شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

وضع معیشتی طلاب نگران کننده است

آیت ا… نوری همدانی، وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و خصوصا طلاب را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ما در حد توان کمک می کنیم، ولی باید مشکل اساسی حل شود مردم عده ای از روحانیون را می بینند که مشغول کار حکومتی هستند و وضع مناسبی دارند؛ بنابراین اینگونه تلقی می شود که اوضاع اقتصادی همه طلبه ها آنگونه است؛ در حالی که اکثر طلاب وضع اقتصادی مناسبی ندارند. وی در دیدار آیت ا… اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در سخنانی از خدمات چشمگیر و جهادی آیت ا…اعرافی در سال‌های مدیریت حوزه تشکر و نکاتی را برای دوره جدیدمدیریت وی متذکر شد. وی بیان کرد: حوزه علمیه در سال های بعد انقلاب و خصوصا در سال های اخیر،تحول چشم گیری داشته و باید برای رسیدن به حدکامل آن تلاش کرد و زحمات آیت ا… اعرافی بسیار ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می کنم. این مرجع تقلید، پیشرفت حوزه را در سال های اخیرخوب توصیف کرد و گفت: باهمه این پیشرفت با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کرد و همه باید به مدیریت حوزه کمک کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس: با ارز 4200 تومانی نخ دندان وارد کردهاند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ونماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه دولت باید در قبال وضعیت معیشتی انسان‌هایی که شرافت شان با شرافت انقلاب اسلامی پیوند خورده پاسخگو باشد، گفت: دولت اگر پاسخگو نیست ما پاسخگویش می‌کنیم.روح ا.. متفکر آزاد با انتقاد از وضعیت نامطلوب بازار و کوتاهی دولت در مدیریت آن، ادامه داد: آیا ما درحال تست کردن آستانه تحمل مردم هستیم؟ آقای روحانی در سال 92 که کاندیدای ریاست جمهوری بود اعلام کرد که 30 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم بوده و 70 درصد آن مربوط به سوء مدیریت است حال عرض می‌کنم که آقای رئیس جمهور اگر با همان نگاه هم نگاه کنیم وضعیت بهتر نشده، حال برای بخش سوءمدیریت چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم؟

ریزش 870هزارتومانی قیمت سکه  در دو ساعت 

همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت طلا و سکه نیز از دیروز نزولی شده است؛ قیمت سکه ظهر دوشننبه نسبت به صبح همان روز 870هزار تومان کاهش یافته است.قیمت طلا و سکه که در روزهای اخیر همزمان با افزایش قیمت ارز، رکوردهای نجومی را ثبت کرده بود از دیروز وارد سیر نزولی شده است. قیمت سکه از 10 میلیون و 500 هزار تومان دیروز به 9 میلیون و 630 هزار تومان در آخرین معاملات کاهش یافت

دستمزد امسال کارگران بازنگری نمی شود

وزیر کار در مورد اینکه آیا دستمزد کارگران در نیمه دوم سال بازنگری می‌شود یا خیر، گفت: امسال روند تصویب مزد طولانی شد و همین روال ادامه خواهد یافت.

سهم هزینه تولید از قیمت مسکن به 15درصد کاهش یافت

بررسی آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد که تورم سالانه در دو بخش مسکن و نهاده‌های ساختمانی از سال1395 روند صعودی گرفته‌ است اما از سال 1397 قیمت مسکن با شتاب بیش‌تری نسبت به نهاده‌های ساختمانی افزایش یافته است و با وجود افزایش قیمت مسکن از سال96 سهم هزینه ساخت در قیمت نهایی مسکن کاهش یافته است..

شرایط بازنگری در قیمت خودرو کارخانه

رئیس شورای رقابتاعلام کرد:خودروسازان هر سه ماه یکبار می‌توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت‌ها را داشته باشند.بر همین اساس خودروسازان درخواست خود را با استناد به هزینه‌های تولید به وزارت صمت ارسال می‌کنند و این وزارتخانه اقدام به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی می‌کند. بعد از دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی محاسبات انجام و اگر لازم به تغییرات قیمتی بود اعمال خواهد شد.

سهام عدالت جدید به چه کسانی میرسد؟ 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس طرح جدید مجلس، ارائه سهام عدالت در قالبی جدید به جاماندگان دارای دعوت نامه، افرادی که در ده سال اخیر تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار گرفته اند و سایر دهک‌های کم درآمد تعلق خواهد گرفت.ممکن است مشمولین جدید به ده میلیون نفر نیز برسد.

سهام عدالت 15 میلیون و 543 هزار تومان شد

سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت بِروز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه 532 هزار تومانی به 15 میلیون و 543 هزار تومان رسید.

صادرات ماسک ممنوع شد

دبیر کارگروه مقابله با کرونای وزارت صمت گفت: طبق مصوبه جدید، فعلا صادرات انواع ماسک به خارج از کشور ممنوع اعلام شد.

واریز اولین حقوق نمایندگان مجلس

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار (کرمان)گفت :اولین حقوق نمایندگی 11 میلیون تومان واریز شده به علاوه 200 میلیون تومان بابت مسکن و 20 میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده است.

سود سهام عدالت را از طریق سجام واریز کنید

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: تعداد سهم سهامداران عدالت در شرکت‌های 36گانه خُرد و پراکنده است. مدیران این شرکت‌ها باید سود سالانه سهام عدالت را از طریق سجام مستقیماً به حساب سهامداران واریز کنند.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا 2 هفته دیگر

 «پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلسگفت : جاماندگان سهام عدالت حدود 10 میلیون نفر هستند. تا 2 هفته دیگر تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مجلس روشن می‎شود. دولت این توانایی را دارد تا به جاماندگان، سهام عدالت بدهد.

سرمایه بانک رفاه 11 برابر افزایش مییابد

محمد شریعتمداری، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت : قرار شد بخشی از بدهی مسجل‌شده دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود. سرمایه بانک رفاه از محل فروش سهام شرکت‌های تامین اجتماعی 11 برابر افزایش می‌یابد.سالانه تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان با اقساط 36 ماهه و سود 15 درصد اعطا می‌شود.امسال روند تصویب مزد طولانی شد و همین روال ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت