ورود قالیباف به مجلس یعنی خداحافظ ریاست‌جمهوری

ورود قالیباف به مجلس یعنی خداحافظ ریاست‌جمهوری

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شانس آقای قالیباف برای ریاست مجلس از همه گزینه های دیگر به مراتب بیشتر است… جنس ریاست آقای قالیباف بر مجلس خیلی شبیه به آقای لاریجانی و ناطق نوری خواهد بود. اولا اینکه آقای لاریجانی قبل از آنکه رئیس مجلس شود در فعالیت های اجرایی کشور در حد بالا حضور داشت. اهل تسامح، توجه به واقعیت های موجود صحنه، تنازل و نگاه به مصالح کلی کشور است… دور از ذهن نیست که جبهه پایداری ریاست آقای قالیباف را نپذیرد و گزینه خودش را بخواهد در جایگاه ریاست قرار دهد.
ایمانی یادآور شد: اگر شرایط سال ۱۴۰۰ مثل همین الان باشد او در مجلس می ماند چون ریاست مجلس بسیار اهمیت دارد در ثانی اگر آقای قالیباف رئیس مجلس شود شاید مردم خیلی نپسندند کسی یک سال رئیس مجلس شود اما سال بعد خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند. این اتفاق وجهه عمومی خوبی ندارد؛ پس در نتیجه اگر آقای قالیباف رئیس مجلس شود تا پایان دوره یازدهم در پارلمان می ماند. مگر اینکه یکسری اتفاقات ویژه ای در کشور بیفتد که چنین پیش بینی ندارم.

اصلاح ‌طلبان می‌توانند خیلی راحت شکست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپذیرند

خانجانی ، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در تحلیل خود درباره آنچه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشت می گوید: جریان اصلاحات به عملکرد خود باخت و «زیرکی» اصولگرایان را پیروز کرد.

حداد به دنبال تشکیل پارلمانِ سایه

خبر آنلاین نوشت: حداد عادل به واسطه شورای ائتلاف سال هاست در آرزوی لیدری اصولگرایان و ایفای نقش برادر بزرگتری است، وی تلاش کرد همین موقعیت را فرصتی برای ایفای این نقش کند و حالا بدش نمی آید خود را در جایگاه بزرگانی چون آیت ا… مهدوی کنی، عسگراولادی، موحدی کرمانی، باهنر و … ببیند و معادلات درون پارلمانی را مدیریت و راهبری کند و حتی پارلمان در سایه ای را با رفقایش در شورای ائتلاف تشکیل دهد تا مسیر تصمیمات اصولگرایان مجلس از آنجا عبور کند.

فراکسیون ۲۳۰ نفره اصولگرایان

تابناک نوشت: بر اساس شنیده ها ، فراکسیون اصولگرایان در مجلس یازدهم حدود ۲۳۰ نماینده خواهد داشت و با نام فراکسیون «نمایندگان انقلابی و اصولگرا» تشکیل می شود.

شورایی که شکوری و کواکبیان در راسش باشند ، کاری از پیش نمی‌برد

عبدا… ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تغییر «مانیفست اصلاحات» برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من معتقدم چه با کرونا و چه بی کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات-چنانکه قبلاً هم اعلام کردم-عمر شورای سیاست گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد. تاکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است. یعنی اگر شکل این مجموعه هم عوض شود، مدیریت و فرم آن هم تغییر کند، شورایی که یک سر آن صادق نوروزی و شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان و حسین کمالی اساساً این ساختار نمی‌تواند هیچ کاری را پیش ببرد.

صدور حکم حبس برای محمود صادقی

مشرق نوشت: دادگاه برای محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس ۲۱ ماه حبس و ۵ میلیون جزای نقدی در نظر گرفت. این حکم به دنبال شکایت آیت ‌ا… صادق آملی لاریجانی از وی صادر شده است.

میرسلیم : پیروزی اصولگرایان مرهون وحدت شان بود نباید این وحدت از دست برود

مصطفی میرسلیم معتقد است: آنچه برای اصولگرایان مهم است اینکه پیروزی در انتخابات مجلس مرهون وحدت بود و موفقیت در اقداماتی که برای اصلاح امور کشور باید انجام گیرد نیز با حفظ آن وحدت در حول محور اصولگرایی میسر خواهد شد. او در خصوص عملکرد شخصیت های سیاسی کشور هم می گوید: آقای روحانی در هفت سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که به نظر من پس از بررسی کارشناسی در برخی زمینه‌ها بی‌اشکال نبوده و فرصت‌سوزی شده است. قالیباف ۱۲ سال شهردار کلان‌شهر تهران بوده و قطعا خدمات ارزنده‌ای داشته؛ ولی مگر می‌توان ساده‌لوحانه پنداشت که هیچ خدشه‌ای به اقدامات ۱۲‌ساله ایشان وارد نیست. میرسلیم در خصوص نحوه انتخابش در مناصب نیز می گوید: تمام منصب‌های سیاسی من به خاطر دعوت بزرگان نظام بوده و شخصا به دنبال تصدی آنها نبوده‌ام این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس در خصوص کاندیداتوری اش برای ریاست قوه مقننه نیز گفت: من حاضر خواهم بود و درباره ریاست مجلس هم تشخیص آن با نمایندگان است. وی می گوید : متأسفانه آنچه بیشتر رسانه‌ها در جامعه می‌پراکنند، تصویری قدرت‌جویانه از جایگاه ریاست مجلس است.

اصولگرایان تندرو در ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کنند

صادق زیبا کلام فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ترامپ می‌داند بر خلاف روحانی یا ظریف که در ایران کار‌ه ای نیستند، تندرو‌ها کاره‌ای هستند اظهار کرد: اگر او بتواند با آنها به توافق برسد، این توافق مثل برجام نیست که تندرو‌ها زیرش بزنند و نگذارند موفقیت آمیز شود؛ بنابراین احتمال اینکه توافق یا نرمش قهرمانانه‌ای بین تندرو‌ها و ترامپ در سال ۱۴۰۰ صورت بگیرد بسیار زیاد است. یعنی تندرو‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه به سمت و سوی یک نرمش قهرمانانه بروند. این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: با مصیبت‌هایی که کرونا ایجاد کرده به علاوه وضع نامساعد اقتصادی و فشار‌های بیشتر از سوی آمریکا و جامعه جهانی، خطرات و تهدیداتی همچون اعتراضات آبان سال گذشته مسئله‌ای نیست که تندرو‌ها نسبت به آن بی تفاوت باشند. آن‌ها می‌دانند که واقعا دیگر مردم از نظر فشار‌های اقتصادی جان شان به لب شان می‌رسد؛ بنابراین سعی می‌کنند به شکلی با کنار آمدن با آمریکا لااقل مقداری وضع اقتصادی بهتر شود. چون آن وقت روحانی هم نیست که اگر وضع اقتصادی بهتر شود سودش به او برسد بلکه وقتی وضع اقتصادی سال آینده در نتیجه کنار آمدن با ترامپ بهتر شود، همه سودش به تندرو‌ها می‌رسد و آنها می‌توانند به قشرها و لایه‌هایی که به شدت تحت فشار اقتصادی هستند، بگویند ببینید وقتی روحانی بود وضع شما چگونه بود، ولی الان وضع چقدر بهتر شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت