نمکی: به مرگ زیر ۱۲۰ نفر در روز رسیده‌ایم

وزیر بهداشت: بعد از چند ماه به مرگ زیر ۱۲۰ نفر در روز رسیده‌ایم و در مقایسه با روزهای پرالتهاب جهان، جمهوری اسلامی ایران هر روز فاصله خود را با کشورهای اروپایی بیشتر می‌کند. وی افزود: اکنون بیشتر استان ها در وضعیت زرد و نارنجی هستند و این با همراهی مردم و کسبه و بسیج محقق شد و ۱۰۸ شهر نارنجی و ۳۰۶ شهر زرد داریم. نمکی ادامه داد: به زودی برای خرید از منابع غیرکواکس خبرهای خوشی خواهیم داد و تست انسانی واکسن کرونا این هفته آغاز خواهد شد و دومین واکسن ایرانی کرونا هفته آینده مجوز تست انسانی خواهد گرفت. وزیر بهداشت تصریح کرد: تا این لحظه ردپایی از ویروس جهش یافته انگلیسی نیافته‌ایم و تمام تلاشمان را کردیم تا راه‌های ورود ویروس را ببندیم اما ویروس‌ها ویزا نمی‌خواهند.

نوروزی: ۲۵ میلیون نفر توان خرید گوشت را ندارند

رحمت ا… نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند.این نماینده مجلس، کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها دانست. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است. علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: استاندارد سرانه مصرف گوشت در سطح جهان ۱۲ تا ۱۲/۵ کیلو در سال است که قبلا سرانه مصرف گوشت در ایران به همین میزان بود اما کم کم به خاطر افزایش قیمت، کمبود بودجه و کاهش توان خرید مردم اکنون سرانه مصرف گوشت مردم در ایران به ۸ کیلو در سال رسیده است.

آمارهای عجیب از حقوق کارمندان

به گزارش خراسان، مرکز پژوهش های مجلس در گزارش اخیر خود با بیان این که اعتبارات هزینه ای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۹۹ حدود ۵۹ درصد رشد کرده، این موضوع را در حداقل هفت سال اخیر بی سابقه و همچنین آن را با اعلام افزایش ۲۵ درصدی ضریب حقوق کارکنان دولت در لایحه نامتناسب دانسته است. در این گزارش از میانگین حقوق۱۵.۵میلیون تومانی برای کارکنان دولت و قرار گرفتن ۶۰ درصد کارمندان در ۳ دهک بالای جامعه سخن به میان‌آمده که عجیب و حتی از نگاه برخی غیر واقعی به نظر می رسد

قیمت روغن هر روز چرب تر از دیروز

خبر آنلاین نوشت: با وجود اینکه در نیمه آذرماه سال جاری، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد که مشکلی در تامین مواد اولیه کارخانجات روغن وجود ندارد و ۱۲۰ هزار تن مواد اولیه خام روغن به کشور وارد شده، اما همچنان مصرف‌کننده‌ها و فروشندگان خرد کالاهای مصرفی با تهیه و عرضه این محصول مشکل دارند. در بازار و میان مردم در بر همان پاشنه ماه‌های قبل می‌گردد؛ نایاب بودن روغن جامد و بازار آشفته خرید روغن مایع برای مصرف کننده.

پیش بینی مرکز پژوهش ها از میزان رشد اقتصادی کشور

بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ پس از تجربه دو سال رشد اقتصادی منفی، به احتمال زیاد رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۹ از دامنه رشد منفی خارج شود. این رشد در حدود ۰.۵ درصد برای کل سال برآورد می‌شود مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به وضعیت اقتصاد کلان بخش حقیقی پرداخت و اعلام کرد: بررسی آخرین شواهد از عملکرد اقتصاد در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که از یک طرف پس از دو سال تجربه رشد اقتصادی منفی، با تخلیه آثار تحریم‌ها بر بخش صنعت و همچنین مزیت‌های نسبی شکل گرفته برای تولید داخل ناشی از افزایش قابل توجه نرخ ارز، رشد بخش صنعت مثبت برآورد شده و از طرف دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیتهای ناشی از آن بسیاری از زیربخشهای خدمات در سال ۱۳۹۹ رشد منفی تجربه نموده اند.

پرداخت یارانه ۲ میلیون تومانی
تا پایان سال

رویداد۲۴نوشت: پیگیری‌های نشان می‌دهد که سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از بازنشستگان به دنبال پرداخت کمک بلاعوض دو میلیون تومانی است. برای این کار سازمان تامین اجتماعی در حال رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه است تا با وصول مطالبات خود از دولت، دو میلیون تومان به هر بازنشسته بپردازد و از این طریق به معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی کمک کند.

زمان ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به احتمال فراوان مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ماه جاری انجام می‌شود گفت: همین هفته تعداد واحد‌های جدید و زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن اعلام می‌شود . محمودزاده افزود: دوشنبه یا سه شنبه هفته جاری ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن برای نام نویسی مرحله دوم مشخص خواهد شد و احتمالا این هفته زمان ثبت نام مرحله دوم را به اطلاع متقاضیان می‌رسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت