هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل در شرایط کرونا باز بماند

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ دانش آموزی در شرایط کرونا نباید از تحصیل باز بماند ، حتی در مناطقی که آموزش حضوری و مجازی مقدور نباشد. محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، تصریح کرد: خوشبختانه با تصمیمات ستاد ملی کرونا، شاهد بازگشایی مدارس هستیم و باید با حمایت همه دستگاههای اجرایی از مجموعه آموزش و پرورش، دغدغه ها را به حداقل برسانیم. معتمدیان با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی دیجیتال در استان یادآور شد: با همت جهادی، تعداد ایستگاه های دیجیتال در هفته دولت امسال به ۱۳۰ مورد رسید که ۵۵ ایستگاه آن از ابتدای سال تاکنون افتتاح شده و امیدواریم با حمایت سازمان صدا و سیما، طی هفته های آتی به میانگین کشوری ۹۶ درصد برسیم. وی افزود: با توسعه ایستگاه های دیجیتال، دانش آموزان در مناطق محروم استان نیز میتوانند از برنامههای آموزشی بهرهمند شوند و با پیگیری های صورت گرفته، طی دو ماه آینده پوشش اینترنت در استان ارتقاء می یابد تا استفاده از شبکه آموزشی شاد تسهیل گردد.
استاندار تأکید کرد: هیچ دانش آموزی در شرایط کرونایی نباید از تحصیل باز بماند و حتی در مناطقی که آموزش حضوری و مجازی مقدور نباشد، بسته های آموزشی در قالب کتاب، فلش، سی دی و… پیش بینی شده که در اختیار دانش آموزان عزیز قرار خواهد گرفت. معتمدیان گفت: آموزش و پرورش باید با همکاری سایر نهادها در راستای رفع دغدغه مردم به ویژه در مناطق و مدارس پرجمعیت تلاش نماید. وی افزود: تصمیمات در خصوص تعطیلی و محدودیت فعالیت مدارس به صورت ملی است ، بنابراین همه فرمانداران و مدیران باید مجری مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی باشند. وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی تاکنون مطلوب بوده و باید با قوت بیشتری از طریق صدا و سیما، مطبوعات، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنبال شود.

گره ۱۰ ساله طرح تفصیلی مرکز استان ، پیش روی شهرداری و شهروندان بیرجندی
اصلاح نشدن طرح تفصیلی شهر بیرجند با گذشت ۱۰ سال از عمر ان مشکلاتی برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرده است.به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهرداردر جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر بیرجند با اعلام این که ۱۱ پروژه عمرانی شاخص با حداقل اعتبار هرپروژه یک میلیارد تومان تا پایان سال اجرایی می شود، یکی از دلایل انجام تخلف در ساخت و سازهای ساختمانی را گرانی قیمت زمین اعلام کردو گفت: با گذشت۱۰ سال از عمر طرح تفصیلی شهر بیرجند راه و شهرسازی برای اصلاح آن اقدام عملی انجام نداده است که این موضو ع مشکلات بسیاری را برای شهرداری و شهروندان به وجود آورده و بعید می دانم تا پایان سال اصلاح آن عملی شود.
به گفته «محمد علی جاوید» براساس قوانین موجود، شهرداری برای نظارت بر کیفیت ساخت و سازهای ساختمانی وظیفه ای ندارد مگر این که توسط مهندس ناظر و مجری ذیصلاح گزارشی به شهرداری در این باره ارائه شود. در کمیسیون ماده ۱۰۰ هم شهرداری تنها پرونده ها را ارائه می کند و نقشی در آراء صادره ندارد و خیلی از آراء کمیسیون، نظر شهرداری را تامین نمی کند. وی با بیان این که شهرداری ۱۰۰ درصد از تخریب ساخت و سازهایی که منجر به تخلف شده دفاع می کند، خاطر نشان کرد: قبل از این دوره، اداره اجرائیات در شهرداری وجود نداشت و تنها چند نیرو در مناطق مختلف شهرداری در این زمینه فعالیت می کردند اما با تشکیل اداره اجرائیات شهرداری در این دوره ۳۲ نیرو این وظیفه را برعهده دارند با این وجود احتمال نشتی در این باره وجود دارد و تاکنون هیچ توصیه ای برای چشم پوشی از برخود با تخلفات ساختمانی نداشته ام و برای احداث پارکینک هم هیچ مسامحه ای نمی کنیم. شهردار بیرجند با اشاره به این که در روند صدور پروانه ساختمانی برای جلوگیری از تخلفات احتمالیتغییراتی ایجاد کرده ایم که برای تصویب در شورا ارائه خواهد شد، خاطر نشان کرد: جلسه ای با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در باره چگونگی انتقال صنوف آلاینده برگزار شد و صنوفی که تاکنون برای صدور پروانه ساخت در شهرداری تشکیل پرونده داده اند درسایت جدید مدنظر می توانند اقدام به ساخت وساز کنند، برای پی گیری رفع مشکل اراضی پادگان هم منتظر پاسخ راه وشهرسازی به استعلام شهرداری هستیم.جاوید افزود: برای تفکیک زباله از مبدا با همکاری بخش خصوصی هم برنامه ریزی شده است و برای اجرای طرح در زمین کنار مقبره حکیم نزاری بیرجند هم مناقصه برگزار و برای انتقال قبرستان به مکان جدید از راه و شهرسازی خواسته ایم که با زمین مدنظر شهرداری به جای زمین قبلی موافقت کند که تاکنون اقدامی در این باره انجام نشده است و ساماندهی میدان سپهبد شهید سلیمانی تا پلیس راه در دستور کار شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

واقعه ۱۷شهریور، نمایان کننده ماهیت واقعی استعمار

صداوسیما- نماینده ولی فقیه دراستان گفت : واقعه تلخ ۱۷شهریور سال ۵۷ماهیت استعمار را بر همگان روشن کرد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار دست اندرکاران ستاد استانی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشتم و ۱۷شهریور ماه سال۵۷ افزود: مظلومیت شهدای ۱۷شهریور و شهادت شهید رجایی و باهنر برهیچ کس پوشیده نیست و تبیین علل این ترورها، ماهیت استعمارگران را بیش از پیش روشن می کند.وی گرامیداشت یاد و نام شهدا را به مانند خود شهادت دانست و گفت: اگرچه این بزرگداشتها نقش و اثرات بسیار دارد، اما بایستی به صورت تخصصی کار کرد و در غالب یک برنامه، جامعه را نسبت به ماهیت استعمار و تفکر غرب آگاه ساخت.

۱۴ میلیارد ریال عواید موقوفات استان در ماه محرم هزینه شد

گروه خبر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ۱۴ میلیارد ریال در دهه اول محرم امسال از محل عواید موقوفات استان هزینه شده است. حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز یکشنبه در نشست خبری افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه موظف به اجرای نیات واقفان است، بعضی از موقوفات ما عزاداری، اطعام، تعزیهداری و روضهخوانی است که با تقسیمبندی که انجام دادیم این اقدامات به بهترین شکل انجام شد. وی اظهار کرد: در این ایام تعداد غذای توزیع شده از محل عواید موقوفات ۲۰ هزار و ۲۶۰ پرس غذا در استان بود و تعدادی از خیران هم پای کار آمدند که در مجموع با کمک آنها و از محل موقوفات ۳۷ هزار و ۹۶۰ بسته غذا توزیع شد.

اخذ مجوز ۴ رشته گرایش جدید مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بیرجند ‏

گروه خبر- دانشگاه بیرجند موفق به اخذ مجوز چهار رشته گرایش جدید مقطع کارشناسی ارشد شد.‏ دکتر محسن آیتی معاون آموزشی ‏و تحصیلات تکمیلی با بیان این خبر، افزود: مجوز رشته فرش گرایش مواد ‏اولیه و رنگرزی، رشته هنر اسلامی گرایش مطالعات تاریخی، رشته ریاضی گرایش ریاضی ‏مالی، رشته آمار گرایش علم دادهها در مقطع کارشناسی ارشد اخذ گردید.‏ وی گفت: دانشگاه بیرجند از مهرماه سال جاری در رشتههای ذکر شده پذیرش دانشجو ‏خواهد داشت.‏

فراهم شدن صدور کارت هوشمند رانندگی برای رانندگان با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم ‏

غلامی- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از فراهم شدن امکان صدور کارت هوشمند رانندگی برای رانندگان با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم در بخش حمل و نقل جاده ای عمومی برون شهری خبر داد. مهدی گرجی با اعلام این خبر افزود: رانندگانی که بدلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و عدم امکان استفاده از فرصت در نظر گرفته شده برای دریافت مدرک تحصیلی پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن نگردیده اند مهلت دارند تا پایان سال با مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند استان نسبت به تکمیل مدارک و اخذ کارت هوشمند اقدام نمایند.

۸ هزار بسته نوشتافزار در استان اهدا میشود

ایرنا – ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هشت هزار بسته نوشتافزار را به دانشآموزان نیازمند استان اهدا میکند. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان گفت: این بستهها شامل کیف، دفتر، جامدادی و مداد رنگی است که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به دست دانشآموزان نیازمند میرسد. سید مجتبی موسوی افزود: دانشآموزان نیازمند از طریق گروههای جهادی در استان شناسایی و این بستهها توسط گروههای جهادی همکار با این ستاد توزیع میشوند. وی گفت: مشارکت و ثبت گروههای جهادی و فعالان اجتماعی از طریق سایت www.ehsun.ir انجام میشود.

افزایش تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در استان در ۲۴ساعت گذشته به ۱۴۳نفر افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۶بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری اند که ۳۵نفر از آنان بیمار قطعی مبتلا به کرونا هستند. ازین تعداد ۸نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند که حال ۵نفر از آنان وخیم اعلام شده است.وی گفت: در ۲۴ساعت گذشته، با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان، تعداد جانباختگان ناشی از کرونا به ۱۴۳نفر رسید.

اجرای طرح ترافیکی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت : سرویسهای مدارس کنترل میشوند. سرهنگ عباسی گفت: این طرح به منظور تسهیل در تردد و ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و عابران پیاده همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس در معابر دورن و برون شهری استان از طرف پلیس راه و راهور استان اجرا شده است. وی افزود: یکی از اهداف طرح ترافیکی ویژه بازگشایی مدارس تأمین ایمنی دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و پوشش ترافیکی مدارس حاشیه راهها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت