وصول نسخه بیماران دیابتی سختتر شد

امروزه برخی بیماران دیابتی خراسانجنوبی برای تهیه برخی از داروهای خوراکی خود با مشکل مواجه شده اند که نمونه آن قرص گلی کلازید است.به گزارش مهر، تا چندی پیش سخن از کمبود انسولین در داروخانههای خراسانجنوبی مطرح بود اما به نظر میرسد امروزه برخی بیماران دیابتی برای تهیه برخی از داروهای خوراکی خود نیز با مشکل مواجه میشوند که نمونه آن در مورد قرص گلی کلازید است.بنا به گفته برخی از بیماران دیابتی خراسانجنوبی این دارو را قبلاً به راحتی از همه داروخانهها تهیه میکردند ولی در شرایط فعلی باید به چندین داروخانه مراجعه کنند تا بتوانند آن را تهیه و یا به قول معروف نسخه پزشک خود را وصول کنند. غلامرضا آهنی در گفتوگو با مهر اظهار کرد: دلایل کمبود برخی از انواع داروها در داروخانههای خراسان جنوبی را میتوان از چند جهت بررسی کرد. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیانکرد: مشکل تأمین دارو اگر کشوری باشد که باید به دلایل ملی چون تأمین منابع مالی مناسب و ارتباطات و قراردادهای با شرکتهای تولید کننده (در مورد داروهای خارجی) و موضوع مواد اولیه اشاره کرد.آهنی ادامه داد: برخی از انواع داروها نیز عموماً کمتر مورد استفاده قرار میگیرند و برای همین در همه داروخانهها یافت نمیشود.
وی افزود: البته برخی از مردم نیز به واسطه توصیه پزشک و یا به علت سابقه استفاده در مورد یک دارو حتماً آن را با یک برند خاص میخواهند که ممکن است آن دارو در بازار موجود بوده ولی برند مورد تقاضای برخی شهروندان نایاب باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره این نکته که بیماران دیابتی علاوه بر انسولین با مشکل تأمین برخی داروهای خود چون گلی کلازید گاه با سختیهایی رو به رو میشوند، گفت: ما کمبودهای بازار دارو را از ابعاد مختلف همواره رصد میکنیم. آهنی یادآور شد: در مورد داروی گلی کلازید هم ممکن است شهروندان برند خاصی از دارو را بخواهند ولی در هر حال نهایت تلاش ما بر تأمین نیاز بیماران است. وی گفت: در مورد تأمین انواع انسولین نیز به جز در مورد یک مورد خاص «انسولین لانتوس یا همان گلارژین طولانی اثر»، دیگر مشکل وجود ندارد و از طرف دیگر توزیع انسولین ساماندهی شده و فقط به بیماران دیابتی داده میشود.

پرونده معادن ،کشاورزی و دام استان
در کارتابل سفر استاندار به پایتخت
عجم – استاندار روزهای وسط هفته را در پایتخت به رایزنی در خصوص مسائل استان گذارند و این در حالی بود که پرونده معادن ، کشاورزی و دام استان روی میز وزرای مربوطه قرار گرفت و دیدارهایی هم با مسولین و سرمایه گذاران این بخش انجام گرفت
استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر صنعت،معدن وتجارت درخصوص بهره برداری هر چه بهتر از معادن استان رایزنی کرد. در دیدار ملانوری با رزم حسینی، موضوع اقدامات این وزارتخانه و سازمانهای وابسته در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هماهنگی جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای بهره برداری هر چه بهتر از معادن موجود استان و ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط از دیگر مباحثی بود که در این گفتگو مطرح شد. استاندار در زمینه ایجاد بازار مناسب برای تولیدات معدنی و صنعتی استان هم پیشنهاداتی ارائه نمود. ملانوری در این نشست به این نکته تأکید کرد که؛ با توجه به ظرفیت بالای ذخایر معدنی خراسان جنوبی در صورت برنامه ریزی دقیق و مناسب برای بهره برداری درست از آنها و همچنین ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی بالادستی و پایین دستی مرتبط میتوانیم شاهد اشتغالزایی بالا، کاهش سطح بیکاری و تولید سرمایه برای استان باشیم. وی متذکر شد: رونق بازار کسب و کار و همچنین توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان از پیامدهای این اقدام خواهد بود. استاندار و وزیر صمت در این فرصت مغتنم، موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری های شرکت ایدرو در استان، توسعه زیرساخت های معادن از جمله احداث خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت نهبندان، خط انتقال برق معادن سرب و روی غنی آباد و همچنین واگذاری پهنه های معدنی برای ادامه اکتشافات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقدمه چینی برای ممانعت از خام فروشی ذخایر معدنی

ستاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیران دو هلدینگ بزرگ معدنی کشور هم از برنامه های استان برای جلوگیری از خام فروشی ذخایر معدنی گفت. ملانوری در دیدار با مدیران این دو هلدینگ بزرگ درخصوص موضوع مشارکت و همکاری در زمینه فعال شدن معادن نیمه فعال یا غیرفعال استان بحث و رایزنی کرد. استاندار در این نشست گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری های بین هلدینگ های مربوطه و مدیریت حوزه معادن و صنایع و همچنین بهره برداران معادن استان به زودی شاهد فعالیت های بهتر در زمینه بهره برداری از معادن و نیز ایجاد واحدهای مرتبط برای جلوگیری از خام فروشی معادن باشیم. ملانوری تصریح نمود: برای ایجاد ارزش افزوده از ذخایر معدنی استان و جلوگیری از خام فروشی این ظرفیت های منحصر به فرد از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم. وی، برخی از کانی های معدنی استان را در سطح کشور و حتی دنیا بی نظیر خواند و گفت: متأسفانه در حال حاضر، بخش عمده ای از این کانی ها به صورت خام و فله ای با قیمت بسیار ناچیزی از استان خارج می شود که باید با برنامه ریزی درست از ادامه این روند جلوگیری کنیم. مدیران این دو هلدینگ هم درخصوص توسعه صنایع فرآوری استان، اعلام آمادگی کردند.
در ادامه دیدار های استاندار در پایتخت ، ملانوری به دیدار وزیر کشاورزی هم رفت که نتیجه این دیدار هم دستور وزیر جهاد کشاورزی برای مرتفع شدن بخشی از مشکلات واحدهای کشاورزی استان به همین زودی بود . در این دیدار استاندار با خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، موضوع مشکلات واحدهای کشاورزی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت. ملانوری طی این نشست مفصل با وزیر جهاد کشاورزی، موضوع تأمین اعتبار برای اعطای تسهیلات کم بهره بخش کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه ها را هم مطرح نمود. احداث بارگاه بهداشتی زرشک، کمک به واحدهای دامداری و تولید شیلات همچنین تأمین نهادههای دامی از جمله کنسانتره ، سویا، جو و ذرت نیز از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود. ملانوری درخصوص صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف واحدهای تولیدی استان پیشنهاداتی مطرح نمود که آنها هم مورد بررسی قرار گرفت.

خراسان جنوبی، پایلوت کشور در احداث کشتارگاه های دام کوچک مقیاس

ملانوری در این سفر به دیدار ماکن علی رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم رفت و پیشنهادات استاندار خراسان جنوبی در زمینه صنعت دام و طیور استان، نظر مساعد وی را به همراه داشت. استاندار، موضوع احداث کشتارگاه های دام کوچک مقیاس در استان را به عنوان پایلوت کشور پیشنهاد داد که نظر موافق رئیس سازمان دامپزشکی کشور را جلب نمود. ایجاد زمینه مراودات بهتر و بیشتر بین استان خراسان جنوبی و کشور افغانستان و همچنین توسعه همکاریها در زمینه دام و طیور و واکسن رایگان دام در افغانستان به جهت کمک به سلامت دام استان و کشور نیز از دیگر پیشنهادات ملانوری بود. در ادامه موضوع آموزش در زمینه تشخیص و کنترل بیماری های دامی از سوی سازمان دامپزشکی کشور در استان نیز عنوان شد که مورد توافق قرار گرفت

آخر هفته بارانی و برفی در خراسان جنوبی

از شدت سرما و یخبندان شبانه در خراسان جنوبی از امروز تا جمعه کاسته خواهد شد. کارشناس هواشناسی استان گفت:دیروز به جز طبس در دیگر شهرستانهای استان کمینه دمای هوا چند درجه زیر صفر گزارش شد. لطفی با بیان اینکه به تدریج از امروز تا جمعه ضمن افزایش نسبی دما قدری از شدت سرما و یخبندان شبانه کاشته خواهد شد، گفت: از چهارشنبه شاهد افزایش ابر خواهیم بود و پنجشنبه شب تا اوایل هفته آینده با نفوذ تودههای ناپایدار به جو استان بارندگیها آغاز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه جمعه و شنبه هفته آینده وزش باد شدید، بارش باران و برف در منطقه قابل پیش بینی است، گفت: از شنبه هفته آینده سرما و یخبندان شبانه مجدد در استان تشکیل خواهد شد.

اجرای ضربتی سذ معبر در بیرجند

طرح ضربتی سد معبر توسط شهرداری بیرجند اجرایی شد .رئیس اداره اجرائیات و پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری بیرجند گفت: با دستور قضایی طرح ضربتی رفع سد معبر در معابر و پیادهروهای شهر بیرجند آغاز شد. موسی میرزایی روز گذشته اعلام کرد: در راستای احقاق حقوق شهروندی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، با دستور قضایی ،برخورد با سد معبر در معابر سطح شهر بیرجند با مشارکت و هماهنگی اصناف، اماکن و اداره بهداشت شهرستان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

تیغ اصلاحات بر بودجه ی ۱۴۰۰
بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات ویژه دارد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات جدی دارد، گفت: وابستگی به نفت از ایرادات بودجه سال آینده است.
حجتالاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به نظرم شاکله اصلی و خیلی از رویکردها در بودجه۱۴۰۰ نسبت به سالهای قبل تفاوت چندانی نکرده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی بیانکرد: با این بودجه پیشنهادی و همین دست فرمان اگر جلو برویم به هیچ وجه ظرفیتها و استعدادهای کشور شکوفا نمیشود.

انتقاد به شیوه توزیع اعتبارات

نصیرایی ادامهداد: به نظر من در توزیع اعتبارات یکی از اشکالات، توجه صرف به میزان جمعیت استانها است در حالی که برخی از استانها مانند خراسانجنوبی با وجود مشکلات و نیازمندیهای فراوان به واسطه این شاخص در استانهای پایینی ردیف بودجه قرار دارند. وی افزود: با این شاخص در توزیع اعتبارات و در نظر نگرفتن نیازمندیها و ظرفیتهای مناطق، ما هیچ وقت نخواهیم توانست عقب ماندگیهای خود را جبران کنیم. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کسری بودجه حدود ۳۰۰ هزار میلیاردی در این بودجه پیشنهادی طبق نظر کارشناسان و صاحب نظران اظهار کرد: چنین بودجهای بیشک برای اقتصاد کشور ما مشکلات عدیدهای ایجاد میکند. نصیرایی ایراد دیگر بودجه پیشنهادی دولت را وابستگی آن به نفت دانست و بیانکرد: ما در کشورمان سالها از وابستگی بودجه به نفت گلایه کردهایم و آن را عامل بی ثباتی اقتصاد کشور دانستیم، ولی باز چنین بودجهای پیشنهاد شده است. وی ادامهداد: نمیدانم با چه تصور ذهنی میزان فروش نفت دومیلیون و۳۰۰ هزار بشکه در روز مطرح شده که عملاً غیر ممکن است و چون درآمد آن محقق نخواهد شد متأسفانه مجدد دوباره دچار مشکل همیشگی کسری بودجه میشویم.

امکان رد کلیات بودجه وجود دارد
نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس درباره این نکته که آیا احتمال رد کلیت بودجه ۱۴۰۰نیز وجود دارد، گفت: این بودجه نیاز به اصلاحات جدی دارد و در وهله اول سعی میکنیم با همکاری دولت محترم این اصلاحات را اعمال کنیم.اما اگر دولت در اصلاح بودجه همکاری لازم را نداشته باشد ، احتمال رد کلیات آن از سوی نمایندگان وجود دارد.

اتصال مدارس شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت:۱۰۰درصد مدارس شهری و همچنین مدارس روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات شهرستان سربیشه با تامین تجهیزات ،ترافیک و پهنای باند از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه دانا متصل شدند.
مصطفی بهی ظهر روز گذشته در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان سربیشه در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ۵۹ مدرسه در مناطق شهری و۲۷ مدرسه در مناطق روستایی این شهرستان به طور کامل تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته اند . وی به وضعیت پروژه های ارتباطی شهرستان سربیشه اشاره کرد وگفت: با هدف بهره مندی روستائیان از ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات اجرای ۱۰ سایت ارتباطی در دست اقدام است که در مجموع ۱۷۴ روستای دیگراین شهرستان با جمعیت ۲۴ هزار و۴۸۳ نفر از مزایای اینترنت پر سرعت در سال جاری بهره مند
می شوند. وی به ارتقاء اینترنت همراه اول در۱۱روستای این شهرستان اشاره کرد وگفت: تاکنون در چهار روستا اینترنت همراه اول راه اندازی و در۷روستای دیگر درحال تامین تجهیزات فنی هستیم که امیدواریم این مهم نیز در سال جاری محقق شود. بهی افزود: با اجرای کامل این ارتقا،یک هزار و۴۳۹ خانوار از مزایای شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار
می شوند. وی با بیان اینکه احداث سایت جدید تلفن همراه به منظور گسترش پوشش در روستاهای این شهرستان در حال اجرا است اظهارکرد: در مجموع ۱۶ سایت تلفن همراه در سطح روستاهای شهرستان سربیشه اجرا می شودکه تاکنون۹ سایت راه اندازی و۷ سایت دیگر در سال جاری به بهره برداری
می رسند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: با احداث سایت های جدید یک هزارو۷۱۹ خانوار با ۵ هزارو۸۵۵ نفر جمعیت ،تحت پوشش تلفن همراه درسطح روستاهای آن شهرستان قرار می گیرند. وی به اجرای فیبرنوری روستایی در شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: ۶۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل منابع توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجرا است که تاکنون۵۰کیلومتر آن اجرا شده است.
ادامه ممنوعیت تردد شبانه در شهرهای نارنجی استان

ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای نارنجی ادامه دارد که اکنون در این استان شامل هفت شهرستان میشود. دبیر ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت جدید مخاطره شیوع ویروس کرونا در استان که اعلام شد، هفت شهرستان خراسان جنوبی وضعیت نارنجی (پرخطر) و خوشبختانه چهار شهرستان وضعیت زرد (متوسط خطر) را پیدا کردند. محمد دهقانی افزود: مطابق قبل ممنوعیت تردد در شهرهای نارنجی رنگ از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح که تردد داخل شهرها ممنوع بوده همچنان برقرار است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی هم جزو محدودیتهایی است که ادامه دارد. وی بیان کرد: محدودیتها تا زمانی که وضعیت مخاطره شیوع کرونا به این صورت است، ادامه دارد مگر این که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدید اتخاذ و اعلام شود. طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرها از اول آذر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد. در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز و حوزهها و فعالیتها در همه شهرها در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها تقسیم شده است. براساس آخرین رنگبندی شهرستانهای خراسان جنوبی که ۲۹ آذر ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند. شهرستانهای بشرویه، خوسف، درمیان و سربیشه به رنگ زرد و شهرستانهای بیرجند، فردوس، نهبندان، قاینات، طبس، زیرکوه و سرایان، نارنجی رنگ هستند.محدودیتهای کرونایی به صورت هوشمند اعمال میشود به این معنا که شهرهای کشور براساس ارزیابی هفتگی در هر وضعیتی که قرار میگیرند، محدودیتهای خاص آن وضعیت شامل زرد، نارنجی یا قرمز برای آنها اعمال میشود. بر این اساس برای هفت شهرستان خراسان جنوبی از جمله بیرجند (مرکز استان) محدودیتهای گروه شهرستان نارنجی اعمال شد یعنی گروههای شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند و فعالیت گروههای شغلی سه و چهار ممنوع است. در مورد ادارات و سازمانها هم تا سقف ۵۰ درصد به تشخیص مدیر مربوطه، نیروها در محل اداره مشغول به کار میشوند.
ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی اجازه ورود به سایر شهرها را ندارند. همچنین در شهرهای زرد گروههای شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند و حضور کارکنان در ادارات این شهرها تا دوسوم است. مشاغل گروه یک هم در هیچیک از وضعیت سهگانه تعطیل نمیشوند.

قطع گاز در نیروگاه قاین

به دلیل سرمای هوا و مصرف بالای گاز، جریان گاز نیروگاه قاین قطع شده تا نیاز بخش خانگی حفظ شود. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در روزهای سرد دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته از طرف مردم، مشکلی در تامین گاز برای واحدهای مسکونی در هیچ نقطه ای از استان ایجاد نشد. سید محمود هاشمی در گفت و گو با مهر بیان کرد: از افزایش مصرف گاز خانگی بعد از سرمای هفته گذشته خبر داد و افزود: از هفته گذشته تا امروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش مصرف داشته ایم. هاشمی با اشاره به ورود توده هوای سرد از امروز چهارشنبه به جو کشور بیان کرد: از هم استانی ها خواستاریم صرف جویی در مصرف گاز را مورد توجه قرار دهند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: از سازمان ها و ادارات هم خواستاریم نکات صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی را رعایت کنند. وی بیان کرد: در روزهای پایانی هفته اگر نکات صرفه جویی از سوی سازمان ها رعایت نشود، برای رفاه حال مردم و با تقاضا از سوی خود ادارات مربوطه، جریان گاز قطع می شود. هاشمی اظهار کرد: به دلیل سرمای هوا و مصرف بالای گاز، جریان گاز نیروگاه قاین قطع شده چراکه باید جریان بخش خانگی حفظ شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تاکید کرد: از شهروندان خواستاریم در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند تا با مشکلی مانند خاموشی های گسترده و قطعی گاز در استان مواجه نشویم.

بازدید ویژه از راه های استان

رئیس امور پایش،ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه به منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی و در دومین بازدید از محورهای شهرستان طبس، از پروژه احداث باند دوم محور طبس – یزد و طبس – اصفهان و باند دوم محور سه راهی راهداران – بیرجند بازدید کردند.امسال با تخصیص اعتبارات ویژه به زیر ساخت های مسیرهای طبس – یزد و طبس – اصفهان این دو محور مهم استان نیز اصلاح و بازسازی می شود. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص روند اجرایی این پروژه گفت:از مجموع ۱۵۵ کیلومتر پروژه باند دوم محور طبس- یزد که در جغرافیای استان واقع شده، تاکنون ۱۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اقدام است. وحید داعی افزود:بنا به هدف گذاری های صورت گرفته تا پایان سال، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد می رسد و با پیگیری های لازم مبنی بر تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه، پیش بینی می شود ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال مالی ۹۹ (تیرماه ۱۴۰۰)تکمیل و زیربار ترافیک برود. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین در بازدید مهمانان ویژه از محور طبس- اصفهان با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه بیان داشت:طول این مسیر درحوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی ۱۶۰ کیلومتر می باشد که حدود ۲۰ کیلومتر از این محوردر نیمه اول سال ۹۹ با حضور دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح گردید و ۳۱ کیلومتردیگر آن در دست اجرا می باشد.
وحیدداعی افزود: ان شاا… با نظر مساعد وهمراهی مهندس جغتایی حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین درباره وضعیت احداث باند دوم محور سه راهی راهداران – بیرجند توضیح داد: دراین محور ۲۲ کیلومتر در قالب ۳ قطعه و با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در دست اجرا می باشد وبرنامه ریزی گردیده در اوایل سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ کیلومتر از این محور تکمیل و زیربار ترافیک برود.

سرنوشت انسان ها را
بصیرت رقم می زند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در ایام بصیرت قرار داریم و سرنوشت انسان‌ها را بصیرت رقم می‌زند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز گذشته در دیدار حجت الاسلام مهدی ابوطالبی مسئول طرح ولایت موسسه امام خمینی (ره) افزود: انقلاب ما، انقلاب بصیرت است و نسل اول انقلاب که با اوج فداکاری این نقش را در جهان رقم زدند، گرچه آنچه انجام دادند متعاضد به عقل و علم و وحی بود اما بیش از آن، نقش احساسات بود که آنها را به صحنه وارد می‌کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عوامل بیگانه با فرهنگ زشت غربی در دوران قبل و بعد از انقلاب به دنبال ضربه زدن به هویت اسلامی ما بوده‌اند افزود: ظلم غربی‌ها تنها شامل قتل، جنایت، آواره کردن مردم و ویرانی زیرساخت‌های کشور نبود بلکه با برداشتن انسان‌های عالم، مجرب و فهمیده با ترورهای منافقانه از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی همچنین ترورهای داعش ادامه داشته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید از فرصت بوجود آمده برای معرفی اسلام استفاده کنند اظهار داشت: جوانان انقلابی براساس اندیشه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این صحنه وارد شوند و حضور موثری داشته باشند.
وی افزود: در کنار انواع علوم پایه و علوم اصلی باید بیش از آن در بحث‌های کلامی، مناظرات، تحقیقی و تبلیغی و سیاسی طلبه را طوری ساخت که از این فرصت بتواند بهره‌برداری سریع را برای جامعه بشری داشته باشد.
وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تبریک ایام میلاد حضرت زینب کبری (سلام ا… علیها) و روز پرستار اضافه کرد: قشر زحمتکش پزشک و پرستار با فداکاری و ایثار در این مقطع خوش درخشیدند
و ان شاء ا… خداوند متعال آنها را حفظ کند.

اجرای بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع از ابتدای امسال در استان خبر داد.
سید محمود هاشمی با اعلام این خبر گفت: در مجموع در استان بیش از ۱۰ هزار و ۱۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده است که بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه مربوط به فعالیت ۹ ماهه سال جاری شرکت گاز استان می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به نهضت گازرسانی روستایی در استان افزود: طی ۷ ماهه اول سال جاری حدود ۲۰۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و علاوه بر این، تا پایان سال جاری بیش از ۲۰۰ روستای دیگر نیز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۸۴ درصدی جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی گفت: در حال حاضر ۹۵۶ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش این نعمت خدادادی قرار گیرند.

جریمه ۲۶۰ میلیون تومانی برای متخلفان یلدا

واحد‌های صنفی متخلف در طرح نظارتی ویژه شب یلدا به پرداخت ۲۶۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: این طرح از ۲۲ تا ۳۰ آذر با هدف تنظیم بازار اقلام پرمصرف شب یلدا اجرا شد. اشرفی بیشترین تخلفات را در صنف خواربارفروشان، میوه فروشان و آجیل فروشان دانست و گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خرید از تخلفات گزارش شده بود.

آمار مرگ بر اثر کرونا از مرز ۶۰۰ نفر گذشت

فوت ۴ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی های این بیماری در استان به ۶۹۵ نفر رسیده رساند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱۸ تست کرونا در استان انجام شده که ۳۰ مورد مثبت بوده است.
کامبیز مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شمار فوتی‌های کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: شمار فوتی‌های این بیماری در استان به ۶۹۵ نفر رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، بیان کرد: از این تعداد ۹۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۶ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، ادامه داد: حال عمومی ۱۴ نفر از بیماران مساعد نیست. وی با اعلام کاهش شمار مبتلایان به کرونا طی دو هفته گذشته اظهار کرد: هم اکنون خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی است و عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است مجدد استان را به وضعیت قرمز بازگرداند.مهدی زاده گفت: شهرستان‌های درمیان، سربیشه، خوسف و بشرویه در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
وی بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۲ هزار و ۹۳۳ تست کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۱۴ هزار و ۲۳۰ مورد مثبت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت