نمره قبولی مردم استان برای رعایت محدودیت ها

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمار و اطلاعات ارائه شده از حوزههای نظارتی، همراهی مردم در ۲ روز اول اعمال محدودیتهای دو هفتهای بسیار خوب بوده است که جای تقدیر دارد. «حمید ملانوری» اظهار داشت: اگر همراهیها به همین روال ادامه یابد، به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری و نیز افزایش روزافزون آمار مبتلایان و فوتیها در استان خواهیم بود. وی تصریح کرد: حداقل سه یا چهار هفته زمان لازم است تا نتیجه این طرح و همراهی مردم نمود پیدا کند. استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار این است که بعد از این ۲ هفته نیز به رعایت پروتکلهای بهداشتی اهتمام ورزیم و به ویژه از برگزاری دورهمیها خودداری کنیم. وی تاکید کرد: اگرچه ناچاریم این روزها از عزیزان مان فاصله بگیریم اما با گذر از این دوران سخت، ان شاء الله دوباره در عین سلامتی دور هم جمع خواهیم شد. ملانوری به پاس همراهی تحسین برانگیز مردم با ضوابط اعلام شده و پایبندی کامل به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در این محدودیتهای دو هفتهای که از اول آذر شروع شد، از حوزههای نظارتی خواست؛ مراعات شرایط مردم را داشته باشند. وی افزود: از فرمانداریها همچنین فرماندهی نیروی انتظامی و عزیزان بسیج که در طرح جدید محدودیتهای تردد کمک کار عوامل نیروی انتظامی هستند، میخواهم مساعدت و همراهی لازم را با مردم فهیم و با فرهنگ استان داشته باشند تا خللی در فعالیتهای بخشهای فعال استان که ممنوعیتی برای فعالیتشان نیست، پیش نیاید. استاندار تاکید کرد: همراهی و تعامل همه حوزهها، لازمه اجرای کامل طرح و نتیجه دهی مطلوبتر آن است.

این افتخار است که هر کس خود را یک بسیجی بداند
جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیج متعلق به همه بوده و این افتخار است که هر کس خود را یک بسیجی بداند. ملانوری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی جمعی از بسیجیان استان خاطرنشان کرد: بسیج، نهادی مقدس و از برکات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به دست مبتکر معمار انقلاب شکل گرفت و به قشر و گروه خاصی هم اختصاص ندارد. وی انقلاب اسلامی را هدیه ای به نسل امروز عنوان کرد که در سایه آن برکات و نعمت های فراوانی حاصل گشت. ملانوری با اشاره به این که بسیج، یکی از این برکات است که به همه مسلمانان و مستضعفان جهان هدیه شده،گفت: یکی از اهداف بسیج، ایجاد تفکر و گفتمانی برای رسیدن به آرمان های الهی و انسانی بود تا به عنوان یک الگوی رفتاری به همه دنیا صادر شود. استاندار یادآوری کرد: حاج قاسم سلیمانی با همین تفکر و با همین روحیه بسیجی و جهادی، حاج قاسم شد، به گونه ای که امروزه منش، رفتار و کردار او تبدیل به مکتب شده و مکتب او به عنوان یک نیروی مقاومت در جهان جاری و ساری شده است.
استاندارخاطرنشان کرد: به پاس این مسئولیتی که به امانت گرفته ام، تمام توان فکری، تجربی، روابط در سطح ملی و استانی را بکار می گیرم تا به مردم استان خدمت کنم.ملانوری تأکید کرد: قصد بنده، خدمت است و برای رسیدن به این هدف از همه ظرفیت ها استفاده خواهم کرد.وی گفت: علیرغم همه تلاش هایی که تا به امروز صورت گرفته و قابل تقدیر هم می باشد، اما از ظرفیت های استان به آن اندازه که هست، استفاده نشده و هنوز جای کار برای بهره برداری از این استعدادها وجود دارد.
استاندار ادامه داد: تلاش ما بر این است که با بهره مندی از توان جوانان، بانوان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، صاحب نظران، اقشار و گروه های مختلف برای برخورداری هر چه بیشتر از ظرفیت های استان استفاده کنیم. ملانوری تأکید کرد: برای این که به این هدف برسیم و توسعه استان را شاهد باشیم همه باید در کنار هم با تدبیر و تلاش به یک سمت حرکت کنیم تا توسعه رقم بخورد. وی در ادامه از تلاش های بسیجیان در تحقق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یا همان طرح محله محور مبارزه با بیماری کرونا تقدیر کرد.این جلسه با حضور سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، فاضلی مشاور استاندار در امور فرهنگی و مسئول بسیج استانداری و نمایندگانی از اقشار ۲۱ گانه بسیج برگزار شد.

استاندار: شرایط مردم را درک کنید
گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در وضعیت کرونایی موجود و با اعلام محدودیت ها، همه حوزه ها باید شرایط مردم را درک کنند. ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای انسجام بخشی وزارت نیرو (مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو) در استان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور مبنی بر رعایت شرایط مردم در این موقعیت، لذا بر همه ما تکلیف است که این موضوع را در صدر برنامه ها داشته باشیم. وی متذکر شد: با وجود این که بخش عمده ای از درآمدهای شرکت های خدمات رسان از مطالبات وصولی است و به سختی هم تأمین می گردد، اما طبق مصوبه ستاد کرونای استان، هیچ کدام از شرکت های خدمات رسان اجازه ندارند در این دو هفته اعمال محدودیت ها نسبت به قطع انشعاب مشترکین خود اقدام نمایند.
استاندار ضمن تشکر از خدمات شرکت های تابعه وزارت نیرو در زمینه تأمین زیرساخت های آب و برق در استان گفت: این اقدامات سبب شده استان در زمینه تولید و توزیع آب و برق به استقلال برسد. ملانوری با تأکید بر این که انرژی های آب، برق و گاز، از زیرساخت های حیاتی و از پایه های اصلی خدمت رسانی هستند، اظهار کرد: اگر قرار است توسعه ای در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و … رقم بخورد، پایه اصلی آن تأمین انرژی می باشد که باید به عنوان پشتیبان امور فراهم گردد.
وی از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق در تأمین زیرساخت های لازم گفت و ادامه داد: استفاده از ظرفیت های باد و خورشید از اقدامات شایسته ای است که به خوبی شروع شده و باید توسعه پیدا کند. به گفته وی؛ استفاده از بخش خصوصی در این زمینه ضرورت دارد و می تواند بهره برداری بیشتری را به همراه داشته باشد. استاندار با بیان این که دو دهه خشکسالی آثار نامطلوبی را بر روی منابع آبی استان به جا گذاشته، گفت: اگر چه طی یکی دو سال گذشته بارندگی های خوبی در استان داشته ایم اما به جهت تغییر بافت زمین و حجم آبی که از ذخایر برداشته شده، کسری مخازن جبران نشده است.
ملانوری، تدوین سند سازگاری با کم آبی را گام مهمی خواند و اظهار کرد: اجرای طرح و برنامه ها بر اساس موارد ذکر شده در این سند از جمله اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ صرفه جویی، کاشت گونه های گیاهی کم آب بر، تغییر در زمان و الگوی کاشت برخی گیاهان و … می تواند در مدیریت منابع آبی موجود مؤثر باشد. وی تأکید کرد: در حال حاضر بر اساس آماری که ارائه شد، بیش از ۹۰ درصد منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می شود در حالی که استان کویری و خشک است و روزهای آفتابی طولانی تبخیر بالای آب را باعث می شود، لذا کشاورزی بازدهی خوبی ندارد.استاندار گفت: تنها ۷ درصد حجم آب تولیدی استان در بخش شرب مصرف می شود اما با توجه به اعتباری که صرف می شود تا این آب شیرین و بهداشتی شده در اختیار مردم قرار گیرد، با دیگر بخش ها برابری می کند بنابراین به جهت کمبودهایی که داریم، باید مدیریت شود. ملانوری به هدررفت بالای آب در شبکه های شهری و روستایی اشاره کرد و متذکر شد: این هدررفت آب ناشی از فرسودگی شبکه ها، هزینه های هنگفتی را به همراه دارد بنابراین ما باید برای جبران این موضوع برنامه ریزی کنیم.وی ادامه داد: در تخصیص اعتبارات باید به سمتی برویم که این مشکل حل شود.به گفته وی؛ سالانه اعتبارات زیادی برای حفر و تجهیز چاه ها، احداث مخازن، ایجاد شبکه و … صرف می شود در حالی که اگر همین موضوع هدررفت آب را مدیریت کنیم، بخش عمده ای از هزینه های ما کاهش می یابد.

۲۵۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد
اصغری- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای گام سوم نهضت کمک های مومنانه ۲۵۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است. مهدی هنری با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر استمرار فعالیتهای جهادی و نهضت کمک مومنانه، از ابتدای ماه ربیع الاول گام سوم این نهضت آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد. وی افزود: در این گام از ظرفیت تمامی نهادهای خدمت رسان، دستگاههای اجرایی، گروهای جهادی و اقشار مختلف بسیج جهت هم افزایی و ارائه خدمات هرچه بهتر استفاده میشود. هنری اظهار کرد: در این مرحله از گام سوم نهضت کمکهای مومنانه توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر و کمک درسی، بستههای بهداشتی و ضدعفونی، آزادسازی زندانیان، ترمیم و ساخت مسکن، تولید و اشتغال و توزیع جهیزیه به نیازمندان و خانوادههای کم بضاعت مورد توجه است. هنری از تشکیل کمیتههای ذیل گام سوم نهضت کمک مومنانه خبر داد و افزود: کمکهای جمع آوری شده در گام سوم بین افراد آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع میشود.بنا به گفته هنری، مراسم توزیع و اهدایی این کمکها در تاریخ شش آذر ماه سال جاری در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار میشود.وی ارزش کمکهای جمع آوری شده را بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: همچنین بالغ بر ۱۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان اهدا شده است. هنری بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون بیش از ۲۵۸ هزار بسته معیشتی، ۱۸۰ هزار کیلو گوشت و بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است. وی ادامه داد: همچنین ۹۷۰ سری جهیزیه، لوازم التحریر، پوشاک و کفش، نان و کارت هدیه در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

استفاده از پساب برای فضای سبز بیرجند در دستور کار قرار گرفت
شهردار بیرجند گفت: استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز را در دستور کار داریم و از این طرح استقبال میکنیم. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری بیرجند، محمدعلی جاوید در نشستی با مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان افزود: با توجه به ۲۶۵ هکتار فضای سبز موجود، شهرداری گامهای مثبتی را درخصوص کاهش میزان آب مصرفی در آبیای فضای سبز برداشته است و امیدواریم با همکاری شرکت آب منطقهای میزان استفاده آب شرب در آبیاری فضای سبز را به حداقل کاهش دهیم.
وی گفت: برای انجام هرچه بهتر اقدامات و تسریع کار در موضوعات مطرح شده در این جلسه، همکاری صمیمانه همه دستگاههای مربوطه و تعامل بین ادارات امری اجتنابناپذیر و ضروری است. شهردار بیرجند با اشاره به اجرای طرح رود پارک شکراب اظهار کرد: کانال واقع در مهرشهر چهره منطقه را بسیار مخدوش کرده بود که با ورود به این بخش و اجرای طرح رود پارک، کانال مذکور که تهدیدی برای منطقه بود را تبدیل به فرصت خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان هم ضمن استقبال از طرح رود پارک شکراب گفت: از اسم رود پارک بسیار ذوق زده شدم و در راستای اجرای این طرح از هیچ کوشش و همکاری مضایقه نمیکنیم. احمد قندهاری با تاکید بر استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز اظهار کرد: پساب پایدارترین آبی است که میتوان در آبیاری فضای سبز از آن استفاده کرد و ما خواستار قطع صد درصدی آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهرها هستیم.وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه در راستای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودیهای شهر بیرجند افزود: با توجه به محدویتهای آبی فراوان، فرصتهای آبی را نباید نادیده گرفت و با همین چشمانداز در صورت همکاری سایر نهادها، شرکت آب منطقهای مکلف به تامین آب ورودیهای شهر است.این نشست با حضور شهردار بیرجند، مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان جنوبی و مدیران شهرداری و شرکت آب منطقهای درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل و مشکلات شهر در بخش آب، حفاظت از منابع آب، اجرای طرحهای پساب در راستای آبیاری فضای سبز، اجرا و اصلاح ورودیهای شهر برگزار شد.با توجه به اینکه بهرهبرداری از آبهای غیر متعارف و پسابها جزو اولویتهای اول شرکت آب منطقهای خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند است، برای ساماندهی این بخش و مدیریت هرچه صحیحتر و کاربردیتر پسماندها، همت و همکاری این ۲ نهاد ضروری است.

ایجاد کمپین “ دست یار” برای همدلی با بیماران کرونایی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه اندازی کمپین “ دست یار” برای تأمین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران متاثر از کرونا در استان خبر داد. به گزارش صدا و سیما، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به افزایش شیوع کرونا و کمبود تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن، گفت: اکسیژن به عنوان نیاز اولیه و مهم بیماران حاد تنفسی به ویژه متاثرین از این ویروس بوده که با توجه به شرایط موجود برای تامین این کالای پزشکی با کمبود مواجه شده ایم.رضایی از ایجاد کمپین “ دست یار” از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: این کمپین با هدف تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی از طریق مشارکت مردم و خیران تشکیل شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در راستای این کمپین، انسانهای نوع دوست کمک هایشان را به منظور تامین کالاهای مورد نیاز به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر سپرده تا به صورت امانت به دست بیماران کرونایی برای درمان در منزل برسد. وی افزود: همچنین خیران، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان می توانند با استفاده از کد دستوری # ۵۶ * ۱۱۲ * و واریز به کارت اقدام به اهدای نفس به بیماران کرونایی کنند. رضایی با اشاره به فعالیت ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: این بانکها با هدف کمک به تسکین آلام بشری، حمایت از بیماران نیازمند و کمک به تامین تجهیزات پزشکی در استان راه اندازی شده است.مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ کپسول اکسیژن و ۷۱ مانومتر به ارزش یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال توسط خیرین به این بانکها اهدا شده است. رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۰ نفر از خدمات این بانکها بهرهمند شده اند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر خدمات دریافت شده مربوط به کپسول اکسیژن بوده است.

محبی، مدیر کل دفتر استاندار شد

کاوش- مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی گفت: محبی، مدیر کل دفتر استاندار شد. بهدانی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: بنا به ابلاغ استاندار، احمد محبی به سمت مدیر کل دفترمنصوب شد. وی ادامه داد: احمد محبی از ابتدای مهرماه امسال با عنوان مدیرکل روابط عمومی کار خود را در استانداری آغاز کرده بود. شایان ذکر است: احمد محبی، سمت های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مشاور مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون صدای مرکز خراسان جنوبی و خراسان رضوی، مدیر تولید و پخش صدای مرکز خراسان رضوی و مدیر آرشیوهای سیما و صدای مرکز خراسان بزرگ را در سوابق کاری خود دارد.

پاسخ معاون وزیر راه به مطالبه جاده ای نماینده نهبندان

بازسازی محور شهداد- نهبندان در مرحله مطالعه طرح است. به گزارش صدا و سیما، سوال نمایندهی مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه از وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکلات راههای روستایی و انسداد طولانی مدت محور شهداد – نهبندان، با ۲۴ امضا تقدیم هیئت رئیسه و وصول شد و در انتظار طرح در کمیسیون و حضور وزیر برای پاسخگویی است. معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نمایندهی مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در خصوص محور شهداد – نهبندان نوشته: ترمیم این محور شهداد–نهبندان ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد خسارت شده که برای شروع کار اعتبار لازم به راهداری و حمل نقل جادهای استان کرمان ابلاغ و اکنون در مرحلهی مطالعات طرح است و پس از اتمام کار بازسازی انجام میشود.

مجوز «انتشارات جهاد دانشگاهی استان» صادر شد

خیرآبادی- رئیس جهاد دانشگاهی استان از صدور مجوز «انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی» خبرداد. جلال الدین صادقی اظهار کرد: با توجه به تجارب جهاد دانشگاهی کشور در این عرصه و با پیگیریهای مجدانه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، مجوز انتشارات کتاب جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. وی افزود: از این پس بر اساس آییننامه نشر کتاب، مراحل اخذ مجوز نشر و چاپ کتاب محققان و پژوهشگران، معلمان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و همه اهل و اصحاب قلم از طریق انتشارات جهاد دانشگاهی استان انجام میشود و متقاضیان میتوانند درخواست چاپ و نشر کتابهای خود را به این انتشارات ارسال کنند. صادقی افزود: این مجوز برای ایجاد تسهیلات لازم در امر نشر تولیدات و آثار علمی علاقمندان راه اندازی شده است. صادقی اضافه کرد: شماره تلفن ۸-۳۲۲۱۹۳۵۶ داخلی ۱۱۲ در اختیار همگان است که در صورت نیاز برای دریافت توضیحات بیشتر یا سفارش اثر، تماس حاصل نمایند.

پسماندهای ساختمانی در بیرجند ساماندهی میشود

تسنیم – شهردار بیرجند گفت: شیوه نامه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در مرکز استان خراسان جنوبی اجرایی میشود.جاوید اظهار کرد: بر اساس وظایف محوله و قانون مدیریت پسماندها، شیوهنامه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی اعلامی از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در بیرجند اجرایی میشود. جاوید افزود: شیوه نامه یاد شده در سه بخش برنامهریزی، ساماندهی و مراقبت طراحی شده که بر این اساس در گام اول، زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان نخالهگاه شهر بیرجند اختصاص یافته و تمامی نخالههای ساختمانی و عمرانی باید صرفا در این محل تخلیه شوند. شهردار بیرجند همچنین از بهسازی و روشنایی محوطه شهرداری خبر داد و گفت: به دنبال آغاز عملیات پروژه میدان اجتماعات و به دنبال آن ایجاد تغییراتی در محوطه شهرداری بیرجند، بهسازی و روشنایی محوطه فعلی شهرداری صورت میگیرد.

بازسازی مجتمع متکدیان با پیشرفت ۷۰ درصدی

کاری- بازسازی مجتمع متکدیان در پارک صیاد شیرازی با هدف ایجاد مجتمع متکدیان و گرمخانه شهر بیرجند از اول مهر شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد درحال اتمام است. مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، در حاشیه این بازدید این محل یادآور شد: مبلغ ۲ میلیارد ریال از اعتبارات تملک و دارایی سازمان امور اجتماعی کشور برای تجهیز و تعمیر مجتمع متکدیان و با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی اختصاص یافته است. بهاری همچنین، افزود: برای رفع مشکلات مراکز اعصاب وروان مهدیس و شهریار حوزه اجتماعی استانداری پای کار است و مقرر شد جلسه ای با حضور بهزیستی، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل مراکز اعصاب و روان پردیس در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار و مشکلات این مراکز بررسی مجدد شود. وی ضمن تاکید بر واگذاری امور بهزیستی به دستگاههای همکار در حوزه بیماری های اعصاب و روان همچون دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری افزود: به منظور کاهش هزینه های سربار این مراکز که به صورت خصوصی و با یارانه دولت اداره می شوند تا زمانی که از بیماری مزمن افراد مطمئن نشدند از معرفی بیماران به مراکز اعصاب و روان خودداری کنند . این بازدید به درخواست مدیرعامل مراکز اعصاب و روان مهدیس و شهریار و دستور استاندار مبنی بر بررسی و پیگیری مشکلات مراکز مذکور مدیرکل دفتراموراجتماعی استانداری با همراهی شهردار و مدیرکل بهزیستی انجام شد

بیش از سه هزار نفر دراستان خدمات درمان اعتیاد دریافت کردند

ایرنا – سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۸۸ نفر در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان خدمات دریافت کردند. حسن شرفی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۲۹۰ نفر از مراکز حوزه درمان اعتیاد اعم از سرپایی، اقامتی میان مدت و بلند مدت، همچنین ۷۹۸ نفر در حوزه کاهش آسیب در مراکز گذری کاهش آسیب (دی آی سی) و سرپناه شبانه، خدمات حوزه درمان اعتیاد را دریافت کردهاند. وی از فعالیت ۲۸ مرکز درمان اعتیاد غیر دولتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد نیز در استان راهاندازی شده است و در حال حاضر خدمات پذیرش، درمان و بازتوانی را در این حوزه به مدت یک سال انجام میدهد.

شناسایی ۱۱۵ بیمار مبتلا به کرونا و ۶ فوتی در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۰۴ آزمایش انجام شده در استان ۱۱۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد، که از این تعداد ۴۲ مورد در بیرجند، ۱۰ مورد فردوس، ۱۳ مورد طبس، ۲۰ نفر از قاین، ۱۱ مورد بشرویه، شهرستانهای نهبندان، درمیان، خوسف و سربیشه هر کدام ۳ مورد و یک مورد از زیرکوه شناسایی شد. مهدی زاده افزود: متاسفانه با ثبت شش مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا به ۵۴۸ مورد در استان رسید.

چاقی کودکان خراسان جنوبی در ایام کرونایی به مرز هشدار رسیده است

معاون تربیت بدنی و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش گفت: آمارهای مختلف نشان میدهد که اضافه وزن و چاقی دانشآموزان به عنوان عامل خطر و زمینهساز بیماریهایی مانند دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و مشکلات قلبی، عروقی است و این وضعیت به مرز هشدار رسیده است.گلدانی مقدم اظهار کرد: ۲۲ درصد دانشآموزان خراسان جنوبی قبل از شیوع کرونا مبتلا به چاقی بودند

پرواز مرغ ها در بازار گرانی خراسان جنوبی

چند وقتی است قیمت مرغ در خراسان جنوبی در حال اوج گرفتن است و گویی مرغ و کرونا با یکدیگر مسابقه ماراتن گذاشتهاند و هر کدام سعی دارند رکوردی تازه به دست آورند آن طور که قیمت مرغ به ۳۶ هزار تومان هم رسید. بر اساس اظهارات مرغداران استان و اتحادیه مواد پروتئینی منشاء اصلی مشکلات مرغ از گرانی نهادهها ست که معلوم نیست تا چه زمانی دیگر مردم باید شاهد روند انفجاری قیمت مرغ باشند. مسئولانهم معتقدند گرانی مرغ کشوری است و تنها مختص به استان ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت