ویلای لوکس ۴۲۰ میلیاردی در قبال فرار یک متهم اقتصادی

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر رئیس پیشین قوه قضاییه گفت: اکبر طبری در طول حدود 20سال حضور در قوه قضاییه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است.وی با تشکیل گروه مجرمانه و مراودات ناسالم و تبانی با صاحبان پول و ثروت موجب شد تا دفتر وی به عنوان کانونی جهت مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود، تبدیل شود.طبری با اعمال نفوذ در پرونده‌های بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی با اعمال نفوذ در مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی حداکثر سوء استفاده مالی و اداری را به دست آورد.همچنین بسیاری از مسئولان بانکی که در این پرونده و اقدامات مجرمانه نقش داشتند با اعمال نفوذ اکبر طبری تبرئه شدند و در حال حاضر، این پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به 15 هزار متر زمین و 3 طبقه ویلای لوکس به ارزش 420 میلیارد ریال در بابلسر است.

دولت چگونه حباب بورس را ترکاند؟

سعید لیلاز کارشناس اقتصادی گفت: حباب در بازار شکل گرفته بود اما دولت با عرضه به موقع و عادلانه سهام عدالت و ETF حباب را ترکاند و صدها هزار سهام‌دار جدید خرده پا که دارایی‌های کوچک آن‌ها در معرض نابود شدن بود را هم نجات داد. هیچ زمانی به اندازه یک تا دو ماه اخیر توده مردم به بازار سرمایه اقبال نشان نداده بودند و این خطر را جدی می‌کرد که اگر فروپاشی در بازار بورس اتفاق دهد، سرمایه داران بزرگ ممکن بود بخشی از سود به دست آورده را از دست دهند اما توده مردم سرمایه کمی که داشتند را از دست می‌دادند.  باید از تازه واردها به بازار سرمایه  بخواهیم یا با علم وارد بازار سرمایه شوند یا سهام دولتی توسط دولت عرضه می شود را با قیمتی مناسب خریداری کنندوی ادامه داد :اینکه سهام یک یا چند شرکت خاص حباب داشته باشد باید بررسی شود اما فکر می کنم رشد شاخص کل تا 1200هزار واحد عجیب نیست.چنانچه بخواهیم متناسب با نرخ رشد نقدینگی بسنجیم و میزان کل معاملات بورس تهران معادل 15 تا 20 درصد تولید ناخالص داخلی ایران شود صعود شاخص تا 1200 هزار واحد تا اواخر تیرماه اتفاق عجیبی نیست.درواقع حباب در بازار شکل گرفته بود اما دولت با عرضه به موقع و عادلانه حباب را ترکاند.

یکی از اخلالگران در نظام اقتصادی پیک موتوری بود

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس گفت: خاطرم است در سال ۹۶ یکی از اخلالگران در نظام اقتصادی که پیک موتوری بود دستگیر شد؛ اتهام او خرید و فروش ۱۸۰ میلیون دلار ارز بود.

۳۲۰ هزار متقاضی تیبا

طبق اعلام قبلی قرعه کشی ۱۰ هزار محصول سایپا با حضور مقامات این خودروسازی و ناظران سازمان بازرسی، وزارت صمت و ناجا آغاز و نتایج آن مشخص شد. بیشترین تقاضا برای تیبا و تیبا ۲ بوده است که هر کدام حدود ۳۲۰ هزار متقاضی داشته است.

۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: انتظار ما از وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی اجرای طرح جامع مالیات است و این که جلوی فرار سرمایه گرفته شود. فرار سرمایه در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

۱.۵ درصد مشمولان سهام عدالت خود را معامله کردند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت :در دو هفته گذشته ۱.۵ درصد از مشمولان سهام عدالت توانستند سهام خود را در بورس معامله کنند. در سال ۸۸ ارزش کل بازار ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر به پنج هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

سیستم مالیاتی تا پایان دولت دوازدهم هوشمند میشود

پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی در صحن علنی  مجلس گفت: تا پایان دولت دوازدهم نسخه نهایی سیستم مالیاتی هوشمند می‌شود، چرا که فرار مالیاتی در کشور ما زیاد است.

دولت به عهد خود در مبارزه با فقر مطلق پایبند است

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تلاش دولت تدبیر و امید از ابتدای کار، تقویت بنیه اقتصادی اقشار کم درآمد بوده است، اظهار داشت: دولت به عهد خود در خصوص مبارزه با فقر مطلق پایبند بوده و خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت