ملانوری استاندار هشتم شد

با تصویب هیات دولت حمید ملانوری شمسی به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی منصوب شد. حمید ملانوری متولد ۱۳۵۱ در روستای حسینآباد بخش انار استان کرمان است. وی در سال ۱۳۶۵ زمانی که تنها ۱۵ سال سن داشت، به مدت سه ماه در جبهه حاضر شد. وی دارای مدرک کارشناسی الهیات و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت ، بخشدار انار ، مسئول روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، شهردار بهرمان ، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان ، مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری و معاونت سیاسی و امنیتی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در کارنامه وی دیده میشود. پس از رفتن محمد صادق معتمدیان به استانداری خراسان رضوی ، ناصر خوش خبر سرپرستی استانداری را برعهده داشت

متقاضیان برای دریافت تسهیلات مسکن شهری، فرصت را از دست ندهند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض مسکن شهری، فرصت را از دست ندهند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ میرجعفریان با بیان این مطلب در جلسه شورای راهبری تأمین مسکن استان که با دستور کار بررسی عملکرد و روند پیشرفت طرح ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم درآمد و فاقد مسکن برگزار شد، خاطرنشان کرد: با عنایت به این که فرصت توزیع اعتبارات مربوط به تسهیلات و کمک های بلاعوض این طرح بسیار محدود است لذا از متقاضیان انتظار داریم از این مهلت باقی مانده، حداکثر استفاده را ببرند.میرجعفریان با اشاره به تفاهم نامه فی مابین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری تصریح نمود: در راستای تحقق این تفاهم نامه، مقرر شده ۵ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد و بد مسکن ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حاشیه شهرها یا بافت های فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شود. وی ادامه داد: هزار واحد نیز برای تأمین مسکن بازنشسته های واجد شرایط در این طرح لحاظ شده است.معاون استانداری ضمن تشکر از معتمدیان استاندار وقت به جهت اجرایی شدن این پروژه در استان، متذکر شد: بعد از تشکیل جلسه راهبری مسکن استان در همان روزهای ابتدایی امضای تفاهم نامه، سهمیه هر شهرستان از این تعداد واحدها مشخص شد و مقرر گشت بنیادمسکن انقلاب اسلامی در شهرستانها با هماهنگی فرمانداران در هر منطقه نسبت به جمع بندی آمار افراد متقاضی واجد شرایط و شروع به کار اقدام نمایند. میرجعفریان افزود: طی این مدت، فرمانداران و بنیادمسکن مکلف بوده اند تمام تلاش خود را مبنی بر شناسایی افراد واجد شرایط، تشکیل پرونده، معرفی افراد به بانک های عامل، اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض، تعیین تکلیف سهمیه های اختصاصی و آغاز عملیات اجرایی پروژه صورت دهند.وی گفت: علیرغم تأکیدات فراوان اما برای بخشی از این سهمیه ها در شهرستان ها، قرارداد فی مابین متقاضیان و بانکهای عامل منعقده نشده لذا در همین جلسه شورای راهبری مصوب شد، بازه زمانی ۱۰ روزه ای برای تعیین تکلیف سهمیه ها تعیین شود. به گفته وی؛ فرمانداران باید طی فرصت مقرر نسبت به جذب سهمیه ها اقدام نمایند در غیر اینصورت سهمیه اختصاص یافته به دیگر شهرستان ها تخصیص می یابد.معاون استاندار اظهار کرد: فرمانداران که به صورت تصویری در جلسه امروز حضور داشتند به برخی مشکلات اشاره کردند که بر روند اجرای کار تأثیر داشته و مانع پیشرفت پروژه بوده اند. میرجعفریان ادامه داد: بنا به تصمیم جلسه امروز مقرر شد مسایل در کمیته ای متشکل از نمایندگان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بررسی و پایش شود و نسبت به رفع آن ها تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.
وی از خانه اولی ها، افراد فاقد مسکن و ساکنان بافت های فرسوده و ناکارآمد خواست از این فرصت برای خانه دار شدن خود حداکثر استفاده را ببرند. میرجعفریان گفت: با توجه به شرایط مالی دولت و محدودیت اعتبارات پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن، اتفاق بی نظیری است که احتمال تکرار آن با عنایت به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بعید به نظر می رسد.به گفته وی؛ تمام تلاش بر این است که این اعتبار جذب شود و از این فرصت پیش آمده که حاصل پیگیری های استاندار وقت است، حداکثر استفاده را برای خانه دار شدن افراد و مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده استفاده کنیم. معاون استاندار با تأکید بر این که بخش عمده ای از واحدهای مسکونی موجود در بافت های فرسوده شهرهای استان ناکارآمد و نامقاوم هستند، گفت: ساکنان این واحدها می توانند با استفاده از این ۸۰ میلیون تومان تسهیلاتی که می گیرند، واحد مسکونی خود را بازسازی نمایند.
میرجعفریان متذکر شد: این تسهیلات در قالب ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله به افراد متقاضی پرداخت می شود. وی تأکید کرد: بنا به درخواست فرمانداران مبنی بر این که بخش عمده ای از افراد به جهت نداشتن ضامن معتبر از ادامه کار بازمانده اند، لذا در جلسه امروز که با حضور نماینده شورای هماهنگی بانک های استان همراه بود، مقرر گشت امکان پرداخت تسهیلات به صورت ضمانت زنجیره ای فراهم گردد.

دادستان بیرجند: اصناف به افراد فاقد ماسک خدمت ندهند
ایرنا – دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: اصناف به مشتریانی که از ماسک استفاده نمیکنند، خدمات ندهند تا به حقوق اجتماعی احترام گذاشته شود. حجت الاسلام علی نسایی زهان افزود: همچنین رانندگان حمل و نقل عمومی حق خدمات دهی به افراد بدون ماسک را در سطح شهر ندارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این باره با جدیت برخورد خواهد شد. وی گفت: با توجه به آغاز فصل جدید محدودیتهای کرونایی از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) ناقضان بهداشت عمومی مورد پیگرد و برخورد قضایی قرار میگیرند.
دادستان بیرجند اظهار کرد: با توجه به شیوع بیش از پیش ویروس کرونا تمامی پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مانند گذشته مورد حمایت قضایی قرار میگیرد و با ناقضان و متخلفان برخورد خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه صنوف متخلف پلمب میشوند افزود: تمامی صنوفی که پروتکلهای بهداشتنی را طبق دستورالعملهای ستاد ملی کرونا رعایت نکنند پلمب و با خاطیان برخورد قضایی میشود. حجت الاسلام نسایی زهان گفت: برگزاری هر گونه مراسم عروسی و جشن باید طبق دستورات ستاد ملی باشد و اگر ثابت شود که فردی بر اثر شرکت در این گونه مراسم به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده است دیه آن شخص از برگزار کنندگان مجالس اخذ خواهد شد.

قیمت گوشت قرمز در بیرجند به ۱۰۰ هزار تومان رسید
قطار گرانی به ایستگاه گوشت قرمز رسید و افزایش قیمتی که در اردیبهشت ماه اتفاق افتاده بود امروز دوباره با شیب گرانی همراه بود و پیشبینی احتمال افزایش قیمت بیشتر نیز وجود دارد. به گزارش تسنیم، مردم معتقدند اگر کالایی گران شد دیگر باید قید ارزانی آن را بزنیم. آنها از این وضعیت گلایهمند هستند و خواستار نظارت بیشتر مسئولان روی قیمتها و اجاس موجود در بازار هستند.با گشتی در بازار بیرجند شهروندانی را میبینیم که خواستار توقف روند افزایش قیمتها هستند قیمتهایی که گویی مسابقه سرعت با یکدیگر گذاشته و در تلاش برای سبقت گرفتن از یکدیگر هستند. یکی شهروندان بیرجندی ضمن گلایه از روند افزایش قیمتها در بازار افزود: هفته گذشته شاهد افزایش مجدد قیمت در مواد شوینده بودیم. وی با بیان اینکه قیمت مرغ هم چند ماهی است بر روی شیب تند قیمتها قرار گرفته و مرغ ۹ هزار تومان که ابتدای سال بود حال خود را به بیش از ۲۳ هزار تومان و تخم مرغ به ۱۵ هزار تومان رسانده است. دیگر شهروند بیرجندی با گلایه از اینکه امروز که برای خرید گوشت قرمز مراجعه کردم قیمت افزایش یافته بود افزود: اگر در فضای مجازی و یا تلوزیون قیمت کالایی افزایش یابد روز بعد در بیرجند هم افزایش پیدا میکند. اکبری با اعلام اینکه ابتدای سال در اردیبهشت ماه قیمت گوشت قرمز افزایش یافت افزود: امروز نیز قیمت گوشت ۵ هزار تومان افزایش یافت و با نرخ ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد و این در حالی است که فروشنده معتقد بود قرار است هفته آینده هم دوباره شاهد افزایش قیمت گوشت باشیم.
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در بیرجند اظهار کرد: طبق جلساتی که داشتیم مقرر شد از امروز قیمت گوشت قرمز در بیرجند با ۵ هزار تومان افزایش به ۱۰۰ هزار تومان برسد و به قصابیها هم ابلاغ شد. زجاجی با بیان اینکه امروز قیمت گوشت مرغ عرضه مستقیم ۲۲ هزار و ۷۷۰ هزار تومان و در مراکز خرده فروشی ۲۳ هزار ۶۰۰ تومان است افزود: با توجه به کمبود نهادههای دامی و مواد خوراک دام احتمال اینکه دوباره شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز باشیم وجود دارد.

کرونا، در شبانه روزگذشته ۱۰قربانی گرفت

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی ۱۶۳بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۶نفر مربوط به بیرجند، ۵۱نفر طبس، ۲۸نفر زیرکوه، ۱۱نفر قاین، ۸نفر سرایان، ۷نفر درمیان، ۶نفر نهبندان، دو نفر خوسف و بشرویه و فردوس هر کدام یک نفر است. دکتر مهدی زاده با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته ۱۰مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان رخ داده گفت: از این تعداد ۳نفر مربوط به بیرجند، ۲نفر بشرویه، ۲نفر درمیان، دو نفر قاین و یک نفر مربوط به سربیشه است.

محدودیت تردد در ۲۵ استان قرمز کرونایی از امروز

وزارت کشور در اطلاعیهای از امروز در ۲۵ مرکز استان های قرمز کشور از جمله خراسان جنوبی محدودیت رفت و آمد اعلام کرد. وزارت کشور در اطلاعیهای اعلام کرد خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی از/به ۲۵ مرکز استانهای قرمز کرونایی ممنوع است. زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲:۰۰ روز دو شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۱۲ و زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۹/۰۸/۱۶ است. پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰/۰۰۰ تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام مینماید. گفتنی است خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیتهای تعیین شده نمیگردند.

فراخوان دانشگاه بیرجند برای معرفی اساتید بینالمللی

دفتر همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاه بیرجند برای معرفی اساتید مطرح بینالمللی به منظور برگزاری وبینار و سخنرانیهای علمی فراخوان داد. بدین منظور از تمامی اساتید محترم و اعضای هیئت علمی درخواست میشود در صورتی که یک یا تعدادی از همکاران بینالمللی خود در دانشگاههای سراسر جهان را در رشته تخصصی خود، ممتاز و برجسته شناخته و تمایل به هماهنگی برای برگزاری وبینار یا سخنرانی علمی به صورت مجازی دارند، مراتب را برای پیگیری به دفتر بینالملل اطلاع دهند. افراد میتوانند از طریق ایمیل دفتر بینالملل به نشانی international@birjand.ac.ir یا شماره تماس ۰۵۶۳۱۰۲۱۲۰۹ با دفتر روابط بینالملل دانشگاه بیرجند ارتباط بگیرند.

خرید حمایتی «طلای سرخ» آغار شد

فارس- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از آغاز خرید حمایتی زغفران در استان خبر داد و گفت: خرید حمایتی «طلای سرخ» آغاز شده و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد. قوسی قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران نگین را ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال مرغوب را ۱۱ میلیون تومان اعلام کرد و بیان کرد: اولویت خرید حمایتی زعفران با کشاورزان زعفرانکار استان است و سقف خرید زعفران از هر کشاورز ۱۰ کیلوگرم تعیین شده است.

نفت سفید برای روستاهای فاقد گاز خراسان جنوبی تامین میشود

مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی منطقه گفت: مشکلی در تامین نفت سفید روستاهای استان در صورت تایید شرکت گاز مبنی بر برخوردار نبودن از گاز نداریم. مردانی بیان کرد: دریافت نفت سفید از طریق ثبتنام در سامانه الکترونیکی تجارت آسان انجام میشود.

گازسوز شدن رایگان ۶۷۸دستگاه خودروی عمومی در خراسان جنوبی

۶۷۸ دستگاه انواع سواری و وانت بار در استان تاکنون به صورت رایگان گازسوز شدند. مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه گفت: از ابتدای خرداد و آغاز اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی، تا کنون هزار و ۱۰۷خودرو ثبت نام کرده اند که ۶۷۸دستگاه خودروی عمومی گازسوز شدند و ۴۲۹خودرو در نوبت بررسی و دوگانه سوز شدن هستند.

۱۴ دانشآموز ۲ کلاس در قاینات رشتههای پزشکی قبول شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قاینات گفت: ۱۴ دانشآموز از ۲ کلاس این شهرستان در آزمون سراسری سال جاری در رشتههای پزشکی قبول شدند. سید احمد للهی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ دانشآموز پسر از یک کلاس دبیرستان شهید بهشتی قاین هستند گفت: این عزیزان در دانشگاه های علوم پزشکی تهران ، مشهد ، زاهدان و بیرجند مشغول به تحصیل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای واگذاری زمین در قالب نهضت ملی

بیشتر

عماد -کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: پدیده غالب تا اوایل هفته آینده گاهی

بیشتر

حسین اکبری – کبوتر قمری یا کفتر قمری ، از تیره کبوتر سانان است که

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت