نظر باهنر در مورد کنترل تورم از سوی دولت روحانی

نماینده سابق مجلس با اشاره بوجود تورم در کشور به این نکته اشاره کرد که دولت روحانی در چهار پنج سال اول دولت توانسته بود به خوبی تورم را کنترل کند. باهنر نماینده سابق مجلس گفت: دولت در کنترل تورم 4 تا 5 سال خوب عمل کرد اما بعد موضوع تحریم‌ها پیش آمد. در جریان شیوع ویروس کرونا خیلی از مشاغل تعطیل شدند کشورهایی داریم که در اثر کرونا 10 تا 12 درصد رشد منفی داشتند ولی دولت توانست 2 تا 3 درصد رشد منفی را کنترل کند که کار خوبی است.

کاهش ارزش سهام عدالت

روند نزولی شاخص بورس در دو هفته اخیر روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و باعث شد ارزش این سهام نسبت به سه هفته گذشته، حدود سه میلیون تومان کاهش یابد. بر این اساس و طبق آخرین به روز رسانی گزارش دارایی،  ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش ولیه 492 هزار تومان کمی بیشتر از 14میلیون و 800هزار تومان است. درحالی که ارزش این سهام در تاریخ 13 مردادماه، کمی بیش تر از 17 میلیون و 900 هزار تومان بوده است. این درحالی است که برخی معتقدند نمی توان نقش فشار فروش سهام عدالت را در ریزش بازار نادیده گرفت

«دانشآموزان به غیر از مناطق قرمز» در ۱۵ شهریور به مدرسه میروند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: روز شنبه ۱۵ شهریور، روز آغاز سال تحصیلی است و مدارس نیز به صورت حضوری دایر خواهند بود.وی ادامه داد: تنها مدارس مناطقی که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود که قرمز است، اجازه بازگشایی ندارند.

اعلام میزان افزایش شهریه دانشگاهها

رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم درباره حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: افزایش شهریه مشابه با سال های قبل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بسته به دانشگاه ها متفاوت است. عبدالرضا باقری ادامه داد: هیئت های امنای دانشگاه های مختلف بسته به شرایط محیطی و هزینه ها، شهریه را تعیین کرده اند.

مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش قیمت مسکن میشود  

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مالیات بر عایدی سرمایه را متمرکز بر املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این طرح بازار دلالی مسکن از بین خواهد رفت و در نتیجه قیمت مسکن کاهش خواهد یافت.

اکونومیست: پیش بینی بازگشت رشدبه اقتصاد در سال ۱۴۰۰

اکونومیست در آخرین برآورد خود از وضعیت اقتصادی ایران پیش بینی کرد در سال ۱۴۰۰ اقتصاد ایران به رشد بازگردد و رشد ۲ درصدی را در این سال تجربه کند. این گزارش همچنین می گوید وضعیت کسب و کار در ایران همچنان تحت تاثیر شدید
تحریم های امریکا باقی خواهد ماند.

یکبار تزریق واکسن کرونا کافی نیست 

سی ان ان در گزارشی تازه خبر داد: تزریق واکسن کرونا باید در ۲ دوز انجام بگیرد که این خود به معنی قرار گرفتن چالش‌های تازه در مسیر مقابله با کووید-۱۹ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت