واعضی : هرگونه ادعا مبنی بر استفاده شخصی از ملک جماران در حال و آینده کذب محض است

انتخاب – هرگونه ادعا مبنی بر استفاده شخصی از ملک جماران در حال و آینده کذب محض است. ساخت بنا نیز برخلاف ادعاهایی که مطرح شد، با مجوز شهرداری انجام شده است رئیس دفتر رئیس جمهوری در گفتوگو با روزنامه ایران درباره اخبار برخی اختلاف نظرها در درون دولت گفت: واقعیت این است که همه این مسئولانی که گاه و بیگاه درخصوص اختلافات آنها با یکدیگر یا با رئیس جمهوری خبرسازی میشود، در طول هفته حداقل چهار-پنج جلسه مشترک دارند، با هم کار میکنند، مراودات مستمری بین آنها در جریان است و اساساً مجال و عرصه وقوع این مدل کشمکشها و بگومگوها وجود ندارد. از این گذشته تک تک افرادی که در قامت وزیر یا معاون رئیس جمهوری یا دیگر مسئولیتهای کلیدی دولتی فعالیت میکنند، از نزدیک دستاندرکار اداره کشور هستند و بیش از همه شرایط دشوار کشور را درک میکنند. آنها بهتر از هر کسی اثرات واگرایی و مباحث اختلافی را میدانند و این را میفهمند که بدون انسجام درون دولت، نمیتوان خواستار انسجام ملی شد
محمود واعضی در پاسخ به ساختوساز اخیر نهاد ریاستجمهوری در منطقه جماران تهران است، افزود: بله این بحث هم از مواردی بود که در آن به رئیس جمهوری جفا شد و غیرمنصفانه مسائلی را به ایشان نسبت دادند. واقعیت ماجرا بهطور شفاف از طرف روابط عمومی ریاستجمهوری اطلاعرسانی شده. ملک مورد نظر از املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاستجمهوری است و بههیچ عنوان مالکیت شخصی ندارد. این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان بشدت فرسوده شده بود و بر همین اساس چند سال پیش تصمیم گرفته شد، تخریب و بازسازی شود. این پروژه چند سال متوقف شده بود، این مسأله مورد اعتراض همسایگان بود و بیم آن میرفت که گودبرداری انجام شده در آنجا به منازل مجاور آسیب بزند. به همین جهت ساخت بنا در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و سازنده آن بنیاد مسکن است. این ملک با هدف استفاده اداری مجموعه نهاد ریاستجمهوری ساخته میشود و هرگونه ادعا مبنی بر استفاده شخصی از این ملک در حال و آینده کذب محض است. ساخت بنا نیز برخلاف ادعاهایی که مطرح شد، با مجوز شهرداری انجام شده است.

پسلرزههای نامه موسوی خوئینی ها؛ گسست در جریان اصلاح طلب!

واکنشها به نامه موسوی خوئینیها از حد واکنش فراتر رفت و این طور که معلوم است موجب نوعی اختلاف و مرزبندی بین اصلاح طلبان شده است. نامه چند روز پیش موسوی خوئینیها که با انتقادات گستردهای همراه شده بود، همچنان موضوع داغ روز و مورد توجه رسانهها است. این نامه همچنین موجب نوعی مرزبندی بین اصلاح طلبان شده و این همان چیزی است که به گفته روزنامه کیهان افکار عمومی انتظار داشت. شاخصترین مصداق این مرزبندی موضعگیری مجمع روحانیون مبارز است. این تشکیل سیاسی مذهبی اصلاح طلب حساب خود را از موسوی خوئینیها جدا کرده و آنچه در این نامه آمده است را نظرات شخصی وی میداند. در همین راستا حجتالاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در مصاحبهای گفت: «این نامه را در فضای مجازی خواندم و آنچه در این نامه نگاشته شده، نظر شخصی او بوده است.» کیهان در گزارشی به فرافکنیهای مرد پشت پرده اصلاح طلبان انتقاد کرده و از انتظار افکار عمومی برای مرزبندی اصلاح طلبان با او نوشته است. در گزارش کیهان به نقل از آیتا… عباس کعبی عضو هیئترئیسه مجلس خبرگان آمده است: «هر جا پسرفت و ارتجاع و مشکلات مزمن اقتصادی و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی دیدهایم حاصل بیتدبیری جریان مدعی اصلاحات و القای تردید و بیاعتمادی و نگاه لیبرالی آنان بوده است.

طی هفت سال گذشته روحانی انتقادات و نصایح را گوش نکرد

جهان نیوز – در هفت سال گذشته روحانی انتقادات و نصایح را گوش نکرد، امیدوارم دولت یکسال باقیمانده را با سلامت به پایان برساند. رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در آنجایی که مسئله منافع مردم باشد نمایندگان تعارف ندارند و اگر دولت بخواهد در جهت تقابل پیش برود نمایندگان اجازه نخواهند داد جامعه را دوقطبی کند. فریدون عباسی با اشاره بهنامه روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس به رئیس جمهور درمورد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ، اظهار کرد: متاسفانه دولت در جهت توازن بین درآمد مردم و هزینه های آنان، اقدامی انجام نمیدهد. پس از افزایش نرخ ارز و بالا رفتن ناگهانی قیمت کالا بدون تغییر در نظام حقوق و دستمزد، نمایندگان مجلس بنا به درخواست موکلینشان در جلسه ای که بلافاصله پس از انتخابات روسای کمیسیون ها انجام شد به این مهم اهتمام ورزیدند و مقرر شد به متولی اصلی زندگی مردم که دستگاه اجرایی کشور و در راس آن رئیس جمهور محترم میباشد، تذکری داده شود.وی با بیان اینکه بعید است دولت واکنش خاصی به این نامه نشان دهد خاطرنشان کرد: تا به امروز و در این هفت سال گذشته رئیس دستگاه اجرایی کشور خیلی نظرات منتقدین و حتی افرادی که ایشان را نصحیت کردند را گوش نداده و همان روش خودش را ادامه میدهد و امیدوارم یکسال باقی مانده را با سلامت به پایان برساند. البته در این نامه خیلی محترمانه به رئیس جمهور تذکر داده شد و این نامه به نوعی از زبان مردم است و صحبت های مردم به گونه ای در آن مستتر بود.

کپیپرداری روحانی از طرح شکست خورده احمدینژاد
پ
س از مدتها رئیسجمهور از برنامه حمایتی مستأجران رونمایی کرد. برنامهای که کپی طرح شکست خورده دولت دهم است که در آن برای افزایش نرخ اجارهبها سقف تعیین شد. به گزارش جهان نیوز، سرانجام پس از هفتهها وعده و وعید طرح دولت برای حمایت از مستأجران رونمایی شد. طرحی که بر اساس اظهارات حسن روحانی رئیسجمهور برای افزایش نرخ اجارهبها سقف تعیین کرده است. مطابق آنچه امروز رئیسجمهور در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا گفته افزایش نرخ اجاره بها در قراردادهای جدید شهر تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب نباید بیشتر از ۲۵ درصد،۲۰ و ۱۵ درصد باشد.
این طرح در واقع کپی برنامه اجرا شده دولت دهم در سالهای ۹۰ و ۹۱ است. طرحی که علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی و نماینده کنونی مجلس نسبت به تاثیرگذاری آن اطمینان بالایی داشت، اما در نهایت برچسپ شکست خورده بر پیشانی این طرح ابتکاری وزیر اسبق راه و شهرسازی خورد.این دستور دیرهنگام درحالی صادر شد که اولا طی دو ماه گذشته بخش زیادی از قراردادهای جدید اجاره امضا و قراردادهای قدیمی تمدید شد، ثانیاً، بسیاری از قراردادهای اجاره تمدیدی هستند که اصلا به بنگاه املاک مراجعه نمی کنند، بلکه رقم افزایش قیمت از سوی موجر اعلام می شود و مستاجر یا باید قبول کند که در این صورت خودشان به صورت دست نویس پشت برگه اجاره نامه می نویسند و امضا می کنند، یا قبول نمی کند که باید خانه را تخلیه کند.
«علیرضا اعرافی» در مسیر جایگزینی «احمد جنتی»

ریاست علیرضا اعرافی بر حوزههای علمیه سراسر کشور با تایید فقها و مقام معظم رهبری تمدید شد تا وی با ادامه حضور در یکی از موثرترین مسئولیتهای حوزههای علمیه، به عنوان گزینه کلیدی جایگزینی احمد جنتی در شورای نگهبان نیز مطرح شود. احمد جنتی از سال ۱۳۷۱ تاکنون در این سمت حضور دارد.

ابطحی: جهانگیری تحرکات انتخاباتی دارد

محمدعلی ابطحی، از چهره های اصلاح طلب که در دوران دولت های اصلاحات مدتی به عنوان معاون پارلمانی و زمانی هم در مقام ریاست دفتر رئیس جمهور مشغول به فعالیت بود به خبرآنلاین گفت: برای صحبت درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ هنوز کمی زود است، اما تعداد کاندیداها در آن جریان بسیار زیاد است. به نظر میرسد آقایان ضرغامی و جلیلی عزم جدی برای ورود به عرصه انتخابات را دارند. در این سو افراد دیگری نیز تحرکات انتخاباتی دارند که به نظر میرسد یکی از شاخص ترین آنها آقای اسحاق جهانگیری باشد.

کدخدایی: برخی انتخابات ریاست جمهوری را خیلی زود شروع کرده اند

انتخاب – عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: برخی انتخابات ریاست جمهوری را خیلی زود شروع کرده اند و هر از گاهی با اخبار خود ساخته، ملاقاتهای فرضی افراد را با شورای نگهبان مطرح میکنند!وی افزود: شورای نگهبان تاکنون هیچ ملاقات رسمی و غیر رسمی با داوطلبان احتمالی نداشته و به این زودیها نیز نخواهد داشت.

سرلشکرصفوی: نباید بگذاریم دشمنان برای فرزندانمان الگوهای دیگری درست کنند

ایرنا- رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر این که غربیها از فرماندهان ما تصویر یک انسان خشن و بیاحساس و بیمنطق را نمایش دادهاند، گفت: نسل حاضر نیاز دارد تا با واقعیتها آشنا شود و نباید بگذاریم دشمنان الگوهای دیگری برای فرزندانمان درست کنند. سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب جانشین پژوهشگاه و سعدا… زارعی رئیس پژوهشکده جبهه مقاومت از مخزن اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت