شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

هشدارهای ستاد مدیریت کرونا حق بازگشایی ندارند

منشور عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با اجرای طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی ، بایدها و دستوراتی را پیش بینی و اجرایی کرده که می تواند در مدیریت این ویروس کارساز باشد. ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت گواهی سلامت شرط آغاز فعالیت مشاغل کم خطری است که نام آن ها از پیش اعلام شده . وزیر کشور همه گفته همه اصناف و مشاغلی که بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تا پایان فروردین فعالیت خود را از سر می گیرند باید پیش از آن، گواهی سلامت از وزارت بهداشت دریافت کنند و در مغازه ها نیز اهم محورهای پروتکل های بهداشتی در زمینه این بیماری را در معرض دید مردم قرار دهند. اما استاندار با جدیت این باید را تکرار می کند: « اصناف و افرادی که در سایت ثبت‌نام نکرده و گواهی سلامت را اخذ نکنند، به هیچ عنوان حق بازگشایی ندارند چرا که سلامت جامعه را باید به موازات زندگی و معیشت مردم پیش بُرد و هر دو حائز اهمیت هستند.» رجب زاده

شرایط عادی نیست

معتمدیان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گوشزد کرد: فراموش نکنیم بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط و کاهش اپیدمی نیست و باید همچنان اصل مهم در خانه ماندن را جدی بگیریم. وی افزود: از شنبه طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به غیر از تهران در همه استان‌ها آغاز شده که به نوعی مرحله دوم غربالگری در قالب غربالگری اصناف محسوب می‌شود.

11 شغل پر خطر

فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، پاساژها و مجتمع های تجاری، بازارهای بزرگ و مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، استخر و سونا و سالن های ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و مراسم، قهوه خانه ها و سفره خانه ها، چایخانه ها و تریاها. او از این مشاغل نام برد و ادامه داد: ۱۱ گروه به عنوان مشاغل پرخطر شناسایی شده‌اند که همچنان باید تعطیل باشند و مشاغل کم ریسک نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد. وی افزود: از زمان اجرای طرح ، دو سوم کارکنان ادارات دولتی در محل کار حاضر شدند و یک سوم نیز با توجه به راهکارهای هر دستگاه و رعایت حال بیماران مزمن و بانوانی که اطفال کمتر از ۱۰ سال دارند، به صورت دورکاری یا مرخصی عمل خواهند کرد. نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت سلامت هر دو قشرِ کسبه و مشتریان تصریح کرد: با رعایت بایدها و نبایدهای بهداشتی محیط کسب و کار، رعایت اصول بهداشتی افراد شاغل و همچنین اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مشتریان، بسیاری از نگرانی‌ها کاهش خواهد یافت.

حمل و نقل با بیشترین آسیب پذیری

به گفته وی بیشترین آسیب‌پذیری در بخش حمل و نقل عمومی است و علاوه بر نظارت در حوزه اصناف باید در این بخش نیز نظارت و بازرسی‌ها با جدیت دنبال شود تا نگرانی مردم مرتفع شود. معتمدیان گفت: با اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی اصناف، نیازها در بخش اقلام بهداشتی افزایش پیدا می‌کند که با جدیت در حال رایزنی برای ورود محموله‌های جدید بهداشتی شامل ماسک، الکل و دستکش به استان هستیم. وی همچنین سخنان رهبری مبنی بر رزمایش گسترده در راستای کمک به محرومان و آسیب دیدگان کرونا را یک ضرورت برشمرد و افزود: در این خصوص کار شناسایی در استان آغاز شده و افراد فاقد شغل و کسانی که زیر پوشش نهادها نیستند، به مدت سه ماه بسته‌های غذایی را دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت