ناطق نوری از دلیل شکست خود پرده برداشت

ناطق نوری از دلیل شکست خود پرده برداشت

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در خاطرات خود می‌نویسد: دلیل شکست در انتخابات ۷۶، حمایت او از هاشمی و البته سخنرانی هاشمی درباره احتمال تقلب در نماز جمعه بوده است.ناطق نوری در خاطرات خود می‌نویسد: «دوستان ما به آقای هاشمی زیاد انتقاد می‌کردند و به ایشان هم می‌گفتند. البته من از آقای هاشمی و دولت ایشان در مجلس، چه برای لوایح و چه برای کابینه و همچنین از خود آقای هاشمی ، چون مورد حمله و هجمه بود مفصل دفاع می‌کردم. در مقطعی تحکیم وحدت و جریان مقابل، حمله به آقای هاشمی را شدید کرده بودند و نسبت‌های آمریکایی و غیر آمریکایی و این حرف‌ها به ایشان نسبت می‌دادند، یک سال جلو لانه جاسوسی بخش عظیمی از سخنرانی‌ام در دفاع از شخص هاشمی بود. گفتم: «شما می‌گویید ایشان آمریکایی است. این را بدانید او کسی بود که در پرونده حسن‌علی منصور (نخست وزیر رژیم پهلوی) دستگیر شد. او کسی است که پیشکسوت است، کسی است که در حمله مسلحانه ضد آمریکایی آن موقع حضور داشته؛ ما جزو نوچه‌ها و دست پرورده‌های او در انقلاب هستیم.» بنابراین طبیعی بود که مرا حامی مطلق ایشان بدانند و عده‌ای از مخالفان و جناح مخالف تبلیغ می‌کردند که اگر آقای ناطق بیاید، وضعیت مثل سابق خواهد شد، چون یک عده مذهبی که از آقای هاشمی دلخور بودند هم حرف داشتند، زیرا کارگزاران را وابسته به آقای هاشمی می‌دیدند. آن موقع کمی اباحه‌گری و… وجود داشت که مذهبی‌ها اعتقاد داشتند دولت آقای هاشمی عامل عمده آن است. به ویژه زمانی که دختر ایشان -فائزه- به میدان آمد، زمینه آزادی‌های این‌چنینی فراهم شد.»ناطق نوری در ادامه می‌نویسد: «مساله دیگر این که وقتی من از سیاست‌های اقتصادی دولت و شخص ایشان دفاع می‌کردم، می‌گفتند: پس ناطق که شق القمری نمی‌کند و تحولی در کشور ایجاد نمی‌شود؛ او هم راه رفسنجانی را ادامه می‌دهد. طبیعتا این جریان اثر خود را روی آرا می‌گذاشت. در واقع یکی از عواملی که سبب شد رای نیاورم، حمایت من از آقای هاشمی بود، به بیانی که عرض کردم و حمایت از آقای هاشمی، چوب خوردن داشت»

پس لرزه ادعای دستکاری مصوبات مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد شدید از دروغ‌پردازی برخی رسانه‌ها درباره تغییر مصوبات مجلس، تاکید کرد: تضعیف مشروعیت قوانین مقدمه قانون شکنی است و دستگاه قضا باید با آن برخورد کند. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به ادعای کذب تغییر مصوبات مجلس که از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد اشاره و تصریح کرد: قوه قضائیه موظف به رسیدگی به اینگونه ادعا‌ها و برخورد با متخلفین یا دروغ پردازان است.نماینده مردم‌مشهد در مجلس دهم یادآور شد: مشروح مذاکرات مجلس، منبعی موثق برای تطبیق مصوبات صحن با قوانین ابلاغی است و هر ادعایی درباره تحریف مصوبات باید با استناد به مشروح مذاکرات باشد. منتخب مجلس یازدهم به فرآیند تدوین مقررات در مجلس اشاره و اظهار کرد: مصوبات پس از قرائت در صحن توسط معاونت قوانین تنظیم و پس از امضا رئیس مجلس به شورای نگهبان و در نهایت ابلاغ می‌شود و در نهایت در روزنامه رسمی درج می‌گردد، لذا به راحتی تفاوت‌های ادعایی با مقایسه با مشروح مذاکرات آشکار می‌شود.او خطاب به مدعیان تغییر مصوبات گفت: حضرات بفرمایند دقیقادر کدام قانون چه تغییر اتفاق افتاده تا قابل رسیدگی باشد.

لگوی رای دادن برای ۱۴۰۰ تغییر نکرده است

سعید حجاریان، تئوریسین و مغز متفکر اصلاحات درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: الگوی رای دادن و رای ندادن ادامه خواهد داشت و بعید می‌دانم در انتخابات ۱۴۰۰ دعوا مرتفع شود. ویروس کرونا ما را استثنایی کرد اما این به‌معنای عادی بودن شرایط پیشین نیست. قبل از کرونا هم مشکلات انباشته بود و تقریباً در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی و همچنین مسائل اجتماعی وضع ما مطلوب نبود.

کاندیدای ریاست مجلس نباید برای ریاست جمهوری نامزد شود

احمد نادری، عضو هیات اجرایی فراکسیون اصولگرایان در مجلس یازدهم گفت : برخی منتخبین عقیده‌شان این است که اگر کسی کاندیدای ریاست مجلس می‌شود قاعدتا برای ریاست جمهوری نباید نامزد شود. جمع‌بندی و یا مصوبه‌ای برای ممانعت رئیس‌ مجلس برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم اما ممکن است در جلسه آینده فراکسیون در این خصوص بحث کنیم.

آمریکا تمام مردم ایران را تحریم کرده است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در تماس تلفنی باسلیمان سویلو همتای ترک خود گفت : امنیت داخلی کشور برای مردم، دولت و رهبری امر بسیار مهمی است. به هیچ وجه اجازه مداخله کشورهای بیگانه در کشور را نمی دهیم. آمریکا تمام مردم ایران را تحریم کرده است.

نظر نهایی درباره حذف ۴ صفر از پول ملی اعلام می‌شود

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی گفت : شورای نگهبان در روز چهارشنبه این هفته نیز جلسه دارد و لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی نیز در این جلسه بررسی خواهد شد و نظر نهایی این شورا درباره حذف چهار صفر از پول ملی به زودی اعلام می‌شود.

بدگویی در رسانه ها، کار درستی نیست

مهدی چمران عضو شورای ائتلاف اصولگرایان بااشاره به افشاگری‌های اخیر آقاتهرانی علیه قالیباف گفت: زمانی که بحث انتخابات است صحبت‌هایی پیش می‌آید، ولی رسانه‌ای کردن موضوعات علیه یکدیگر و بدگویی کردن، کار درستی نیست. وقتی افراد می‌توانند از نزدیکی با یک تلفن حرفشان را بزنند و مسائلشان را حل کنند، چرا آن را رسانه‌ای می‌کنند؟

تورم را کنترل کنید

حسن روحانی رئیس جمهوری در دستورالعملی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت : تورم را کنترل کنید. از همه ظرفیت‌ها و ابزار حقوقی برای دسترسی به منابع ارزی کشور در بانک های خارجی استفاده شود. بر تلاش مضاعف بانک مرکزی در کنترل تورم تاکید می‌کنم.

دیکتاتوری لاریجانی

احمد راستینه، منتخب مردم شهرکرد در مجلس یازدهم گفت : رأی، نقش و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری علی لاریجانی، ریاست مجلس دهم، به انزوا و غفلت سپرده شد.

صدا تفرقه کمتر به گوش می‌رسد

حجت‌الاسلام احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت : صدای تفرقه در شرایط فعلی کمتر به گوش می‌رسد. فضای سیاسی کشور در حال حاضر منسجم و توأم با همکاری همه‌جانبه است. مخالفان دولت با عادی شدن شرایط اقدام علیه قوه مجریه را آغاز می‌کنند. حذف، راه‌حل مسائل کشور نیست.

خواب عده‌ای در مجلس، استیضاح رئیس‌جمهور است

محمد خباز نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت : دولت این روزها در رکود اقتصادی است، از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد آقایان به جای اینکه کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از الان که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند.

پاسخ وزیر دفاع در مورد هواپیمای اوکراینی

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «سه‌شنبه گذشته وزیر دفاع درپاسخ به سؤال اینجانب، تخطی اپراتور از ضوابط مربوط به اقدام در وضعیت محدود (لزوم کسب مجوز) وعدم ارتباط گیری و اتکا به اطلاعات مبهم دریافتی را علت شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی اعلام کرد.

کنایه مدیر سایت نزدیک به احمد توکلی

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا از تخریب کاندیدای نهایی طیف دولتمردان احمدی نژاد برای ریاست مجلس انتقاد کرد. بیژن مقدم مدیر سایت « الف» از رسانه های های اصولگرا با انتشار عکسی از جلسه سه نفره سید شمس الدین حسینی، حاجی بابایی و نیکزاد نوشت: انتخاب هیات رئیسه مجلس محکی برای شناخت بیشتر منتخبان ملت است. همانقدر که ممکن است رفتار امثال آقای حاج بابایی را نپسندم تخریب او از طرف دوستان همفکر را هم نمی‌پسندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت