پاسخ مثبت آمار به مقاومت های مردم در مبارزه با کرونا

آمارهای اعلامی توسط دانشگاه علوم پزشکی نشان از پاسخ مثبت به مقاومت های مردم در مبارزه با کرونا دارد و هر چند آمار مبتلایان همچنان نگران کننده است اما روند رو به بهبودی نشان می دهد که رعایت فاصله گذاری و محدودیت ها می تواند اثر مستقیمی بر این وضعیت بگذارد . دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در این زمینه گفت: موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این استان اکنون نسبت به پایان آبان ماه کاهش یافته اما وضعیت شیوع کرونا همچنان نگران کننده است. غلامرضا شریف زادهفزود: میانگین موارد بستری بیماران با علائم حاد تنفسی تا قبل از اعمال محدودیتهای جدید در خراسان جنوبی ۴۸۰ تا ۵۲۰ نفر و میانگین بستری مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ نفر بوده است که اکنون مجموع موارد بستری به ۳۲۰ تا ۳۳۰ نفر و موارد کرونا مثبت نیز به ۲۲۰ نفر کاهش یافته است…دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بر این اساس میتوان نتیجه گرفت میزان بستری بیماران با علائم حاد تنفسی در استان اکنون نسبت به ۲۵ آبان ماه ۳۷ درصد و میزان بستری مبتلایان قطعی به کرونا ۲۹ درصد کاهش داشته است.شریف زاده بیان کرد: همچنین میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کووید ۱۹ که اکثر روزها در هفتههای اخیر دو رقمی بود، اکنون یک رقمی شده است. وی افزود: با این حال همچنان وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نگران کننده است و باید همه اقشار و گروههای جامعه تلاش خود را به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به کار گیرند که تنها با رعایت هرچه دقیقتر شیوهنامههای بهداشتی امکان پذیر است.شریف زاده گفت: تا پایان وقت اداری روز گذشته در مجموع ۲۹ هزار و ۴۰۱ مورد آزمایش کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۶۶۰ مورد مثبت کرونا تشخیص داده شده همچنین در این مدت مجموع فوتیهای استان بر اثر کرونا ۵۹۹ نفر بوده است. وی بیان کرد: میزان بروز تجمعی کرونا به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان یک هزار و ۵۳۲ نفر و بروز موارد جدید نیز ۷.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: نسبت مرگ و میر ۴.۷ درصد و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی نیز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۷۲.۵ درصد است. وی تصریح کرد: شاخص نمونهگیری در سطح استان ۳۶.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و نمونههای مثبت ۴۳ درصد است. شریف زاده گفت: بین شهرستانهای استان هم طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۰۷ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه نخست، بشرویه با هزار و ۹۰۶ دوم، فردوس با هزار و ۷۳۶ سوم، سرایان با هزار و ۶۶۸ چهارم، قاینات با هزار و ۶۵۰ پنجم، بیرجند با هزار و ۵۶۸ ششم، زیرکو با هزار و ۴۳۷ هفتم، درمیان با هزار و ۹۴ هشتم، سربیشه با ۹۸۴ نهم، نهبندان با ۹۲۲ دهم و خوسف با ۹۰۶ در رتبه یازدهم قرار دارد.وی تصریح کرد: ۲۷۹ روز از شروع اپیدمی کرونا در استان میگذرد که در این مدت هر ۱۱ ساعت یک مورد مرگ اتفاق افتاده و متوسط ابتلای روزانه تا امروز ۴۵ نفر بوده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت همچنین ۸۲ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در سنین بالای ۶۰ سال بوده که از لحاظ جنسیتی ۵۵ درصد مذکر و ۴۵ درصد مونث اعلام شده است.از طرفی در آخرین گزارش روند احتمالی اپیدمی کووید ۱۹ در استانهای کشور که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، خراسان جنوبی همچنان جزو استانهای بحرانی با میزان بروز بالا است.

استاندار: کرونا اولویت اصلی استان است
گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و تصریح کرد: موضوع کرونا اولویت اصلی استان است. حمید ملانوری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان ارائه کرد.وی با تاکید بر اینکه در شرایط موجود، موضوع کرونا اولویت اصلی استان است، از آخرین مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا گفت.تکلیف دستگاههای خدماترسان به مراعات شرایط مردم و قطع نکردن انشعابات آب، برق، گاز و تلفن در دو هفته اعمال محدودیتهای هوشمند، پرداخت تسهیلات ویژه به واحدهای صنفی آسیبدیده از کرونا و تاکید به بانکها برای استمهال اقساط وامها از مهمترین مواردی بود که با عنوان مصوبات ستاد کرونا توسط استاندار عنوان شد.

توزیع عادلانه خدمات در همه سطوح
استاندار همچنین در نشست کاری با مدیران حوزه انرژی استان بر توزیع عادلانه خدمات در همه سطوح تأکید کرد. ملانوری با تأکید بر این مطلب خاطرنشان کرد: کلیه ادارات و دستگاه های خدمات رسان مکلفند، خدمات خود را به صورت عادلانه در همه مناطق توزیع نمایند. وی تصریح کرد: اطلاع رسانی مطلوب درخصوص نوع خدمات و نحوه ارائه آنها برای بهره برداری هر چه بیشتر مردم از تکالیف دستگاه هاست. به گفته وی؛ هدف از این کار، دسترسی راحت تر مردم به خدمات دستگاه ها می باشد.
استاندار با اشاره به اقدامات و برنامه های حوزه های انرژی استان گفت: شرکت گاز با برنامه هایی که در دستور کار دارد، توانسته روستاهای زیادی را به شبکه سراسری گاز متصل نماید. ملانوری متذکر شد: این که خراسان جنوبی به لحاظ گازرسانی به روستاها و صنایع بر دیگر استان ها پیشی گرفته، قابل تقدیر است. وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا و امهال دو ماهه قبوض گاز مشترکان اظهار کرد: این تصمیم به منظور مدارا با مردم در شرایط کرونایی اخذ شده است. استاندار به خدمات شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: تأمین سوخت مورد نیاز مردم در مناطق روستایی که به شبکه سراسری گاز متصل نیستند، از مهمترین وظایف شرکت نفت می باشد. ملانوری تأکید کرد: در این شرایط کرونایی و با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال، مردم نباید نگران تأمین سوخت و گاز مایع باشند. شایان ذکر است: این دیدار با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه خراسان جنوبی برگزار شد.

شبکه بانکی، حلقه ای مهم از زنجیره اقتصاد استان
استاندار همچنین در نشست کاری با دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: شبکه بانکی، حلقه ای مهم از زنجیره اقتصاد استان است.ملانوری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شبکه بانکی در توسعه اقتصاد استان، نقش بسیار مهمی دارد.وی تأکید کرد: عوامل مؤثر در اقتصاد، مانند حلقه های یک زنجیر به هم متصل هستند و هر کدام از این حلقه ها که آسیب ببیند، همه بخش ها را متأثر می سازد.به گفته وی؛ در همه این بخش های مؤثر در اقتصاد، راهکارها و اقدامات باید به گونه ای باشد که به توسعه استان منجر شود. استاندار با آسیب زا خواندن نگاه ها، تفکرات و اقدامات جزیره ای، گفت: توصیه ما به بانک ها این است که نگاه منطقه ای و استانی داشته باشند. ملانوری تأکید کرد: در شرایط فعلی و با جولان ویروس کرونا، نباید فقط خود را ببینیم بلکه باید با دیدی وسیع، همه حوزه ها را مد نظر داشته باشیم. وی با تشکر از همراهی های شبکه بانکی استان با مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: مهمترین انتظاری که در شرایط فعلی از بانک ها داریم این است که با مردم مدارا نمایند.به گفته وی؛ امهال اقساط بانکی و حذف جریمه های تأخیر پرداخت اقساط از جمله کارهایی است که باید در اولویت کار بانک ها قرار داشته باشد.شایان ذکر است: زرنگ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی در این نشست گزارش جامعی از وضعیت عملکرد سیستم بانکی استان و آمار و اطلاعات مربوط به منابع و مصارف ریالی ارائه کرد. توزیع سپرده ها و اعتبارات، تسهیلات تخصیصی به واحدهای تولیدی، تسهیلات پرداخت شده به مشاغل آسیب دیده از کرونا و… از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

نشست هم اندیشی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با استاندار برگزار شد
جلسه هم اندیشی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با حضور استاندار نیز برگزار گردید. ملانوری توسعه شبکه های زیرساختی و ارتباطی را به عنوان یکی از شاخصه های توسعه پایدار برشمرد و افزود: همه بخش های فعال در این زمینه می بایست با تنوع بخشی به خدمات و محصولاتشان ضمن ارائه خدمات مطلوب به مردم و کسب رضایت آنان، نسل جدیدی از خدمات را عرضه نمایند، تا درآمد حاصله از آن خرج توسعه پایدار استان گردد. وی گفت: لازم است مدیران این حوزه با ارائه گزارش در شورای اداری استان و هم افزایی مثبت بین دستگاهی، موجبات موفقیت بیش از پیش آن را فراهم نمایند.استاندار به وابستگی مشاغل و حرف جهت عرضه کالا و خدماتشان در بستر ارتباطات اشاره کرد و گفت: نه فقط استارتاپ ها بلکه همه مشاغل خرد و کلان دنبال ارائه خدماتشان به مخاطبین در فضای ارتباطی نوین هستند و اگر چه در گذشته با پوستر،عکس و… بوده اما امروزه در بستر شبکه های ارتباطی ارائه می گردند. به گفته وی: بخش دولتی و خصوصی با توجه به اصل فاصله گذاری اجتماعی باید توجه ویژه ای به توسعه زیر ساخت ها بویژه ارتباطات داشته باشند تا ارائه خدمات آنان با قوت ادامه یابد.

معیشت و اقتصاد مردم اولویت مجلس شورای اسلامی
رئیس مجمع نمایندگان خراسانجنوبی با بیان اینکه اقتصاد اولویت مجلس یازدهم است، گفت: مجلس هیچگاه به دنبال مچگیری از دولت نیست.حسین خسروی اسفزار در گفت و گو با مهر با اشاره به دهم آذرماه، روز مجلس اظهارکرد: مجلس از ارکان نظام است که در اصول متعدد قانون اساسی به وظایف، مسئولیتها و جایگاه آن اشاره شده است.رئیس مجمع نمایندگان و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به جمله امام (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، بیانکرد: محقق شدن در رأس امور بودن مجلس توسط خود نمایندگان با مراعات اخلاق اسلامی، ارائه طرحهای قوی و تصویب قوانین مستحکم صورت میگیرد.خسروی اسفزار ادامهداد: به نظر من در این شش ماه که از شروع فعالیت مجلس گذشته است، فعالیتهای بسیار خوبی علیرغم محدودیتهای کرونایی صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه در یکی- دوماه اول فعالیت، ساختار مجلس شکل گرفت، گفت: مجلس فعلی معیشت مردم را اولویت و شعار اصلی خود قرار داده است و در این زمینه نیز اقدامات ارزندهای چون طرح مالیات بر خانههای خالی و طرح تأمین اقلام اساسی برای اقشار نیازمند پیگیری شد.نماینده مردم اظهار کرد: اینکه ما سخن از ترویج فرهنگ اسلامی در جهان میزنیم، این موضوع نه به عنوان کشور گشایی بلکه به عنوان نجات انسانها از ظلم و ستم مطرح میشود.خسروی اسفزار با اشاره به ظرفیتهای موجود در کشور بیانکرد: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با تلاش فراوان برای هر کدام از کمیسیونها اولویتهایی را تعیین کرده است تا با مدنظر قراردادن این اولویتها بتوان ظرفیتهای کشور را فعال کرد.وی ادامهداد: موضوع شفافیت آرا از دیگر مسائلی است که مجلس همچنان آن را پیگیری میکند ولی این شفافیت در همه موضوعات و فعالیتهای هر سه قوه نیز باید صورت گیرد. رئیس مجمع نمایندگان مجلس گفت: شعار مجلس یازدهم از همان ابتدا تعامل با دولت بوده و مجلس هیچگاه به دنبال مچ گیری نیست. خسروی اسفزار اظهارکرد: اینکه مجلس به دنبال مچ گیری نیست به معنای عدم انجام وظایف نظارتی مجلس به صورت سوال و استیضاح نبوده بلکه مسائل و موضوعات را بر اساس اخلاق اسلامی و تعامل دوجانبه پیگیری میکنیم.وی با اشاره به شهادت شهید محسن فخری زاده بیانکرد: هنوز یک سال از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی نگذشته است که استکبار یک دانشمند دیگر از ما گرفت و خسارت جبرانناپذیری را بر ما وارد کرد. نماینده مردم گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید میکنند که مذاکره با آمریکا فایدهای برای ما ندارد مربوط به دوران همه رئیس جمهوریهای آمریکا چه اوباما، چه ترامپ و چه بایدن است.خسروی اظهارکرد: در دورانی که همه باید یک دل و یک صدا باشیم چرا عدهای بیان میدارند که باید از فرصت ریاست جمهوری بایدن استفاده کنیم، در حالی که آنها با اصل نظام جمهوری اسلامی و حکومت دینی مشکل دارند. وی بیان کرد: شهید آیتا… مدرس با توجه به ویژگیهای متعدد چون سادهزیستی، ضعیف دانستن دشمن و استفاده از کالاها و البسه ایرانی نه تنها برای نمایندگان مجلس بلکه برای همه مسئولان یک الگوی موفق است.
قبل و بعد از اهدای پلاسما چه کنیم؟
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مردم باید به نکاتی برای اهدای پلاسما توجه کرده و به شایعات غیرمعتبر و غیرعلمی در این مورد گوش نکنند.ابراهیم میری مقدم در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: پلاسما در واقع بخشی از خون یا به تعبیری مایع بین سلولی خون است که سلولهای خونی در آن شناور می باشند.وی با بیان اینکه خون از دو قسمت شامل؛ سلولهای خونی ( ۴۵ درصد ) و پلاسما (۵۵ درصد) تشکیل شده است، افزود: نکته مهم این است که بیش از ۹۰ درصد پلاسما آب است و حدود ۷ درصد آن را پروتئینها تشکیل میدهند.مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: مطلبی که این روزها بسیار حائز اهمیت است و تزریق پلاسما را تحت تاثیر قرار داده، ۷ درصد پروتئین موجود در آن است که آنتیبادیها جز این هفت درصد محسوب میشوند.میری مقدم ادامه داد: در مواجهه با عوامل مختلف یا پاتوژنهای مختلف بدن آنتی بادی میسازد که این آنتیبادی در فرد ایجاد مصونیت میکند.وی بیان کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند در بدن آنها آنتیبادی علیه این ویروس ساخته شده و همچنین این افراد حاوی سلولهای حافظ ایمنی هستند که مرتب آنتیبادی میسازد. مدیرکل انتقال خون اظهار کرد: این سلولهای حافظ ایمنی در واقع به فرد کمک میکنند که آنتیبادی یا سطح آنتیبادی تا مدتی در بدن فرد در حد قابل قبولی بماند که این مدت در تزریق واکسنها و در مواجه با پاتوژنهای مختلف متفاوت است.میری مقدم با بیان اینکه افراد برای اهدای پلاسما در زمان مراجعه به انتقال خون باید مستندات و شرایطی را داشته باشند، افزود: این اطلاعات و مدارک شامل؛ داشتن کارت ملی، داشتن سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال و همچنین تمام مراحل و شرایط ثبتنام ، پذیرش اهدای خون را نیز داشته باشند و بیماری زمینهای قلبی و ریوی، کلیوی و کبدی و همچنین بیماریهای خونریزی دهنده نداشته باشند.مدیرکل انتقال خون بیان کرد: افراد لازم است مستندی دال بر ابتلا به کرونا داشته باشند همچون آزمایش PCR ، عکس سی تی اسکن ریه ، مستندات بیمارستانی و یا نتیجه آزمایشی که نشان دهد آنتیبادی در بدن فرد ساخته شده، داشته باشند.وی با بیان اینکه در صورتی که فرد شراط را داشته باشد وارد مراحل اهدا میشود، تصریح کرد: از این افراد یک نمونه خون برای تستهای غربالگری انواع هپاتیت ها ، HIV و سفلیس گرفته میشود و در طول مدت اهدای پلاسما فرد از نظر ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس مرتبا چک میشود.میری مقدم با بیان اینکه حجم پلاسمایی که در طی روش پلاسما فرزیس گرفته میشود حدود ۵۰۰ سی سی است، ادامه داد: افراد باید حدود ۲۸ روز از بهبودی شان گذشته باشد و این افراد پس از اولین اهدا ۲۸ روز بعد میتوانند دومین اهدا را نیز داشته باشند؛ مشروط بر اینکه آنتیبادی قابل قبولی داشته باشند.وی با بیان اینکه افراد براساس سطح آنتیبادی موجود در بدنشان، میتوانند ۳ بار و یا بیشتر اهدای پلاسما داشته باشند و اهدا پلاسما، اظهار کرد: افراد قبل از اهدای پلاسما لازم است مایعات به اندازه کافی مصرف کرده باشند و ۲۴ ساعت قبل از آمدن به انتقال خون از مصرف غذاهای چرب خودداری کنند.مدیرکل انتقال خون بیان کرد: افراد لازم است ۱۵ دقیقه پس از اهدا در محل خون گیری استراحت کنند و مصرف مایعات زیاد (به جز چای و قهوه) داشته باشند.میری مقدم با بیان اینکه افراد لازم است یک ساعت قبل از اهدا، مصرف دخانیات نداشته باشند، افزود: تا ۲۴ ساعت بعد از اهدا فعالیتهای غیرمعمول نیز نداشته باشند.وی با بیان اینکه اولویت است تا افراد به مرکز استان مراجعه کنند تا با روش پلاسمافرزیس، اهدای پلاسما کنند، اما در صورت عدم امکان میتوانند در روزهای دوشنبه و پنج شنبه در قاین و روزهای یکشنبه و چهارشنه در فردوس و هر روزه در طبس اهدا خون نمایند، وی تصریح کرد: در شهرستان بیرجند همه روزه صبح و روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصر نیز این افراد می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند تا از خون اهدایی این افراد بهبود یافته، پلاسمای آن جدا شود. مدیرکل انتقال خون با تکذیب شایعه مبنی بر اخذ پول برای بررسی تیتر آنتی بادی در اهداکنندگان پلاسما، خاطرنشان کرد: تمامی خدمات انجام شده برای اهداکنندگانی که به این مراکز مراجعه میکنند رایگان است.میری مقدم با اشاره به اهمیت اهدای خون بانوان،
یادآور شد: بیش از هشت درصد اهداکنندگان در خراسان جنوبی بانوان هستند که از این لحاظ استان ما در زمره استانهای با مشارکت بیشتر نسبت به میانگین کشوری است.

ساخت ۲ هزار و ۴۰۱ واحد مسکن ملی در خراسان جنوبی آغاز شد
ایرنا – معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: زمین مورد نیاز ۱۱ هزار و ۲۰۵ واحد مسکن اقدام ملی در این استان تامین شده است و ۲ هزار و ۴۰۱ واحد در مرحله شروع عملیات ساخت و اخذ پروانه هستند. حسن علیزاده با اشاره به پیشرفت ۱۲ درصدی مسکن اقدام ملی در خراسان جنوبی افزود: ۱۴ هزار و ۲۷۴ نفر در طرح اقدام ملی مسکن این استان ثبتنام کردهاند که ۶ هزار و ۵۹۰ نفر از آنها حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند.وی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۶۷۰ نفر از دارندگان شرایط، افتتاح حساب کردند و چهار هزار و ۵۷۱ نفر واریز وجه را انجام دادهاند. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: سهم این استان در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۴۵۰ واحد است و هر متقاضی ابتدا باید ۴۰ میلیون تومان وجه را واریز کند. وی افزود: تاکنون در مجموع ۲۴۵ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و به دستگاههای متولی شامل بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تعاونیها و انبوهسازان واگذار شده است.
علیزاده بیان کرد: واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، برای متقاضیان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (بیرجند) و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ساخته میشود. وی با بیان اینکه منبع تامین مالی طرح اقدام ملی آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی است گفت: در صورت واریز وجه توسط متقاضیان واحدهای مسکونی با توجه به پیشرفت فیزیکی به مرور تا ۲ سال آینده واگذار میشود.

رونمایی از خدمات جدید پست بانک ایران
خیرآبادی- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اقتصاد دیجیتال، به دنبال تحول در بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است که در سال های اخیر اقدامات زیربنایی مناسبی انجام داده و شاهد به ثمر نشستن میوه های آن در قالب محصولات جدید در پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی فناوری اطلاعات بوده ایم.
با حضور مهندس بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مهندس ناصری مدیر کل شرکت ارتباطات زیرساخت ، مهندس الهامی مدیر شرکت پست، مهندس آذری مدیرعامل مخابرات خراسان جنوبی و مهندس بینا مدیر شعب پست بانک ، رونمایی از سامانه احراز هویت سجام در باجه پست بانک روستای دستگرد انجام شد. در این مراسم از ۴ خدمت جدید پست بانک ایران با حضور وب کنفرانسی مهندس آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد :
-۱راه اندازی سامانه احراز هویت سجام در روستاهای کشور( رونمایی در روستای دستگرد بیرجند ) ؛ با رونمایی از این خدمت تمام روستاییان عزیز بدون مراجعه به شهر می توانند مراحل احراز هویت خود را در باجه های پست بانک روستایی انجام داده و سود سهام عدالت خود را دریافت نمایند.
-۲ سامانه درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) برای نابینایان عزیز؛ پست بانک ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و بهره مندی نابینایان از خدمات پرکاربرد عمومی همراه با امنیت مالی بیشتر در فرایند های خرید اینترنتی این سامانه را راه اندازی نموده است.
-۳ راه اندازی فاز نخست افتتاح حساب غیر حضوری با احراز هویت بیومتریک؛ پست بانک ایران در راستای سیاست های ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بیماری کرونا، فرایند تهیه نرم افزار و تولید این محصول را آغاز نمود و در فاز نخست این سامانه با احراز هویت بیومتریک کار خود را آغاز نموده است.
-۴ آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت؛ همیشه دریافت تسهیلات و معرفی ضامن به بانک ها، یکی از دغدغه های اصلی مردم به خصوص در روستاها بوده است. پست بانک ایران پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی و ایجاد سامانه های نرم افزاری لازم پرداخت تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت را برای مشتریان فراهم نموده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت پست بانک ایران به نشانی www.Postbank.ir مراجعه نمایید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری معرفی شد

جم- طی جلسه ای با حضور استاندار و مدیران کل حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ناصر خوش خبر با حفظ سمت بعنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تعیین گردید. در این جلسه ملانوری حوزه عمرانی را حوزه ای مهم و تخصصی برشمرد و تصریح کرد: با عنایت به پیگیری های گسترده دولت تدبیر و امید در بحث توسعه زیرساخت ها در استان ،شاهد تبدیل استان به کارگاهی ساختمانی هستیم و لذا مدیران ستادی در حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی بایستی با برنامه ریزی مدون و حضور میدانی مسائل را از نزدیک رصد و مدیریت نمایند. در پایان طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی، دکتر خوش خبر به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانمی استانداری منصوب گردید.

پیگیری اهداف شهید فخری زاده اولین رسالت جامعه است

مهر- نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: پیگیری اهداف، برنامهها و راه این شهید بزرگوار اولین رسالت جامعه است. مصطفی نخعی با اشاره به ترور شهید فخری زاده بیان کرد: این اقدام استکبار بسیار کودکانه بوده است. وی افزود: مقابله متناسب و پاسخ مناسب به این اقدام که دارای بازدارندگی مناسبی باشد، باید مورد توجه قرار گیرد.

افزایش استقبال بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی از اهدای پلاسما

صداوسیما- از ابتدای ورود دستگاه پلاسما فرزیس به خراسان جنوبی بهبود یافتگان از کرونا ۵۷۵ واحد اهدا کرده اند. مدیرکل انتقال خون با اشاره به استقبال خوب مردم استان در اهدای پلاسما به بیماران کرونایی گفت: اهدای پلاسما از ابتدای مهر افزایش خوبی داشته به طوریکه یک دستگاه پلاسما فرزیس موجود در بیرجند بی وفقه در حال دریافت پلاسمای بهبود یافتگان است.ابراهیم میری مقدم افزود: از ابتدای ورود دستگاه پلاسما فرزیس در مرداد به استان بهبود یافتگان از کرونا ۵۷۵ واحد به دو روش فرزیس و ریکاورد اهدا کرده اند. وی همچنین از کاهش ۳۰ تا چهل درصدی درخواست پلاسما از سوی بیمارستانهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تقریبا روزانه ۸ تا ۱۷ نفر برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون استان مراجعه میکنند که در یک هفته اخیر درخواستهای بیمارستانها به صورت پایاپای تامین میشود.وی گفت: ازابتدای سال ۹۹ تا نهم آذر ۱۷ هزار و ۸۹۹ نفر برای اهدای خون به مراکزخونگیری استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۳۹ نفرموفق به اهدای خون شده اند.

توقف ۲ ماهه تولید در کارخانه چدن خوسف

صداوسیما- تولید در کارخانه چدن خوسف به علت تعمیرات و اخذ مجوز زیست محیطی به مدت ۲ ماه متوقف شد.فرماندار خوسف گفت: فعالیت کوره بلند کارخانه چدن برای تعمیرات و اخذ مجوز زیست محیطی متوقف شد.محمدعلی آخوندی افزود: کارخانه چدن باید در مدت تعطیلی کوره، شاخصهای محیط زیستی را دریافت کند. وی گفت: هیچکدام از کارگران اخراج نشده اند و فقط مسئولان چینی کارخانه که برای گذراندن دوره به چین می روند که پس از گذراندن دوره باز خواهند گشت.

آزادسازی ۱۲ محدوده معدنی در نوار مرزی کشور در خراسان جنوبی

گروه خبر- ۱۲ محدوده معدنی در نوار مرزی کشور ایران و افغانستان ۱۶ آذر آزادسازی میشود. سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت گفت: با اتمام عملیات اکتشاف ایمیدرو در پهنه معدنی نوار مرزی ۱۲ محدوده معدنی در این منطقه آزاد میشود. ایمانطلب افزود: این محدودههای معدنی در سامانه اینترنتی کاداستر معادن به آدرس http://cadastre.mimt.gov.ir درج میشود و متقاضیان سرمایهگذاری در حوزه معدن میتوانند از زمان اعلام ثبتنام با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت درخواست و پیگیریهای بعدی اقدام کنند.

شناسایی ۱۲۰ بیمارجدید کرونا و فوت ۶ نفر دیگر

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۹۸ آزمایش کرونا ۱۲۰ مورد مثبت بود که ۳۰ نفر بستری شدند و ۹۰ مورد هم سرپایی بود. دکتر مهدی زاده گفت: ۱۲۰ مورد جدید ابتلا، ۳۷ نفر در بیرجند، فردوس ۱۲ نفر، قاین ۱۹ نفر، طبس ۱۰ نفر، نهبندان ۴ نفر، سربیشه ۶ نفر، سرایان ۱۵ نفر، بشرویه ۱۰ نفر و ۷ نفر در خوسف شناسایی شد. همچنین با ثبت ۶ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی تعداد فوتیهای ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۶۰۵ نفر رسید.

پهلوانان یاران همیشگی بیماران

به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی پیشکسوتان و ورزشکاران زورخانه ای وپهلوانی خراسان جنوبی جهت اهدای خون به مرکز خونگیری قائم (عج) بیرجند مراجعه کردند. هومرشکری رئیس هیئت زورخانه ای وپهلوانی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از کارکنان انتقال خون استان دراین ایام کرونایی و تامین خون وفرآورده های خون جهت بیماران نیازمند گفت: اهدای خون و در این روزها اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ازمهمترین کارهایی است که به شکرانه سلامتمان میتوانیم انجام دهیم.
دکترابراهیم میری مقدم مدیرکل انتقال خون استان هم ضمن قدردانی ازهمراهی همیشگی پهاوانان زورخانه ای استان اهدای خون را درشرایط کنونی امری مهم وضروری برشمرد.

دمای خراسان جنوبی تا پنج درجه کاهش مییابد

ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خروجی مدلهای پیش یابی هواشناسی با کاهش رطوبت منطقه دما بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد یافت. فاطمه زارعی افزود: احتمال بارش پراکنده در نیمه غربی و شمال غرب استان پیش بینی میشود. وی گفت: روزهای سهشنبه تا چهارشنبه شرایط جوی پایدار و یکنواخت و تا صبح پنجشنبه تغییرات دمایی ناچیز خواهد بود.

پیشرفت ۷۲ درصدی بیمارستان جدید بشرویه

اصغری- شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه در بازدید از بیمارستان جدید این شهرستان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در ابتدای سال ۱۴۰۰ بیمارستان جدید بشرویه را افتتاح خواهیم کرد. گفتنی است برای بیمارستان جدید شفای بشرویه از ابتدای تاسیس تاکنون ۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و امسال نیز در اعتبارات تخصیص یافته ۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی دارد.

تامین ۳ هزارتن ذرت علوفه ای برای عشایر خراسان جنوبی

صدا وسیما – مدیرکل امور عشایر استان از خرید ۳ هزارتن ذرت برای تامین علوفه دام عشایر استان خبر داد. عصمتی پور گفت: این مقدار ذرت برای تامین علوفه موردنیاز دام عشایر در زمستان خریداری شده و در حال ذخیره سازی در سیلوها است.وی با اشاره به وجود ۳ سیلوی هزار تنی و دستگاه بسته بندی علوفه در زیرکوه، افزود: هم اکنون ذرت خریداری شده در این سیلوها ذخیره و بسته بندی می شود.عصمتی پور گفت: در این رابطه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار شرکت تعاونی زیرکوه برای خرید ذرت قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت