وسوسه گازوئیل برای قاچاقچی ها

قیمت بالای سوخت در کشورهای همسایه موجب شده تا سودجویان با ترفندهای مختلف سرمایه ملی کشور را از محورهای استان خراسان جنوبی به سمت سیستان و بلوچستان برای قاچاق به افغانستان و پاکستان عبور دهند. با راهبردهای اجرایی مبارزه با قاچاق از سال گذشته در کشور و در خراسان جنوبی گرچه هنوز پدیده قاچاق سوخت به صفر نرسیده اما به حداقل میزان خود کاهش یافته است. براساس آمارها، در سه ماه نخست سال گذشته ۴۲۷ هزار و ۳۳۶ لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده که این مقدار در مدت مشابه سال جاری به ۵۳ هزار و ۱۶۰ لیتر رسید که کاهش ۸۸ درصدی دارد.
به گزارش ایرنا، سهم بنزین از قاچاق سوخت اندک است و به طور کلی ۱۰ تا ۱۵ درصد از قاچاق سوخت خراسان جنوبی مربوط به این حامل انرژی است و از طرفی بیشترین قاچاقی که انجام می‌شود از نوع نفت‌گاز (گازوئیل) است و بیش از ۸۰ درصد از قاچاق فرآورده‌های نفتی را به خود اختصاص می‌دهد.

قاچاق سوخت د رحد صفر
مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد؛ به خاطر شیوع ویروس کرونا، قاچاق سوخت اکنون تقریبا نزدیک به صفر است و بررسی‌ها و کشفیات ما نشان می‌دهد که میزان قاچاق فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال، سیر نزولی شدیدی داشته و حتی می‌توان گفت که دیگر قاچاق بنزین نداریم. محمودرضا افشاریان افزود: به نظر می‌رسد که قاچاقچیان دست از فعالیت کشیده‌اند و این روند کاهشی از اسفندماه و با شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران و کشورهای همسایه قوت گرفت و به سرعت نزولی شد.عوامل دیگری که باعث کاهش میزان قاچاق شده، بسته بودن مرز برخی از کشورها از جمله پاکستان است که تردد و امکان قاچاق از آنجا وجود ندارد و از طرفی تشدید اقدامات کنترلی در مبادی مرزهای رسمی کشور با ایجاد سامانه‌های هوشمند نیز در کاهش قاچاق سوخت نقش موثری داشته است.آمار تکان دهنده سوانح جاده‌ای در کنار خروج حجم وسیعی از سرمایه ملی از عواقب قاچاق سوخت در خراسان جنوبی است که باعث تاسف همگان شده است.

تأثیر سهمیه بندی
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سه ماه نخست امسال ۵۳ هزار و ۱۶۰ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد کاهش دارد. محمدرضا دبیری با بیان اینکه دلایل روند کاهشی قاچاق سوخت در خراسان جنوبی متاثر از یکسری اقدامات در حوزه داخل و تحولات خارجی است، افزود: اقدامات مقابله‌ای موثر در داخل با تشدید دامنه نظارت‌های هوشمند، نظام‌مند علمی و آکادمیک با استفاده از ظرفیت سامانه‌ها در پیشگیری از پدیده قاچاق سوخت اتفاق افتاد. وی ادامه داد: تشدید اقدامات کنترلی در پایش سیستمی مبادی مرزهای رسمی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند نیز در کاهش قاچاق سوخت موثر بود، با استفاده از ظرفیت این سامانه‌ها، نظارت‌ها تشدید شد تا صادرات سوخت از مبدا تا مقصد از چرخه قانونی خود خارج نشود.
دبیری ادامه داد: همچنین تسهیل شدن روند صادرات سوخت در کنار اقدامات سیستمی در مرزهای رسمی نیز یکی از اقدامات بازدارنده‌ای بود که ریسک فعل قاچاق را از آن‌ها گرفت. وی گفت: نیروهای مرزی مستقر در مرزها با پایش‌های مرزی موفق، مبارزه با قاچاق کالا را به طور جد در دستور کار خود قرار داده‌اند و معابر و گلوگاه‌های آلوده را کنترل می‌کنند تا قاچاق سوخت به کشورهای افغانستان و پاکستان به حداقل میزان خود برسد.وی اقدامات مراجع قضایی در محاکم قضایی و تعزیرات حکومتی در برخورد با عوامل قاچاقچی، ضبط مال و توقیف خودروی حامل قاچاق را یکی از علل موثر کاهش قاچاق سوخت دانست و افزود: در گذشته خودرو قاچاقچیان به ظن قاچاق سوخت توقیف نمی‌شد که امروز علاوه بر توقیف خودرو، زمان توقیف نیز در صورت تکرار افزایش یافته و قاچاقچی را بیش از پیش هزینه‌مند کرده است. وی ادامه داد: قاچاق سوخت در خراسان جنوبی را از استان‌های شمالی و میانی کشور داریم که البته با اقدامات مختلف کنترلی در حال حاضر قاچاق سوخت به خصوص بنزین در خراسان جنوبی بسیار ناچیز و اندک است. دبیری افزود: اکنون بیشترین سوخت قاچاق را از نوع نفت‌گاز (گازوئیل) در استان داریم که امیدواریم با تشدید اقدامات کنترلی آن نیز به حداقل ممکن برسد.

قاچاق گازوئیل در صدر
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم گفت: در سه ماه نخست امسال فرآورده‌های نفتی قاچاق مکشوفه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد کاهش یافته است. قربانعلی مردانی، کاهش قیمت منطقه‌ای و جهانی سوخت، اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، افزایش بازدیدها و نظارت‌ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ادارات متولی در قالب گشت‌های مشترک، کاهش تفاوت نرخ فرآورده‌های نفتی ایران و کشورهای همجوار و شیوع ویروس کرونا را از علل اصلی کاهش آمار مکشوفه در استان ذکر کرد. به گفته وی بررسی‌ها و آمار کشفیات نشان می‌دهد میزان فرآورده‌های نفتی قاچاق مکشوفه از ابتدای سال، سیر نزولی داشته بگونه‌ای که با توجه به سهمیه‌بندی، قاچاق بنزین بسیار ناچیز است.وی با اشاره به اینکه کشفیات فرآورده‌های نفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، افزود: مکشوفه‌های سوخت هم از درون استان و هم از استان‌های همجوار داریم.
وی ادامه داد : نفت‌گاز (گازوئیل) بیشترین نوع سوخت قاچاق مکشوفه در استان است و علت آن تفاوت نرخ آن نسبت به کشورهای همسایه است، همچنین به لحاظ ایمنی، حمل نفت‌گاز (گازوئیل) برای سودجویان کم خطرتر است. مردانی ادامه داد: کشورهای همجوار رغبت بیشتری به خرید گازوئیل دارند همچنین با توجه به طرح سهمیه بندی بنزین قاچاق گازوئیل سهل‌تر است. وی با تاکید بر ابطال و مسدود کارت‌های سوخت مهاجر و سرگردان در استان هم گفت: ابطال کارت‌های سوخت مهاجر در سه ماه نخست امسال ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته و مسدودی این کارت‌ها براساس رای صادره در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه است.

کاهش ۷۲ درصدی پرونده‌ها
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: ۱۵۶ پرونده قاچاق سوخت در سه ماه نخست امسال به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد کاهش داشته است.محمدحسین اشرفی افزود: در این بازه زمانی ۱۵۲ پرونده مختومه شد همچنین ۱۴۸ پرونده به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۸۸۹ هزار ریال جزای نقدی محکوم و ۲ پرونده نیز برائت یافتند. وی بیان کرد: این در حالیست که در سه ماه نخست پارسال ۵۶۸ پرونده قاچاق سوخت وارد شعب شد که ۴۸۵ پرونده مختومه شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۴۶۹ پرونده به پرداخت ۴۳ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۸۵۷ هزار ریال در حق دولت محکوم و ۱۳ پرونده نیز برائت شد. وی عنوان کرد: سال قبل در مجموع ۲ هزار و ۴۲۶ پرونده قاچاق سوخت وارده به شعب تعزیرات حکومتی داشتیم که ۲ هزار و ۵۰۶ پرونده مختومه اعلام شد.اشرفی افزود: همچنین ۲ هزار و ۴۳۰ پرونده قاچاق سوخت سال قبل به پرداخت ۳۱۶ میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۵۶۹ هزار جزای نقدی محکوم شدند و ۵۲ پرونده برائت یافت. وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌های قاچاق سوخت ۲ هزار و ۵۶ پرونده مربوط به سوخت گازوئیل، ۳۲۹ پرونده نفت سفید، ۴۶ پرونده بنزین و مابقی نفت کوره و قیر بوده است.

افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان
فرماندار نهبندان هم گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیر حدود ۸۵ درصدی داشته است. مجید بیکی افزود: یکی از اقدامات موثر در کاهش قاچاق سوخت در استان یا شهرستان نهبندان، اختصاص و افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان از سال گذشته تاکنون در پی رایزنی‌های استاندار بوده است. فرماندار نهبندان در ارتباط با طرح کدینگ کارت‌های سوخت وسایط نقلیه بنزینی در شهرستان مرزی نهبندان گفت: این طرح تاکنون به شهرستان ابلاغ یا اجرا نشده است

روند افزایشی بستری بیماران تنفسی

ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت کلی استان خراسان جنوبی تا امروز روند افزایشی بیماران بستری با مشکل حاد تنفسی را نشان می‌دهد.محمد دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.وی افزود: ۵۸ بیمار مثبت مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری و ۱۴ نفر در بخش (ICU) مراقبت‌های ویژه هستند.رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آخرین رتبه‌بندی و رنگ‌بندی شهرها، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های قاینات، فردوس، سربیشه و بشرویه وضعیت پرخطر (نارنجی)، شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و خوسف وضعیت متوسط خطر (زرد) و شهرستان‌های درمیان و سرایان وضعیت کم خطر (سفید) قرار دارند.

توصیه موکد به استفاده از ماسک

وی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در استان شاهد هستیم و افزایش موارد بیماران تنفسی و بستری‌های مثبت مبتلا به کرونا که نشان‌دهنده افزایش انتقال و ابتلای مردم استان به این بیماری است و در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در محل‌های تجمعی و جاهایی که افراد حضور دارند، الزامی شده و در جهت کاهش موارد ابتلا و بستری کرونا توصیه موکد بر استفاده از ماسک در خارج از منزل به ویژه مکان‌هایی است که افراد کنار هم قرار می‌گیرند.دهقانی افزود: همچنین رعایت فاصله یک تا ۲ متر کاملا الزامی است و امیدواریم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها بتوانیم از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم که نتیجه آن کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها و فوتی در استان خواهد بود.

قرارداد ۳۰۰ میلیاردی راهسازی در نهبندان و سربیشه

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان قراردادهای راهسازی را در شهرستانهای نهبندان و سربیشه داریم که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث شده این ۲ شهرستان به کارگاه راهسازی تبدیل شوند.
به گزارش ایرنا، وحید داعی در نشستی که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ادامه داد: در اولین سفر شهرستانی در حضور فرماندار نهبندان قول اخذ مجوز برگزاری مناقصه محور نهبندان – سربیشه را دادیم که این موضوع محقق، مناقصه ۳۱ کیلومتر برگزار و پیمانکار مشخص شد که به زودی کارگاه نیز تجهیز و کار آغاز میشود.وی گفت: در محور سربیشه – ماهیرود هم پیمانکار مستقر شده و در حوزه نهبندان مناقصه ۲۴ کیلومتر دیگر را برگزار کردیم که عملا با ۲ قراردادی که در حوزه شهرستان نهبندان داریم بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان مبلغ ریالی پروژههاست.
وی درباره محور شهداد – نهبندان که استانهای خراسان جنوبی و کرمان را به هم وصل میکند، گفت: با توجه به خرابی ۳۰ کیلومتر از محور بر اثر سیل پیگیر هستیم از ظرفیت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای استفاده کنیم؛ با این وجود ۶ کیلومتر از مسیر را آماده کردهایم که به زودی تحویل میشود. وی در تشریح اقدامات بخش مسکن و بازآفرینی شهری بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان حدود ۷۵۰ نفر ثبتنام کردهاند که هیچ گونه مشکلی در تامین زمین نداریم همچنین برای تامین مسکن خانوادههای دارای ۲ معلول هم پیگیری کردیم که سریعتر پروانه ساختمانی صادر شود. وی گفت: شهرستان نهبندان در بخش بازآفرینی شهری رکورددار در استان است و بیشترین پروژه با مبلغ ۶ میلیارد تومان در حال اجرا است.نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم با تشکر از پیگیری و ابداع روشها و طرحهای خلاقانه توسط استاندار گفت: تلاش و پیگیریهای مسئولان راه و شهرسازی استان قابل تقدیر است. مصطفی نخعی آمادگی نمایندگان استان را برای کمک به مدیران استان به منظور تسریع در اجرای پروژههای عمرانی و زیرساختی اعلام کرد.

شهرداری های استان معدن دار می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور تقویت بنیه اقتصادی شهرداریها، برخی معادن در محدوده شهرهای استان برای تامین نیازهای عمرانی به شهرداریها واگذار میشود. به گزارش ایرنا، مشیرالحق عابدی در نشست شورای معادن خراسان جنوبی افزود: معادن فعال و موجود که به لحاظ حجم مصالح مورد نیاز و کیفیت مدنظر پاسخگوی نیاز پروژههای عمرانی باشد در اختیار شهرداریها قرار میگیرد. وی بیان کرد: براساس هدفگذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امسال ۲۱ معدن در این زمینه در اختیار شهرداریها قرار خواهد گرفت. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: در تمامی شهرها این قابلیت وجود دارد که این معادن در محدوده سرزمینی به شهرداریها واگذار شود.وی تصریح کرد: تاکنون دو نوبت مزایده برای واگذاری معادن در استان برگزار شده و به دلیل نداشتن شرایط سرمایهگذار برخی محدودهها هنوز واگذار نشده است. عابدی گفت: افرادی که برنده مزایده میشوند بایستی در مدت ۶ ماه عملیات اکتشاف را آغاز کنند و تا سه سال حق واگذاری به غیر را ندارند. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است افزود: در رتبهبندی جدید رتبه استان غیرواقعی اعلام و با استان خراسان رضوی جابهجا شده بود که با پیگیری سازمان صمت استان این اعلامیه لغو شد.معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با دارا بودن ظرفیتها و پتانسیلهای معدنی فراوان و متعدد، رتبهای که برای استان اعلام شده بود قابل بیان نبود که در این زمینه مکاتبات لازم ارسال شده است. وی افزود: در سال جاری تمامی موضوعات از منظر کارشناسی شده پیگیری و اجرا خواهد شد. عابدی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ادامه داد: در این سفر تفاهمنامه پروژههای جهش تولید استان در سال ۹۹ بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید. وی ادامه داد: در قالب این تفاهمنامه بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۷۰ پروژه در بخشهای مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بایستی پروژههای سازمان در قالب جهش تولید را تهیه و تشریح کند. وی تاکید کرد: بر اساس برنامهریزیهایی که صورت خواهد گرفت خراسان جنوبی بایستی در حوزههای مهم به ویژه معادن نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته باشد.رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: برای تامین نیاز پروژههای عمرانی شهرداریها، معادن سنگ لاشه و شن و ماسه محدوده شهرها قابل واگذاری به شهرداری است. داود شهرکی افزود: در این خصوص ۲۱ معدن و به همین تعداد گواهی کشف به شهرداریهای استان واگذار میشود تا بتوانند نیازهای عمرانی خود را از این محل تامین کنند.

رنج طبیعت استان از کمبود محیط بان
مهر- مدیرکل محیط زیست خراسانجنوبی با اشاره به رنج طبیعت خراسانجنوبی از کمبود محیط بان گفت: متأسفانه هنور در برخی از مناطق استان چون زیرکوه شاهد قاچاق هوبره هستیم. حسن اکبری ادامه داد: محیطبانان از جمله نیروهای فعال و فداکار محیط زیست هستند که که گاه با گذشتن از جان خود از مواهب الهی و انفال خدادادی حراست میکنند. وی افزود: محیطبانان در حقیقت به عنوان پاسداران واقعی طبیعت با عشق و علاقه از عرصههای طبیعی و زیست بومهای حیات وحش استان و گونههای مختلف جانوری حراست میکنند.
اکبری با اشاره به برخی از مشکلات محیطبانان در خراسانجنوبی گفت: در سالهای اخیر در حوزه استخدامی و در اختیار گذاشتن امکانات اتفاقات بسیار خوبی برای محیطبانان استان صورت گرفته ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدهایم. به گفته وی متأسفانه هنوز بسیاری از پاسگاههای محیط بانی خراسانجنوبی از وضعیت تأمین برق مناسبی برخوردار نیستند که این مسئله مشکلات عدیدهای را برای به وجود آورده است. مدیرکل محیط زیست خراسانجنوبی بیانکرد: در حال حاضر در خراسانجنوبی ۷۰ محیطبان با مجموعه محیط زیست خراسانجنوبی همکاری میکنند که برخی از آنان سال ابتدایی خدمت خود در محیط زیست را میگذرانند.وی یادآور شد: مقایسه دو آمار نیاز به ۲۰۰ محیطبان و فعالیت ۷۰ محیطبان در خراسانجنوبی نشان میدهد که مناطق تحت مدیریت محیط زیست خراسانجنوبی چه میزان با کمبود محیطبان رو به رو است. مدیرکل محیط زیست خراسانجنوبی گفت: خدمات محیط زیست به جامعه مانند خدمات نهادهایی مثل راه و شهرسازی نیست که در مدت زمان کوتاهی بازخورد و بازدهی آن نشان داده شود بلکه در دراز مدت تأثیر آن را حس میکنیم.

کمبودهای گذشته حوزه های علمیه جبران شود

مهربیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بذر حوزه های علمیه، بذری است که کام بشریت را شیرین می کند، گفت: کمبودهای دوران های گذشته حوزه های علمیه جبران شود. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی درر دیدار با معاونت اداری و مالی و منابع انسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور افزورد: همه اهل انصاف می دانند که حوزه های علمیه ستون فقرات دین هستند و تنها جایگاهی که در این هدف مولد است، حوزه های علمیه هستند. وی ادامه داد : طلبه ها هم محروم و هم مظلومند، و جایگاهشان را نیز اکثریت افراد تشخیص نمی دهند.

۱۰ محدوده معدنی در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۰ محدوده اکتشافی معدن در استان به شرکتهای دارای صلاحیت فنی و مالی که توان لازم برای اکتشاف و بهرهبرداری را داشته باشند، واگذار میشود. داود شهرکی افزود: در شهرستان طبس سه معدن، شهرستانهای سربیشه و خوسف هر کدام ۲ معدن و شهرستانهای زیرکوه، بشرویه و درمیان هر کدام یک معدن واگذار خواهد شد.وی بیان کرد: از این محدودهها ۶ مورد معدن اکتشافی و چهار مورد قابل بهرهبرداری است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ابطال و ساماندهی محدودههای معدنی بلاتکلیف در استان خبر داد و گفت: آن دسته از معادنی که ۶ تا یک سال بعد از واگذاری فعالیت خود را در حوزه اکتشاف یا بهرهبرداری آغاز نکرده باشند، شناسایی و نسبت به ابطال پرونده اقدام میشود.

زلزله ۳.۹ ریشتری سربیشه خسارت نداشت

ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون خسارت ناشی از زلزله در شهرستان سربیشه گزارش نشده و ۲ تیم ارزیاب به محل اعزام شده است. زمین لرزه به بزرگی ۳.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه و ۳۵ ثانیه پنجشنبه) حوالی سربیشه در استان خراسان جنوبی را لرزاند. سید ابوالحسن میرجلیلی اضافه کرد: این زلزله در ۲۵ کیلومتری سربیشه، ۳۲ کیلومتری مود و ۶۰ کیلومتری بیرجند و عمق ۶ کیلومتری روی داد.وی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت زلزله از منطقه دریافت نشده است

رتبه اول جهاد کشاورزی استان در ارتباطات مردمی

رییس اداره روابط عمومی سازمان گفت: مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، عملکرد و اقدام روسای سازمان های جهادکشاورزی کشور در خصوص میزان درصد اقدام مثبت برای درخواست های مردمی و داشتن بیشترین برنامه دیدار چهره به چهره مردمی، مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.حامد عارفی نیا ادامه داد: بر همین اساس و به استناد نامه سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی حائز رتبه اول در “ بالاترین عملکرد اقدام مثبت در ارتباطات مردمی” در بین استان های کشورشده است که موفقیت بسیار ارزشمندی در حوزه ارتباطات مردمی محسوب می شود. وی کسب این موفقیت را به جامعه بزرگ کشاورزی تبریک گفت و افزود: امید است بااتکال به خداوند متعال بتوانیم بیش از گذشته در جهت بررسی و اقدام در خصوص مطالبات به حق کشاورزان استان گام برداریم.

فوتیهای ناشی از کرونا در خراسانجنوبی به ۶۰ مورد رسید

مهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بستری ۵۸ بیمار مبتلاء به کرونا در بیمارستانهای خراسانجنوبی گفت: فوتیهای ناشی از کرونا در استان به ۶۰ مورد رسیده است. محمد دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه افزایش آمار ابتلا شان دهنده انتقال ویروس در بین مردم بیش از گذشته است، بیانکرد: در این راستا طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از فردا، ۱۵ تیرماه در مکانهای عمومی و تجمعی استفاده از ماسک الزامی است.

ارسال هزار و ۹۳۴ اثر برای جشنواره “کرونا در انعکاس رسانه ای”

معاون امور فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال هزار و ۹۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره کمی “کرونا در انعکاس رسانه ای”خبر داد
محمود رمضانی گفت: فراخوان جشنواره اسفند پارسال ارسال شده است. وی موضوع جشنواره را تهیه و تولید آثار در رابطه با اطلاع رسانی درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، میزان نظرسنجی مردم در
پیشگیری از پراکندگی گسترده ویروس و همه گیری آن، اقدامات و عملکرد نظام، و… عنوان کرد.

سامانه ۱۹۰ پاسخگوی شکایات مردم در حوزه سلامت

ایرنا – دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد که موارد مربوط به رعایت نشدن پروتکلهای بهداشتی از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع داده شود. مرتضی زاهدی کارشناس سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این سامانه پاسخگوی همه سوالات و شکایات مردم در حوزه بهداشت، درمان و غذا و دارو است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم میتوانند در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی، مراتب را از این طریق گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت