ورق بورس برگشت

شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ثبت رشد بیش از 55 هزارواحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و 864 هزار واحد قرار گرفت. در جریان داد و ستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 13میلیارد و 565 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 21هزار و 768میلیارد تومان در بیش از 2میلیون و 79 هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 55هزار و 776 واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و 864هزار و 949واحد قرار گرفت.بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام دیروز به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع  پتروشیمی خلیج فارس، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان کیش و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۴۷۱۰واحد، کل (هم‌وزن) ۱۳۳۶۴واحد، قیمت (هم‌وزن) ۸۷۸۷ واحد، آزاد شناور 68104واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 39100 و 119652 واحد رشد کردند. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 502میلیون ورقه به‌ارزش 7هزار و 780میلیارد تومان در 944هزار و 37نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس)  646 واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 322واحد قرار گرفت. در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و ذوب‌آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، بانک دی و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

۴ میلیون و 700 هزار کارگر ایرانی هیچ گونه قراردادی ندارند

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ایرانی هیچ گونه قراردادی ندارند، برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر، قرارداد سفید امضا می گیرند. متأسفانه در دوران کرونا کارگران کشورمان آسیب‌های زیادی دیده‌اند، ضمن اینکه بیمه بیکاری هم به برخی از کارگران تعلق نگرفت. برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر قرارداد سفید امضا از او می‌گیرند این در حالی است که کارفرما هیچ تعهدی هم در قبال او امضا نمی‌کند که دلیل این کار شانه خالی کردن کارفرما از زیربار مسئولیت‌هایش است.

وکلای پرونده 3 اعدامی حوادث آبان: اجرای حکم متوقف شد

۴ وکیل پرونده ۳ محکوم به اعدام حوادث آبان ماه در متنی نوشتند: با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم. بنا به درخواست وکلای پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان ماه، حکم آنان متوقف شد. وکلا گفتند: حسب اطلاع واصله، خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و باتوجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف می‌باشد و از انجایی که یکی از قضات دیوان عالی کشور در شعبه رسیدگی کننده هم قبلا مخالف رأی صادره بوده، بسیار امیدواریم که با توجه به رویکردهای امید برانگیز دوران تحول در دستگاه قضا و در چارچوب عدل و انصاف این پرونده مورد بررسی مجدد قرار گرفته و رأی قبلی نقض شود.

۱۰۰۰ خانه خالی متعلق به یک نهادرا شناسایی کردیم

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت : واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است.به عنوان نمونه در تهران مالکی حقیقی با ۱۹۵ واحد و نهادی با یک هزار واحد، شناسایی شده است. احتکار و سوداگری مسکن مساله ای است که راهکار آن اخذ مالیات است.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰میلیون تومان شد

 نایب رئیس مجلس گفت : تسهیلات وام ودیعه مسکن در انتظار نقل و انتقالات مستاجران در طول تعطیلات تابستان است و در اول مهر ماه نهایی می‌شود. تسهیلات کمک‌ هزینه ودیعه مسکن پس از نهایی‌ شدن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد. سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است.

جیره بندی برق تکذیب شد

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشورگفت: اصلا خبری مبنی بر جیره بندی برق در کشور موضوع صحت ندارد و به شدت تکذیب می‌کنم. در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف مشکلی برای تامین نیاز برق نخواهیم داشت. در حال حاضر ۱۱ استان کشور از نظر مصرف برق در وضعیت هشدار قرار گرفته اند که توصیه ما صرفه جویی است

بازگشت کوپن

یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی تصویب شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای بررسی طرح تامین کالا‌های اساسی به صورت یک فوریت را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت