هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در بهار امسال وجود ندارد

هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در بهار امسال وجود ندارد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار امسال وجود ندارد. محمود محمودزاده درباره وضعیت بازار مسکن در بهار امسال اظهار کرد: دو بازار مسکن را متصور هستیم، یکی بازار مسکنی که مستقل است و دیگر بازار مسکنی که از بازارهای موازی خود مانند ارز، خودرو، سکه و … نقش پذیر است.وی افزود: اگر بازار مسکن به طور منفرد مورد مطالعه قرار گیرد، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار امسال وجود ندارد. به خصوص که سرمایه گذاری بزرگی شده و ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی در دست اقدام است.معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اما اگر بازار مسکن را همزمان با ناپایداری بازارهای دیگر بسنجیم، این موضوع قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان گفت چه تأثیری و با چند درصد سایر بازارها بر بازار مسکن اثرگذار خواهند بود. وی یادآور شد: در مجموع ما فکر می‌کنیم که تنش ویژه ای بهار امسال در بازار مسکن نخواهیم داشت.معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأثیر تورم عمومی بر قیمت مسکن گفت: تورم عمومی قطعاً با بازار مسکن مؤثر است و افزایش نرخ سایر کالاها، قیمت مسکن را نیز افزایش خواهد داد؛ اما آنچه مؤثر است، دامنه قدرت خرید مردم است.

آخرین مهلت اعلام نحوه مدیریت سهام عدالت؛ ۸ خرداد ۱۳۹۹

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از پایان مهلت تعیین روش مدیریت سهام عدالت تا ٢٠ روز آینده خبر داد. صالح افزود: در صورتی که سهامداران روش مستقیم را انتخاب نکنند سیستم به صورت اتوماتیک روش غیرمستقیم را برای این افراد انتخاب خواهد کرد. به گفته وی، ساعت ۲۴ روز هشتم خرداد ۱۳۹۹، آخرین مهلت اعلام نحوه مدیریت سهام عدالت است.

کدام کارت سوخت ها باطل می شود؟

براساس آیین‌نامه هیئت دولت، کارت سوخت خودروهای دارای شرایط فرسودگی ابطال می‌شود. سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: به طور کلی براساس آیین‌نامه هیئت دولت خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی با عمر ۱۰ سال، مینی‌بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۱۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

علائی معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص دغدغه وراث درباره سهام عدالت متوفیان گفت: پس از اتمام طرح آزادسازی سهام عدالت، وراث می‌توانند ظرف یک یا دو ماه آینده با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری فرآیند انتقال سهام فوت شدگان به وراث را انجام دهند. او افزود: در یک‌ماه آینده که فرآیند تعیین تکلیف سهامداران در سامانه سهام‌عدالت انجام می‌شود، وراث فوت‌شدگان سهام‌عدالت به این سامانه مراجعه نکنند و بعد از اینکه اسامی سهامداران عدالت به شرکت سپرده‌گذاری ارسال شد، ورثه می‌توانند با گواهی فوت و وکالت، کارهای قانونی انتقال سهام را انجام دهند، اما فعلا که مرحله ثبت در سامانه است، ورثه سهامداران عدالت نیازی نیست اقدامی انجام دهند.

مهدکودک‌های مناطق سفید باز می‌شوند؟

رئیس ستاد مقابله با بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر مدارس در مناطق سفید بر اساس تصمیم‌ این ستاد بازگشایی شوند، مهدهای کودک نیز برای بازگشایی آماده هستند. محمد نفریه تاکید کرد: پذیرش کودکان در مهدها مبتنی بر نظر ستاد مقابله با کرونا است.

اینترنت ۹۵ درصد دانشگاه‌ها برای آموزش الکترونیکی رایگان شد

رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رایگان شدن اینترنت ۹۵ درصد دانشگاه‌هایی خبر داد که دوره‌های آموزش الکترونیکی برای دانشجویان برگزار می‌کنند. صفوی درباره آخرین وضعیت رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اظهار کرد: در مورد اینترنت رایگان پیگیری های مختلف انجام شد و لیست آی. پی دانشگاه‌ها در چند مرحله توسط وزارت ارتباطات به اپراتورها ابلاغ شد. وی افزود: آخرین فهرست ابلاغی را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها ابلاغ کرد که در این فهرست بیش از ۹۵ درصد متقاضیانی که اطلاعات خودشان را ارسال کرده بودند، پوشش داده شدند.

ترامپ: کرونا بدون واکسن هم می‌رود

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: کرونا بدون واکسن هم می‌رود. دونالد ترامپ اظهار کرد: احساس من نسبت به واکسن همان احساس نسبت به تست دادن است. این بیماری بدون واکسن هم خواهد رفت. پس از مدتی می رود و ما آن را هرگز نخواهیم دید. او افزود: شاید یک شیوع دیگر باشد مثلا در پاییز اما در هر حال می‌رود. انواعی از ویروس آنفلوآنزا هستند که هر روز با آن مواجهیم دانشمندان هرگز واکسن آن را نیافتند اما آنها خودشان ناپدید شدند و هرگز نمایان نشدند، مردند مثل هر چیز دیگری.

یک متخصص عفونی: اکثر افراد تا آخر سال بعد کرونا خواهند گرفت

دکتر مسعود مردانی، متخصص عفونی با تاکید بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده‌ است، گفت: اکثر افراد تا آخر سال بعد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا خواهند شد، اما اگر بیماری به طور ناگهان در نقطه‌ای اپیدمی شود، ممکن است سیستم بهداشت و درمان و ارائه خدمات را دچار مشکل کند؛ این در حالی است که هنوز برای دارو، تجهیزات حفاظتی و تخت ICU دچار اشکال هستیم و نباید خودمان را از چاله به چاه بیندازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت