همراهی فوتبالیست بیرجندی با تیم پرسپولیس در سه دوره قهرمانی

کاری- یک جوان همشهری برای اولین بار در تاریخ ورزشی خراسان پس از انقلاب در فهرست تیم بازیکن های پرسپولیس قرار گرفت. محمد میلاد سورگی جوان ۲۱ ساله بیرجندی در تابستان سال گذشته به عضویت تیم پرسپولیس درآمد.سورگی که در خط میانی بازی می کند نیز همچون علیرضا خدادادی، علیرضا بابایی و امیررضا رفیعی یکی دیگر از بازیکنانی بود که در طول فصل با تیم اصلی تمرین کرد و درنهایت برای اولین بار در بازی با مس این فرصت را پیدا کرد تا روی نیمکت ذخیره های تیم بزرگسالان بنشیند. محمد میلاد سورگی در پست وینگر (بازیکنی گفته می‌شود که در پست هافبک و در جناح چپ یا راست بازی می‌کنند و میل هجومی و گلزنی بالایی دارد.) به میدان می رود با توجه به بازی هجومی خود شانس حضور در بازی های پرسپولیس را در کارنامه ورزشی اش به ثبت برساند.

پرسپولیس تیم مورد علاقه من است
این ورزشکار بیرجندی در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: پرسپولیس تیم مورد علاقه من است و پس از بازی در پیکان تهران و دیده شدن ابتدا به تیم امید و سپس به تیم بزرگسالان پرسپولیس دعوت شدم. میلاد با بیان اینکه از ۷ سالگی بازی فوتبال را شروع کردم، ادامه داد: مربیان بسیار خوبی داشتم که برای پیشرفت و تمرکز من بر روی ورزش فوتبال همیشه همراه بوده اند.
میلاد برای رسیدن به قله های موفقیت چالش های بسیاری را پشت سر گذرانده است اما هیچکاه ناامید نشده است چرا که هدف بزرگتری داشته و امروز در یک تیم بزرگ کشور نام او می درخشد. او عنوان کرد: در طول سالهای ورزشی ام گاهی سنگ اندازی های نیز در این راه داشته ام، اما هیچگاه ناامید نشدم. این جوان ورزشکار بیرجندی یادآور شد: پدر و مادر و خانواده همیشه حامی من بودند و بیشترین سختی ها را متحمل شدند تا من به عشق فوتبال بتوانم موقعیت های مناسبی را رقم بزنم.
میلاد با اشاره به اینکه از سوم ابتدایی تا ششم دبیرستان در تیم منتخب استان بازی کردم، یادآور شد: پس از گذراندن روزهای سخت و شیرین بالاخره در ۱۸ سالی به تیم پیکان تهران پیوستم. وی خاطر نشان کرد: پس از آن حدود یکسال در تیم پیکان بازی کردم که بواسطه بازی خوب و قابل پسند مربیان ابتدا به تیم امید و سپس تیم بزرگسالان پرسپولیس دعوت شدم که با افتخار الان در این تیم نام آور هستم.

همراهی با تیم پرسپولیس در سه دوره قهرمانی
وی با اشاره به اینکه در بازی با مس رفسنجان در نیمکت پرسپولیس بودم، یادآور شد: این تیم نام آور قهرمانی های فراوانی در پرونده خود دارد که من در سه قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپر کاپ همراه پرسپولیس بودم .وی با بیان اینکه تا ۱۸ سالگی در تیم های بیرجندی بازی کردم، ادامه داد: متاسفانه حمایت از ورزشکاران در خراسان جنوبی ضعیف است و ورزشکاران همشهری مشکلات فراوانی دارند.ورزشکار بیرجندی با بیان اینکه دو برادر کوچک دارم، یادآور شد: بیشترین حمایت از من توسط پدر و مادر بوده که حتی از هزینه زندگی خودشان زده اند تا من موفق باشم.

دوری و دلتنگی از خانواده مهمترین چالش
میلاد با اشاره به اینکه دوری و دلتنگی برای خانواده مهمترین چالش من است، اضافه کرد: گاهی مجبوریم بیشتر از شش ماه از خانواده دور باشیم که برای من سخت است. وی با اشاره به اینکه دیپلم تربیت بدنی دارم، خاطر نشان کرد: برای دانشگاه و ادامه تحصیل هم ثبت نام کرده ام اما بدلیل مشغله سخت ورزشی امکان ادامه تحصیل سخت و دشوار بنظر می رسد.وی با اشاره به سختی های ورزش قهرمانی، یاداور شد: در حال حاضر در خوابگاه پرسپولیس هستم اما قبل از آن برای رسیدن به این هدف خیلی سختی کشیدم و تا بتوانم نتیجه تلاش و تمرین های مستمر را ببینم.
خراسان جنوبی ظرفیت های عالی برای ورزش دارد
این ورزشکار هم استانی با تاکید بر اینکه بیرجند و خراسان جنوبی ظرفیت های عالی برای ورزش دارد، ادامه داد: من جوان هایی می شناسم که می توانند در تیم های درجه یک کشور بازی کنند اما بدلیل دوری راه و سختی کار مغفول مانده اند.میلاد یادآور شد: با بازیکن های پرسپولیس ارتباط و رفاقت نزدیکی دارم و کاپیتان عالیشاه، وحید امیری و بیرانوند از دوستان نزدیک من هستند.به گفته این جوان ورزشکار بیرجندی رسیدن به موفقیت آسان نیست و کسانی که می خواهند در یک رشته ورزشی موفق باشند باید تمام سختی ها و چالش های آن را بپذیرند.وی تاکید کرد: رسیدن به موفقیت کار یک روز دو روز نیست و ماهها دوری از خانواده و کلی مشکلات دیگر را باید تحمل کرد تا روزنه امید پیدا شود.وی یادآور شد: در رشته های والیبال، بیلیارد ، هندبال و دومیدانی هم سررشته دارم؛ اما بدلیل علاقه به فوتبال این رشته را به طور حرفه ای دنبال کردم . میلاد با بیان اینکه برای یک فصل با تیم قرارداد می بندیم، ادامه داد: قرارداد من سه ساله است که دوسال آن هنوز باقی مانده که امیدوارم بتوانم فرد مفیدی برای تیم مورد علاقه ام پرسپولیس باشم.

کمبودها موجب دلزدگی و بی انگیزگی ورزشکار می شود
این ورزشکار از کمبودها و نبود یک زمین ورزشی مناسب در خراسان جنوبی گلایه مند است. میلاد با اشاره به اینکه در تهران در هر فصل حدود ۴۰ بازی انجام می شود، خاطر نشان کرد: اما متاسفانه در خراسان جنوبی گاهی در یک فصل بیش از ۴ بازی نداشتیم که موجب دلزدگی و بی انگیزگی ورزشکار می شود. وی عنوان کرد: بنظر من تیم های استان باید مسابقات بیشتری در لیگ کشوری برگزار کنند تا بدن ورزشکاران آماده تر باشد و با انرژی بیشتری به ورزش بپردازد. میلاد با اشاره به مشکلات ورزشگاه آزادی بیرجند، ادامه داد: مدتی قبل می خواستم در این ورزشگاه تمرین کنم اما آنقد چمن ها بلند بود که به پا گیر می کرد چرا به این مکانها رسیدگی نمی شود. وی با اشاره به مدرسه فوتبال، خاطر نشان کرد: این محیط برای علاقمندان مناسب است اما فقط در تابستان ها فعال است، یک زمین بزرگ و مناسب برای تمرین ورزشکاران در استان وجود ندارد.

لزوم جذب اسپانسر و تزریق پول به هیئت ها
وی تاکید کرد: مسئولان با جذب اسپانسر و کمک های مردمی به هیئت ها پول تزریق کنند تا بتوانند امکانات بهتری را برای ورزشکاران فراهم کنند.وی در خصوص تمرینات روزانه اش با بیان اینکه پس از صرف صبحانه ساعت ۹ صبح به تمرین بدن سازی می روم، ادامه داد: این تمرین تا ساعت ۱۳ ادامه دارد و سپس از ساعت ۵ عصر تا ۸ نیز تمرین می کنم تا بدنم آماده باشد. وی خاطر نشان کرد: روزی تقریبا ۷ ساعت تمرین داریم همچنین از ویتامین ها و مکمل ها برای بهبود سیستم ایمنی بدن استفاده می کنیم.

گرفتن سهمیه لیگ برتری برای دیده شدن ورزشکاران
وی پیشنهاد داد: مسئولان ورزشی خراسان جنوبی سهمیه ای در لیگ برتر کشوری بگیرند تا بازیکان با بازی در مسابقات بالاتر دیده شوند و بتوانند توسط تیم های بزرگ جذب شوند.وی خاطر نشان کرد: تیم امید جوانان بهترین سن برای دیده شدن و پیشرفت نوجوانان است، مربیان بازیکن های خوب و عالی را گلچین کرده و با ترکیب بهترین ها یک تیم خوب بسازند.وی با اشاره به اینکه مربیان خوب و کاربلدی در استان داریم، تاکید کرد: با همکاری مربیان کار کشته و با بهره گرفتن از علم و اصول فنی قطعا ورزش استان به جاهای بهتری صعود خواهد کرد.

نقش موثر آموزش و پرورش در تقویت جوانان ورزشکار
این جوان ورزشکار بیرجندی با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در تقویت و پیشرفت جوانان و نونهالان، ادامه داد: یک ورزشکار فعالیت ورزشی خود را از مدرسه آغاز می کند و قطعا اگر استعداد او از پایه کشف شود در موفقیت اش خیلی نقش بهتری خواهد داشت.میلاد با بیان اینکه برای آینده اهداف بزرگی همچون بازی در تیم ملی و مسابقات جهانی را مدنظر دارم، یادآور شد: الگوی من در ورزش خارجی لیونل مسی از نظر بازی است و در ورزشکاران ایرانی هم الگوی من علی دایی به دلیل اخلاق ورزشی وی می باشد.
این ورزشکار بیرجندی با اینکه متاسفانه بسیاری از جوانان ورزشکار هم استانی با استعداد از پیشرفت باز می مانند، یادآور شد: دوری راه، ترس خانواده از آلوده شدن فرزندان، گاهی پایین بودن فرهنگ و مسایل اقتصادی باعث می شود یک استعداد عالی در شهرستانها برای همیشه ناشناخته بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت