یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

نگرانی جدید پزشکان درباره کرونا ؛ بسیاری از مبتلایان به کرونا هیچ علامتی ندارند

نگرانی جدید پزشکان درباره کرونا ؛ بسیاری از مبتلایان به کرونا هیچ علامتی ندارند

نتیجه دو تحقیق پزشکی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان به ویروس جدید کرونا هیچکدام از علائم بیماری «کووید ۱۹» را نداشته‌اند. یافته‌های این دو پژوهش بر نگرانی دانشمندان مبنی بر اینکه گروهی از مبتلایان بدون آنکه بدانند ناقل نوع جدید ویروس کرونا هستند افزوده است. نتیجه تحقیق دانشگاه پزشکی میامی نشان می‌دهد که موارد ابتلا به این ویروس در یکی از بخش‌های ایالات فلوریدا احتمالا بیش از ۱۶ برابر شمار رسمی مبتلایان است. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، در یکی از این تحقیق‌ها از تقریبا دو هزار نفر در ایالت فلوریدا تست پادتن (آنتی‌بادی) بیماری «کووید ۱۹» گرفته شد. تحقیق دیگر نیز بر روی ساکنان یکی از خانه‌های سالمندان ایالت واشنگتن انجام شد. کارلوس گیمنز، شهردار میامی درباره نتیجه این پژوهش علمی گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از ساکنان بدون اینکه از علائم ابتلا به «کووید ۱۹» رنج ببرند ناقل ویروس جدید کرونا بوده‌اند. به گفته شهردار میامی شناسایی ناقلان ویروس برای سلامت عمومی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.یکی از نگرانی‌های فعلی پزشکان احتمال انتقال نوع جدید ویروس کرونا به افراد مسن و گروه‌های آسیب‌پذیر از سوی ناقلان بدون علائم است. نتیجه یک تحقیق دیگر در ایالت واشنگتن در شمال غربی ایالات متحده نیز نشان می‌دهد که نیمی از ساکنان یکی از خانه‌های سالمندان این ایالت بدون آنکه علائم ابتلا به «کووید ۱۹» داشته باشند به ویروس جدید کرونا مبتلا بوده‌اند. پژوهشگران براساس یافته‌های این تحقیق توصیه کرده اند که افراد هنگام حضور در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند. آن‌ها همچنین از لزوم تست گیری گسترده از ساکنان خانه‌های سالمندان، زندان‌ها و مراکز نگهداری افراد بی‌خانمان سخن گفته‌اند. پیش از این نیز پژوهش‌هایی در مورد احتمال انتقال ویروس جدید کرونا از سوی افراد سالم انجام شده بود.

کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از کرونا شامل امتیاز‌های مالیاتی می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی که در امر حمایت و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از کرونا مشارکت می‌کنند، در صورتی که کمک‌های آن‌ها به حساب‌های مشخص شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز شود، از امتیاز‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

پراید هیچ جایگزینی ندارد

مدیرعامل سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X100 گروه خودروسازی سایپا روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد و به‌این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد. وی درخصوص جایگزینِ پراید نیز گفت: هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه تولید هیچ خودروی دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

احتمال تمدید شش ماهه اجاره نامه ها

به دنبال نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، وزارت راه و شهرسازی به دولت پیشنهاد داده قرارداد مستاجران به طور خودکار شش ماه تمدید شود که این طرح در دست بررسی است. معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهادی به دولت برای تمدید خودکار شش ماهه قرارداد مستاجران خبر داده است؛ پیشنهادی که البته امکان تحقق آن با اما و اگر مواجه خواهد بود.

نحوه محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم به تشریح جزئیات محاسبه نمره پایان ترم دانشجویان در ترم جاری پرداخت و گفت : وزارت علوم از همان اسفند ماه سال گذشته با پیش‌بینی ادامه‌دار شدن آموزش‌های مجازی، روش‌های ارزیابی ترکیبی، مستمر، ثبت نمره ناتمام، پاس شده یا پاس نشده را به منظور روش‌های ارزیابی پایان ترم جاری دانشجویان به دانشگاه‌ها پیشنهاد داد.

شرط پرداخت حقوق از خرداد ماه

ایسنا نوشت : طبق قانون بودجه، از ابتدای خردادماه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات هزینه‌ای و منابع عمومی و اختصاصی فقط بعد از ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران انجام می‌شود که از محل اعتبارات تخصیص یافته یا درآمد اختصاصی دستگاه توسط خزانه‌داری کل کشور برای ذینفع واریز خواهد شد. بر این اساس از زمان تعیین شده تا ۲۰ اردیبهشت برای ثبت اطلاعات حقوقی کارکنان ۱۳ روز دیگر باقی مانده و مشخص نیست که آیا تا کنون دستگاه ها برای تکمیل و یا ورود اطلاعات اقدامی کرده‌اند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت