نباید کسی به خاطر نداشتن تمکن مالی از دادرسی و احقاق حقوق محروم شود

نباید کسی به خاطر نداشتن تمکن مالی از دادرسی و احقاق حقوق محروم شود

دستگاه قضایی بر اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی کند و نباید اجازه داد دشمن در صحنه سازی و عملیات روانی علیه نظام و سیستم قضایی موفق شود.
مرکز رسانه قوه قضاییه، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت آیت ا… بهشتی، همایش سراسری قوه قضاییه با حضور آیت ا… رییسی رییس قوه قضاییه، اعضای شورای عالی قوه قضاییه، روسای کل دادگستری‌ها و اعضای شورای قضایی استان‌های کشور برگزار شد. آیت ا.. رییسی در بخشی از سخنان خود در این همایش با اشاره به مساله عدم توانایی برخی افراد در پرداخت هزینه‌های دادرسی، خاطرنشان کرد: افراد ضعیف و ناتوانی به لحاظ مالی وجود دارند که امکان پرداخت مبالغی که به عنوان هزینه دادرسی باید پرداخت کنند را ندارند و استیصالی در چهره آنان دیده می‌شود؛ مدیران و همکاران در سراسر کشور در این مورد به همه به ویژه قشر محروم و مستضعف توجه داشته باشند. اوضاع اقتصادی شرایط خاصی را به وجود آورده و گاهی پرداخت پانصد هزار تومان برای یک فرد یا یک خانواده که می‌خواهد ادعایش را دنبال کند، کار سختی است و ممکن است راه‌های قانونی را هم بلد نباشد و پول وکیل گرفتن را هم نداشته باشد. رییس قوه قضاییه افزود: اگر کسی زبان حقوقی ندارد و پولی هم برای گرفتن وکیل ندارد، باید امکان اینکه حق خودش را در دادگستری بستاند، وجود داشته باشد. سازوکاری در دادگستری‌ها ایجاد کنید که امکان احقاق حق افراد ناتوان و محروم در دادگستری‌ها فراهم شود؛ اینکه به صورت کلیشه‌ای بگوییم که در ضابطه اینگونه است، موثر نیست. وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید افراد ناتوان را تشخیص دهیم و خصوصا دست افرادی که مورد ستم قرار گرفته اند و مظلوم واقع شده اند را بگیریم و باید زمینه این کار کاملا در دادگستری فراهم شود تا افراد ناتوان به حق خود در دادگستری برسند. آیت ا… رییسی بیان کرد: دشمن به دنبال مساله سازی است و در دادگستری ها، دادسراها و زندان‌ها و بخش‌های مختلف می‌گردد مساله‌ای پیدا کند تا بهانه‌ای برای هجمه به نظام، دستگاه قضایی و جریان انقلابی باشد.

تاکید روحانی بر زمان بندی شفاف عرضه اوراق مالی در بازار سرمایه

حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه ستاد اقتصادی دولت:انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، هدایت نقدینگی و کنترل قیمتها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه داری باید هرچه سریعتر اجرایی شود. با هماهنگی و همکاری کامل میان دستگاه های ذیربط برنامه زمان بندی عرضه اوراق مشارکت به نحو شفاف اعلام و اجرا شود تا امکان مشارکت فعالان اقتصادی در بازار پول و سرمایه به طور کامل فراهم گردد.

افزایش فایل‌‌های رهن و اجاره در آستانه اخذ مالیات از خانه‌های خالی

همزمان با برنامه دولت برای شناسایی خانه‌های خالی در کلانشهرها که تابستان امسال اجرایی می‌شود، واسطه‌های ملکی از افزایش مراجعات مالکان برای به رهن و اجاره گذاشتن خانه‌های خالی خود خبر می‌دهند.

شرط پرداخت بیمه بیکاری کرونایی

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون درباره شرایط قانونی دریافت مقرری بیکاری گفت: صرف اینکه فرد براساس حوادث غیرمترقبه همچون شیوع بیماری کرونا بیکار شود دلیلی بر پرداخت بیمه بیکاری نیست بلکه باید مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده، یک سال در کارگاه مربوطه فعالیت داشته باشد و به صورت غیرارادی از کار بیکار شود.

توزیع مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان از فردا در تهران

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، گوشت مرغ ازامروزبا نرخ کیلویی ۱۵ هزار تومان در میدان بهمن (مرکز اصلی توزیع گوشت مرغ در تهران) عرضه می‌شود

سکه بازهم گران شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران دیروز با ۱۷۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت هشت میلیون و ۵۲۰ هزار تومان فروخته شد. راه‌اندازی سامانه رصد معاملات طلا تا پایان سال رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از آغاز به کار سامانه رصد معاملات طلا خبر داد و گفت: به جهت ایجاد شفافیت در بازار طلا و مقابله با پولشویی، سامانه رصد معاملات طلا تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

پروازهای ترکیه به زودی از سرگرفته می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که بعد از درخواست ترکیه برای از سرگیری پروازها بین ایران و ترکیه، صدور مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به تدریج در حال انجام است و پروازهای ترکیه به زودی از سر گرفته می‌شود.

قیمت واقعی گوشت

مدیر عامل اتحادیه دامداران قیمت کنونی هر کیلو دام سبک ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و دام سنگین را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت فعلی دام زنده، حداکثر هر کیلو گوشت گوساله با نرخ ۷۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد.

بازار ارز آماده ریزش قیمت‌ها می‌شود

قیمت دلار اگرچه در روزهای اخیر به مرز ۲۰ هزار تومان رسید، اما به گزلرش انتخابشواهد مختلف مانند تردید فعالان بازار ارز نسبت به رشد بیشتر قیمت، ‌حضور بانک مرکزی برای کنترل قیمت و عرضه بیشتر دلار توسط صرافی‌ها، حکایت از افت قیمت ارز در روزهای آینده دارد.

تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل گرفته نشده

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شایعات اخیر درباره افزایش قیمت گازوئیل واکنش نشان داد و گفت: فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت گازوئیل گرفته نشده است.

کرونا و تعطیلی ۲۱ درصد کسب‌وکار‌ها در اردیبهشت

نتایج بررسی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا موجب شد فعالیت ۳۸ درصد کسب‌وکارها در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بطور کامل متوقف شود که البته این عدد در اریبهشت به ۲۱ درصد کاهش یافت. میزان فروش کسب و کارها با ۴۸.۸ درصد در اسفند و فروردین و ۴۵.۷ درصد در اردیبهشت بیش‌ترین تأثیرپذیری را از کرونا داشته است. جریان نقدینگی، نیروی انسانی، مقدار تولید، بدون تأثیر و میزان پس‌انداز به ترتیب در رتبه‌های بعدی تأثیرپذیری از کرونا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت