نقش منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در توسعه اقتصاد استان

نماینده منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان درمجلس از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی آن؛ مرکز مهارت محور علمی-کاربردی سازمان همچنین گمرک مستقردر منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.در این بازدید صفدری زاده، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی، مهندس زارعی مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ، قلی زاده مدیر سایت مرزی ماهیرود و جمعی دیگر از مدیران منطقه ویژه اقتصادی وی را همراهی کردند.
نماینده منتخب مردم بیرجند،خوسف و درمیان در بازدید از واحدهای تولیدی از جمله واحد تولیدی- صنعتی آذین چرم خاوران اولین تولید کننده چرم مصنوعی شرق کشور و پایانه صادراتی سنگ با تولیدکنندگان به گفت و شنود پرداخت .
خسروی با بیان اینکه خروجی و برآیند مناطق ویژه اقتصادی و تجاری در کشور باید رسیدن هر چه زودتر به استقلال اقتصادی باشد، گفت: راه حل پیشرفت کشور در اقتصاد داخلی و جهش تولید است.وی با تشکر از زحمات و نوع کار منطقه ویژه اقتصادی استان، گفت: اقتصاد آنقدر مهم است که می توان گفت اگر اقتصاد نباشد دین هم نیست.

اهمیت اقتصاد در شعارهای سال

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از سال ۷۸ تا ۹۸ که برای سال ها شعار انتخاب کردند، بیش از ۱۰ سال است که محور شعارها را موضوع اقتصادی تعیین کردند، ادامه داد: این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه اقتصاد در کشور دارد. وی ادامه داد: امروز ویروس کرونا دنیا را زمین گیر کرده است، از طرفی هم شاهد کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه دشمنان هستیم و در این شرایط سخت مسئولان به خوبی متوجه اقتصاد مقاومتی که سال هاست از سوی رهبری مطرح می‌شود، شدند.خسروی با بیان اینکه فرانسه که خود را مهد دموکراسی در دنیا می داند، در مواجهه با کرونا حتی حاضر نشد حرف مردم خودش را بشنود و برای سالمندان حق زندگی قائل شود، افزود: این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری حتی در مورد اموات کرونایی هم تاکید دارند که حرمت شان حفظ شود.وی گفت: برخی نظریه پردازهای سیاسی و اقتصادی کشور که قبلا می گفتند بدون تکیه به جامعه جهانی و اروپا نمی توان پیشرفت کرد، امروز اذعان دارند که تنها راه پیشرفت ایران تکیه به توان داخل و درون زا کردن اقتصاد است. منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس، راه حل پیشرفت کشور را در اقتصاد داخلی و جهش تولید دانست و گفت: بودجه کشور امروز به اندازه حقوق کارکنان دولت بیشتر نیست، لذا باید به سمت تولید و کارهای تولیدی برویم. سروی با بیان اینکه سرمایه های سرگردان زیادی در کشور وجود دارد که می توان آنها را به سمت تولید هدایت کرد، گفت: همان طور که در خط مقدم سلامت مردم، پزشکان و پرستاران و جامعه پزشکی کشور است، خط مقدم پیشرفت اقتصادی کشور هم دست تولید کنندگان است.

لزوم شناساندن کارآفرینان برتر

وی تصریح کرد: گلایه مندیم که چرا مردم باید آقای گل فوتبال ایران را بشناسند؛ اما کارآفرینان برتر را نه! صدا و سیما باید در این زمینه قدم بردارد. منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه مجموعه تولید و صادرکنندگان کالا تلاش کنند تا کالاهای تولیدی آنها علاوه بر موضوعات اقتصادی، فرهنگ اسلامی و ایرانی را هم همراه داشته باشد، افزود: یکی از بهترین راه های معرفی فرهنگ کشور به خارج، تولید اجناس باکیفیت است.

رسیدن هر چه زودتر به استقلال اقتصادی باشد رکورد منطقه ویژه استان در بهمن گذشته

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان هم با خوش آمدگویی و معرفی مختصری از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، گفت: تکمیل جاده ماهیرود به فراه افغانستان یک اقدام و گام بزرگ برای پیشرفت استان و توسعه صادرات است و افزود: این جاده در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن تاثیر بسزایی روی اقتصاد ملی و استان خواهد داشت. مرتضی صفدری زاده در این بازدید با بیان اینکه بیشتر کارکنان این منطقه جوانان هستند، گفت: میانگین سنی کارکنان منطقه ویژه اقتصادی ۳۵ سال است و شاهد فعالیت جمعی از جوانان در اینجا هستیم. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت هم مرز بودن با کشور افغانستان، گفت: مرز ماهیرود به دلیل نزدیکی و کوتاه شدن فاصله ۳۰۰ کیلومتری مسیر پیمایش کامیون ها به مقصد، ظرفیت بالایی برای صادرات است. وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان در ۱۹ بهمن ماه رکورد حضور کامیون در مرز را در کشور زد طوری که از بندر شهید رجایی هم بیشتر بود، گفت: خراسان جنوبی می تواند از منظر حمل و نقل کالا از بندر شهید رجایی هم جلو بزند. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی محروم نیست و منابع زیادی دارد که باید شکوفا شود، گفت: نیروی انسانی غنی، فرهنگی دینی بالا، معادن و مرز همه ظرفیت های استان است که می تواند استان را شکوفا کند. صفدری زاده با بیان اینکه باید روی فرهنگ حضور در فضای کسب و کار، کار کنیم، گفت: سرمایه در خراسان جنوبی زیاد است اما مردم بدلیل ترسی که از سرمایه گذاری دارند، حاضر به ورود به کارهای تولیدی نیستند و برخی از افرادی هم که در این فضا حضور دارند گاها سیاه نمایی می کنند و لذا مردم خیلی جرات سرمایه گذاری ندارند. وی گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد که با یک برنامه درست به راحتی می توان این ها را مشغول بکار کرد.

منطقه ویژه اقتصادی استان؛ رتبه برتر کشور

مرتضی صفدری زاده با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی چندین سال است که به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر در کشور معرفی می شود، افزود: منطقه ویژه اقتصادی استان حداکثر ظرفیت خود را بکار گرفته است تا با حضور در نمایشگاه های کابل و دیدار با سرمایه گذاران، سرمایه گذاری خوبی در استان صورت گیرد. ادامه داد: خراسان جنوبی محروم نیست، منابع زیادی دارد که باید شکوفا شود، نیروی انسانی غنی، فرهنگی دینی بالا، معادن و مرز همه ظرفیت های استان است که می تواند استان را شکوفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت