میگویند نگذارید این ملت قهرمان شود تا دولت بعدی قهرمان شود

رئیس جمهور گفت: میگویند نگذارید این ملت قهرمان شود تا دولت بعدی قهرمان شود، اصلا دولت قهرمان نمیشود، تنها قهرمان واقعی در تحریمها ملت ایران است. خواهش میکنم در این ماهها به دنبال تسویه حساب سیاسی نباشید، تسویه حساب را بگذارید برای سال ۱۴۰۰ و آن موقع هرچه خواستید بکنید. تمام وزرا و دستگاهها موظفند واقعیتها را برای مردم بیان کنند حتی اگر نقد به دولت دارند انجام دهند. او گفت: ما باز هم به دنبال این هستیم که دست دوستی بدهیم، به دنبال تسویه حساب نیستیم، مدتیاست فضای مثبتی در جامعه ایجاد شده، بگذارید این فضای مثبت باقی باشد. پرداختی همه حقوقبگیران و مستمریبگیران بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. رئیس جمهور گفت: به اسم نقد دولت به دنبال تطهیر و تبرئه آمریکا نباشید، دولت آمریکا تروریست است، عدهای مجانی دولت آمریکا را تطهیر میکنند. برخی تا سخن از بهبود میشود،میگویند دولت قرار است مذاکره کند. نه بحث مذاکره نیست. دولت جدید آمریکا شرایط را به سمت قواعد بینالمللی برخواهد گرداند و این باعث میشود که از فضای تهدید کمکم به سمت فضای فرصت حرکت کنیم.

رفتارهای دوگانه دولت در خصوص بسته معیشتی جای سوال دارد
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس اظهار کرد: قبل از پایان جلسه مطلع شدم که رئیس جمهور اشاره فرمود که براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به یک سوم جامعه یک بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی برای ۴ ماه می دهند. وی در همین راستا با بیان اینکه ما از اصل عمل استقبال می کنیم، افزود: در جلسه علنی مجلس به دولت تذکر دادیم افرادی که شغل شان به مشکل می خورد به طور حتم باید مورد توجه جدی قرار گیرند، سوال این است که منبع و اختیار قانونی آن برای اقدامات مالی از کجا تامین می شود؟ نایب رئیس مجلس افزود: این گونه رفتار دوگانه که اگر مجلس تصمیم بگیرد تا خدمتی به مردم شود نماینده دولت مخالفت می کند، اگر دولت در ستادی که مجوز قانونی و عملکرد آن جای سوال دارد به این شکل عمل می کند باید در این صورت از مجلس مجوز بگیرد. قاضی زاده تصریح کرد: اینگونه رفتارهای دولت جای سوال دارد که امیدواریم ادامه پیدا نکند چرا که پاسخی برای افکار عمومی ندارد.

بایدن میتواند با ۳ فرمان اجرایی همه تحریمها را لغو کند
وزیر خارجه گفت: برخی جناح های سیاسی به خاطر نگرانی های سیاسی داخلی که به نظر من کاملا بی مورد است، نگران این هستند که این مذاکرات الان شروع شود. پیش بینی من این است که شرایط به لطف خدا و با ادامه مقاومت و درک خوب مردم ایران بسیار بهتر خواهد شد. آقای بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا شد و در کاخ سفید مستقر شد، می تواند با سه فرمان اجرایی همه این ها را لغو کند. ظریف افزود: لغو تحریمها و بازگشت ایران به تعهدات زمانبر نیست اگر بایدن بخواهد تعهدات آمریکا را اجرا کند، ما هم میتوانیم فورا به تعهدات برجامی خود به صورت کامل برگردیم. ما مخالف مذاکره نبودیم و نیستیم، مذاکره هم در چارچوب ۵+۱ امکان پذیر است.

مسئله، عرضه داشتن و بیعرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نقل شده که رئیس جمهور بیان کرده که مجلس باید ۲ هفته تعطیل شود. نادران تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا! این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد. او گفت: دوگانگیهایی را دولت آغاز کرده است و موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره در آستانه انتخابات کلید میزنند. مسئله، عرضه داشتن و بیعرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره. معلوم است که کسی تحریم را نمیپذیرد.وی اظهار کرد: موضوع این است که تحریمها را ذلیلانه بردارند یا عزت مدارانه؛ همه دعوای ما بر سر این نقطه است. نادران هشدار داد: اگر دولت از مصوبات مجلس عدول کند، انتظار داریم مجلس با این مسئله برخورد کند.

نظر وزیر احمدی نژاد در مورد اصلاح طلبان

وزیر تعاون دولت احمدی نژاد گفت: متاسفانه شاهد بودیم که جریان سیاسی طرفدار دولت از خوشحالی مردم، سوءاستفاده کرده و برای ادامه رویکرد شکست خورده خود در سیاست خارجی، تلاش و چنین وانمود میکنند که نتایج انتخابات آمریکا به نفع ایران رقم خورده است و باید فرصت مذاکره مجدد را از دست نداد. ناظمی اردکانی بیان کرد: در این رابطه حتی تا آن جا پیش رفته اند که ابراز شده، با رئیس جمهور منتخب آمریکا دوستی و روابط شخصی داشته اند؛ آنها حتی با ذوق زدگی، سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰ ایران را به تحلیل غلط خود گره میزنند.

مشاور قالیباف: مدیریت روحانی باید
در دانشگاههای جهان تدریس شود

مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس به اظهارات رئیس جمهور درباره منتقدان مدیریت دولت واکنش نشان داد. رضوی در صفحه توئیتر خود نوشت: «آقای رئیس جمهور فرمودند: شما اصلا مدیریت می دونید چی هست که این حرف ها را می زنید؟ پیشنهاد می کنم مدیریت این دولت را در دانشگاه های جهان تدریس کنند! مدیریت کرونا، مدیریت بازار ارز، مدیریت بازار بورس، مدیریت بازار مسکن، مدیریت ارزش پول ملی، باز هم بگیم؟»

توصیف ترکان از چالش مجلس و دولت

اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور، در واکنش به حواشی ایجاد شده بین مجلس و دولت گفته است: «دعوای مجلس و دولت، ادامه دعوای سرهنگ و حقوقدان است. این دعوا از یک روزی آغاز شده که هنوز هم ادامه دارد و به زمان مناظرات انتخابات گذشته نیز باز میگردد».

چرا میلیونها تُن کالای اساسی زودتر از انتخابات آمریکا ترخیص نشد؟

تعدادی از نمایندگان در نامهای به رئیسجمهور اظهار کردند: به این شبهه پاسخ دهید که چرا وظایف چند ماهه دولت که نیازمند اراده مجریان بوده است تنها طی چند روز آن هم دقیقا منطبق با زمان بندی انتخابات آمریکا حل و فصل شده است؟ در این نامه آمده است: چرا میلیونها تُن کالای اساسی زودتر از انتخابات آمریکا ترخیص نشد؟ ما از حل معضلات کشور توسط دولتمردان و خصوصا ترخیص کالاهای اساسی رسوب شده مورد نیاز کشور حمایت می کنیم، اما از جناب عالی مجدانه می خواهیم به این شبهه مطرح شده پاسخ دهید که چرا وظایف چند ماهه دولت تنها طی چند روز آن هم دقیقا منطبق با زمان بندی انتخابات آمریکا با عجله و دقیقا مصادف با روز برگزاری انتخابات آمریکا حل و فصل شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت