شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

«نایبند» به چشم توسعه آمد

«نایبند» به چشم توسعه آمد

استاندار خراسان جنوبی از اقدامات و برنامه‌هایی خبر داد که روستای گردشگری نایبند در شهرستان طبس را متحول می‌سازد. معتمدیان در جمع مردم نایبند از توابع شهرستان طبس گفت: امیدواریم با انجام برنامه‌هایی مثل تامین گاز، آب و برق پایدار، بهسازی محور و ورودی‌های روستا، شاهد تحول در چهره روستا باشیم. وی که در جمع مردم نایبند از مشکلات آنان مطلع شده بود، در حسینیه روستا به تشریح برنامه‌های استان درخصوص رفع مسایل موجود پرداخت و سپس موارد عنوان شده را از نزدیک بازدید و بررسی کرد. استاندار با تشکر از مدیران حوزه استانی و شهرستانی که این سفر را همراهی کردند، بررسی خواسته‌های مردم و تعیین جدول زمان‌بندی برای رفع کامل آنها را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری محول کرد. وی درخصوص دو محور منتهی به نایبند گفت: برای بهسازی محور ۳۰ کیلومتری که نایبند را به دیهوک متصل می‌کند، با تخصیص اعتبارات ملی و تقویت پیمانکار به سرعت اجرای پروژه کمک خواهیم کرد. معتمدیان با اشاره به اینکه بهسازی محورهای مواصلاتی از اولویت‌های استان است تصریح کرد: درخصوص بهسازی مسیر ۲۸ کیلومتری نایبند – راور هم مطالعات کار، اجرای پروسه مناقصه و واگذاری پروژه به پیمانکار طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص انجام خواهد گرفت. به گفته وی کاهش آمار تصادفات، بالابردن ضریب ایمنی مسیر و تسهیل شرایط تردد از مهمترین پیامدهای این اقدام است. استاندار با تاکید بر اینکه نیاز است این منطقه به شبکه برق سراسری متصل شود تا مردم دیگر دغدغه قطعی برق در زمان پیک مصرف را نداشته باشند، گفت: تلاش استان بر این است تا طی یک بازه زمانی دو ساله این مشکل را برطرف کند. وی متذکر شد: حجم کار و هزینه لازم برای تامین برق پایدار روستای نایبند به اندازه برق‌رسانی ۲۰ روستا است.وی به اقدام جهادی شرکت گاز برای اتصال روستاهای استان به شبکه سراسری گاز در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: با اقدامات سال گذشته، در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازدار شده‌اند. معتمدیان بیان کرد: گازرسانی به ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانواری که در مسیر خطوط گاز قرار دارند، از برنامه‌های سال جاری شرکت گاز است. وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای اتصال شهر دیهوک به شبکه سراسری گاز یادآور شد: این پروژه سال گذشته به پیمانکار واگذار شد و براساس برنامه تعیین شده، دیهوک تا پایان فروردین سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود. معتمدیان افزود: به شرکت گاز ابلاغ می‌کنیم تا اجرای شبکه روستا را امسال در دستور کار قرار دهد و بعد از اتمام پروژه دیهوک، تمامی تجهیزات و امکانات موجود را به اینجا منتقل کند. وی گفت: تمام سعی خود را می‌کنیم تا پایان خرداد سال آینده، نایبند را به شبکه گاز وصل کنیم. به گفته وی اجرای شبکه فاضلاب روستا، کف سازی، محوطه سازی و زیباسازی روستا هم از برنامه‌هایی است که اجرایی خواهد شد. استاندار از تامین اینترنت پرسرعت روستا تا ۶ ماه آینده نیز خبر داد.

الزام انبارهای خودروی استان به اعلام موجودی

علی تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تمامی پارکینگ‌ها و انبارهای خودرو در استان ملزم به اعلام موجودی خود شده‌اند و تخلف از این دستورالعمل مشمول تخلف احتکار است – ایرنا

تصویب کلیات طرح ترافیکی بند دره

کلیات طرح ترافیکی منطقه بند دره بیرجند تصویب و مقرر شد اصلاحات طرح با رویکرد درون شهری و اِعمال مقررات فنی انجام شود.میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان که با سه دستور کار طرح ترافیکی بند دره، طرح ترافیکی شهر آبیز و طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند برگزار شد، گفت: تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم نباید با نگاه کوتاه مدت و در نظر گرفتن دوره مدیریت خودمان باشد بلکه باید شهر را برای آیندگان ببینیم و بسازیم

10 روز با «مهربانی» در بیرجند

فرماندار بیرجند در مراسم آغاز طرح رزمایش مهربانی در سالن شهیدین قاسمی بیرجند گفت: اجرای این طرح از به مدت ۱۰ روز می باشد. ناصری گفت: تهیه اقلام و فهرست افراد واجد شرایط توسط دفتر امور اجتماعی و دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری انجام شد که ۲ هزار و ۸۶۰ خانوار در بیرجند زیر پوشش قرار می‌گیرند.

انهدام باند قاچاق طلا در استان

فرمانده انتظامی استان از متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق با کشف بیش از ۵ کیلو شمش طلا در درمیان خبر داد. سردار شجاع افزود: ماموران انتظامی از انتقال یک محموله قاچاق طلا از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و خودرو پژو ۴۰۵ قاچاقچیان را که با سرعت بالایی در حرکت بود، شناسایی و با اجرای طرح مهار، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۵ کیلو و ۳۸۵ گرم شمش طلای قاچاق را که به طرز ماهرانه جاساز شده بود، کشف کردند که ارزش شمش‌های کشف شده، ۳۸ میلیارد ریال برآورد شد. به گفته وی محل تردد دیگر اعضای باند هم شناسایی و به پلیس گناباد اطلاع و در عملیاتی ۲ نفر دستگیر شدند – ایرنا

مبتلایان قطعی به کرونا در استان به 621 نفر رسید

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی 3 مورد جدید به 621 نفر رسید. معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: تا کنون از ۴ هزار و 401 آزمایش انجام شده، جواب تست 621 نفر مثبت شد. مهدی زاده افزود: از این تعداد 574 بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و2 نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است. وی گفت: نمونه‌های مثبت جدید 2 مورد مربوط به درمیان و یک مورد مربوط به طبس است.

برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی

برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۳۶۵ تن گل محمدی از باغ‌های استان برداشت شود. گل محمدی با توجه به شرایطی که استان دارد یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش‌های محیطی است و به این دلیل خراسان‌جنوبی ظرفیت فوق‌العاده‌ای در تولید گل محمدی دارد.

۲ دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه در بازار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه است، گفت: قیمت‌ها در بازار نزولی شده و درحالی که قیمت‌ها تا دو روز قبل ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شده بود اما به ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. وی گفت: با توجه به کاهش تقاضا و همچنین کاهش داد و ستد‌ها و کاهش حباب سکه از ۴۵۰ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان، از قیمت‌های صعودی به ثبات نسبی قیمت خواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت