وعده های شیرین بنیاد به استان

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، استان خراسان‌جنوبی را استانی مظلوم و شایسته خدمت دانست و گفت: طی این چند روز حضور خود در استان خراسان‌جنوبی تلاش کردیم از فرصت‌ها استفاده و تمام ظرفیت‌های استان درحوزه بنیاد مستضعفان را بررسی کنیم لذا در تمام حوزه‌ها اعم از املاک، کشاورزی، محرومیت‌زدایی و غیره آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده را رصد کردیم.

ظرفیت‌های استان رصد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشوربا اشاره به اینکه همچنین ظرفیت‌های موجود در استان رصد می‌شود، اضافه کرد: بدون اینکه بخواهیم شعاری صحبت کنیم یا تعارف کنیم می‌گوییم این استان در این زمینه شایسته کارهای بسیار زیادی است. پیرعلی به دیدار فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: ایشان در این دیدار تأکید کردند دارایی‌های مردم را به خودشان برگردانید و البته در راستای اجرای این فرمان رهبری باید تشخیص دهیم که کدام مردم و طیف و بخش بیشترین سهم را دارند. وی مطرح کرد: در این خصوص استان خراسان‌جنوبی و استان‌هایی نظیر ایلام و سیستان و بلوچستان سهم‌شان به نسبت سایر مردم بیشتر است اما به نظر می‌رسد در این زمینه به اندازه مطلوب عمل نکردیم و در این زمینه تکالیف و مأموریت‌های جدی داریم و جای کار بسیار است.

باید تنش‌ها را به حداقل برسانیم

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور به تعارضات موجود با مردم اشاره کرد و توضیح داد: بعضی از مردم تعارضاتی با زمین‌هایی که متعلق به بنیاد و البته به خودشان است دارند لذا باید تنش‌ها را به حداقل رسانده و با رأفت و اخلاق اسلامی با مردم کنار بیایم، این مردم نجیب هستند و اگر با منطق با آن‌ها صحبت کنیم همراهی می‌کنند. پیرعلی موضوع فروش املاک بنیاد استان و هزینه‌کرد منابع حاصل از فروش آن در خود استان را مورد بحث قرار داد و اضافه کرد: برگزاری مزایده برای این استان را فعلا ممنوع کردیم و ظرفیتی را فراهم می کنیم که تمام منابع حاصل از فروش املاک بنیاد دقیقا در خود استان هزینه شود.

اجرای دو پروژه بزرگ در استان

وی مهم‌ترین مأموریت بنیاد مستضعفان را توانمندسازی و ایجاد اشتغال دانست و از اجرای دو پروژه بزرگ در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها ناظر بر حوزه کشاورزی است و تلاش داریم با سرعت و به صورت جهادی این پروژه‌ها را که برای این استان نقش اساسی دارد، اجرا کنیم. معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور اجرای این پروژه‌ها را نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: این اعتبار حتما تأمین خواهد شد؛ بخشی از محل املاک بنیاد و بخشی نیز به صورت ریالی از محل خزانه بنیاد تأمین خواهیم شد.

واگذاری امور به مردم

پیرعلی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به ویژه مجموعه پیوند خاوران باید برخی فعالیت‌ها را به مردم واگذار کنیم، مطرح کرد: در قالب شرکت‌های سهامی- زراعی و ایجاد تعاون مردمی تا جایی که بتوانیم کارها را به مردم واگذار کنیم چراکه مردم قطعا با دلسوزی بیشتری اداره می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: در حوزه نیروگاه برای فاز دوم اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو نیاز داریم که می‌تواند اثربخشی کلانی داشته باشد، در این خصوص نیز پیش‌بینی‌ها و سازوکاری را تعریف می‌کنیم که بتوانیم تأمین اعتبار داشته باشیم و بتوانیم فاز دوم توسعه نیروگاه را رقم بزنیم.

همراهی بنیاد در ساخت مسکن

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور همچنین به موضوع مسکن که یکی از دغدغه‌های جدی است اشاره و تبیین کرد: بنیاد مستضعفان در این ظرفیتی که دولت فراهم کرده مشارکت جدی ‌می‌کند و تاکنون بالغ بر ۸ میلیون متر مربع از زمین‌های بنیاد را در اختیار دولت قرار دادیم. پیرعلی افزود: در این استان نیز این آمادگی را داریم زمین‌ها را به رایگان در اختیار مردم قرار دهیم البته با توجه به اینکه به برخی مردم زمین هم بدهیم امکان ساخت را ندارند با وزارت مسکن توافق می‌کنیم که به بخشی از افرادی که توانایی ساخت مسکن را ندارند ، خدمات بیشتری بدهیم.

انتقاد از شیوه مزایده های بنیاد مستضعفان

نماینده ولی فقیه نیز در این دیدار با انتقاد از شیوه مزایده های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی، گفت: اگر قرار است زمین واگذار شود شرایط به گونه ای باشد که افراد نتوانند از آن به عنوان سرمایه استفاده کنند. حجت الاسلام عبادی افزود: در مواردی که به دفتر گزارش شده، مزایده ها به گونه ای بوده که سرمایه دارها آن را با قیمت مناسب می خریدند، چه بسا در گرانی های زمین سودهای کاذبی می بردند و این زمین ها به نفع سرمایه دارها تمام شده است، در این زمین ها باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا برای کل جامعه مفید باشد، اگر قرار است زمین واگذار شود شرایط به گونه ای باشد که افراد نتوانند از آن به عنوان سرمایه استفاده کنند. وی بیان کرد: از زمانی که مسئولیت داشتم به مدیرکل وقت تذکر داده شده که آنچه را که مصرف شده و در استان به کار گرفته شده، به مردم اطلاع رسانی کنید، عجیب است که گفته می شد ما مجاز نیستیم اطلاع رسانی کنیم، این کار باعث می شد افرادی که خیرخواه مردم نیستند، با دروغ و شایعه مردم را تحریک کنند که دزدی می شود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تأکید بر شفاف سازی در انجام امور، گفت: در همه امور از جمله در مسئله امور مالی که ذهن ها با تردید نگاه می کنند، اقدامات باید شفاف باشد، چراکه اگر شفاف نباشد ما در تهمت هایی که زده می شود شریک گناه هستیم زیرا زمینه تهمت او را فراهم کرده ایم.فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت