نشست معتمدین و معتمدیان با محوریت توسعه استان

مهدی ابادی – اعلام مراسم تودیع و معارفه استانداران خراسان جنوبی با جمعیت بسیار کم و عدم امکان حضور اقشار مختلف به دلیل پروتکل های بهداشتی ، جمعی از معتمدین را گرد هم آورد تا در آخرین لحظات حضور محمد صادق معتمدیان در استان وی را برای یک تودیع مردمی دعوت و قدردانی مردم را به وی اعلام نمایند و به این صورت عصر یک روز پاییزی در مراسمی با حضور جمعی معتمدین محلی استان از زحمات مجاهدگونه استاندارسابق خراسان جنوبی در مدت ۲۲ ماه مسئولیت در استان تقدیر و تشکر شد .

هیچ کس مثل معتمدیان
به نفع مردم استان فعالیت نکرد

شروع جلسه با بیانات آیت ا… عارفی بود که در حالی که با بغض سخن می گفت با قدردانی از تلاش های استاندار سابق، اظهار داشت : معتمدیان با خدمت صادقانه به استان در قلب مردم خراسان جنوبی ماندگار شد. وی افزود: از زمان تاسیس استان هیچ کس مثل معتمدیان به نفع مردم استان فعالیت نکرد. این روحانی مردمی با بیان اینکه معتمدیان در روزهای اول مسئولیت به روستاها استان رفت، ادامه داد: در زمانی که آبرسانی به روستاها به دلیل مشکلاتی که در تانکرهای حمل آب وجود داشت باعث ایجاد بیماری هایی می شد فقط با شنیدن موضوع سریعا اقدام کرد و با خرید ۱۱ تانکر جدید آب ، مردم روستاها را خوشحال نمود. وی ادامه داد: در بسیاری از شب ها ناشناس در بین محله های بیرجند به خانه محرومین می رفت و مشکلاتشان را برطرف میکرد. عارفی به سیل سال گذشته نیز اشاره و گفت: استاندار قبل از مسئولان دیگر در مناطق سیل زده بود که باعث خوشحالی اهالی آن مناطق شد. وی اضافه کرد: مردم با رفتن او ناراحت هستند اما در جوار حضرت امام رضا (ع) انشاا… باعث خیر و برکت باشند.

استانداران بعدی کار سختی برای خدمت به مردم استان دارند

حجت الاسلام و المسلمین سلم آبادی نیز که از روحانیون سرشناس استان می باشد در این مراسم با بیان اینکه معتمدیان خدمات ارزشمندی برای توسعه استان انجام داد، گفت: مردم استان قدردان تلاش های شبانه روزی ایشان هستند هرچند که از رفتن معتمدیان بسیار ناراحت می باشند. وی افزود: با خدمات معتمدیان، استانداران بعدی کار سختی برای خدمت به مردم خراسان جنوبی دارند. سلم آبادی به بحث وحدت و همگرایی در استان اشاره و عنوان کرد: در گذشته اختلافات زیادی در استان وجود داشت که استاندار با بسیج دستگاه های اجرایی برای توسعه همه جانبه به این دودستگی و اختلاف پایان داد. وی با اشاره به طرح مساوات تصریح کرد: بعد از سخنان مقام معظم رهبری طی کمتر از نصف روز در نیمه شعبان و با پیگیری هایش ایشان بلافاصله حدود ۱۰ میلیارد تومان به مناطق محروم استان فرستادند.

بهترین راه تکریم معتمدیان ایجاد روحیه مطالبه گری است

مدیرعامل شرکت کویرتایر و از نمایندگان ادوار مجلس نیز با بیان اینکه فرد خدمات گذاری را از دست دادیم، گفت: بهترین راه برای تکریم استاندار ایجاد روحیه مطالبه گری است. زینلی افزود: زحمات معتمدیان باید با جدیت ادامه پیدا کند و نباید فعالیت های استاندار اسبق ابتر بماند. این معتمد محلی با بیان اینکه استان نباید دچار تغییرات سلیقه ای مدیران در آینده شود، عنوان کرد: این جلسات ادامه پیدا کند تا روح مطالبه گری در بین مسئولان باید در جریان باشد. .

با حضور معتمدیان مطالبه گری در استان اهمیت زیادی پیدا کرد

حجت الاسلام و المسلمین تابعی از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی نیز با قدردانی از خدمات استاندار سابق عنوان کرد: معتمدیان منابع مالی زیادی در حوزه های گوناگون به استان تخصیص داد که این فعالیت ها قابل قدردانی می باشد. وی با بیان اینکه معتمدیان فرد عملگرا بود، افزود: با حضور استاندار مطالبه گری در استان اهمیت زیادی پیدا کرد. تابعی با بیان اینکه معتمدیان در تاریخ استان ماندگار شد، تصریح کرد: اگر او غیر از خراسان رضوی و خدمت با امام رضا (ع) مسئولیتی را می پذیرفتند مردم جدایی ایشان را نمی پذیرفتند.

استان پدری را از دست داد

سید حسین خیریه ازفعالان و کارآفرینان صاحب نام استان نیز با بیان اینکه معتمدیان خدمات بسیار شایسته ای برای استان انجام دادند، گفت: در حوزه کشاورزی و دامپروری کمک های زیادی به فعالان این بخش داشته و بسیاری از مشکلات این حوزه ها را حل کردند. وی به نهضت گلخانه ای استان،اشاره و افزود: با اغین کار درختی را کاشتند که هزاران نفر از این درخت منفعت خواهند برد. خیریه با بیان اینکه استان پدری را از دست داد، تصریح کرد: افرادی مثل شما توازن منطقه ای را در کشور ایجاد می کنند و اگر حضور شما تداوم می یافت، این توازن در استان برقرار می شد. این فعال بخش کشاورزی اضافه کرد: مردم استان زحمات شمارا فراموش نمی کنند و شهروندان استان شما را همشهری خود می دانند.

نام نیکی از خود برجا گذاشتید

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه تحول بنیادین در استان وجود آمده، گفت: در ابتدا معتمدیان گمنام بوداما با کار جهادی و خلوص نیت در شش ماه اول حضورشان تحولی در استان به وجود آوردند. خامسان افزود: توجه زیادی به حوزه دانشگاه داشتند که باعث بالاترین سطح توزان در دانشگاه بیرجند بین دانشگاه های کشور شد. وی با خطاب قرار دادن معتمدین محلی گفت: ما نیز در جدایی معتمدیان از استان مقصر هستیم و باید از این روند جلوگیری می کردیم. خامسان با بیان اینکه مطالبه گری در استان وجود ندارد، گفت: متاسفانه روحیه قناعت در بین مردم خراسان جنوبی باعث این وضع شده است. وی با اشاره به اقدامات انجام شده دربند دره، ادامه داد: این یک نمونه است و کارهای ماندگاری در استان انجام دادید و نام نیکی از خود برجا گذاشتید.
شفیعی فعال اقتصادی استان نیز با قدردانی از تلاش های شبانه روزی معتمدیان گفت: امیدوار بودیم معتمدیان از استان جدا نشود. وی با اشاره به تواهم نامه با استاندار سیستان و بلوچستان، افزود: در موضع افغانستان و ایجاد نمایشگاه هم امیدواریم هماهنگی های لازم را با توجه به ارتباطات شما و مسوولیتتان در خراسان رضوی به نفع استان انجام دهید
زارعی نیز که به نمایندگی از منطقه ویژه اقتصادی استان در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه با تلاش های معتمدیان مرز ماهیرود احیا شد، گفت: اکنون با فراهم شدن زیرساخت های مرز ماهیرود روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کامیون تخلیه بار انجام می دهند که ظرفیت بسیاراستثنایی است . وی افزود: فعالیت های بنیادین معتمدیان در زمینه های گوناگون مانند جاده ها، راه آهن باید ادامه پیدا کند تا استان به توسعه پایدار برسد.

معتمدیان سنگ بنای و نقشه راهبردی استان را تدوین کرد

آذرکار از اساتید دانشگاه و فعال در حوزه گردشگری و محیط زیست نیز در این جلسه گفت: استاندار سابق سنگ بنا و نقشه راهبردی برای توسعه استان بنا کردند که وظیفه جانشینان ایشان را سخت می کند. وی افزود: مردم استان از جدایی شما نارحت هستند اما با دعای خیرشان شما را بدرقه کردند.

مطالبه گری منسجم انجام می شد نمی گذاشتیم معتمدیان برود

ذوالفقاری نیز که از پزشکان صاحب نام استان است با بیان اینکه متاسفانه تشکل مردمی در استان وجود ندارد، گفت: مردم به طور خودجوش مطالبه گری می کنند که باید تشکلی مردمی منسجم، اثر گذار و مطالبه گر وجود داشته باشد. وی افزود: اگر مجموعه منسجمی در استان وجود می داشت تلاش های مردم اثر بخش و ایشان ماندگار می شد.

شاهکار استاندار در جذب بودجه

صابری ، نماینده ادوار مجلس نیز با قدردانی از زحمات بیشمار معتمدیان گفت: فعالیت های خوبی در استان به ویژه در بخش حمل و نقل استان داشتند. وی ادامه داد: استاندار سابق چند برابر بودجه اختصاص یافته در حوزه حمل نقل برای استان به ارمغان آورد که شاهکاری در این حوزه محسوب می شود. صابری با بیان اینکه معتمدیان بین مدیران نمونه بود ادامه داد: فکر ایشان بود که اگر گذر رسمی ماهیرود ایجاد شود توسعه استان با جدیدت پیگیری می شود که محقق هم شد

اگرکرونا نبود با اشک های
مردم بدرقه می شدید

شیروانی از معتمدین و وکلای سرشناس استان نیز در این جلسه گفت: اگر محدودیتهای پروتکل های بهداشتی نبود ، تک تک شهروندان استان با اشک شمارا بدرقه می کردند. وی اضافه کرد: با تلاش خاصالنه ای که انجام دادید در استان ماندگار شدید و افرا بعد از شما کار سختی را در پیش دارند

معتمدیان قفل ۲۵ ساله را باز کرد

رفیعی ، مدیرعامل کانون هنرمندان استان نیز در این مراسم گفت: کارهای معتمدیان بسیار بدیع، منحصر به فرد و گویا بود و با ورد به حوزه های گوناگون مشکلات را شناسایی و رفع می کردید. . وی به بنده دره اشاره و افزود: بنده دره بهترین مکان گردشگری در مرکز استان که با ورود شما به دگرگون شد. یزدانشناس ، عضو شورای شهر بیرجند نیز در آئین از خدمات معتمدیان اینگونه گفت که با حضور او بسیاری از معضلات استان حل شد. وی افزود : با ورود او به موضوع صنوف آلاینده در مرکز استان معضل ۲۵ ساله این صنوف حل شد. وی ادامه داد: معتمدیان مدیر توانمندی بود که مدیران میانی و عملیاتی را برای خدمت رسانی به مردم بسیج می کرد. یزدانشناس با بیان اینکه فعالیت شما در حوزه شهرسازی ماندگار است،افزود: مردم زحمات شما برای استان را مشاهده کردند و کار کردن برای مدیران بعدی سخت تر است.

اقدامات معتمدیان بی نظیر بود

حسینی ، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت های ارزشمندی در حوزه سلامت انجام گرفته، گفت: روحیه مطالبه گری قبل از حضور ایشان در استان وجود نداشت که با خدمات ارزشمند ایشان تا حدودی روحیه مطالب گری ایجاد شد . وی به ایجاد بخش دیالیز در عشق آباد اشاره و خاطرنشان کرد: این کار در کشور بینظیر و استثنایی بود. ذوالفقاری معتمد محلی و از فعالان گردشگری استان هم با اشاره به تلاش های معتمدیان اظهار داشت . در حوزه گردشگری هم اتفاقات خوبی در این مدت افتاد که جا دارد از ایشان تشکر کنم

مهاجرت معکوس در استان ایجاد شد

کریم پور معتمد محلی نیز در این جلسه گفت: به دلیل ویروس کرونا جلسه مردمی برای قدردانی از شما برگزار نشد. وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی مسئولیت پذیرفتید، عنوان کرد: شما به همه مدیران نشان دادید که حتی در شرایط جنگی نیز می توان خدمت رسانی کرد. وی افزود: در برخی از حوزه های استان زیرساخت های فراهم شد که در تاریخ استان بی سابقه بود. کریم پور با بیان اینکه مردم در روستا مشکلات زیادی دارند اما قدردان نظام هستند، عنوان کرد: تلاش های ایشان در روستاها مانند ایجاد امنیت و یارانه سوخت باعث مهاجرت معکوس در استان شد. کریم پور ابراز امیدواری کرد که از نگاه توسعه آمیز شما در خراسان رضوی نیز استفاده شود

خراسان جنوبی پتانسیل زیادی دارد

استاندار اسبق خراسان جنوبی هم که پس از استماع سخنان با قدردانی از حمایت های مردم استان، گفت: مردم خراسان جنوبی علیرغم محدودیت های زیاد پای انقلاب و آرمان های انقلاب هستند. محمد صادق معتمدیان افزود: در مدت ۲۲ ماه خدمت به مردمان خراسان جنوبی غیر از لطف، دیانت ، حمایت، همرایی با نظام چیزی ندیدم. وی اضافه کرد: در انتخابات گذشته با اینکه در سایر استان های کاهش مشارکت وجود داشت اما در خراسان جنوبی با حضور چشم گیرشان برگ زرینی در تاریخ استان به یادگار گذاشتند. معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل های زیادی در زمینه های گوناگون دارد، عنوان کرد : متاسفانه این ظرفیت ها ناشناخته است که در این مدت تمام تلاشمان را برای معرفی پتانسیل های استان انجام دادیم. استاندار اسبق خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نگاه ها را در استان عوض کنیم، تصریح کرد: .با ورد به استان علاوه بر توسعه همه جانبه، تغییر نگاه در خراسان جنوبی را آغاز کردیم زیرا این تغییر باعث گشایش در حوزه های گوناگون خواهد شد. معتمدیان اضافه کرد: امروز با حضور نخبگان و اندیشمندان استان نگاه واحدی برای توسعه ایجاد شده و فضا گذشته تغییر کرده است.

توصیه به معتمدین محلی

معتمدیان با انتقاد ازفرهنگ مطالبه گری ضعیف در خراسان جنوبی گفت : با حمایت نخبگان، اندیشمندان و مردم استان باید این فرهنگ مطالبه گری در خراسان جنوبی تقویت کنند. وی اضافه کرد: مطالبه گری عالمانه و هوشمندانه بر مبنای ظرفیت ها و پتانسیل های مردمی در استان ایجاد کردیم و در روزهای اول در استان با حضور در روستاها، بخش ها و شهرستان ها حرف های مردم را شنیدیم. استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مطالبه گری با مطالبه سازی تفاوت دارد، عنوان کرد: در این مدت به مسائل پوپولیستی توجه نکردیم و فقط برای توسعه استان تلاش کردیم. وی با اشاره به برخی ناملایمتی ها در استان، گفت: در مقابل محبت های بسیار مردم فهیم خراسان جنوبی برخی نیز در کارها کارشکنی می کردند که درگیر این موضوعات نشدیم. استاندار اسبق خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه در برخی از موارد این افراد تاثیر گذار بودند و با روابط پشت پرده و منافع جناحی مانع از توسعه و باعث عقب افتادگی استان می شدند.

در مسیرتوسعه هستم اما …

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از آسیب های کشور تصمیم گیری برای توسعه مناطق پشت درهای بسته است که در این مدت با حضور در مناطق گوناگون و شنیدن نظرات مردم استان تلاش کردیم این روند را متوقف کنیم. وی اضافه کرد: دولت ها برای خدمت رسانی به شهروندان فعالیت می کنند و در فرهنگ اسلامی ما توجه به نظرات و مطالبات مردمی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می باشد. معتمدیان تصریح کرد: به همین علت مطالبات مردمی را دریافت و کارشناسی کردیم و پس از پیدا کردن نقطه ضعف های مناطق گوناگون به دستگاه های ذی ربط ابلاغ کردیم. وی عنوان کرد: با استفاده از اساتید و نخبگان برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی برای توسعه استان ریل گذاری کردیم. معتمدیان گفت: هرچند خراسان جنوبی در مسیرتوسعه قرار گرفته اما فاصله زیادی دارد. وی اضافه کرد: خراسان جنوبی در ابتدای مسیر توسعه قرار دارد که با انسجام و هم افزایی این مسیر را با سرعت به اتمام برساند. به گفته معتمدیان در راه توسعه نباید درگیر موضوعات حاشیه ای شوید.

همکاری منطقه ای را پیگیری می کنم

استاندار اسبق خراسان جنوبی به حمایت های دکتر روحانی از استان اشاره و گفت: توصیه بزرگان کشور برای توسعه و محرومیت زدایی در خراسان جنوبی بوده است. وی اضافه کرد: خراسان جنوبی پتانسیل های زیادی در حوزه های گوناگون نظیر مرز مشترک با افغانستان، کشاورزی، معدن و… دارد که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. معتمدیان گریزی به برنامه های پیش رو در خراسان رضوی پرداخت و افزود: اصل همکاری های منطقه ای را در خراسان رضوی پیگیری میکنم اما برای اجرایی آن باید سند توسعه شرق کشور اجرایی شود. معتمدیان به موضوع کم آبی نیز اشاره و ادامه داد: بحث انتقال آب از طریق دریای عمان به بخش های شرقی کشور نیز در هیات دولت به عنوان یکی از برنامه های مهم ارائه کردم. وی اضافه کرد: اگر به موضوع کم آبی توجه ای نداشته باشیم در آینده نزدیک شهرهای مناطق شهری نیز پدیده مهاجرت شکل خواهد گرفت. معتمدیان به دیدار با مجمع نمایندگان خراسان رضوی اشاره و افزود: در این دیدار به انسجام نمایندگان استان های شرقی برای پیگیری مطالبات تاکید کردم. وی به موضع راه آهن استان نیز اشاره و گفت: توسعه راه آهن باعث شکوفایی اقتصادی استان های شرقی و با جدیدت باید پیگیری شود. محمد صادق معتمدیان به رابطه قلبی با شهروندان استان اشاره وگفت: تا زمانی که زنده باشم خود را شهروند خراسان جنوبی می دانم .

در صورت دوری از حاشیه ها مسیر توسعه ادامه خواهد داشت

وی در پایان با تاکید بر این موضوع که استاندار جدید خراسان جنوبی ، نیروی جوان با تجربه و با انگیزه است افزود : انشاا… با حمایت همین جمع که از بزرگان و متنفذین استان هستند استاندار جدید هم بتواند با همان شتاب گذشته توسعه استان را دنبال کند . معتمدیان با بیان اینکه در صورت دوری از حاشیه ها و حمایت مردم عزیز استان و با شناختی که از آقای ملانوری دارم این مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد افزود : از معتمدین و حاضرین می خواهم پیام تشکر را به همه هم استانی ها رسانده و از همه ایشان برایم طلب حلالیت و دعای خیر نمائید .
این نشست مردمی در حالی با بغض و اشک حضار به پایان رسید که به گفته استاندار سابق ، دفتر خدمات او به خراسان جنوبی و مردمان خونگرمش بسته نخواهد شد و خود را ملزم به خدمت بههم استانی هایش می داند و تاکید می کند که لازم است این جمع در نشستی با استاندار جدید و بیان دیدگاه های خود از برنامه های وی برای توسعه استان نیز حمایت جدی نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت