همزمان با روز جهانی تعاون ۱۵ تعاونی برتر در شهرستان بیرجند تحلیل شدند

کاری – روز گذشته به همت مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند و به میزبانی شرکت تعاونی مسکن کویر گستر باقران و همزمان با روز جهانی تعاون از ۱۵ تعاونی برتر خراسان جنوبی تحلیل شد.
مدیر تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند در این مراسم با اشاره به اینکه اولین شنبه ماه جولای هرسال به عنوان روز بین المللی تعاون نامگذاری شده است، اضافه کرد: با وجود تحریم با کار جمعی و تعاون توانسته ایم در عرصه اقتصادی موفق عمل کنیم . محمد کسایی با اشاره به نقش موثر مردم در رفع مشکلات اقتصادی ادامه داد: قطعا اگر حضور مردم در کنار مسئولان نباشد دولت نمی تواند کارنامه موفقی داشته باشد. وی یکی از تفاوت های بخش تعاون با سایر بخش های اقتصادی را مقدم بودن منفعت گروهی ، کار جمعی و همدلی بجای سرمایه و سود شخصی دانست. کسایی ایجاد فرهنگ تعاون را باعث ترویج رشد اقتصادی و پایدار، مردم محور و مبتنی بر اراده جمعی خواند.

ثبت ۲۱۹ تعاونی در شهرستان بیرجند
وی یادآور شد: در این مراسم از ۱۵ شرکت تعاونی موفق و الگو در شهرستان بیرجند که در سال ۱۴۰۱ در زمینه مسکن، مصرف، تولید و توزیعی و خدماتی تعامل بیشتری داشته و به روز بوده اند تقدیر می شود. مدیر تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۲۱۹ تعاونی در شهرستان بیرجند به ثبت رسیده است، ادامه داد: سرمایه اولیه این شرکت های تعاونی ۸۰ میلیارد تومان بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۶۷ نفر را فراهم کرده است. کسایی گفت: در حوزه مسکن ۸۰تا ۹۰ درصد مصرفی شرکت تعاونی‌های استان از تولیدات کارخانجات داخل استان می‌باشد.وی با بیان اینکه یکی از شرکت تعاونی‌های بیرجند در سطح ملی توانسته است رتبه برتر را کسب کند، گفت: در سطح استانی نیز شرکت تعاونی‌های مختلفی از شهرستان بیرجند رتبه‌های برتر کسب کرده‌اند.
در استان هزار و ۴۴ شرکت تعاونی فعال هستند
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی تعاون در شهرستانهای استان چندین برنامه محوری داشته ایم، افزود: در استان هزارو ۴۴ تعاونی در حوزه های توزیعی، خدماتی و تعاونی فعال هستند علیرضا رزم با اشاره به فعالیت ۵۰ تعاونی در حوزه مسکن ادامه داد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و اداره تعاون ۵۰۰ کارگر واجد شرایط برای دریافت زمین معرفی شدند. وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی که سیاست‌های کلی آن در ابلاغیه مقام معظم رهبری، مشخص‌شده است، ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی همکار در این سند توسعه به ابلاغ ۲۵ درصدی بخش تعاون برسیم.

ساخت ۹۰ واحد مسکونی با کیفیت در شرکت تعاونی مسکن کویر گستر باقران
مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کویر گستر باقران نیز در این مراسم گفت: در شرکت تعاونی مسکن کویر گستر باقران تاکنون ۹۰ واحد مسکونی با زیر بنای ۲۸ هزار متر مکعب در قالب ۱۸ بلوک ساخته شده است. حسن محمدی بیژائم با بیان اینکه تمام تلاش ما ساخت مسکن با کیفیت بوده است؛ ادامه داد: این واحد ها با متراژ ۱۱۰ تا ۱۵۰ مفید و ۱۶۰ تا ۱۸۰ متراژ غیر مفید همراه با پارکینگ و انباری می باشد.
وی با اشاره به اینکه سرلوحه شرکت تعاونی مسکن گستر باقران حمایت از تولیدات داخلی است، خاطر نشان کرد: در بکار گیری مصالح از محصولات با کیفیت داخل استان خریداری شده است.
محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر واحدها نصبیجات نصب شده و برخی نیز تحویل شده است، تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم برای مشارکت بیشتر برای واگذاری وام های قرض الحسنه رایزنی شده است تا راحت تر بتوانند خانه دار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت