هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد

ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اکنون بخشی از خدمات درمان ناباروری و داروهای مورد نیاز آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و این سازمان ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.علی اربابی روز سه شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: بیمه سلامت تا ۵۰ میلیون تومان هزینه‌های سه دوره یکی از روش‌های کمک باروری از جمله آی. وی. اف برای هر زوج نابارور را پرداخت می‌کند. وی با اشاره به ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: در این خصوص زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری سازمان بیمه سلامت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد استفاده کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: در استان خراسان جنوبی مرکز ناباروری رویش در ساختار دولتی فراهم شده است که تعامل خیلی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و این مجموعه داریم.وی گفت: سال گذشته برای حدود ۶۳ نفر نابارور بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شد، امسال نیز اسناد پزشکی ۸۵ نفر دریافت شده که ۶۵ نفر در مرکز رویش و مابقی در استان‌های دیگر خدمات دریافت کرده‌اند.اربابی افزود: این افراد اگر در مراکز غیردولتی هم خدمات دریافت کنند نیز ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت و ۱۰ درصد توسط اشخاص پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: عمده این افراد در مراحل آغازین روند درمان باید عمدتا به مراکز خصوصی مراجعه کنند که هزینه‌های سنگینی برای آنها در پی دارد که در این خصوص سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای تجهیز آزمایشگاه بخش دولتی در بیرجند قول مساعد داده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: آزمایشگاه مربوطه هنوز در استان آماده نشده است اما اگر این مهم رقم بخورد هزینه‌های شهروندان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.وی با اشاره به ماده ۴۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: بر این اساس مادران باردار در دوران شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سال بدون آزمون ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
اربابی با بیان اینکه بیمه کردن افراد برابر قانون برای تمام ایرانیان در سازمان بیمه سلامت فراهم است، ادامه داد: ارزیابی وسع برای تمامی متقاضیان بیمه انجام می‌شود که بر این اساس دهک‌های اول، دوم و سوم حق بیمه رایگان دارند.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، همچنین سه هزار نفر بیمه نشده در استان شناسایی شدند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر هر فردی در بیمارستان بستری شود اما فاقد پوشش بیمه‌ای باشد تا سه ماه، مادران باردار تا دو سال و همان فرزند تا پنج سال تحت پوشش بیمه‌ای رایگان قرار می‌گیرد.

اجرای مصوبات افزایش جمعیت در خراسان جنوبی مورد تاکید است

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه باید به اجرای سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت و مورد تاکید مقام معظم رهبری، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اسناد بالادستی متعهد باشیم تا محقق شوند. جواد قناعت شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان افزود: انتظار داریم نظارت‌ها بر اعمال قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان به‌صورت میدانی ادامه داشته باشد و دستگاه‌های متولی درخصوص مصوبات این ستاد کوتاهی نکنند که قابل قبول نیست.
وی به اظهارات یکی از سیاستمداران آمریکایی اشاره کرد و گفت: بنا به این اظهارات، ایران طی ۳۰ سال آینده با کاهش جمعیت روبه‌رو است و این شکاف بین نسلی به آمریکا در تحقق برنامه‌هایش کمک می‌کند لذا نیازی به جنگ نیست.
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری و گروه‌های مرجع در سطوح ملی بحث افزایش جمعیت را مطرح می‌کنند چون کار اساسی، مهم، کلیدی و راهبردی بوده و با منافع ملی ما گره خورده است.وی گفت: باید مردم را از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی توجیه کرد که حیات و پیشرفت ما در کشور در گرو افزایش جمعیت است زیرا شاهد کاهش جمعیت هستیم و به سمت پیری جمعیت می‌رویم.قناعت افزود: تنها جایی که ایران در جوامع بین‌المللی تشویق و تایید شد، دهه هفتاد بود که موضوع کاهش جمعیت و تنظیم خانواده در دستور کار دولت وقت قرار گرفت.وی گفت: این در حالی است که یکی از شاخص‌های پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته، جوانی و افزایش جمعیت است به همین دلیل برخی کشورهای دارای جمعیت بالا مانند چین نیز برای مردم مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت و چند فرزندی تعیین کرده‌اند.
استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: افزایش جمعیت را یک موضوع صرف اداری یا سازمانی نگاه نکنید چراکه موضوع جدی بوده و باید همه متولیان و دستگاه‌ها پای کار باشند.
وی بر تولید محتوای غنی در این زمینه تاکید کرد و افزود: محتواها برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب تا سازمان‌های مردم‌نهاد، کارمندان، کشاورزان، کانون‌های مساجد، احزاب و کارگران باید فراگیر باشد.قناعت گفت: تولید محتوا درخصوص افزایش و جوانی جمعیت باید متناسب با مخاطب باشد یعنی جذابیت‌های لازم را داشته و از ابزار هنر در این بخش استفاده شود.
وی تصریح کرد: انتظار ما اجرایی شدن مصوبات ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که همه موظف به اجرا هستیم و مصوبات روی کاغذ نماند بلکه مردم خروجی آن را بینند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: ایام محرم فرصت بسیار مناسبی است که در این ماه مبلغان دینی می‌توانند با استفاده از آیات و روایت به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت پرداخته و نسبت به اقناع‌سازی مردم اقدام کنند.وی به مصوبه تسهیلات ویژه آزمون استخدامی و ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های دارای نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد اشاره و بیان کرد: با توجه به تناقض آماری، در این خصوص شهرستان بیرجند با نرخ باروری بالای ۲.۵ درصد معرفی شده که این موضوع را به‌جد از طریق مرکز پیگیری خواهیم کرد.
قناعت گفت: مدیران دستگاه‌های متولی در استان نیز باید پیگیری‌ جدی داشته باشند و می‌توانیم قوانین را به نفع مردم تفسیر کنیم تا آنان متضرر نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت