مومنان پای حمایت از نیازمندان در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: سومین رزمایش کمکهای مؤمنانه از امروز در استان آغاز شد و اجرای آن تا پایان آذرماه ادامه دارد. به گزارش تسنیم حمید ملانوری در مراسم برگزاری نخستین گام از سومین رزمایش کمکهای مؤمنانه خراسان جنوبی اظهار کرد: موضوع کمک به نیازمندان و فقرا از مواردی است که در دین مبین اسلام به آن تأکید فراوانی شده و بسیار پسندیده است. وی تأکید کرد: باید خداوند را به واسطه دو نعمت بزرگ شکرگزار باشیم. یکی نعمت دین مبین اسلام است که به عنوان کاملترین دین که توفیق پیدا کردیم در خانوادهای مسلمان متولد شویم و در جامعهای اسلامی زندگی کنیم.
به گفته وی در این دین مبین به برخی موارد از جمله انفاق، کمک، دستگیری، خمس و زکات تأکید شده که همگی اقدامات انسانی ارزشمندی است و اجر و مزد فراوانی نیز به همراه دارد. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نعمت دیگری که باید خداوند را به واسطه آن شاکر باشیم، انقلاب است گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی است که به تدبیر امام خمینی(ره) شکل گرفت و با رهبری رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم تداوم پیدا کرد و طی این مدت خیلی خوب به اهداف و آرمانهای خود که در ابتدای کار مدنظر امام خمینی(ره) بود، رسید. ملانوری تأکید کرد: مهمترین هدف امام خمینی(ره) از شکل گیری انقلاب اسلامی، صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان بود که همان گونه که شاهدیم امروز تمام ملتهای آزادی خواه و استقلال طلب دنیا با الهام از انقلاب اسلامی ایران بپا خاسته و حرکات انقلاب گونه فراوانی را در جای جای جهان رقم زدهاند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب برای خود ما در داخل کشور نیز رحمتهای فراوانی به همراه داشت تصریح کرد: یکی از این رحمتها، بروز و ظهور نهاد بسیج است که متعلق به فرد، گروه، منطقه و جای خاصی نیست و روحیه جهادی در سراسر کشور و در بین اقشار و گروههای مختلف جاری و ساری است. استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در طول سالیان بعد از انقلاب، حضور بسیجیان را در همه حوزهها، دفاع مقدس، شرایط بحرانی، کمک به مردم و… شاهد بوده و هستیم. ملانوری از شیوع کرونا به عنوان بحرانی جدی یاد کرد که تمام دنیا را در برگرفته و گفت: بسیجیان در این شرایط بحرانی نیز به میدان آمدهاند و کمکهای خود را از مردم دریغ نکردهاند.وی گفت: امروز شیوع این بحران سبب شده خیلی از مردم در تأمین کالاهای اساسی و نیازهای ضروری خود با مشکل مواجه شوند در این شرایط به فرموده رهبر معظم انقلاب ضروری است که یک حرکت جهادی و ایثارگرانه شکل بگیرد و با همراهی همه اقشار و گروهها اتفاق خوبی رقم بخورد.استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: برپایی این رزمایش که با همراهی و همکاری نهادهای عمومی، دستگاههای اجرایی و اقشار مردم شکل گرفته قابل تقدیر است.ملانوری با تشکر از همراهی صورت گرفته برای اجرای اولین گام سومین مرحله کمکهای مؤمنانه اظهار امیدواری کرد: با همبستگی و مشارکت خیرین و نیک اندیشان این کمکها ادامه داشته باشد تا اقشار آسیب دیده از کرونا در این شرایط در تأمین حداقلهای زندگی خود، کمتر با مشکل مواجه شوند.
وی تأکید کرد: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری باشیم و همه بتوانند با فراغ بال به کار خود برگردند و زندگی روال عادی خود را پیدا کند.استاندار خراسان جنوبی گفت: سومین مرحله از رزمایش کمکهای مؤمنانه تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

انشعابات آب، برق و گاز در این دو هفته قطع نمیشود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه چهلمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، هیچ انشعاب آب، برق و گازی در این دو هفته قطع نمیشود. مشیرالحق عابدی اظهار کرد: بر اساس تأکید و دستور استاندار، طی این دو هفته اجرای طرح هوشمند اعمال محدودیتها به منظور کنترل بیماری کرونا که از ابتدای آذرماه شروع شده، دستگاه های خدمات رسان به هیچ عنوان حق ندارند، نسبت به قطع انشعابات آب، برق و گاز مشترکین خود اقدام کنند. وی یادآور شد: حوزه اقتصادی استانداری این مصوبه را به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرده و حوزههای متولی نیز این موضوع را تمکین کردهاند.
وی با بیان اینکه این قاعده تا پایان مهلت اجرای محدودیتها ادامه دارد، یادآور شد: این مصوبه رافع پرداخت الکترونیکی قبوض نیست و صرفاً در راستای عدم حضور مشترکان در بانکها به جهت رعایت شیوه نامههای بهداشتی است. عابدی گفت: در بند ۱۴ مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور نیز به این نکته اشاره شده که از اول آذرماه تا اول بهمن ماه به مدت دو ماه، پرداخت قبوض گاز نیز امهال میشود. وی ادامه داد: شرکت گاز استان در راستای اجرای این مصوبه، اطلاع رسانی لازم را انجام دادهاند و از هم استانیها درخواست میشود چنانچه میتوانند از طریق سامانههای پرداختی، قبوض خود را بپردازند، در این زمینه همراهی کنند تا خللی در ارائه خدمات پیش نیاید.عابدی، این تصمیمات را نشان و نتیجه عزم دولت در حمایت از اقشار و گروه های مختلف عنوان کرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دولت در این زمینه، پرداخت تسهیلات ویژه به اقشار آسیب دیده از کرونا بود که بر اساس اطلاع رسانیهایی که صورت گرفت افراد متقاضی توانستند در این طرح از تسهیلات ۶، ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی بهره مند شوند. معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی برای پرداخت تسهیلات اقشار آسیب دیده از کرونا ۱۳۱ میلیارد تومان ردیف اعتباری در اختیار داشت. عابدی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات تا آخر آبان ادامه داشته، یادآور شد: تا امروز بیش از ۵۶ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط از این ردیف تسهیلات پرداخت شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز پروندههای تشکیل شده است که در ردیف پرداخت قرار گرفتهاند.
وی تصریح کرد: به لحاظ پرداخت تسهیلات اقشار آسیب دیده از کرونا، خراسان جنوبی در ردیف استانهای برتر قرار دارد.معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: طرحهای حمایتی دولت برای شرایط کرونا همچنان ادامه دارد و به فراخور شرایط جهت بهره برداری جامعه هدف، اطلاع رسانی میشود.

قول مساعد رئیس قوه قضائیه به رفع مطالبات استان
استاندار خراسان جنوبی با آیت ا… رئیسی، رئیس قوه قضائیه دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری طی دیداری با آیت ا… رئیسی از مسایل و مشکلات استان گفت.
استاندار، گزارش مبسوطی نیز از اقدامات استان در راستای مهار کرونا ارائه کرد و به این نکته تأکید نمود: جلسات مکرر و نظارت های پیوسته ای با هدف تغییر رنگ شهرها در حال انجام است و امیدواریم با این انسجام و همراهی حوزههای مختلف بتوانیم به زودی شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس باشیم.
ملانوری از نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خواست، مجموعه مدیریتی استان را در رفع موانع توسعه همراهی نماید. وی با اشاره به این که کارش را با شعار خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه در استان شروع کرده، متذکر شد: انسجام و همبستگی همه حوزه ها، شرط تحقق این شعار است.
به گفته استاندار، دستور ویژه آیت ا… رئیسی به ارکان مختلف قوه قضائیه برای همراهی و همکاری با تولید کنندگان و کار آفرینانی که واحدهای تولیدی آنها دچار مشکل شده، و تشکر از تعامل خوب و ارتباط سازنده دستگاههای ذیل قوه قضاییه در استان با مجموعه استانداری از دیگر نتایج این دیدار بود.
رئیس قوه قضائیه نیز بعد از استماع موارد مطرح شده از استاندار خواست، با عنایت به سال پایانی دولت، تمام تلاش خود را برای اتمام پروژههای نیمه تمام صرف نماید.
آیت ا… رئیسی متذکر شد: تأمین و توسعه زیرساخت ها نیز از جمله اقداماتی است که باید در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.
وی با تأکید بر این که درخواست ها را با آغوش باز می پذیرد، اظهار کرد: برای اعتلا، سربلندی و پیشرفت خراسان جنوبی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

خام فروشی مواد معدنی، ممنوع

جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: از خام فروشی مواد معدنی در استان باید جلوگیری شود. ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای معادن استان خاطرنشان کرد: یک ماده معدنی حتی کوچک که می تواند در راه تبدیل شدن به مصنوعات پایین دستی، کلی اشتغال و سرمایه ایجاد کند و باعث رشد و رونق اقتصادی شود را در قالب خام فروشی با کمترین ارزش ریالی عرضه می کنیم.
به گفته وی؛ کمترین ارزش ریالی یک ماده معدنی مربوط به همان زمانی است که به صورت خام و بدون تغییر عرضه می گردد در حالی که با تبدیل شدن به یک محصول، ارزش واقعی خود را پیدا می کند. استاندار با تأکید بر این که ممانعت از خام فروشی مهمترین دستور کار شورای معادن استان است، گفت: بخشی از کار محوله به شورای معادن استان این است که علاوه بر بررسی مشکلات موجود، برای ارائه مشوق های خاص جهت ترغیب سرمایه گذاران برنامه های جامعی داشته باشد.
ملانوری ادامه داد: مهمترین کاری که باید در شورای معادن استان صورت گیرد، این است که به عنوان یک اتاق فکر و یک قرارگاه عملیاتی بر روی گونه های مختلف مواد معدنی کار کند و برای بهره برداری هر چه بهتر و ارزش افزوده این کانی ها، بر اساس خرد جمعی برنامه ریزی نماید. وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف و استفاده از این قابلیت ها در قالب انعقاد تفاهم نامه نیز از دیگر وظایف شورای معادن استان است. استاندار تصریح نمود: خراسان جنوبی استانی است که در حوزه معدن صاحب نام بوده و به جهت تعدد کانی های معدنی، بهشت معادن نام گرفته است، لذا معدن از پیشران های اقتصادی این منطقه است.
ملانوری تأکید کرد: یکی از کانی های موجود منطقه، سنگ های نیمه قیمتی است که به تنهایی می تواند استان را اداره کند، این موضوع در مورد کرومیت، منیزیت و … نیز صدق می کند. وی متذکر شد: خیلی از کشورها با در اختیار داشتن تنها یک نوع از این مواد معدنی، صرفاً به جهت برنامه ریزی های دقیق و سرمایه گذاری های درستی که می کنند، توانسته اند درآمد های کلانی به دست بیاورند.
به گفته وی؛ همین معدن و کانی های معدنی به تنهایی کافی است که استان را معرفی کند و توسعه را به همراه داشته باشد. استاندار تأکید نمود: حوزه معدن به جهت اهمیت و جایگاهی که دارد به طور ویژه در دستور کار استان است.
ملانوری ادامه داد: برای برنامه ریزی در این زمینه باید مطالعات دقیق باشد و میزان واقعی ذخایر ارائه گردد.وی یادآور شد: در بحث بهره برداری از ذخایر معدنی هم باید به گونه ای اقدام کنیم که معادن در اختیار افرادی قرار گیرد که هم از صلاحیت فنی لازم برخوردار باشند و هم این که به لحاظ مالی توانایی استحصال را داشته باشند.استاندار متذکر شد: باید تلاش کنیم از توان و قابلیت بخش خصوصی نیز در حوزه معدن استان استفاده نماییم.
ملانوری تأکید کرد: آغوش استان برای حضور و حمایت سرمایه گذاران بخش معدن باز است.وی گفت: در همین راستا، شورای معادن استان مکلف است با کار کارشناسی تیمی دقیق و نظارت مستمر، برای حمایت از بخش خصوصی مشوق هایی را در نظر بگیرد و موانع را از پیش پای آنها بردارد.

واگذاری معادن با شرایط خاص به دهیاری ها و شهرداری ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: معادن با شرایط خاص به دهیاری ها و شهرداری های متقاضی واگذار می شود. عابدی با بیان این مطلب در شورای معادن استان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای معادن استان در سال گذشته، برخی از معادن در اختیار دهیاری ها و شهرداری ها قرار می گیرد. وی تأکید کرد: این اقدام در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها و شهرداری ها و بالطبع توسعه خدمات شهری و روستایی صورت می گیرد. به گفته وی؛ شهرداری ها و دهیاری ها می توانند با فروش مواد معدنی در اختیار به دهیاری ها و شهرداری های دیگر مناطق، درآمدزایی نمایند.
معاون استاندار متذکر شد: انتفاع دهیاری ها و شهرداری ها از این معادن، تابع قانون است و طی کردن تمام مراحل قانونی را می طلبد.عابدی گفت: بر اساس مصوبه شورای معادن استان، صرفاً محدوده هایی در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرند که برای امورات عمرانی آنها مفید می باشند. وی ادامه داد: معادن شن، ماسه، سنگ لاشه و خاک رس از جمله مواردی است که در فهرست واگذاری به دهیاری ها و شهرداری ها قرار دارد.

۲۳ محدوده معدنی استان به سرمایهگذاران جدید واگذار شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: ۶۰ محدوده اکتشافی در این استان از ید سرمایهگذار خارج و در اولین مزایده ۲۳ محدوده معدنی به سرمایهگذاران جدید واگذار شد. عباس جرجانی با اشاره به مصوبه کشوری درخصوص واگذاری معادن راکد به سرمایهگذاران دارای صلاحیت و برنامه افزود: با توجه به اینکه ۲۵۲ محدوده راکد معدنی در استان وجود داشت طرح عارضهیابی در تمامی شهرستانها اجرا و جلساتی با حضور معدنکاران تشکیل شد.
وی گفت: بر این اساس ۶۰ محدوده اکتشافی از ید سرمایهگذار خارج و به مزایده گذاشته شد که در اولین مزایده ۲۳ محدوده معدنی به سرمایهگذاران جدید واگذار شد.وی مهمترین دلایل راکد بودن برخی معادن را به ترتیب بالا بودن هزینه حمل، دوری از واحد فراوری، کمبود و مستهلک بودن ماشین آلات معدنی، نبود زیرساختهای آب، برق و گاز، جاده نامناسب، تحریمهای ظالمانه (با توجه به کاهش صادرات)، افزایش هزینه سیم برش و قطعات مورد نیاز معدنکاران و نبود بازار فروش ذکر کرد. رییس سازمان صمت استان اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته ۱۳ معدن تعطیل فعال شد همچنین سه معدن سلب صلاحیت، ۱۰۳ درخواست اکتشاف و ۱۹ پروانه اکتشاف که اقدامی انجام نداده بودند، ابطال شد.
وی گفت: خراسان جنوبی با ۶۵۷ پروانه بهرهبرداری معدنی با ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن در ذخیره رتبه هفتم کشور و در معادن فعال و اشتغال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است. جرجانی افزود: همچنین در هفت ماه امسال، رتبه اول صدور پروانه اکتشاف، رتبه دوم صدور پروانه بهرهبرداری و رتبه سوم گواهینامه کشف نیز متعلق به خراسان جنوبی است.

دادستان بیرجند: قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش مییابد
ایرنا – دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: با تدابیر اندیشیده شده قیمت مرغ در استان کاهش مییابد و مردم از خرید مازاد مصرف خودداری کنند. حجت الاسلام علی نسایی زهان افزود: با توجه به افزایش بیش از حد قیمت مرغ در کشور و به تبع آن خراسان جنوبی بازدیدهای میدانی صورت گرفت و طبق دستور داده شده روند کاهش تا قیمت مصوب ادامه خواهد داشت.وی گفت: اکنون قیمت مرغ با توجه به اینکه در استانهای مجاور بسیار بالاست ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان برای فروشندگان در خراسان جنوبی معین شده است تا پای سودجویان به استان باز نشود اما به زودی به ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.دادستان بیرجند با بیان اینکه تا اعلام دادستانی صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استانهای مجاور و کشورهای دیگر ممنوع است اظهار کرد: با هرگونه تخلف در این زمینه با جدیت برخورد خواهد شد. وی اظهار کرد: برای کاهش التهاب بازار ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع میشود و باید در نظر داشت در استانی که ۴۰ درصد مردم آن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نمیتوان مرغ و تخم مرغ که غذای اصلی آنها است را از سر سفره کم کرد.حجت الاسلام نسایی با بیان اینکه پس از رسیدن به قیمت مصوب مجوز حمل و صادرات برای حمایت از تولید داده میشود اظهار داشت: خودروهای متخلف در این مدت توقیف و مرغ به قیمت مصوب کشتار خواهد شد. قیمت مرغ در روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشت که برخی کارشناسان این حوزه علت آن را التهابات برآمده از بازارهای مشابه و افزایش قیمت نهادهها عنوان میکنند.دادستان بیرجند به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی و معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت هفته گذشته از مراکز عرضه مستقیم مرغ و تخم مرغ در مرکز استان بازدید کردند.معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید از کاهش قیمت مرغ به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان در مراکز عرضه مستقیم خبر داد. همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی از مرغداریهای استان بازدید و وضعیت نهادههای طیور و آنالیز قیمت مرغ را بررسی کردند.

دیدار دو استاندار استان های شرق کشور در بیرجند

گروه خبر- استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در بیرجند دیدار کردند. حمید ملانوری و احمدعلی موهبتی طی دیداری درخصوص مسایل دو استان رایزنی کردند. طرح انتقال آب دریای عمان به استان که از سال گذشته کلید خورد، اصلی ترین موضوع صحبت این دو استاندار بود. پروژه راه آهن شرق، اهمیت آن در توسعه مبادلات تجاری کشور و تدوین برنامه هایی برای شتاب بخشی به این پروژه هم از محورهای گفتگوی دو استاندار بود.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه های دانشگاه بیرجند

خیرآبادی- استاندار از پروژه های دانشگاه بیرجند بازدید کرد. فاز ۲ ساختمان آزمایشگاه دانشکده مهندسی، تکمیل سوله ورزشی پردیس شوکت آباد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، خوابگاه بنیاد ۱۵ خرداد و… از جمله پروژه های نیمه تمام دانشگاه بیرجند بود که بازدید شد.

کنترل وضعیت ابتلا مسافرین به کوید ۱۹ قبل از صدور بلیت در استان

جم- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این طرح با ورود اطلاعات کد ملی مسافر و ارتباط نرم افزاری موجود با پایگاه داده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت ابتلا مسافر به کوید ۱۹ بررسی و از صدور بلیت برای مسافرین مبتلا به کوید ۱۹ خودداری می گردد. جلال زاده هم چنین به امکان بررسی وضعیت ابتلا به ویروس کرونا از طریق وب سایت www.safarvip.com اشاره نمود و افزود از طریق این وب سایت بررسی وضعیت مسافرینی که در طول مسیر به وسیله نقلیه سوار میشوند نیز فراهم شده است.

بخشی از کمبود انسولین در استان رفع شد

ایرنا – مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توزیع ۵۰۰ عدد انسولین لانتوس در داروخانههای استان ، بخشی از کمبود انسولین در استان رفع شد و توزیع انسولین به تدریج ادامه دارد. علی راستی افزود: روز گذشته ۱۰۰ بسته پنج عددی انسولین لانتوس و ۱۰۰ بسته انسولین توژئو در داروخانههای هلال احمر به صورت عمده و برخی داروخانههای دیگر توزیع شد. وی ادامه داد: درخواست انسولین لانتوس خارج از مقررات دفترچه و به صورت آزاد توسط افراد پذیرفته نیست و امکان توزیع به این شکل در استان وجود ندارد.

بخشش ۱۰ میلیارد ریال اجارهبهای واحدهای تجاری

فارس- مسؤول بسیج اصناف خراسانجنوبی گفت: یکی از موضوعاتی که پس از شیوع کرونا پیگیری شد موضوع کمک مالکین واحدهای تجاری در بخشش اجارهبهای مستاجرین بود که بسیج اصناف رایزنی با مالکین را داشته و تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال بخشش اجارهبها داشتهایم که استمرار دارد.

باید از ظرفیت ۳۹ بازارچه مرزی برای مقابله با تحریمها استفاده شود

تسنیم – نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس با اشاره به اینکه در کشور حدود ۳۹ بازارچه مرزی و قریب ۲۰۰ معبر مرزی رسمی داریم، گفت: باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریمها استفاده شود. مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس، همچنین از انتخاب خود به عنوان دبیر فراکسیون مرزنشینان، بزرگترین فراکسیون مجلس یازدهم خبر داد.

احداث پارک ابتدای خیابان کاظمیه مصوب گردید

کاوش- شهردار بیرجند ضمن بازدید از محله کاظمیه و آرامستان بر بهسازی و احداث پارک محله ای در ابتدای کاظمیه تاکید نمود. جاوید در این بازدید ضمن تاکید بر احداث فضای سبز در این منطقه بر جداسازی آن از آرامستان اشاره نمود و گفت: ساماندهی فضای سبز متصل به آرامستان در ابتدای خیابان کاظمیه در زمینی به مساحت ۹۵۰۰ متر مربع با بهسازی و احداث پارک محله ای انجام می پذیرد. لازم به ذکر است در این بازدید طرح این پارک که توسط واحد مطالعات شهرداری تهیه شده است مورد بررسی قرار گرفت و مصوب گردید محوطه سازی، نصب وسایل تندرستی، طراحی فضای سبز و زمین بازی کودکان اجرایی گردد.

چه افرادی مشمول ممنوعیت تردد نیستند؟

صداوسیما- به گفته دبیری ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی ممنوعیت و محدودیتهای تعیین شده شامل افراد و گروههای ذیل نمیشود:-۱ کارکنان دستگاههای دولتی که محل سکونت با محل کار آنها در یک نقطه قرار ندارد و ناچار به تردد هستند. -۲ هموطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و یا برای پیگیری مراحل درمان ناچار به تردد هستند. -۳ افرادی که با به همراه داشتن اسناد مثبته، دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده در محاکم هستند.
-۴ خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر. وی گفت: چنانچه به هر دلیل افراد و گروههای موصوف در مسیر محورهای مواصلاتی مشمول ثبت تخلف منع تردد توسط دوربینهای نظارتی شدند میتوانند با ارائه اسناد و مدارک به فرمانداریهای محل سکونت و یا محل کار خود مراجعه کنند تا نسبت به بررسی و مکاتبه با ردههای انتظامی برای حذف تخلف از سامانه مربوطه اقدام لازم صورت گیرد.

شناسایی ۱۸۴ بیمارجدید کرونا و فوت ۸ نفر دیگر

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته از ۳۰۲ آزمایش گرفته شده ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۲۶ نفر در بیرجند، ۴۲ نفر فردوس، ۲۹ نفر قاین، ۱۸ نفر طبس، ۲۳ نفر نهبندان، ۶ نفر درمیان، ۸ نفر سربیشه، ۸ نفر سرایان، ۹ نفر بشرویه، ۱۱ نفر زیرکوه و ۴ نفر در خوسف بودند. دکتر مهدی زاده گفت: همچنین با ثبت ۸ مورد فوت جدید در بیماران مبتلا به کرونا، شمار جانباختگان در اثر این ویروس به ۵۸۵ نفر رسید.

سنگهایی در مسیر کارآفرینی
ایسنا – مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: عدم حمایت مالی دولت، سنگاندازی و عدم وصول مطالبات دولت و عدم همکاری ادارات با مخترعان جوان از جمله مهمترین مشکلات کارآفرینان است.سید حسین رضا شریعت داودی، دانش آموخته دانشکده فنی بیرجند که چند سالی است در مسیر کارآفرینی قرار گرفته، در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: محیط و شخصیت خانواده به گونهای بود که از کودکی در مسیر خودکفایی و تولید قرار گرفتم، تربیت خانواده به این سمت بود که همیشه نیاز نیست از وسایلی که موجود است استفاده کرد و لازم است گاهی تولید صورت گیبرد.وی با تاکید بر اینکه اساس روحیه خلاقیت و کارآفرینی از خانواده شکل میگیرد، افزود: تصمیم گرفتم در مسیر کارآفرینی و ثبت و راهاندازی شرکت قرار گیرم تا بتوانم برای افراد بسیاری کارآفرینی کنم. این کارآفرین با بیان اینکه اکنون برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم کارآفرینی کردهایم، بیان کرد: در شرکت خود، تولیدکننده محصولات صنعت برق فشار متوسط برای تمامی صنایع(نفت و گاز و پتروشیمی، ریلی، فولاد و …) هستیم که بسیاری از محصولات تولیدی شرکت ما به دلیل نوآوری که داشته ثبت اختراع شده است. شریعت داودی ادامه داد: چهار مورد ثبت اختراع با عنوان جعبه انشعاب فشار متوسط، مانیتورینگ آنلاین پارامترهای حیاتی ترانسفورماتور، پست ترکیبی فشار متوسط و پست تثبیت کننده ولتاژ فشار متوسط داشتهایم و این اختراعات در راستای رفع چالشهای صنعت و رفع نیازهای روز این حوزه اجرایی شده است. وی، مراجعه حضوری، ارائه مشاوره تخصصی و استفاده از نمایشگاههای تخصصی و برگزاری سمینارها را راهحلهای مهم بازاریابی محصولاتش عنوان کرد.این کارآفرین ادامه داد: عدم حمایت مالی دولت، سنگاندازی و عدم وصول مطالبات دولت و عدم همکاری ادارات با مخترعان جوان از جمله مهمترین مشکلات کارآفرینان است.شریعت داودی با اشاره به فشار وارده کرونا بر تولید و بازاریابی، افزود: اکنون بیشتر از کرونا، مسئولین و دولت و فساد ریشهای ضربه مهلکی به تولید کننده و صنعت وارد کرده است.این کارآفرین با بیان اینکه دانش فنی کسب شده افراد مربوط به سیستم هنرستان است، اظهار کرد: سیستم آموزشی در هنرستانها به نحوی است که خلاقیت را در ذهن افراد ایجاد میکند.شریعت داودی یادآور شد: برگ برنده دانش آموختگان فنی و حرفهای نسبت به دیگر دانشگاهها، حضور در هنرستان و کسب تجارب فنی و تخصصی و ایجاد جرقه خلاقیت در ذهن آنان است.

بانکها حق صدور اجرائیه علیه کارخانههای فعال را ندارند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به بانکها و موسسات ملی و اعتباری هشدار داد: حق صدور اجرائیه علیه کارخانههای فعال را ندارند. نسائی گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی برحمایت از تولید داخلی و حمایت قضایی از سرمایه گذاری و مالکیت مشروع در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی، بانکها و موسسات ملی و اعتباری استان باید از صدور هر گونه اجرائیه و عملیات اجرایی علیه کارخانههایی که در حال تولید هستند، بدون رأی دادگاه و دستور مقام قضایی خودداری کنند. وی گفت: در صورت تخلف از اجرای این دستورالعمل، شخص مدیر بانک مربوطه در استان مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت