را نداشتیم و آمار امسال نشان از رشد چشمگیر در این زمینه دارد.رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه امسال در این شهرستان، ۱۲ رتبه زیر ۱۰۰ داریم که نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد افزود: تاکنون ۶۴ رتبه زیر ۱۰۰ شناسایی شده و منتظر هستیم که بقیه رتبه‌ها نیز به آموزش و پرورش اعلام شود.وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۲ هزار دانش آموز پایه دوازده از شهرستان بیرجند در کنکور شرکت کردند ادامه داد: برای افزایش توان علمی دانش‌آموزان، آموزش پرورش شهرستان برنامه‌ریزی‌های مستمری را در طول سال تحصیلی داشت که مهمترین آن رصد فرایند آموزشی، برگزاری کلاس‌های کنکور برای مدارس عادی و دولتی بوده است.

ارائه دوره های مشاوره و برنامه ریزی برای دانش آموزان
بهدانی گفت: همچنین دوره‌های مشاوره و برنامه‌ریزی‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و کلاس‌های تقویتی نیز در همین راستا برگزار شده است.وی با اشاره به تلاش برای برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در طول سال عنوان کرد: اعتکاف نوروزی هم امسال دنبال شد تا دانش‌آموزان در محل مناسب از تعطیلات عید بهترین استفاده را داشته باشند لذا در چند مدرسه این برنامه برگزار شد.رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه در طول سال پویش اهدای کتاب برای تامین کتب مدارس و دانش‌آموزان کم‌برخوردار برگزار شده است یادآور شد:همچنین دوره‌های جمع‌بندی دهم و یازدهم نیز در تابستان برای تمامی مدارس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت