یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

وزیر بهداشت: طوفان سهمگینی بود؛ به تله عادی انگاری شرایط نروید

وزیر بهداشت با اشاره به پیک اخیر بیماری کرونا در کشور و با بیان اینکه طوفان سهمگینی بود و خوشبختانه در اکثر داریم به تعادل جدید بازمی گردیم، گفت: مردم به تله قدیمی عادی انگاری شرایط نروند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده، ما را از اجرای دقیق پروتکلها دور نکنند. نمکی گفت: ما توانستیم با همت و پشتکار بیبدیل مدافعان سلامت این منحنی را سر به فرود بیاوریم. هر میلیمتری از این منحنیها که به سمت پایین خم میشود، پشت عزیزان بردبار ما در مراکز بهداشتی درمانی به شدت خمیده میشود. من شاهد تلاش شبانهروزی شما عزیزان بودم، طوفان سهمگینی بود و با اطلاعاتی که از شما میگیرم خوشبختانه در اکثر استانها داریم به تعادل جدید برمیگردیم. دیروز هم از مردم خواستم این کاهش مرگ و میر را به پای بهتر شدن اوضاع و عادی انگاری نگذارند و به تله قدیمی عادی انگاری شرایط نبرند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده است، ما را از اجرای دقیق پروتکلها دور نکنند.وی افزود: اگر توانستیم تعداد مرگ و میر و موارد بستری را کاهش دهیم فقط در سایه رعایت دقیق پروتکلها و زحمات کادر بهداشت و درمان کشور است. خوشبختانه علیرغم پیشبینی های سازمانهای علمی جهانی که در این ماه و ماه آینده مرگ بالای 800 تا 1000 نفر را برای ما پیشبینی کرده بودند و پیشبینی آنها در مورد امریکا و کشورهای اروپایی درست از آب درآمد، اما این پیشبینیها به دلیل مداخلات به موقع در کشور ما در حال عکس شدن است. نمکی ادامه داد: ما اثرات محدودیتها و طرح جدید را در هفتههای آتی خواهیم دید.

وزیر کشور: در بالاترین تخمین ها، فقط 3 درصد مردم درگیر کرونا هستند

فرمانده عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مجموعه افرادی که در بالاترین، بدترین و پرریسکترین حالت مبتلا به کرونا تخمین میزنیم شامل 3 درصد مردم میشود و 97 درصد مردم سالم و پاک هستند. رحمانی فضلی تاکید کرد: تمام هم و غم ما باید این باشد که این 3 درصد را مراقبت کنیم، خود این سه درصد از خودشان مراقبت کنند تا آن 97 درصد بتوانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند و بدون دغدغه و استرس واقعاً زندگی کنند.وی یادآورشد: به خاطر این سه درصد مجبور میشویم 97 درصد را در شرایط خاص قراردهیم. بنابراین از مردم و به خصوص کسانی که مبتلا شدند میخواهم که خودمراقبتی داشته باشند و قرنطینه را رعایت کنند درمان خود را پیگیری کنند و از تماس و ارتباط با دیگران پرهیز کنند.

روند صعودی بازار سهام پایدار است؟

خبریزاد، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ارزش معاملات بازار سهام گفت: تثبیت ارزش معاملات بالای 15 هزار میلیارد تومان و ورود پول به بازار سرمایه و همچنین بالا رفتن حجم معاملات بازار سهام دلایلی است که به نظر میرسد روند صعودی بازار سهام پایدار است.

امروز آخرین مهلت ارسال پیامک درخواست تسهیلات یک میلیون تومانی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز سه شنبه 11 آذر، آخرین مهلت ارسال پیامک درخواست تسهیلات یک میلیون تومانی از سوی سرپرستان خانوار مشمول است.، حامدشمس اظهار کرد: سرپرستان خانواری که درخواست استفاده از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونایی را دارند تا فردا سه شنبه 11 آذر میتوانند کد ملی خود را بدون هیچ واژه اضافهای به صورت فارسی یا انگلیسی از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال نمایند

استفاده از چک الکترونیکی الزامی نیست

معاون اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی گفت : این بانک برای تسهیل دسترسی مردم به سامانه صیاد، از اپلیکیشنهای پرداخت استفاده کرده است.به گفته نادعلی زاده، چک باید در وجه ذینفع مشخص صادر شود. ذینفع اولیه میتواند چک را به ذینفع مشخص بعدی منتقل کند.وی اظهار داشت: مطابق قانون، بانک مرکزی ایجاد روالهای اعتبارسنجی را دنبال میکند، اما باید توجه شود که اجرای زودهنگام و غیرکارشناسی این طرح میتواند منجر به مشکلات عدیده شود.نادعلی زاده گفت: چک الکترونیک سازوکار کلی چک فیزیکی را خواهد داشت اما به صورت الکترونیک و مجازی صادر میشود. استفاده از چک الکترونیک الزامی نیست و مشتریان در صورت نیاز میتوانند از این خدمت استفاده کنند.

سیگنالهای کاهش قیمت دلار

یک کارشناس اقتصادی در تحلیل وضعیت بازار ارز گفت: باید توجه داشت دور دوم کاهش قیمت ارز از نیمه آبان ماه کلید خورده است و با توجه به کاهش آهسته و آرام قیمتها در بازار میتوان انتظار داشت که این روند ادامه یابد. بغزیان با اشاره به اینکه فشارهای حداکثری ترامپ بر اقتصاد ایران در حال پایان گرفتن است افزود: بسیاری از افراد با شکست او پیشبینی میکردند اتفاقی غیرقابل پیشبینی در بازار ارز به وقوع بپیوندد این در حالی است که نرخ ارز بر مبنای وضعیت اقتصادی داخلی در کنار فشار تحریمی تعیین میشود و طبیعی است که حذف تحریم میتواند تا حدی به کاهش قیمت ارز منجر گردد.

جوانان زندان مهریه آزاد می شوند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت که قرار است با تصویب قانون مهریه در این کمیسیون جوانان زیادی از زندان آزاد شوند. وی گفت: با تصویب قانون مهریه پنج یا شش هزار نفر از زندانها رهایی مییابند. ما معتقدیم که زندان جای بزهکار یا خلافکار است نه بدهکار. قانون مهریه امری مهم است چراکه این موضوع اکنون در کشور ما یک بحران است. جوانان زیادی به این دلیل به زندان رفتهاند. موردی را شاهد هستیم که یک زن از چهار شوهر مهریه میگیرد.

تسهیلات به بخش بازرگانی 2 برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان میدهد که تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر شده و بخش صنعت و معدن نیز بعد از بخش خدمات بیشترین سهم از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت