پایش کرونایی گلوگاه های خراسان جنوبی

گروه خبر- افراد و مردم در ۹ ورودی و خروجی اصلی خراسان جنوبی برای پیشگیری از کرونا، پایش می‌شوند. استاندار ظهر دیروز در ستاد مدیریت کرونا گفت: در حال حاضر در کل کشور هیچ تصمیمی برای قرنطینه یا مسدود کردن هیچ نقطه‌ای وجود ندارد. معتمدیان با اشاره به لزوم تبعیت از تصمیمات ستاد ملی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ، فعلاً در این مرحله تشدید اقدامات کنترلی و پایش در ۹ گلوگاه اصلی ورود و خروج استان انجام می‌شود.
وی گفت: دستگاه‌های متولی مشخص
شده اند و باید در نقاط ۹ گانه به صورت شبانه روزی و به مدت یک ماه حضور پیدا کنند. استاندار با تأکید بر همدلی همه مردم و مسئولان افزود: به مشارکت جدی مردم نیاز داریم ، در غیر این صورت هیچ کدام از تدابیر مان نتیجه نخواهد داشت. معتمدیان گفت: تمام تلاشمان این است که نیاز‌های بهداشتی مردم تأمین شود و امکانات و تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان محصولات بهداشتی استاندارد و مورد تأیید، قرار گرفته است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۳۷ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی را ۳۷ نفر اعلام کرد. دهقانی‌فیروزآبادی اظهار کرد: سخنگوی وزارت بهداشت آمار خراسان جنوبی را ۴۴ نفر اعلام کرد اما طبق بررسی‌های انجام شده ۹ مورد تکراری بود که به این ترتیب آمار قطعی بیماران کرونا در استان تا ۳۵ نفر بوده است. وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد مبتلای جدید نیز به آمار اضافه شدند گفت در حال حاضر آمار مبتلایان در استان ۳۷ نفر است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۴ نفر فوت شدند گفت: میانگین سنی این افراد بالای ۵۰ سال و ۳ مورد از شهرستان بیرجند و یک مورد از شهرستان طبس هستند. دهقانی با بیان اینکه اکثر بیماران مربوط به شهرستان بیرجند است بیان کرد: مابقی مربوط به شهرستان‌‌های قاین، طبس، زیرکوه، سرایان و فردوس هستند.
اقامتگاه های استان در نوروز ۹۹ پذیرش مهمان ندارند
مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: اقامتگاه‌های استان نوروز ۹۹ پذیرش مهمان ندارند. رمضانی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل این بیماری، نوروز ۹۹ مراکز اقامتی خراسان‌جنوبی پذیرش مهمان نوروزی نخواهند داشت. مدیرکل میراث فرهنگی‌ بیان‌کرد: البته ما هیچکس را منع از سفر به خراسان‌جنوبی نمی‌کنیم اما به واسطه تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته و نظر بر جلوگیری از شیوع کرونا، مراکز اقامتی چون اقامتگاه‌های بوم‌گردی پذیرش نخواهند داشت. رمضانی یادآور شد: امیدواریم در فرصت مناسب‌تری که شیوع این بیماری در کشور و خراسان‌جنوبی کنترل شده باشد، با آرامش خاطر بیشتری از مهمانان و مسافران خراسان‌جنوبی پذیرایی کنیم.

توزیع مواد ضدعفونی‌کننده
بین داروخانه‌های استان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از توزیع ۶ تا ۷ هزار ماده ضدعفونی‌کننده در بین داروخانه‌های استان خبر داد. غلامرضا آهنی با بیان اینکه این تعداد به طور دقیق مشخص نیست و ممکن است بیشتر شود، افزود: این توزیع هر روز صورت می‌گیرد، اما حقیقت این است که پاسخگوی نیاز مردم نیست. آهنی با بیان اینکه یک کارخانه در قاین فعال شده و با تامین مواد اولیه، مواد ضدعفونی کننده دست را تولید می‌کند، افزود: به طور میانگین روزانه سه هزار اسپری ضدعفونی دست در بین داروخانه‌های استان توزیع شده است. وی اظهار کرد: تمام افرادی که آمادگی تهیه و توزیع ماسک را دارند، می‌توانند به معاونت غذا و دارو دانشگاه مراجعه کنند و ما می‌توانیم مجوز لازم در این خصوص را صادر کنیم. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: نمونه‌های زیادی برای تولید ماسک ارسال شده است که این نمونه‌ها باید کیفیت لازم را داشته و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تولید شود که تاکنون دو نمونه مورد قبول واقع شده است.

اقامه نماز جماعت با رعایت نکات بهداشتی در مساجد استان
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت: نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد استان تا اطلاع ثانوی برگزار می‌شود. حجت الاسلام نوری افزود: مساجد هر روز ضد عفونی می‌شود و توصیه‌های لازم مثل رعایت فاصله لازم به اندازه مجاز شرعی، پرهیز از دست دادن نمازگزاران با یکدیگر و سایر موارد انجام می‌شود. وی گفت: توصیه می‌کنیم در این مدت، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی، تنفسی و افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند از حضور در مساجد خودداری کنند. او گفت: تاکنون تصمیمی برای توقف نماز جماعت در استان اتخاذ نشده اما اگر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی بگیرد تابع تصمیم ستاد هستیم.

کشف محموله الکل صنعتی و کلینر
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت نیز از کشف یک محموله الکل صنعتی و کلینر در بیرجند با همکاری نیروهای اداره کل اطلاعات استان خبر داد. تهوری اظهار کرد: این محموله شامل پنج هزار و ۵۵۰ بطری نیم لیتری الکل صنعتی و یک هزار و ۷۵۰ بطری کوچک کلینر بوده که به مقصد بیرجند حمل شده است. وی بیان کرد: این محموله در زمان کشف در حال تخلیه از یک دستگاه کامیون در داخل یک انبار بود که پرونده تخلف فرد مورد نظر تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات ارسال خواهد شد.

فروش اینترنتی میوه شب عید
مردم می‌توانند میوه مورد نیاز شب عید خود را اینترنتی خریداری کنند. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در جلسه تنظیم بازار گفت: هزار و ۱۰۰ تن میوه تنظیم بازار شامل پرتقال و سیب برای ایام نوروزدر استان پیش بینی شده است.شهرکی با بیان اینکه توزیع میوه تنظیم بازار از شنبه ۲۴ اسفند در استان آغاز می‌شود، افزود: تصمیماتی درخصوص فروش اینترنتی میوه، مشابه کالا‌هایی مانند برنج و شکر صورت گرفت که از طریق شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مجاز انجام شود. وی با اشاره به اطلاع رسانی قیمت و فروشگاه‌های مجاز در روز شنبه و کاهش حضور مردم در اجتماعات گفت: هم اکنون اقلام اساسی از جمله برنج و شکر به شکل اینترنتی توسط دو شرکت درحال توزیع است. مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی نداشتیم، افزود: پیش بینی لازم برای شکر، گوشت، مرغ منجمد و گرم در دستور کار است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: مصرف آب شرب در استان اسفند امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است. هاشمی‌ مقدم افزود: هرچند تاکنون با قطعی آب در محله‌های شهری مواجه نشده‌ایم اما از مشترکان درخواست داریم با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت بهداشت فردی و به تبع آن افزایش میزان مصرف آب ،مصارف غیرضروری از جمله خانه تکانی را به زمان دیگری موکول کنند تا در این برهه حساس با قطعی آب مواجه نشویم.

کنترل سلامت ۴۰۰۰ نفر
در ورودی های استان انجام شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، بیش از چهار هزار نفر در پنج نقطه استان پایش شدند. شهریاری بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم‌های هلال احمر در راستای پایش مسافران در شهرستان‌های قاین، طبس، فردوس، بشرویه و سرایان مستقر شده اند. وی ادامه داد: از ابتدای طرح پایش تاکنون چهار هزار و ۱۹۱ نفر توسط این تیم‌ها پایش و سطح سلامت آنها کنترل شده است. وی با بیان اینکه تاکنون یک مورد مشکوک در قاین مشاهده شده است، ادامه داد: ۶۵ نفر از داوطلبان هلال احمر در این طرح همکاری داشته اند.

درخواست برگزاری نشست‌های خبری غیرحضوری در استان
مدیرعامل خانه مطبوعات استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نگرانی خبرنگاران از این موضوع، درخواست برگزاری نشست‌های خبری ادارات و دستگاه‌های اجرایی به صورت غیرحضوری به طور ویژه در دستور کار این حوزه قرار گرفته است. سمانه سالاری افزود: خانه مطبوعات استان طی مکاتبه‌ای با مدیران دستگاه‌های اجرایی این خواسته به حق خبرنگاران را خواستار شده است. وی بیان کرد: به محض اعلام موافقت مدیران، نتیجه پیگیری‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی شاد
در وزارت آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: شبکه اجتماعی شاد در وزارت آموزش و پرورش برای استفاده دانش‌آموزان در حوزه آموزشی راه‌اندازی می‌شود. یکه خانی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده از زمان شیوع ویروس کرونا در بخش آموزش امیدواریم با راه‌اندازی این شبکه مشکلات بخش آموزشی دانش‌آموزان مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت