واداده های داخلی حیثیت کشور را فدای آمریکا نکنند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل کشور ما تعدادی افراد واداده وجود دارند که میخواهند همه حیثیت کشور را قربانی آمریکا و خواستههایش کنند. پژمانفر، درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: تاریخ دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا نشان میدهد که آنها دو لبه قیچی هستند و برای اینکه بتوانند به اهداف پلید و استعماری خودشان برسند هر اقدامی هر چند غیرانسانی انجام میدهند. وی با بیان اینکه سگ زرد برادر شغال است و برای ما فرقی نمیکند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد، تصریح کرد: دموکرات و جمهوریخواه سر و ته یک کرباس هستند. در دوره ریاستجمهوری باراک اوباما بیشترین تحریمها علیه کشورمان اعمال شد و در دوران ترامپ نیز بیشترین پرخاشگریها علیه کشورمان صورت گرفت. پژمانفر با بیان اینکه مطمئناً در این چهار سال
پیش رو هم آمریکاییها به دنبال اعمال فشار به کشورمان خواهند بود، گفت: جای تاسف دارد که در داخل کشور ما تعدادی افراد واداده وجود دارد که میخواهند همه حیثیت کشور را قربانی آمریکا و خواستههایش کنند و همواره دنبال آن هستند که رضایت آمریکا را کسب کنند اما باید به هوش باشند و این نگاه را کنار بگذارند.

عطریانفر: ظریف نمیتواند نماد مذاکره در انتخابات ۱۴۰۰ باشد
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: ظریف حتی اگر نامزد انتخابات هم شود به هیچ عنوان نمی تواند نماد مذاکره باشد. اساسا موضوع مذاکره یا مقاومت نمیتواند دستمایه تبلیغات انتخابات و رقابت های سیاسی در ۱۴۰۰ شود. عطریانفر درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر معادلات سیاسی داخل ایران به نامه نیوز گفت: پیروزی بایدن در بلندمدت تأثیری بر روند انتخابات ایران نخواهد داشت. شاید آثار و تبعات لحظه ای داشته باشد و به لحاظ روانی جامعه ما از آنچه در آمریکا رخ داد متأثر شود اما ما برای پیشبرد اهداف سیاسی و تأمین منافع ملی مان باید متکی بر ظرفیت های داخلی باشیم. وی افزود: اگر نیروهای سیاسی چشم شان به تغییرات سیاسی در کشوری دیگر مشخصا آمریکا باشد حتما انفعال آن را می رساند و امری غلط محسوب می شود. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال شکل گیری دوقطبی مذاکره-مقاومت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، گفت: موضوع مذاکره یا مقاومت در دستورکار هیچ حزب سیاسی نمی تواند باشد. این موضوع در حوزه تدابیر رهبری است

میخواهند ظریف را به عنوان سردار صلح و سازش در انتخابات معرفی کنند
دبیرکل حزب سبز گفت: چراغ سبزی که عمدتا اصلاحطلبان دارند به بایدن نشان میدهند به این دلیل است که میخواهند ظریف را به عنوان سردار صلح و سازش در انتخابات معرفی کنند در حالی که این به آمریکا این پیام را صادر خواهد کرد که تحریمها و تهدیدها بر روی ما تاثیرگذار بوده و این برای نظام بسیار خطرناک است.کنعانی مقدم گفت: احتمال حضور بسیاری از افراد در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، مخصوصا آقای ظریف که به گمان خود با آمدن بایدن میتواند جان تازهای به برجام دهد. او ادامه داد: اما حقیقت این است که بایدن با لیستی از خواستهها مجددا وارد برجام خواهد شد که عمده آنها هم مطابق با منافع آمریکاست؛ استراتژی ترامپ و بایدن یکی است و صرفا ممکن است تاکتیکهایشان متفاوت باشد.

امام: کسانی که نبض بازار دلار دستشان بود از شکست ترامپ ناراحتند
یک فعال اصلاحطلب گفت: کسانی امروز از رأی نیاوردن ترامپ ناراحت هستند که به قول خودشان به دنبال دور زدن تحریمها بودند و نبض بازار دلار در اختیارشان بود حس میکنند منافع اقتصادی و دلارهایشان آسیب میبیند. جواد امام درپاسخ به این سوال که چرا عدهای در داخل به وزیر خارجه حمله میکنند، گفت: بحث مذاکره و عدم مذاکره دست دولت نیست، دولت در زمینه مذاکره خودش راساً نمیتواند تصمیم بگیرد؛ چراکه موضوع حاکمیتی است اما چیزی که مسلم استاین است که آنهایی که امروز بعد از پیروزی بایدن با مذاکره حتی در قالب ۵+۱ مخالفت میکنند، از ابتدا با برجام هم مخالف بوده و امیدوار بودند ترامپ رئیسجمهور شود تا هم منافعشان تأمین شود و هم به اقدامات خودشان ادامه دهند

در مورد توهین به رییس جمهور، تاکنون شکایتی به دادسرای تهران اعلام نشده

سخنگوی قوه قضاییه گفت : به موارد مجرمانه برابر قانون رسیدگی میکنیم. در مورد توهین به رییس جمهور تاکنون اعلام شکایتی به دادسرا انجام نشده. اینکه در دادسرای ویژه روحانیت شکایتی صورت گرفته یا نه اطلاع ندارم.

کیهان : بهتر است ظریف بازنشسته شود

روزنامه کیهان نوشت: برای ظریف بهترین سناریو این میتواند باشد که بازنشسته شود. اگر او به رقابت انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد شود احتمالا نه تنها شانسی برای پیروزی ندارد بلکه به عنوان کسی از او یاد میشود که سرنوشت سیاسی خود را به انتخاب رئیسجمهور آمریکا گره زد.

سایت خرازی: خودمان را گول نزنیم

دیپلماسی ایرانی به مدیریت صادق خرازی، نوشت: گره زدن مسائل سیاست داخلی به مسئله مهمی همچون سیاست خارجی یک خطای استراتژیک است و این خطا میتواند عواقب بسیار نامناسبی در ابعاد گوناگون اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای جامعه ایران داشته باشد و نباید مردم را گول بزنیم .

رئیسجمهور ۱۴۰۰ باید جوان باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت : کسانی که در انتخاباتهای گذشته خود را محک زدند و رأی کسب نکردند، دیگر نباید مجددا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کنند، زیرا فایدهای ندارد. انبارلویی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ نیازمند چهرههای جوان، کارآمد و کارگشا است تا با روحیه قوی و جدید بتوانند دغدغههای مردمی را تا حد امکان کاهش دهند.

احمدینژاد جامعه را به فساد کشاند

اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب گفت: احمدینژاد فقط آثار تخریبی در ایران برجا گذاشت و جامعه را به سمت فساد کشاند و من معتقدم او فراتر از تفکر پوپولیستی هم پیش رفت و به کشور ضررهای زیادی وارد کرد، البته باید به این موضوع توجه داشت مسائلی که در کشور ما به خاطر تصمیمهایی که زمان احمدی نژاد گرفته شد کشور را به سمت قهقرا کشاند.

هر کس جای روحانی بود ادامه نمی داد

یک نماینده مجلس ششم تاکید کرد که هرکسی جای روحانی بود با این شرایط به اداره کشور ادامه نمی داد. انصاری راد، افزود: شرکت مردم در انتخابات ۹۲ و ۹۶ خوب بود اما شرایط عمل به وعده ها برای روحانی فراهم نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت