پرونده انتقام سردار سلیمانی بسته نشده

گروه خبر- دادستان کل کشور گفت: کشور آمریکا بداند، پرونده انتقام فرزند عزیز ایران بسته نشده است. حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ارتباط تصویری با آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از جنایتهای فاحش آمریکا به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود گفت: سکوت در برابر این جنایت معنا ندارد و پرونده ترور شهید سلیمانی تا زمان انتقام گرفتن از مسببان این جنایت بسته نخواهد شد.حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین با اشاره به اولویتهای دستگاه قضا افزود: تحول در قوه قضاییه باید از درون آغاز شود تا این قوه در رسیدگی به وظایفش، از هر گونه آسیب وفساد مصون بماند.رییس کل دادگستری استان هم در این آیین با قدردانی از خدمات دادستان سابق بیرجند گفت: هدف از این جابهجاییها ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مردم است. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: دفاع از حقوق عامه، تعقیب مجرمین، درخواست کیفر از دادگاه، اجرای احکام جزایی بخشی از وظایف دادستان است.
خوش خبر معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به تلاش دشمن برای برهم زدن آرامش ملی ایرانیان گفت:علی رغم تحریمها و دسیسههای دشمن، همدلی مردم و مسئولان باعث شده تا خراسان جنوبی در کشور به عنوان یک استان امن شناخته شود.دادستان عمومی و انقلاب بیرجند هم در این آیین گفت: در خراسان جنوبی تکریم ارباب رجوع از مهمترین برنامههای ماست و با همت همه همکاران قضایی به نحو احسن امور را مدیریت میکنیم. حجت الاسلام علی نسایی زهان افزود: ارباب رجوع همان پدر و مادر و خواهر و برادر ماست و باید حرف ارباب رجوع شنیده شود زیرا اجرای عدالت از رهگذر خلق و خوی محمدی به نتیجه میرسد و مهرورزی نسبت به مردم یعنی حرف مردم را شنیدن و همین که به حرف مردم گوش دهیم، موجب تکریم ارباب رجوع است. دادستان جدید بیرجند گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که راه شهدا را ادامه دهیم چون ادامه راه شهدا در این مقطع حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. حجت الاسلام نسایی اظهار کرد: از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش استفاده میشود تا صلح و سازش در استان بیشتر شود و نظارت بر زیرمجموعه صورت میگیرد. وی توجه به ابعاد حقوق عامه و احیای آن را از دیگر دستور کارهای دادستانی مرکز استان اعلام کرد و گفت: مسوولانی که در مقطعی مسئولیتی داشته اما ترک فعل کردهاند باید پاسخگو باشند چون به واسطه ترک فعل آنها به جامه آسیب خورده و این کار موجب جلوگیری از ترک فعل خواهد شد.در این آیین حجت الاسلام علی نسایی زهان به عنوان دادستان جدید مرکز خراسان جنوبی معرفی و از خدمات سید حسین مقدسی دادستان عمومی و انقلاب سابق بیرجند تجلیل شد. مقدسی به عنوان رییس دادگستری شهرستان بیرجند منصوب شد.

خراسان جنوبی میتواند به برند کشوری فرآوری چرم تبدیل شود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تأکید بر اینکه استان خراسان جنوبی میتواند در بحث فرآوری چرم به برند کشور تبدیل شود گفت: از سرمایه گذاری در ایجاد کشتارگاههای صنعتی استقبال میکنیم. به گزارش تسنیم، سید کمالالدین میرجعفریان پیش از ظهر دیروز در کمیته ساماندهی کشتارگاههای دام استان اظهار کرد: خراسان جنوبی در بحث دام سبک و سنگین استعداد زیادی دارد و ایجاد کشتارگاه ظرفیتی برای تکمیل زنجیره فرآوری محصولات دامی است از این رو آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه گذاران این حوزه را داریم.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: کشتارگاههای سنتی باید تجمیع و به کشتارگاه صنعتی تبدیل شوند. وی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۵ هزار نفر شتر و تعداد زیادی دام سنگین و نیمه سنگین در استان وجود دارد که توجه به این پتانسیلها، خراساتن جنوبی میتواند در بحث فرآوری چرم به برند کشور تبدیل شود. میرجعفریان از فعالیت ۱۰ کشتارگاه در سطح استان خبر داد و گفت: در دو شهرستان خوسف و زیرکوه کشتارگاه وجود ندارد که قرار است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) احداث کشتارگاه در این دو شهرستان را بر عهده بگیرد. وی تصریح کرد: علاوه بر آن ممیزی کشتارگاهها نیز مدنظر است که این کار در راستای رفع نواقص موجود در حوزههای زیرساختی کشتارگاهها انجام میشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی شهرستان خوسف که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهرهبرداری میرسد و مجوز احداث کشتارگاههای نهبندان و زیرکوه نیز صادر شده و قرار است توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اجرا شود.

خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب نمود

در اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار در کشور خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را در سال ۱۳ جلب نمود بر اساس ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق های بازرگانی تعاون و اصناف ایران موظف هستند تا به منظور اطلاع سیاست گذاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین نماینده مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با اعلام این مطلب افزود: در همین راستا و پس از اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار( بصورت فصلی ) و طرح شاخص کل اقتصاد و صنعت بصورت ماهانه، اتاق ایران ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهاد های مرتبط با محیط کسب و کار را بعمل آورده است.علی اکبر اکبری راد گفت: در اجرای نتایج اولین دوره اجرای طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۸ که در آن ۱۶۰۰ فعال اقتصادی از مجموعه ۳ اتاق بازرگانی تعاون و اصناف ایران در اردیبهشت ماه و خرداد ماه سال جاری انجام گرفت، دستگاه های اجرایی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد به ترتیب بیشترین میزان رضایت فعالان را جلب نموده اند و در مقابل در ۳ استان تهران، خراسان شمالی و اصفهان کمترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را بخود اختصاص داده اند مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری افزود: سهولت در فرآیند های اداری و سرعت در ارائه خدمات” کیفیت رسیدگی به درخواست های قانونی مراجعان، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع، شفافیت و اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات معیار شاخص و معیار هایی بودند که توسط ۱۶۰۰ فعال اقتصادی در ۳ اتاق ایران مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این راستا و در پی ایجاد محیط مناسب کسب و کار در استان و اهتمام ویژه استاندار و تلاش مدیران دستگاههای اجرایی برای این شاخص، خراسان جنوبی توانست رتبه برتر را کسب کرده و رضایت فعالان اقتصادی را جلب نماید. علی اکبر اکبری راد گفت: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی ایران میزان رضایت فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی از عملکرد دستگاه های اجرایی در مقایسه با فعالان اقتصادی در بخش خدمات و صنعت بهتر ارزیابی شده است. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری همچنین اظهار کرد: در بین نهادهای غیر دولتی نیز اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف به ترتیب بیشترین رضایت فعالان اقتصادی در کشور را کسب نموده اند.استان های خراسان جنوبی ، آذربایجان غربی و یزد به ترتیب بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را در سال ۹۸ جلب نموده اند .

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۵۲ نفر


صدا و سیما – تعداد فوتیهای بیماری کرونا در خراسان جنوبی با ثبت یک مورد جدید به ۱۵۲ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۲ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۶۳ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۲ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستندکه حال عمومی ۲ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است.


خیزش صنعتی و اقتصادی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری در ظرفیتها


صداوسیما- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس خواستار خیزش صنعتی و اقتصادی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری در ظرفیتهای غنی این استان شد. حسین خسروی اسفزار دیروز در اولین نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس رسیدگی به مشکلات سیل زدگان شهرستان بیرجند را اولویت اول اعلام کرد و از مسئولان خواست هر چه زودتر به مشکلات مردم این مناطق رسیدگی کنند. وی از وزیر نیرو خواست تا نسبت به تامین آب پایدار و اصلاح سیستم فرسوده و قدیمی آبرسانی این منطقه تلاش فوری و مضاعف کند. حسین خسروی اسفزار خطاب به دولت گفت: تکمیل بیمارستان نیمه تمام شهرستان خوسف و رسیدگی به فاضلاب این شهر، دوبانده شدن محور اسدیه – بیرجند و فعالیت دوباره میل ۷۳ در شهرستان درمیان، حداقل خواسته مردم شیعه و سنی این حوزه انتخابیه است.

۹۵ درصد مصوبات سفر استانداربه فردوس اجرایی شده است


سربازی- فرماندار فردوس در جلسه پیگیری مصوبات سفر استاندار به فردوس گفت: تا کنون ۹۵ درصد مصوبات این سفر اجرایی شده است. حمید حلاج مقدم با بیان اینکه در سفر اوایل سال گذشته استاندار به فردوس ۴۰ مصوبه در زمینه های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی و ورزشی به تصویب رسیده بود افزود: از این تعداد ۱۱ مصوبه بصورت کامل اجراء و به بهره برداری رسیده است. وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های باقی مانده سفر استاندار به فردوس را ۶۰ درصد اعلام و اضافه کرد: باید مسئولان استانی و مدیران شهرستان تمام تلاششان را بکار ببندند تا این مصوبات بصورت کامل اجراء شود.
حلاج مقدم اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال تمام این مصوبات تکمیل و به بهره برداری برسد. در این جلسه که برخی معاون مدیران کل استانی، نماینده سازمان برنامه و بودجه و کمیته برنامه ریزی استان حضور داشتند هر کدام از اعضای جلسه در خصوص پروژه های بر زمین مانده توضیحاتی ارائه و راهکار ادامه کار و تکمیل آنها بررسی و مقرر شد در بحث تخصیص اعتبار، مصوبات سفر استاندار در اولویت قرار گیرد.

سهم ۵۰۰ میلیونی منابع استانی برای منابع طبیعی خراسان جنوبی


محمودآبادی -سهم منابع استانی برای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شد. یکی از ۹ طرح سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور در سال ۹۹ راه اندازی و رونق صندوق های حمایت از توسعه ی منابع طبیعی است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: مقرر شده بعد از تخصیص اعتبار استانی سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری نیز به میزان ۲ برابر به صندوق ما کمک کند. نصرآبادی از پیگیری های انجام شده برای راه اندازی این صندوق در استان خبر داد و گفت: تمام امور مربوط به راه اندازی این صندوق در استان انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار استانی هستیم.

اجرای ۳۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، استان گفت: عملیات اجرایی ۳۰ پروژه سرمایهگذاری در یک سال اخیر در استان انجام شد. حسن رمضانی گفت: بیشترین نوع پروژه های سرمایه گذاری استان اقامتگاه های بوم گردی و سپس سفره خانه سنتی و مجتمع گردشگری است. وی افزود: در سال گذشته ۱۸ اقامتگاه بوم گردی و ۲ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری افتتاح شد و همچنین ۳ سفره خانه سنتی و ۱ مجتمع گردشگری به بهره برداری رسید.

۳۸۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری صنعتی در نهبندان ثبت شد


ایرنا – رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: ۱۰ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیشبینی سرمایهگذاری ۳۸۰ میلیارد تومان امسال در این شهرستان صادر شده است. رضا اردونی روز افزود: این تعداد جواز تاسیس با اشتغال ۴۳۶ نفر در ۶ ماه نخست امسال صادر شده است. وی بیان کرد: این مجوزها در رابطه با تولید شمش طلا، منیزیت دانهبندی، پروکروم، بتن آماده و محصولات سنگی است.

تخصیص ۳۰ میلیارد ریال به اورژانس بیمارستان نهبندان


صداوسیما – ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت پروژه اورژانس بیمارستان شهید آتش دست نهبندان اختصاص یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای اجرای این پروژه تفاهم نامه سه جانبه فی مابین استانداری و دانشگاه و بنیاد برکت امضا شده است. دکتر دهقانی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، افزود: از این رقم ۱۰۰ میلیارد ریال تعهد وزارت بهداشت است که روز گذشته ۳۰ میلیارد ریال به حساب دانشگاه واریز شد. وی سهم بنیاد برکت را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم مقرر شد تا ۱۰ روز آینده ۲۲ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت پرداخت شود.

هزار و ۲۵۰ نفر در خراسان جنوبی مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شدند


مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: ۲ هزار و ۷۵۸ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبتنام کردهاند که از این تعداد یک هزار و ۲۵۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند. وحید داعی با بیان اینکه متقاضیان وام ودیعه مسکن باید فاقد زمین و مسکن و دارای اجارهنامه رسمی باشند گفت: در مرحله اول وام ودیعه مسکن به افراد زیر پوشش کمیته امداد و حقوقبگیران تعلق میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت