نزدیک به نیم قرن خدمت به مردم

کاری – موسسه خیریه درمانی دارالشفاء فاطمه زهرا (س) بیرجند بیش از ۴۱ سال است که مشغول خدمات رسانی در امر درمان بیماران و مراجعان می باشد. این موسسه خیریه نام آشنا که مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) است خدمات ارائه شده خود را با تخفیفات ویژه به مردم ارائه می دهد. برای معرفی و آشنایی با این موسسه با رئیس هیئت مدیره این موسسه خیریه به گفتگو نشستیم.

شروع فعالیت موسسه خیریه فاطمه زهرا (س) از سال ۱۳۶۰
سالاری نیا گفت: دارالشفاء در یوم ا…
۲۲ بهمن سال ۱۳۶۰ به همت تعدادی از هیئت امنای هیئت فاطمیه بیرجند تشکیل و پس از ثبت با شماره ۷ در اداره ثبت شرکت ها و کسب مجوزفعالیت از فرمانداری فعالیت خود را شروع کرد. رئیس هیئت مدیره این مرکز افزود: این موسسه پس از صدور پروانه فعالیت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش های پزشک عمومی، پزشک متخصص، زنان و مامایی، دندانپزشکی، تزریقات و پانسمان، نوار قلب و رادیوگرافی دندان مشغول ارائه خدمت شد. سالاری نیا با اشاره به اینکه این مرکز به نام حضرت فاطمه زهرا (س) مزین است و در دو شیفت صبح و بعدازظهر نسبت به ارائه خدمات درمانی برابر تعرفه های مصوب موسسات خیریه و در بعضی از مواقع به صورت رایگان مشغول خدمت رسانی به مردم است. وی اضافه کرد: در راستای این خدمات شعبه دیگری در شمال شهر واقع در جمهوری اسلامی ۱۹ میدان شهید سندروس با همین امکانات و علاوه بر آن با مرکز ترک اعتیاد و پایگاه سنجش بینایی کودکان مشغول ارائه خدمت می باشد.

ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه خیریه
رئیس هیئت مدیره داراشفا فاطمه زهرا (س)
با بیان اینکه در این دو مرکز حدود ۱۰ دستگاه یونیت دندانپزشکی با پزشکان مجرب و با خدمات کشیدن، پرکردن، جرم گیری، ترمیم، رادیوگرافی و ساخت دندان مصنوعی با تعرفه های خیریه پذیرای مراجعان می باشد، یادآور شد: خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به خدمات داخلی نیست بلکه از زمان شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به وسایل کمک درمانی به حدود ۱۲۰۰ نفر مراجعه کننده وسایل کمک درمانی از قبیل کپسول اکسیژن با مانومتر، ویلچر، عصا، واکر، ساکشن و تشک مواج به صورت امانت و کاملا رایگان که توسط خیران به این موسسه اهدا گردیده
خدمات رسانی کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه پس از ۴۱ سال فعالیت همچنان این موسسه مورد اعتماد مردم، خیرین و واقفین بوده، ادامه داد: مردم با توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) برای ادای نذورات خود نه فقط در شهر و استان بلکه افرادی خارج از ا ستان و کشور نیز همچنان هدایا و کمکهای خود را به این مرکز اهدا می کنند.

دارالشفاء هیچ گونه کمک دولتی دریافت نکرده است
رئیس هیئت مدیره داراشفا فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه دارالشفاء نه تنها در طول ۴۱ سال فعالیت هیچ گونه کمک دولتی دریافت نکرده است، اضافه کرد: کلیه اعضاء هیئت امنا و هیئت مدیره و مدیر عامل آن بصورت کاملا افتخاری و برای رضایت خالق یکتا و مردم انجام وظیفه می کنند .وی با اشاره به اینکه اعضا گاهی برای تامین بعضی از هزینه ها از هرگونه کمک مادی نیز دریغ نمی ورزند، ادامه داد: هزینه های مرکزکه بیشتر شامل خرید مواد و تجهیزات و تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی و اداری و ساختمانی و درمان رایگان واهداء داروی رایگان به بیماران نیازمند می شود ازمحل فروش تعرفه های خدمات درمانی، هدایای نقدی و سایر هدایای معنوی تامین می شود. سالاری نیا یادآور شد:
این مرکز با توجه به سابقه درخشان خود در سال ۸۵ به سبب ارائه خدمات درمانی قابل قبول در کشور موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس بلورین گردید که توسط وزیر بهداشت وقت و نماینده معزز ولی فقیه در سازمان اوقاف به نماینده این مرکز اهدا شد.

اهدای نذورات خیریه به دارالشفاء:
رئیس هیئت مدیره داراشفا فاطمه زهرا (س)
ادامه داد: بسیاری از همکاران پزشک در این مرکز خیریه بدون چشم داشت مالی و با تعرفه های کمتر از در مانگاها و مطب های خصوصی مشغول به کار هستند. سالاری نیا با اشاره به اهدا نذورات توسط خیرین به دارالشفاء خاطر نشان کرد: از محل همین نذورات خیران و فروش تعرفه ،
نیازمندی های موسسه را تامین می کنیم. وی خاطر نشان کرد: این موسسه در مواردی ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف نیز برای نیازمندان در نظر می گیرید. وی خواستار معرفی هرچه بیشتر این مرکز و امکانات آن به مردم شد تا هم افراد نیازمند از این مرکز بهره ببرند و یا اگر هم خانواده ها و یا خیران و وافقان قصد نیت خیری دارند ما را در این امر خیر یاری نمایند.
برای جذب پزشک
نیازمند راهکارهای تشویقی هستیم
رئیس هیئت مدیره داراشفا فاطمه زهرا (س)
با اشاره به اینکه شایسته است پزشکانی که فارغ التحصیل می شوند و می بایست طرح و یا دوران سربازی خود را طی نمایند توسط مراجع ذی ربط برای انجام خدمت به این موسسات معرفی شوند، ادامه داد: با این طرح پزشکان از حمایت مالی بیشتری بر خوردار خواهند شد و مردم و نیازمندان هم بهره بیشتری خواهند برد. وی با اشاره به حمایت همه جانبه از پزشکان تاکید کرد: قطعا همکارانی که با این خیریه همکاری داشته باشند علاوه بر سود مادی از سود معنوی و دعای خیر بیماران بی بهره نخواهند بود. وی با تاکید بر اینکه ما در این مرکز به دنبال در آمد زایی نیستیم، خاطر نشان کرد: همین که در پایان سال مالی بتوانیم هزینه های موسسه را تامین کنیم برای ما کفایت می کند.
سالاری نیا ادامه داد: دعای خیر بیماران نیازمند که از خدمات مرکز استفاده می کنند بهترین هدیه برای ما و بقیه همکاران است. وی اظهار کرد: درمانگاه خیریه ولی عصر (عج) که شعبه دوم دارالشفاء می باشد همین خدمات را به همشهریان ارائه می کند.
مالیات مشکل اساسی مراکز خیریه
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چند مراکز خیریه از معافیت مالیاتی در بخش عملکرد برابر ماده ۳۹ قانون م.م بهره مند می باشند اما مشکل عمده ما در جذب پزشکان کسرمالیات از محل پرداختیها به پزشکان می باشد سالاری نیا عنوان کرد: چون تعرفه این مراکز خیریه نسبت به بخش خصوصی بسیار پایین تر و خدمات جانبی و حمایت های مالی که در بخش دولتی به پزشکان انجام می شود قابل مقایسه با بخش خیریه نمی باشد قطعا” پزشکان با توجه به شرایط اقتصادی موجود ترجیح می دهند خدمات خود را بیشتر در بخش خصوصی و دولتی انجام دهند. وی با اشاره به اینکه پزشکان هیچ تمایلی برای حضور در مراکز خیریه با توجه به تعرفه های پائین و کسر مالیات از همان پرداختی اندک را ندارند ، اضافه کرد: پیشنهاد ما برای جذب پزشکان و همکاریشان با مراکز خیریه این است که برای تشویق و حمایت و جذب پزشکان متولیان ذی ربط چاره اندیشی کنند. وی خاطر نشان کرد: مسئولان ذیربط پزشکان را بابت آن قسمت از فعالیت هایی که در مراکز خیریه انجام می دهند با ارائه گواهی از موسسه و تاییدیه از تشکل های سازمان های مردم نهاد مستقر در استانداری و فرمانداری ها از پرداخت مالیات معاف و حتی امکان استفاده از مزایای ماده ۱۷۲ق.م.م برخوردار می شوند.
در پایان سالاری نیا با اشاره به اینکه بدون شک تا رسیدن به ارائه خدمات مطلوبتر راه طولانی در پیش داریم ، از تمامی خیران و واقفان و اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره و مدیر عامل و تمامی پزشکان و پرسنل شاغل همچنین مسئولان مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد عاشورا چه در گذشته و چه در زمان حال تشکر و قدردانی نمود و افزود :
اگر همدلی و مشارکت همگان در راه خدمت به همنوعان نبود این خدمات میسر نمی گردید.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت