موج اول شیوع کرونا خرداد فروکش می‌کند؛ موج دوم در آبان شروع می شود

موج اول شیوع کرونا خرداد فروکش می‌کند؛ موج دوم در آبان شروع می شود

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج اول اپیدمی کرونا و بیماری کووید ۱۹ که از اسفند شروع شده، خرداد امسال فروکش می‌کند اما تابستان موارد تک گیر دارد و موج دوم همه گیری این بیماری در فصل پاییز شروع می‌شود. حسین عرفانی افزود: ویروس کرونا در دو یا سه هفته گذشته روند نزولی و رو به کنترل داشته، هر چند بیماری کووید ۱۹ به طور کامل خاموش نشده است. پیش بینی این است که بعد از کنترل نسبی و فروکش کردن این بیماری با حرکت به سمت خرداد ماه، موارد این بیماری به صورت تک گیر در جامعه اتفاق بیفتد اما کاملا ریشه کن نمی شود. وی گفت: موج اول کرونا در ایران از اول اسفند شروع شد و هنوز ادامه دارد، البته ممکن است در این مدت شاهد نوساناتی در اپیدمی کووید ۱۹ بوده باشیم اما این نوسانات به معنای موج بیماری نیست و انتظار این است که موج دوم کرونا را در پاییز امسال و با سرد شدن هوا شاهد باشیم. عرفانی گفت: در این شرایط توصیه به مردم می شود که نکات بهداشتی و پیشگیرانه را حتما در تابستان و ماه های آینده همچنان رعایت کنند چون بیماری کووید – ۱۹ به طور کامل خاموش نشده است. وی افزود: برآورد وزارت بهداشت این است، همان طور که هر سال در فصل پاییز و آبان یا آذر شاهد بروز و افزایش موارد بیماری آنفلوآنزا هستیم و موارد آنفلوآنزای فصلی افزایش پیدا می کند، انتظار داریم موج دوم اپیدمی کرونا و بیماری کووید ۱۹ را در فصل پاییز شاهد باشیم. رئیس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا جزو انواع ویروس سرمادوست است که در فصل سرد سال بیشتر شایع می شود. این ویروس ها در سرمای هوا هم مقاومت محیطی بیشتری دارند و هم چرخش انتقال آنها راحت تر صورت می گیرد.

واحد پول جدید «تومان» می شود

مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور رای موافق داد. این لایحه با حذف چهار صفر از پول ملی، اصلاح پول کشور در مبادلات را محور قرار داده است. بنا بر این لایحه، واحد پول ایران، «تومان» است و هر تومان برابر ۱۰ هزار ریال جاری و معادل یکصد پارسه است. رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص گفت : سکه‌های دو تومانی به جای اسکناس دو هزار تومانی به مرور زمان وارد صحنه پولی و بانکی کشور خواهد شد، ضمن اینکه سکه ۵ تومانی هم به جای اسکناس ۵ هزار تومانی عملیاتی خواهد شد. همتی تاکید کرد:‌ ما مطمئنیم حذف صفر از پول کشور هیچ تاثیری در تورم ندارد.

سخنگوی دولت : صاحبخانه‌ها باید قرارداد‌ اجاره را تا ۲ ماه تمدید کنند

سخنگوی دولت گفت: چون طبق تصمیم دولت دفاتر مشاوره املاک تعطیل شده بودند و موعد پایانی قرارداد‌های اجاره و رهن سررسیده بود، ولی مشاوران املاک تعطیل بودند و مشکلاتی ایجاد شده بود در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد که قرارداد‌ واحد‌های مسکونی اعم از رسمی و عادی در فاصله زمانی اول اسفند تا پایان اردیبهشت ۹۹ امکان تمدید ۲ ماه دیگر این قرارداد‌ها با همان شرایط قبلی فراهم شود. ربیعی گفت: این موضوع کمک خواهد کرد که در این فاصله، یا تمدید قرارداد بین موجر و مستأجر صورت گیرد و یا اینکه خانه دیگری را پیدا خواهند کرد لذا با این اقدام تعویض خانه‌ها ۲ ماه به تأخیر افتاد.

۲۰ درصد سوالات انتخابی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم قرار است ۸۰ درصد سوالات از محتوای آموزشی حضوری و تدریس شده باشد و ۲۰ درصد سوالات نیز بر اساس آموزش غیرحضوری و به صورت انتخابی طرح شود.

آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت

معاون امور سهامِ سهام عدالت درباره آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ گفت: سود سال ۱۳۹۷ به ازای یک میلیون تومان سهم، ۲۰۵ هزار تومان در سال ۹۸ به حساب مشمول واریز شد که برای برخی مشمولان توسط بانک‌ها به دلایل مختلف از جمله اینکه حساب غیرفعال یا مسدود بوده، برگشت خورده و در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با گلایه از درامد کم اماکن ورزشی برای ورزش

بیشتر

آدینه- نشست خبری، استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با حضور دبیران این رویداد ملی در روز

بیشتر

بهروزی فر – قطع به یقین شما هم با این صحنه مواجه شده اید؛ بستنی لیوانی،

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت