یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

مهار کرونا، نیازمند ایجاداحساس مسئولیت جمعی

جانشین رئیس ستاد کرونای خراسان جنوبی گفت: برای مهار کرونا، باید احساس مسئولیت جمعی را در خود به وجود بیاوریم. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع که در غیاب ناشی از کسالت خوش خبر سرپرست استانداری ریاست جلسه مدیریت کرونای استان را به عهده داشت، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: همه ما باید در زمینه مدیریت شرایط موجود و انجام وظیفه در خصوص مهار بیماری کرونا احساس مسئولیت کنیم.وی متذکر شد: همه ما باید از حالت رفع تکلیف خارج شده، فراتر از وظیفه محوله به این موضوع ورود نماییم.معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به مصوبات ستاد کرونای که در همه کشور لازم الاجراست، تصریح نمود: به علت کارآمدی هر چه بیشتر مصوبات، لازم است نسبت به بومی سازی آنها اقدام نماییم. حسینی تأکید کرد: اجرای مصوبات ستاد کرونا به عنوان امر بسیار مهمی است که باید به صورت شفاف و روشن در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد. وی با بیان این که چالش اصلی ما سلامت آحاد افراد جامعه است، متذکر شد: در این راستا باید بین همه نهادها و دستگاه ها هم افزایی شکل بگیرد و در شرایط فعلی آسیب ما از جزیره ای برخورد کردن است.به گفته وی؛ هر دستگاه و نهادی ملزم به رعایت بخشنامه های بالادستی است در حالی که می بایست اجرای مصوبات ستاد کرونا در اولویت کار قرار گیرد.معاون استاندار به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و اظهار کرد : به جهت نظارت بیشتر بر اجرای درست مصوبات ستاد کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد به ریاست وزیر کشور شکل می گیرد تا درخصوص این که مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشند، تصمیماتی اتخاذ گردد. حسینی به برگزاری جلسات در دستگاه ها اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری جلسات با بیش از 15 نفر ممنوع است و بقیه افراد می بایست از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت تصویری در جلسه حضور داشته باشند.

میزان رعایت نکات توسط کارمندان و ارباب رجوع آمار مطلوبی نیست

وی در ادامه از مصوبه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و دستگاه های اجرایی گفت و با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته ناشی از نظارت بازرسین کمیته اجتماعی ستاد کرونا خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، ادارات و دستگاه های اجرایی استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی به نسبت چند وقت قبل، وضعیت بهتری دارند اما در مجموع میزان رعایت نکات توسط کارمندان و ارباب رجوع 60 درصد است که آمار مطلوبی نیست و باید ارتقاء پیدا کند.معاون استاندار از نتایج ارزیابی و نظارت ها گفت و افزود: طبق کارشناسی های صورت گرفته، پایانه های مسافربری و پاساژها بدترین شرایط ذا داشته اند و نانوایی ها، بانک ها و رستوران ها بیشترین اخطارها و تذکرات را دریافت نموده اند. حسینی با تأکید بر این که به موضوع رعایت موازین بهداشتی در واحدهای صنفی با جدیت بیشتری باید ورود شود، گفت: در بحث اجرای برنامه ها، دستگاه ها حتماً باید پیوست کرونایی داشته باشند و قبل از انجام هر اقدامی، وضعیت را تحلیل نمایند و ببینند کاری که انجام می دهند چقدر می تواند به عدم رعایت شیوه نامه ها بینجامد.وی با اشاره به موضوع توزیع مرغ و روغن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سازمان صمت می بایست با افزایش مراکز عرضه، مدیریت زمان توزیع، ملزم کردن اصناف به رعایت ضوابط بهداشتی و … از ازدحام جمعیت در فروشگاه ها و زیر پا گذاشتن پروتکل ها جلوگیری نماید. به گفته وی؛ برای کنترل جمعیت و ممانعت از ایجاد ازدحام در آرامستان ها هم باید با جدیت بیشتری ورود کنیم و از توان نیروی انتظامی در این زمینه بیشتر استفاده شود.معاون استاندار در بخشی از سخنانش به میزان شیوع بیماری و دو پیک پشت سر گذاشته شده گریزی زد و در مقایسه با شرایط کشور و دیگر مناطق دنیا به این نتیجه رسید که در کشور ما شرایط عکس کشورهای اروپایی شده و بی تفاوتی ها نسبت به رعایت موازین بهداشتی، آمار شیوع بیماری را افزایش داده است. حسینی تأکید نمود: شیوع بیماری سبب شده به سالمندان بالای 65 سال استان، آسیب جدی وارد شود.

عدم برگزاری جلسات ستاد کرونا به دلیل تعویق 2 هفته ای توسط ستاد ملی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به عنوان دبیر جلسه توضیحات جامعی درخصوص آمار شیوع بیماری، سفر معاون وزیر بهداشت به استان، نتیجه بازرسی های صورت گرفته در واحدهای صنفی و ادارات ارائه کرد.دهقانی از تأثیر تذکرها در بهبود شرایط واحدهای صنفی هم گفت و خاطرنشان کرد: جلسات ستاد کرونای استان، معمولاً بعد از جلسات ستاد ملی کرونا برگزار می شود اما طی دو هفته گذشته که روز شنبه 26 مهرماه تعطیلی رسمی بود و هفته قبل هم اعضای ستاد ملی کرونا در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که این دیدار بدون حضور تصویری استانداران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، لذا به همین دلیل طی دو هفته گذشته ستاد کرونا در استان تشکیل نشد.

توسعه همه جانبه استان در راستای اجرای پروژه های عمرانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه در تمامی مناطق ، شاهد توسعه همه جانبه استان هستیم.میرجعفریان با این مطلب در مراسم کلنگ زنی پروژه مرکز جامع سلامت روستای ماخونیک خاطرنشان کرد: آن چه امروز در قالب پروژه های عمرانی در سطح استان در حال اجراست، بنا به تدبیر معتمدیان استاندار وقت و عنایت دولت در دستور کار دستگاه ها قرار گرفته است. وی با تأکید بر رصد میدانی وضعیت تمامی مناطق استان توسط شخص استاندار، تصریح نمود: بازدید های میدانی مکرر سبب شد تمامی مشکلات و مسایل مناطق مختلف احصا شود و برای رفع همه آنها برنامه ریزی های لازم صورت گرفت. معاون استاندار ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی از شهرستان های مرزی نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه با چهار دستگاه بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در همایش روز ملی روستا و عشایر سال 98 از نتایج این برنامه ریزی ها بود. میرجعفریان افزود: در راستای همان تفاهم نامه ها، در بخش درح شهرستان سربیشه شاهد اتفاقات میمون و مبارکی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) هستیم. وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) پروژه های عمرانی بسیار خوبی در سطح بخش انجام داده که قابل تحسین است. معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش به اجرای پروژه 10 هزار واحد مسکن روستایی و 6 هزار واحد مسکن شهری اقشار کم درآمد اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان دهنده توجه نظام به مناطق محروم و اجرای عدالت اجتماعی است. عملیات اجرایی 2 پروژه سلامتمحور در شهرستان مرزی سربیشه شامل ساختمان اورژانس جادهای روستای حسینآباد غیناب و ساختمان مرکز جامع سلامت روستای ماخونیک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان آغاز شد. میرجعفریان در سفر به شهرستان سربیشه از روستای ماخونیک، معدن سیاهکوه بخش درح در پنج کیلومتری روستای ماخونیک، قطعه سوم باند دوم سربیشه – درح و نیروگاه بادی در حال ساخت دُرح بازدید کرد.عملیات اجرایی احداث مسکن اقشار کمدرآمد در روستای سولابست و طرح هادی این روستا نیز آغاز شد. همچنین برنامه زمانبندی برای افتتاح 22 کیلومتر از باند دوم محور سربیشه – درح – ماهیرود در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از این محور، تا پایان سال جاری اعلام شد.

اجرای 103 پروژه عمرانی محرومیت زدایی در زیرکوه
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اجرای 103 پروژه عمرانی در راستای محرومیت زدایی زیرکوه با دستگاههای مختلف استان مبادله شده است. به گزارش مهر، هنری بیان کرد: در راستای تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه و تعیین سازمان بسیج سازندگی و سپاه انصار الرضا (ع) به عنوان معین محرومیتزدایی شهرستان، تاکنون 103 پروژه عمرانی با دستگاههای اجرایی مبادله شده است.وی با بیان اینکه از این تعداد، 55 پروژه در حال اجرا و تکمیل است، اظهار کرد: این پروژهها نیازمند 24 میلیارد تومان بوده که بیش از شش میلیارد و 500 میلیون تومان توسط سازمان بسیج تامین شده است. هنری ادامه داد: پروژههای تفاهم شده شامل احیا و مرمت قنوات، افزایش بهرهوری آب کشاورزی اعم از لوله گذاری، کانال انتقال آب و استخر ذخیره آب میشود. مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: احداث سالن ورزشی و زمینهای ورزشی روباز، انتقال آب شرب، اصلاح و اجرای عملیات آبخیزداری و نمازخانه مدرسه از دیگر پروژههای تفاهم شده است. وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از پروژههای تفاهم شده، 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.هنری افزود: این پروژهها شامل احیا و مرمت هفت رشته قنات، دو باب استخر ذخیره آب، دو کانال انتقال آب، سه آبشخور دام، چهار باب ایستگاه دیجیتال تلویزیونی و دو پروژه اصلاح شبکه آبرسانی و بهبود کیفیت آب شرب میشود. مسئول سازمان بسیج سازندگی استان افزود: همچنین پروژه تامین تانکر ثابت آبرسانی عشایر برای شش روستا، یک باب کارگاه اشتغال خیاطی، بوستان امام خمینی شهر حاجی آباد و احداث مجموعه ورزشی روستای افین از دیگر پروژههای اجرا شده است. وی از افتتاح مجموعه ورزشی افین در هفته بسیج خبر داد و گفت: تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه با سازمان بسیج سازندگی و سپاه استان پنج ساله بوده که امید است اقدامات موثری در این راستا انجام شود.

برخورد جدی دستگاه قضا با هنجار شکنان جامعه در استان
گروه خبر- دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: دستگاه قضایی در استان با افرادی که سبب رعب وحشت در میان مردم شوند و همچنین اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد جدی می کند. حجت الاسلام نسائی اظهار کرد: دستگاه قضایی و انتظامی با هنجارشکنان در جامعه برخورد می کند و در این راستا افرادی که در سطح معابر شهر و پارک ها سک گردانی کنند وسبب ایجاد ناامنی برای مردم شوند برخورد می شود.وی با بیان اینکه اگر کسی سگ در حریم خصوصی شامل باغ، منزل خصوصی و چهار دیواری خانه خود دارد ایرادی ندارد، بیان کرد: اما فردی حق ندارد سگ را در معابر شهری پارک ها همراه خود دور دهد وسبب رعب و ترس در جامعه شود و این امر ممنوع است که دستورات لازم به نیروی انتظامی وستاد امربه معروف و نهی از منکر استان در این خصوص ارسال شده است.

برخورد با اصناف متخلف شدت میگیرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه از برخورد با اصناف و متخلفانی که دستورالعمل بهداشی را رعایت نمی کنند خبر داد و گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان و بی توجهی برخی از افراد و اصناف به توصیه های بهداشتی، با واحدهای متخلفی که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی توجه هستندبه شدت برخورد می شود. نسائی افزود: مغازه داران باید از ورود مشتریان بدون ماسک به واحدهای صنفی خود ممانعت کنند و در صورت مشاهده این موارد هم به صاحب مغازه بدون اغماض برخورد می شود که دراین راستا در دو هفته گذشته 33 واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

3 نقطه مرزی در استان میزبان کاروان سلامت هلال احمر شدند
معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت دو روزه کاروان سلامت در سه نقطه محروم از شهرستانهای مرزی سربیشه و درمیان خبر داد. به گزارش مهر، احمد بخشی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان روستاهای مرزی استان بیان کرد: بسیاری از نقاط به دلیل دور بودن از مراکز خدماتی و امکانات رفاهی در سطح پایین بهداشتی قرار دارند. وی با اشاره به روستاهای ذکری و گل نی در شهرستان درمیان اظهار کرد: مردم این دو روستای محروم طی چند سال گذشته از بیماریهای پوستی رنج برده و مشکلات متعددی را متحمل بودند. بخشی ادامه داد: خوشبختانه با ورود خیران، دستگاههای مختلف و هلال احمر استان، بسیاری از محرومیتهای منطقه رفع شده و این حمایتها ادامه دارد. معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اقدامات حمایتی هلال احمر بیان کرد: تاکنون کاروانهایی متشکل از متخصصین و خیرین به این مناطق اعزام شده و خدمات بهداشتی و معیشتی ارائه کردهاند.بخشی از فعالیت دو روزه کاروان سلامت طی هفته گذشته در روستاهای کلاته بلوچ، ذکری و گل نی خبر داد و گفت: دکتر عمادی متخصص پوست و دو متخصص دیگر از دانشگاه رازی تهران در قالب این تیم به ارائه خدمت پرداختند. وی از ویزیت 120 بیمار در این روستاها خبر داد و افزود: همچنین دارو، البسه و بستههای غذایی به ارزش 250 میلیون ریال بین اهالی این مناطق توزیع شده است. بخشی بیان کرد: توزیع و ارائه آموزشهای مبنی بر حفاظت از پوست و راههای مقابله با کرونا از دیگر خدمات این تیم بوده است.

درخواست رییس سازمان آرامستانهای بیرجند برای پرهیز از برگزاری مراسم
ایرنا- رییس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری بیرجند گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان درخواست میشود شهروندان از حضور در مراسم تشییع و ترحیم به خصوص در محیط آرامستان پرهیز کنند. محسن کدخدا افزود: علیرغم اینکه بارها از سوی متخصصان و مسئولان تاکید شده دلیل عمده انتقال ویروس کرونا تجمع است ولی مشاهده میشود که بسیاری از خانوادهها برای مراسم تشییع و تدفین اموات خود دعوت عمومی کرده و جمعیت زیادی در این قبیل مراسم گرد هم میآیند. وی با تسلیت به خانواده همه متوفیان و اینکه تمامی مردم در غم آنان شریک هستند گفت: اوایل شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع و تدفین در نهایت با حضور 20 نفر انجام میگرفت اما اکنون شاهد حضور جمعیت زیادی در آرامستان هستیم.
رییس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری بیرجند با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی در برگزاری این قبیل مراسم بیان کرد: اگرچه آداب و روسم باید حفظ شود اما با شرایط فعلی به نظر میرسد که باید شیوههای عزدارای و ترحیم را با تمرکز بر فضای مجازی تغییر داد. وی گفت: اخیرا شایع شده که برخی خانوادهها مراسم سوم و چهلم را هم سر مزار متوفی برگزار میکنند که در این خصوص به برخی شرکتهای واگذار کننده صندلی هشدار دادهایم.
کدخدا افزود: با توجه به اینکه ورودی و خروجی خاصی در آرامستان نداریم باز هم مشاهده میشود که شهروندان از مسیرهای مختلف صندلی تهیه کرده و سر مزار گرد هم میآیند که این موضوع باعث انتقال بیشتر ویروس میشود. وی تاکید کرد: درخواست میشود که مردم از شرکت در این قبیل مراسم پرهیز کرده و خیرات را خرج امور خیریه کنند که قطعا باعث آمرزش و شادی روح متوفی خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری بیرجند گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند در بحث شیوع ویروس کرونا خطرآفرین باشد توزیع مواد غذایی در محیط آرامستانها است که اخیرا مشاهده شده برخی خانوادهها با بستهبندی مواد غذایی اقدام به توزیع آن در حاشیه میدان ورودی آرامستان بین فقرا میکنند که این موضوع باعث افزایش روزافزون متکدیان شده است. وی تصریح کرد: همانطور که در پنجشنبه آخر سال تمامی مسیرهای منتهی به آرامستان بیرجند مسدود شد اگر شرایط به این شکل پیش برود در صورت اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا احتمال اعمال همان محدودیتها وجود دارد.

پویش اهدای پلاسما در خراسان جنوبی راهاندازی شد

ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: این اداره کل با هدف حمایت از بیماران کرونایی پویش اهدای پلاسما را در استان راهاندازی کرده است. عزیزی افزود: در این پویش هیئتهای ورزشی نسبت به اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا برای بیماران کرونایی اقدام میکنند و هیئت زورخانهای و هیئت موتورسواری استان تاکنون در این پویش شرکت کردند. وی اظهار کرد: همچنین پویش جوانمردان با هدف استفاده از ظرفیتهای مردمی در زمینه مقابله با کرونا راهاندازی شد که در این پویش از موجران باشگاههای خصوصی تقاضا کردیم بخشی از اجاره خود را ببخشند.

گفتمان وحدت توفیقات شگرفی به ارمغان آورد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بیانیه ای به منـاسـبت هفتـه وحدت اعلام کرد: گفتمان وحدت با پیروزی انقلاب اسلامی و بازخوانی ضرورتهای اسلام توسط احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام خمینی(ره) و پیگیری جانشین شایسته ایشان رهبر معظم انقلاب توفیقات شگرفی را در جهان اسلام برای مسلمین به ارمغان آورد. در این بیانیه با استناد به آیه قرآن کریم «و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید» آمده است: به فرموده رهبر معظم انقلاب، وجود نبی مکرّم اسلام(ص)، بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز هم میتواند باشد.

نمایش 40 اثر در نمایشگاه آثار خوشنویسی

کاری -در نمایشگاه آثار خوشنویسی ، 40 اثر از مدیران شعب خوشنویسی شهرستان ها و مدیران آموزشگاه های آزاد خوشنویسی استان به نمایش درآمد. نمایشگاه آثار خوشنویسی به مناسبت هفته وحدت و هفته خوشنویسی از 10 آبان ماه 99 به مدت دو روز پذیرای علاقه مندان به هنر خواهد بود.

معرفی 331 متقاضی دریافت تسهیلات طرح اقدام ملی به بانکها

صداوسیما- 331 متقاضی دریافت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در استان به بانکهای عامل معرفی شدند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تا کنون 7 هزار و 524 قطعه زمین در 31 شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان تأمین شد. آسمانی مقدم افزود: 2 هزار و 895 نفر افتتاح حساب داشتند که از این تعداد هزار و 101 نفر که اقدام به واریز وجه 40 میلیون تومانی داشتند تاکنون قرعه کشی و زمین به این افراد واگذار شده است. وی پایان آبان را آخرین مهلت متقاضیان برای واریز وجه 40 میلیون تومان اعلام کرد.

مرتفع شدن مشکل دسترسی 230 دانش آموز به شبکه شاد

صداوسیما- اهداء تلفن همراه و تبلت، 230 دانش آموزان شهرستان فردوس را به شبکه شاد متصل کرد. 176 دستگاه گوشی موبایل و 54 دستگاه تبلت از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان بین دانش آموزان مناطق محروم و فاقد گوشی شهرستان فردوس توزیع شد. این گوشیها بصورت امانت تا پایان سال تحصیلی به والدین دانش آموزان واگذار میشود.

آغاز ثبتنام دانشجویان پذیرفته شده مقطع ارشد دانشگاه بیرجند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان نوورود کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند تا 12 آبان میتوانند نسبت به ثبتنام اقدام کنند. محسن آیتی، اظهار کرد: ثبتنام دانشجویان نوورود به صورت غیرحضوری و در دو مرحله ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک انجام میشود که در اولین مرحله دانشجویان نو ورود برای انجام ثبتنام اینترنتی باید تا دوشنبه 12 آبان به آدرس اینترنتی https://puya.birjand.ac.ir/educ/registration/index.php مراجعه کنند.

2 تن مواد مخدر در شرق کشور کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف حدود 2 تن مواد مخدر در عملیاتهای مشترک با پلیس استانهای خراسان رضوی و کرمان خبر داد. سرهنگ ناصر فرشید روز شنبه از کشف یک تن و 370 کیلوگرم مرفین و دستگیری 2 متهم در عملیات مشترک با پلیس خراسان رضوی خبر داد. وی افزود: ماموران انتظامی استان با همکاری پلیس خراسان رضوی در محور “سنگان و نشتیفان خواف”، 2 کامیون متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و متوقف کردند. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران در بازرسی یکی از کامیونها یک تن و 370 کیلوگرم مرفین را که به صورت ماهرانه در خودرو جاساز شده بود، کشف کردند. فرمانده انتظامی استان همچنین گفت: تکاوران پلیس در یگان تکاوری 102 امام حسین (ع) “دیهوک” طبس 599 کیلوگرم مرفین را در بازرسی از خودرو تریلی طی عملیات مشترک با فرماندهی انتظامی استان کرمان در منطقه “راور” کشف کردند.

ابلاغ 200 میلیارد تومان تسهیلات طرحهای تولیدی کشاورزی

صداوسیما- سهم مناطق غیربرخوردار از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی 200 میلیارد تومان به صورت شناور اعلام شد. قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات 10 درصد است، گفت: این تسهیلات برای تمامی طرحهای تولیدی کشاورزی بوده و سقف پرداختی به اشخاص حقیقی 4 میلیارد تومان و به اشخاص حقوقی 30 میلیارد تومان است.

فوت 8 نفر دیگر براثر ابتلا به بیماری کرونا

صداوسیما- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 298 آزمایش کرونا در استان انجام که 222 آزمایش ، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از 222 مبتلای جدید به کرونا، 63 نفر در بیمارستانها بستری اند و 159 نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. وی با بیان اینکه ا بیان اینکه متاسفانه با ثبت هشت مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتی ها در اثر بیماری کرونا به 295 مورد در خراسان جنوبی رسید.

برگزاری 200 برنامه مختلف در کانون های پرورش فکری به صورت مجازی

200 برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به صورت مجازی در هفته وحدت و یوم ا… 13 آبان در مراکز کانون برگزار میشود. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: برگزاری کارگاه قصه گویی مجازی، 17 عصر شعر و قصه مجازی، معرفی شخصیت والای پیامبر (ص) و امام صادق (ع) در گروههای مجازی مراکز استان و همچنین مولودی خوانی در قالب فیلمهای 180 ثانیهای از مهمترین برنامهها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت