پرداخت مرحله دیگری از عواید حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از پرداخت رقمی فوق العاده در قالب مرحله ای دیگر از عواید حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان استان خبر داد. عابدی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: امروز مبلغ یک میلیون تومان به حساب مرزنشینان عزیز استان واریز می شود. وی تأکید کرد: با وجود این که امسال و تا این لحظه سوخت مرزنشینان فروشی نداشته اما با پیگیری های شخص استاندار، در این مرحله بیش از مراحل قبلی و رقم یک میلیون تومان به حساب مرزنشینان واریز می شود. به گفته وی؛ رقم تعیین شده در قالب عواید حاصل از فروش سوخت مرزنشینان در مراحل قبلی ۷۱۴ هزار تومان بوده است. معاون استاندار متذکر شد: این دومین مرحله در سال جاری است که رقمی تحت عنوان عواید حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان واریز می گردد. عابدی ادامه داد: در این مرحله نیز، همچون مراحل گذشته، اهالی ساکن در ۶۹ روستای شهرستان های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه مشمول دریافت این رقم می باشند. وی اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش و پیگیریهای شخص استاندار، پرداخت عواید حاصل از فروش سوخت مرزنشینان همچنان ادامه داشته باشد. به گفته وی؛ پرداخت مبالغی در راستای کمک به مرزنشینان در ماندگاری جمعیت در مرزها و جلوگیری از مهاجرت این قشر زحمتکش بسیار مؤثر است.

حمایت از ایدههای برتر معرفی محصولات شاخص استان
مدیرکل روابط عمومی استانداری از اقدام این مجموعه برای عملیاتی کردن دو پیشنهاد مهم سفر وزیر کشاورزی به استان خبر داد. محبی با اشاره به دو نشست مهم حضور استاندار و وزیر جهاد کشاورزی در جمع نخبگان و فعالان کشاورزی و همچنین جمع بندی سفر، خاطرنشان کرد: شخص استاندار با تأکید بر ظرفیت های منحصر به فرد استان، پیشنهاد راه اندازی سازمان های زرشک و عناب را مطرح نمودند. محبی تأکید کرد: هدف از طرح این پیشنهاد، ایجاد زیرساخت های لازم برای معرفی هر چه بیشتر این دو محصول کلیدی و تدوین برنامه هایی در راستای حمایت از کشاورزان عزیز استان است. وی سپس به موارد مطرح شده در جلسه جمع بندی سفر وزیر اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش های صحبت های دکتر خاوازی این بود که ما می توانیم با حمایت وزارت جهاد کشاورزی از هر ظرفیتی برای معرفی محصولات کشاورزی استان استفاده کنیم.
وی تصریح نمود: ما می توانیم برای این کار به تولید محتوا و مستند سازی هایی اقدام کنیم که قابلیت نشر و توزیع در سطح کشور و حتی در سطح فراملی و بین المللی را داشته باشد.
وی با اشاره به این که روابط عمومی استانداری نیز برای تحقق این دو آرمان اعلام آمادگی می کند، ادامه داد: صاحبنظران، منتقدان، مستندسازان، نویسندگان، محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه ها، تحصیل کرده های بخش کشاورزی، فعالان فرهنگی و اقتصادی، اندیشمندان و همه گروه ها و اقشاری که در این زمینه پیشنهادی دارند، می توانند ما را یاری نمایندوهر ایده و فکر عملیاتی در این خصوص ارزشمند می باشد. محبی متذکر شد: با توجه به تأکید وزیر جهاد کشاورزی و شخص استاندار، از ایده های برتر در این زمینه حمایت می شود.

موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

ایرنا – دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: موارد بستری به دلیل بیماری کرونا در بیمارستانهای این استان نسبت به هفته گذشته ۵۷ درصد و نسبت به روز اول مهر ماه ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. شریفزاده افزود: همچنین بستری در بخش مراقبتهای ویژه نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ۸۰ درصد افزایش داشته و موارد بستری بدحال نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ۲۰۰ درصد بیشتر شده است. وی از هماستانیهاخواست با رعایت پروتکلهای بهداشتی از قبیل «استفاده از ماسک»، «رعایت فاصله حداقل یک تا ۲ متر» و «حضور نیافتن در دورهمیهای خانودگی»، به بهتر شدن شرایط اپیدمی کمک کنند.

تصویب طرح مدیریت پسماند شهر بیرجند پس از ۲۶ سال

صداوسیما- طرح مدیریت پسماند شهر بیرجند پس از ۲۶ سال در مرحله استانی تصویب شد. میرجعفریان، معاون امور عمرانی استاندار در کارگروه مدیریت پسماند با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند همکاری همه دستگاهها ست گفت: امیدواریم با اجرای این طرح جمع آوری پسماند در شهرهای بیرجند، خوسف و مود مدیریت شود. شهردار بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه برای جمع آوری پسماند بیرجند مکانی به مساحت ۸۰ هکتار درنظر گرفته شده است گفت: تاکنون برای اجرای زیرساخت ها ، هفت میلیارد تومان هزینه شده است. جاوید گفت: تا سه ماه آینده یکی از محلات بیرجند را به عنوان پایلوت در طرح تفکیک زباله از مبدا انتخاب میکنیم و سپس در تمام شهر اجرا خواهد شد .

معیشت مردم مهمترین اولویت نمایندگان مجلس

صداوسیما- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس رسیدگی به معیشت مردم را مهم ترین اولویت نمایندگان مجلس عنوان کرد. خسروی در نشست هم اندیشی مدیران و فعالان رسانه ای استان، با بیان اینکه از آغاز کار مجلس جدید ۱۳۷ روز گذشته افزود: طرح قیر رایگان، مالیات بر خانه های خالی اعطای کارت های اعتباری برای خرید کالا به اقشار تحت پوشش و کم درآمد، ادامه طرح ملی مسکن، اصلاح قانون انتخابات، بازدید از مرز، کارخانه سیمان و بیمارستان ها، پیگیری بیکار شدن کارکنان معدن چدن خوسف و پیگیری روند ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس از جمله اقداماتی بوده که تا کنون انجام شده است.

شناسایی ۴۷ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی

مهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۴۷ مورد مثبت بوده است. مهدی زاده افزود: از بیماران کرونا مثبت ۳۲ بیمار بستری و ۱۵ نفر به صورت سرپایی از آنها تست گرفته شده است. وی گفت: از مجموع ۴۷ تست کرونا مثبت ۲۵ نفر مربوط به بیرجند هستند. به گفته وی نهبندان، سربیشه، بشرویه و زیرکوه مورد جدیدی نداشتند.وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی جدیدی در استان داشتهایم، و شمار فوتیهای کرونا در استان به ۱۸۲ نفر رسیده است.

الزام شرکتهای بیمه به پرداخت هزینهی افت خودرو

دادستان مرکز خراسان جنوبی گفت : شرکتهای بیمه گر باید هزینه افت خودروهای تصادفی را نیز پرداخت کنند. حجت الاسلام نسایی با بیان اینکه افت قیمت وسیله نقلیه جزو خسارت محسوب می شود افزود : این شرکتها ملزم هستند بدون در نظر گرفتن مبلغ اضافه برای حق بیمه، علاوه بر خسارت وارد شده به خودروی تصادفی، افت قیمت آن را با توجه به نظر کارشناسان محاسبه و به صاحب خودروی بیمه شده پرداخت کنند

تخصیص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

صداوسیما- ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر و تشکلهای عشایری خراسان جنوبی تخصیص یافت. مدیر کل امور عشایر استان با بیان اینکه این اعتبار از محل سفر هفته گذشته رئیس سازمان عشایر کشور به استان اختصاص یافت گفت : ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت یک ساله با بازپرداخت ۱۰ درصد به عشایر پرداخت میشود. مدیر کل امور عشایر استان گفت : سقف پرداخت به عشایر ۱۰۰ میلیون تومان است که بدون نیاز به ضامن و به صورت زنجیره ای به عشایر پرداخت می شود.

رونمایی از ۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در بیرجند

صداوسیما- ۲ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد این حماسه افتخارآفرین، در بیرجند رونمایی شد. این کتابها شامل “ سوگند مقدس” شرحی از زندگی امدادگر دفاع مقدس خدیجه کاسه سنگی و کتاب صوتی “ آرام پر تلاطم” خاطرات عذرا بیابانی دیگر امدادگر این دوران است. این کتابها را دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گردآوری و به چاپ رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت