وضعیت کرونایی امروز قابل پیشگیری بود ولی هشدارها جدی گرفته نشد

رییس شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به وضعیت کرونایی کشور واکنش نشان داد و گفت: چنین شرایطی قابل پیش بینی بود.مصطفی معین، ضمن ابراز تأسف از شرایط کرونایی کشور، اظهار داشت: در شرایط اسفباری قرار داریم که قابل پیش بینی و قابل پیشگیری بود اما متأسفانه هشدارها جدی گرفته نشد. وی افزود: نمیتوان این پاندمی را که ۹ ماه از شیوع آن گذشته و در اوج خود قرار دارد با این نوع برنامه ریزهای مقطعی کنترل کرد و نیازمند یک برنامه جامع و تقسیم کار ملی برای مدیریت و کنترل آن هستیم.معین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که نوع نگاه به پاندمی کووید ۱۹ از نظر اولویت داشتن سلامت انسان در هر شرایطی تجدید نظر شود و جای بسی تأسف است که نمایندگانی از نظام پزشکی در ستاد ملی کرونا حضور ندارد و با مسائل، سطحی و شعاری برخورد میشود.وی، عادی سازی فضای اجتماعی را نادرست و خطرناک دانست و ادامه داد: دود این اتفاق به چشم کادر پزشکی، پرستاری و مردم میرود و باید با ارائه شفاف واقعیتها، اعتماد مردم را برای همکاری بیشتر و رعایت توصیههای بهداشتی جلب نمود، چرا که همه مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.رییس شورای عالی نظام پزشکی، همچنین به دخالت افراد غیر متخصص در امور پزشکی اشاره کرد و گفت: بی توجهی به عواقب این دخالتهای غیر علمی و دادن مجوزهای مربوط توسط وزارت بهداشت عامل دامن زدن به این مسائل است که تحت عناوین طب اسلامی و سنتی و یا ایرانی با سلامت مردم بازی میشود که هیچ گونه پایه و اساس مبتنی بر شواهد علمی هم ندارد.

تا زمانی که در شهری وضعیت قرمز است محدودیتها ادامه خواهد داشت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: جریمه تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ درسطح شهر ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. وی با بیان اینکه تا زمانی که در شهری وضعیت ما قرمز است این محدودیتها ادامه خواهد داشت، از طرح محله محوری مقابله با کرونا خبر داد رئیسی تاکید کرد: این محدودیت دو هفتهای را همه ما موظف هستیم رعایت کنیم و بدون شک کاهش تردد می تواند در چهار هفته آینده تاثیرات قابل توجهی را در سطح کشور بگذارد. وی گفت : پیشتر این محدودیت ها را در ۴۳ شهر که وضعیت آنها قرمز بود اعمال کردیم و خوشبختانه به تدریج با اعمال محدودیت های بیشتر بیماری کرونا در این ۴۰ شهر کاملاً سیر نزولی پیدا کرد و آن ۳ شهر نیز روند رشد این بیماری متوقف شد.

افزایش۴۰ درصدی قیمت لبنیات

در مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوشیرخام درب دامداری ۴۵۰۰ تومان تعیین شد. بر اساس یک تبصره از این مصوبه به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۶۰ تومان متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد. این افزایش قیمت که حدود ۴۰ درصد برآورد شده با توجه به سهم اثر شیرخام در تولید محصولات لبنی در قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی پرمصرف مشمول قیمت گذاری تثبیتی (شیر، ماست، پنیر) نیز تعیین شده است

عرضه دارا سوم در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد از توبیخ، جریمه و سلب صلاحیت مدیران متخلف شرکت های بورسی خبر داد و گفت: ادامه سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات با عنوان دارا سوم در آینده نزیک عرضه خواهد شد. دژپسند با بیان اینکه نباید بازار سرمایه را کوتاه مدت ببینیم گفت: نگاه به بازار سرمایه باید میان مدت و بلند مدت باشد و همچنین تحلیل بازار سرمایه باید بدون حواشی سیاسی باشد.

هزینه خانوارها ۴۶ درصد بیشتر شد

مرکز آمار وضعیت شاخص تورم در آبانماه را منتشر کرد که نشان میدهد نرخ تورم سالانه با افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به مهرماه به ۲۹ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت به آبان ماه سال گذشته) افزایش قابل توجهی داشته و با رشد پنج درصدی نسبت به مهرماه به ۴۶.۴ درصد رسیده است.

فروش بلیت هواپیما به کروناییها ممنوع

تمام شرکتهای هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ متصل شدند. براین اساس ابتدا در زمان فروش بلیت، وضعیت مسافر ازطریق اتصال به بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در وب سرویس ماسک وزارت بهداشت استعلام گرفته شده و درصورت ابتلا مسافر به کرونا، بلیت صادر نمی شود.همچنین وضعیت مسافران در زمان حضور در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز از وب سرویس مذکور استعلام و درصورت ابتلا به کووید ۱۹، کارت پرواز صادر نمی شود.لازم به ذکر است شرایط فوق برای مسافرانی است که به کرونا مبتلا شده و نام آنان در سامانه فوق درج گردیده است. این مسافران پس از بهبود و با داشتن تست منفی کرونا می توانند جهت خرید بلیت اقدام نمایند.

هر دوز واکسن کرونا ۲۵ تا ۳۷ دلار

شرکت «مدرنا» اعلام کرد: دولت ها باید بین ۲۵ تا ۳۷ دلار برای هر دوز واکسن این شرکت پرداخت کنند که تقریبا برابر قیمت واکسن آنفولانزا است. درحالی که قیمت نهایی به میزان سفارش بستگی دارد، بانسل گفت این شرکت علاقه ای به دریافت «اکثر سود» ندارد و قیمت این واکسن را با قیمت واکسن آنفولانزا مقایسه کرده است. مدرنا میخواهد حدود ۲۰ میلیون دوز از این واکسن را تا پایان سال تولید کند و مقداری از آن قرار است امسال در اروپا توزیع شود.

خبر خوب برای مبتلایان؛ ایمنی مقابل کرونا حداقل ۶ ماه پس از بهبودی هست

نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شد، نشان میدهد افرادی که به کووید۱۹ آلوده بوده اند، دست کم ۶ ماه در برابر ابتلای مجدد به این ویروس محافظت میشوند. دیوید اییر از محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس که این تحقیق را انجام داده است در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: آلوده بودن به کووید۱۹، حداقل برای ۶ ماه از عفونت مجدد اکثر افراد به این ویروس پیشگیری می کند و این خبر واقعا خوبی است ، زیرا می توان اطمینان داشت که حداقل در کوتاه مدت ، بیشتر افرادی که به کرونا مبتلا می شوند ، دیگر به آن مبتلا نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت