نقش رژیم صهیونیستی در جنجالهای توافق ۲۵ساله با چین

ماجرای توافق راهبردی ۲۵ساله ایران و چین که در ابتدای تیر ماه سال جاری در ایران به‌تصویب رسید، محمل جنجال‌ها و حرف و حدیث‌های زیادی طی چند  هفته اخیر شد، برخی به‌ دروغ این توافق را نوعی خودفروشی  ایران به چین اعلام کردند و البته کارشناسان امر این قرارداد را راهی جدید برای پیشرفت و حرکت ایران برای رسیدن به اقتصادی قوی و رو به رشد می‌دانند رییس اتاق ایران و چین با بیان این‌که اسرائیل پشت‌پرده جنجال رسانه‌ای علیه توافق ۲۵ ساله ایران با چین  قرار دارد گفت:  اگر توافق با  چین استعماری است چرا آمریکا و غرب حاضر به امضای این توافق با ایران نیستند؟

حریری افزود:  این جیغ و صدایی که از توئیتر وزارت امور خارجه آمریکا، رضا پهلوی، منافقین و غیره و حتی افرادی در داخل کشور منتشر می‌شود، صدا و جیغ اسرائیل است و صدای کسی دیگر نیست. در آمریکا هم هیچ کسی به‌جز پمپئو موضع نگرفته است، اصلاً شما در سطح بین‌المللی این خبر را نمی‌بینید و هرچه هست رسانه‌های ضدایرانی خارجی که مسئولان آن ایرانی هستند، راجع به آن صحبت می‌کنند، در کدام‌یک از نشریات معتبر بین‌المللی دیدید که راجع به این سند صحبت کنند؟

پاسخ عراقچی به ادعای حضور طالبان در ایران

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افغانستان درباره حضور طالبان در ایران و داشتن دفتر گفت: طالبان در ایران دفتر ندارند. معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: این یک واقعیت است که آمریکا که خود را متحد افغانستان حساب می‌کند با طالبان درباره آینده افغانستان مذاکره و معامله کرده است. وی همچنین درباره شورای مشهد نیز گفت: ممکن است طالبان برای خود شورای مشهد درست کرده باشد، اما از نظر ما موضوعیت ندارد.معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در پاسخ خبرنگار این شبکه درباره اینکه تماس‌های ایران با طالبان از چه زمانی برقرار شده؟ گفت: مدتی است که آغاز شده و اگر درباره جزییات آن بخواهم توضیح دهم می‌شود گفت چندسال. همانطور که با همه گروه‌ها تماس داشتیم با آن‌ها (طالبان) هم تماس داشتیم، نظراتشان را شنیدیم و نظرات خودمان را نیز گفتیم.عراقچی همچنین درباره میزان رابطه ایران با طالبان گفت: همه می‌دانند که طالبان را چه کسی ساخته و حمایت کرده و الان هم چه کسی در حال مذاکره و معامله با آنهاست. این یک واقعیت آشکار است که آمریکا که خود را متحد افغانستان می‌داند با طالبان مذاکره کرده، معامله کرده و توافق کرده است. ما با طالبان هیچ رابطه‌ای به این شکل نداریم.

شورای نگهبان می تواند بر رفتار نمایندگان نظارت کند؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:️ هیچیک از اصول ۹گانه قانون اساسی که وظایف و اختیارات شورای نگهبان را برمی‌شمرند، کمترین اشاره‌ای به نظارت این شورا بر عملکرد نمایندگان مجلس در دوران نمایندگی ندارند.️ اصل ۹۸ هم که می‌گوید «تفسیر قانون اساسی بعهده شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می‌شود» ربطی به مسأله نظارت این شورا بر عملکرد نمایندگان در دوره نمایندگی آنان ندارد.

چرا همه غش کردید سمت آقای بیغش؟

محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا نوشت: احمدی بیغش نماینده شازند اراک ادعایی دروغ در باره واگذاری جزایر ایرانی به چین مطرح کرده. بعد عالم و آدم حرفهایش را در فضای رسمی و مجازی خوانده و شنیده اند. ضدانقلاب هم در تنور این حرف ناپخته، نان خودش را پخته. بعد از انتشار این مصاحبه ،همه غش کردند به سمت احمدی بیغش!. یکی نیست یقه رئیس صداوسیما را بگیرد و بگوید نماینده حرف بی ربط زد شما چرا پخش کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت