یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

ورودی مهر شهر و تدابیری که نیست

مهدی آبادی – فکرش را بکنید اگر یک بلای طبیعی مانند زلزله در بیرجند رخ دهد، امداد رسانی به آسیب دیدگان در مهرشهر چطور خواهد بود؟ یا اینکه یک تصادف زنجیره ای در ورودی این شهرک رخ دهد، به چه شکل نیروهای امدادی در محل حادثه حضور خواهند یافت. سالها گذشت و علارغم بسیاری از وعیده وعیدهای مسئولان شهری درباره ایجاد یک ورودی دوم به شهرک مهرشهر هنوز اتفاق جدیدی را شاهد نیستیم. مصاحبه هایی که همگی دلالت بر این داشت که ورودی مهرشهر باید سازماندهی شود و یک ورودی جدید احداث گردد. میتوانید همین الان که متن را می خوانید ورودی مهرشهر را سرچ کنید تا با انبوهی از مصاحبه ها و وعده های بی سرانجامی روبه رو شوید که بارقه امیدی را به ساکنان این منطقه هدیه می داد که به مرور زمان تبدیل به یاس و ناامیدی شد. کمی به عقب برگردیم، زمانی که در ابتدای دهه 90 دهلکوه به محدوده شهر بیرجند اضافه شد و نام مهر شهر بر روی آن گذاشته شد، بسیاری از کارشناسان نسبت به نبود حداقل های امکانات رفاهی در این منطقه هشدارهایی را دادند که مورد بی توجهی مسولان وقت قرار گرفت، به گونه ای که از روزی که سنگ بنای مهرشهر گذاشته شد، از این منطقه هر آنچه دیده و شنیده شد، مشکلات، کمبودها، کاستی ها بوده است و اکنون پس گذشت بیش از 10 سال هنوز بسیاری از امکانات در این شهرک الحاق شده به بیرجند فراهم نیست که مهم ترین آن نبود یک ورودی دوم برای این منطقه است. با اینکه اصحاب رسانه همیشه نسبت به این معضل بزرگ به مسئولان شهری هشدار می دهند اما نه تنها حرکتی صورت نگرفته است بلکه درحال حاضر با صراحت کلام بی پولی شهرداری را عامل به سرانجام نرسیدن این طرح می دادند و اجرای یک این پروژه مهم و حیاتی را منوط به کمک دولتی می دانند. پس از اینکه در سال 92 مهرشهر به محدوده شهر بیرجند الحاق شد، تا چند سال ورودی و خروجی این منطقه از سمت پلیس راه و جاده کمربندی بود که به دلیل جمعیت زیاد و مخاطراتی که وجود داشت، ورودی آن تغییر و از انتهای بلوار مسافر بازگشایی شد. با اینکه در همان ابتدا و با توجه به ساخت و سازهای مسکن مهر در این شهرک وجود تقاطع غیر هم سطح نیاز بود و صحبت هایی نیز مطرح شده بود اما تا الان این پروژه ها به سرانجام نرسید و در حال حاضر با گره های ترافیکی روبه رو هستیم که مخاطرات زیادی برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است. کافی ست فقط در ساعات پیک ترافیک شهری به این منطقه سر بزنید تا متوجه عمق فاجعه شوید. وجود پایانه مسافربری و مرکز تعویض پلاک در بلوار مسافر، خیابان کم عرض شعبانیه، واحدهای تجاری حاشیه بلوار و وجود تعمیرگاه های ماشین ها سنگین و پایانه میوه تربار و مدارس در حاشیه خیابان باعث ترافیک اعصاب خوردکن در این منطقه شده است که گهگاهی گزارش تصادف باعث شده در این منطقه در خبرگزاری ها منتشر می شود. اگر یک تصادف بزرگ در ابتدای ورودی رخ دهد، مردم تا چه زمان باید پشت ترافیک بوده تا راه باز شود و عبور مرور تسهیل شود؟. در این شرایط یک تصمیم دیگر هم اتفاق افتاد و آنهم مجوز و احداث یک پمپ بنزین در حاشیه جاده است. این موارد فقط گوشه ای از یکی از معضلات منطقه ای بود که بدون کار کارشناسی و با تعجیل به مرکز استان الحاق شد. باقی مشکلات و معضلات مهرشهر از نبود امکانات رفاهی و… مجال پرداختن نیست که هر کدام از این مشکلات می تواند به تنهایی یک سرمقاله، یادداشت و گزارش خبری باشد. احداث ورودی دوم مهرشهر یکی از مهم ترین اولویت های مدیران شهری است و پذیرفته نیست که به بهانه ناتوان بودن از انجام آن سرباز بزنید. فردا دیر است، همین امروز به فکر این پروژه مهم و حیاتی باشید
(لطفاً نظرات و پیشنهادات خود درباره این سرمقاله را از طریق 09155665782 اعلام یا ارسال بفرمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت