یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

معاون استاندار: مشکلات مناطق سیلزده خراسان جنوبی بزودی رفع میشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: مشکلات ناشی از سیل هفته گذشته در برخی مناطق استان تا چند روز آینده به طور کامل مرتفع میشود. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان در بازدید از روستاهای بخش مرکزی بیرجند افزود: بارندگیهای هفته گذشته پنج شهرستان بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان و بخشهایی از شهرستان قاینات را متأثر ساخته است. وی که به همراه جمعی از مدیران استانی و فرماندار بیرجند برای دومین مرتبه طی چند روز گذشته به منظور بازدید مناطق آسیب دیده از سیل به روستاهای بهدان و حسنآباد رفته بود، گفت: این بارندگیها به محورهای مواصلاتی، قنوات، زیرساختهای انشعابات آب و گاز و برخی واحدهای مسکونی خسارتهایی را وارد کرده است. معاون استاندار ختصریح کرد: بلافاصله بعد از وقوع بارشها، اکیپهای امدادی در مناطق مختلف استان مستقر شدند و به خدماتدهی پرداختهاند. وی متذکر شد: نیازهای اضطراری مردم در مناطق خسارت دیده، در همان 72 ساعت اولیه تأمین شده است. میرجعفریان گفت: بازگشایی محورها، رفع اتفاق از شبکههای آب و گاز، تأمین آب بهداشتی و اقلام مورد نیاز مردم از جمله اقداماتی بود که در همان ساعتهای اولیه وقوع سیل انجام گرفته است. وی با اشاره به اینکه حجم بارندگیهای هفته گذشته 50 میلیمتر برآورد شده است گفت: آسیبهای ناشی از سیل ارزیابی شده و خسارتها برای جبران و رسیدگی به مرور برآورد میشوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر بسیج همه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مدیریتهای بحران شهرستانهای آسیب دیده از سیل اظهار کرد: تمامی دستگاههای متولی، تمامی امکانات و تجهیزات در اختیار خود را در مناطق خسارت دیده، مستقر کردهاند. وی گفت: با برنامهریزیهای صورت گرفته، طی یک هفته تا 10 روز آینده، مشکلات باقیمانده به طور کامل برطرف میشود.
میرجعفریان ادامه داد: بازسازی و ترمیم واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده از سیل نیز در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد. براساس تفاهمنامهای که تیرماه امسال بین استانداری و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد و طی آن تمامی واحدهای مسکونی روستایی استان (86 و 600 هزار واحد) از بیمه رایگان حوادث برخوردار شدند، مستحدثات و لوازم موجود در همه واحدهایی که در این سیل خسارت دیدهاند تا سقف 30 میلیون تومان از بیمه حوادث بهرهمند میشوند.

بخش خصوصی توانمند از همراهی دانشگاه علمی و کاربردی برخوردار میشود
رییس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: اگر بخش خصوصی توانمند در استان متقاضی آموزش رشتههای تخصصی کاربردی باشد ما برای ایجاد مراکز علمی کاربردی و رشتههای تخصصی جدید با آنها همراهی میکنیم. به گزارش ایرنا، ابوالفضل فورگی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: باید آموزشها به سمتی برود که بر مبنای نیاز جامعه باشد و ما به عنوان دانشگاه علمی کاربردی مهارتهای خاص را آموزش میدهیم.وی اظهار کرد: مهارتهای عام در دانشگاه فنی و حرفهای آموزش داده میشود و مهارتهای خاص در دانشگاه علمی و کاربردی آموزش داده میشود و ما بر روی آموزش موارد خاص که توسط بخش خصوصی مورد نیاز است تمرکز داریم.رییس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: گرایش به آموزشهای نظری در جامعه وجود دارد در حالی که نیاز اشتغال جامعه با آموزش مهارتی محقق میشود و بازار کار به رشتههای عملی نیازمند است و دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است.فورگی نژاد گفت: آموزشهای این دانشگاه در محیط کار انجام شده و در خراسان جنوبی یک مرکز علمی و کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کردیم که در خصوص تخصصهای مورد نیاز آنجا آموزش ارائه میکند. وی افزود: همچنین چهار مرکز شهرداری در استان داریم که در حیطه وظایف شهرداریها آموزش ارائه میکنند و اگر صنعت بزرگ و بنگاه اقتصادی بزرگی در استان تمایل به آموزشهای دانشگاه علمی کاربردی داشته باشد آمادگی ارائه این آموزشها وجود دارد.
رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در مهر ماه سال جاری هشت مرکز در استان پذیرش دانشجو دارند که پنج مرکز در شهرستان بیرجند و سه مرکز در شهرستانهای سرایان، اسدیه و بشرویه است. فورگی نژاد افزود: 42 رشته کاردانی و 21 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته است که در دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی ارائه میشود و در مجموع 63 رشته در مهرماه 99 پذیرش دانشجو داریم.وی اظهار کرد: رشتههای جدید بیشتر بر مبنای نیاز بوده و اگر رشته گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی ایجاد شده با توجه به وجود مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در آن مرکز است.
وی یادآور شد:رشته «اچ اس ای» یک رشته درخصوص ایمنی است که در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که مورد نیاز آن مجموعه است و در ایجاد رشتههای جدید تلاش شده که در محیط کار، آموزش داده شود.

16 طرح با 150 میلیارد ریال اعتبار در حوزه تعاون استان افتتاح میشود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افتتاح 16 طرح با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در حوزه تعاون خراسان جنوبی در هفته تعاون خبر داد. به گزارش تسنیم، غلامرضا اشرفی ظهر دیروز در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان جنوبی در هفته تعاون 9 برنامه محوری برگزار و 55 برنامه نیز در سطح شهرستانها برگزار میشود. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 16 تعاونی با 752 عضو و 291 فرصت شغلی در گرایشهای تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده است افزود: 30 شرکت تعاونی برای تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کردند که از این تعداد 30 طرح مورد موافقت سیستم بانکی قرار گرفته و 16 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

پرداخت 380 فقره تسهیلات با ارزش880میلیارد ریال به فعالان اقتصادی
حسین کاملی معاون بانک توسعه تعاون و نماینده صندوق ضمانت توسعه بخش تعاون نیز در این نشست اظهار کرد: از زمان تاسیس بانک توسعه تعاون، بانک موظف است حداقل 70 درصد اعتبار خود را به بخش تعاون اختصاص دهد. وی گفت: بانک توسعه تعاون در 5 سال اخیر بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که از این مبلغ 3 هزار و 850 میلیارد ریال به بخش تعاون شامل اتحادیهها و شرکتها و اعضای تعاونی پرداخت شده است.خوش آیند، مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان هم از راهاندازی سامانه بانک اطلاعاتی تعاونیهای استان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه تولیدات محصولات تعاونی استان در خارج کشور نیز در دستور کار است.

بخشی از امنیت، خدمت به مردم مناطق مرزی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشی از امنیت، خدمت به مردم در مناطق مرزی است. امیرسرتیپ حیدری در بازدید از پایگاهای تیپ 177 مستقر در نواحی مرزی شهرستان زیرکوه با بیان اینکه نیروی زمینی هم اکنون در حداکثر آمادگی ممکن قرار دارد افزود: نیروی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای غربی، جنوب غرب، شرقی و شمال شرق و بخشهایی از جنوب شرق کشور ماموریت مراقبت از مرزها و برقراری امنیت را برعهده دارد که خوشبختانه موفق عمل کرده است.

ایجاد خانه صنعت و معدن، مطالبه مهم معدن کاران فردوس از نماینده مجلس

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دیروز درحالی پای درد دل معدن کاران و صنعت کاران این شهرستان نشست که مهمترین خواسته آنان، راه اندازی خانه صنعت و معدن در فردوس بود. در این جلسه کاری نمایندگان صنایع و معادن فردوس به تشریح مشکلات و موانع پیش روی تولید در فردوس پرداختن. سرپرست اداره کل صمت استان نیزدر خصوص ایجاد خانه صنعت و معدن در فردوس را منوط به راه اندازی حداقل 8 تشکل دانست و افزود: با رایزنیهایی که با وزارتخانه داشتیم تلاش می کنیم ابتدا خانه صنعت و معدن ایجادو سپس این تشکل ها تاسیس شود.جرجانی در خصوص تسهیلات به معدن کاران گفت: کسانی که 7 و نیم درصد معوقات خویش به بانکها را پرداخت کنند می توانند مجددا” درخواست تسهیلات کنند.

4 میلیارد تومان اعتبار مقابله با سیل در بیرجند هزینه شد

مهر- فرماندار بیرجند گفت: طی سه سال گذشته از محل اعتبارات شهرستانی بیش از چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در راستای مقابله سیل در بیرجند هزینه شده است. ناصری از خسارت سیل به 31 واحد مسکونی روستایی در بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد 22 واحد آبگرفتگی بوده و 9 واحد نیاز به بازسازی دارد.

کاروانهای سلامت نذر آب به خراسان جنوبی اعزام می‎شوند

ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: کاروانهای سلامت در قالب طرح نذر آب 3 از 15 شهریور ماه به روستاهای محروم استان اعزام میشوند. محمدرضا رضایی افزود: در این مدت سه کاروان سلامت از استانهای یزد، اصفهان و خراسان رضوی در نقاط محروم استان حضور خواهند یافت و هدف اصلی از اعزام این کاروانها ارتقای سلامت عمومی در این مناطق است. وی بیان کرد: کاروان سلامت استان یزد در روستاهای شهرستان نهبندان، استان اصفهان در روستاهای خوسف و خراسان رضوی در روستاهای محروم شهرستان سربیشه فعالیت خواهند کرد.

امام جمعه بیرجند: هیاتهای عزاداری بیش از تصور پروتکلها را رعایت کردند

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان از هیئتهای مذهبی و عزاداران به دلیل برگزاری باشکوه جلسات دهه اول محرم با حفظ پروتکلهای بهداشتی قدردانی کرد و گفت: هیاتها و عزاداران بیش از حد تصور مسائل بهداشتی را رعایت کردند و خیلی زیبا درخشیدند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از خبرنگاران صدا و سیمای استان افزود: از مردم عزیز کشورمان و خراسان جنوبی قدردانی میکنیم به دلیل اینکه با یک اشارهای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که باید هم شیوههای ستاد کرونا قیاس شود و هم عزاداری باشکوه در کشور؛ در دهه اول محرم خیلی زیبا درخشیدند و در رعایت پروتکلهای بهداشتی مقیدتر عمل کردند. ویگفت: بیش از همه قشرها، آنها که دیانت و ایمان پررنگتر داشتند و افرادی که مجری برنامههای عزاداری بودند، به همان اندازه هم مقیدتر بودند که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و بیش از حد تصور این هیاتهای معظم و عزاداران محترم خیلی زیبا درخشیدند.

36 بیمار مبتلا به کرونا، بستری در بیمارستانهای استان

صداوسیما- 36 بیمار مبتلا به کرونا، هم اکنون در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از این عده 11 نفر در بخشهای مراقبت ویژه بستری اند که حال 6 نفر آنان وخیم است.دهقانی افزود: در 24 ساعت گذشته، هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در استان نداشته ایم و تعداد فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی همان 140 نفر است.وی هچنین تعداد کل بیماران با مشکل حاد تنفسی در استان را هم اکنون 145 نفر اعلام کرد.

کمبود معلم در فردوس؛ مشکل اینترنت در مدارس عشایری

مهر- رئیس آموزش و پرورش فردوس گفت: امسال در شهرستان کمبود نیروی انسانی به شدت محسوس است. ناظری با بیان اینکه 54 مدرسه شهرستان دارای اینترنت بوده و از 21 مدرسه روستایی نیز 6 مدرسه که در مناطق عشایری وجود دارد برای وصل به اینترنت مشکل دارند. وی اظهار کرد: برخی خانوادهای کم بضاعت حتی در منازلشان تلویزیون ندارند و این مشکل مهمی است که ممکن است دانش آموز از تحصیل باز بماند.
آغاز طرح نظارتی آغاز سال تحصیلی برای مقابله با گرانفروشی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانجنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی برای مقابله با گرانفروشی به منظور بازرسی و نظارت برقیمت، تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویتدار خبر داد. به گزارش فارس، عباس جرجانی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و شروع سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای خرید لوازمالتحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی سازمان صنعت، معدن وتجارت با هماهنگی و همافزایی دستگاههای مرتبط به منظور بازرسی و نظارت برقیمت، تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویتدار، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را جهت جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمتها و بروز تخلفات احتمالی اجرا میکند.
وی افزود: این طرح از امروز 12 شهریورماه آغاز شد وتا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانجنوبی تصریح کرد: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی و لحاظ نمودن اهدافی از جمله نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازمالتحریر، نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاهها در اخذ شهریه، نظارت ویژه بر تعیین و رعایت نرخ سرویسهای ایاب و ذهاب مدارس اجرا میشود. جرجانی خاطرنشان کرد: انجام گشتهای مشترک و رسیدگی سریع و بهموقع به گزارشهای مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمدهفروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویتهای اجرای این طرح میباشد.
وی افزود: سامانه 124 ستاد خبری سازمان در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بهصورت شبانهروزی آماده دریافت گزارشهای مردمی است. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانجنوبی اضافه کرد: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره مراتب به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانجنوبی اعلام نمایند، تا ضمن اعزام بازرسان به واحد متخلف، در صورت احراز تخلف، با متخلفان به صورت جدی برخورد شود.

خراسان جنوبی ظرفیتهای ارزشمندی در حوزه انرژیهای بادی و خورشیدی دارد
گروه خبر- نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت استفاده از انرژیهای بادی و خورشیدی در استان گفت: خراسان جنوبی ظرفیتهای ارزشمندی در حوزه انرژیهای بادی و خورشیدی دارد. سلمان اسحاقی صبح دیروز در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه “اگر نظارت بر حسن اجرای قوانین داشته باشیم قطعا موفق خواهیم بود” اظهار کرد: در صورتیکه بخواهیم امروز بر مبنای نظارت، عملکرد شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی را ارزیابی کنیم به جد میتوان گفت این شرکت عملکرد بسیار خوبی داشته و خوش درخشیده است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه “خوشبختانه امسال در حوزه قاینات و زیرکوه قطعی برقی نداشتهایم” بیان کرد: این امر نشان دهنده تلاشهای شبانه روزی نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی است.نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه طرح خط انتقال برق فاضلاب یک هزار واحدی که دغدغه چندین ساله برای مردم بود و به همراه تعداد دیگری از پروژههای ارزشمند، در یک بازه بسیار کم توسط شرکت توزیع نیروی برق استان اجرا شد. اسحاقی با بیان اینکه “در بحث مشکلات موجود باید به سمت منابعی برویم که از طرف مردم جذب میشود” خاطرنشان کرد: حوزه آب، برق و گاز حوزهای است که اگر دچار مشکل شود مردم دچار مشکل میشوند. وی با اشاره به اینکه “در خراسان جنوبی ظرفیتهای ارزشمندی در حوزه انرژیهای بادی و خورشیدی وجود دارد” بیان کرد: اگر به سمت انرژی خورشیدی و بادی برویم، مردم میتوانند در این زمینه موفق باشند. نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بستر قانونگذاری و اصلاح قانون که بتواند به شرکت توزیع نیروی برق کمک کند آمادگی حمایت داریم. اسحاقی به کارخانه فولاد قاین اشاره کرد و گفت: مجتمع فولاد باید بازوی قدرتمندی برای شرکت توزیع برق باشد تا برق آن منطقه احساس ضعف نکند. سلمان اسحاقی در این جلسه با بیان اینکه “نماینده و مردم شهرستانها قدرشناس خدمات مسئولان هستند” با اهدای لوح تقدیر از مهدی دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تشکر کرد.

۹۳ درصد مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

ایرنا – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با پرداخت ۹۳ درصد مطالبات گندم‌کاران استان تاکنون ۴۵۷ میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال از بهای گندم کشاورزان به حسابشان واریز شده است.مجتبی حسینی با بیان اینکه گندم کشاورزان در قالب ۶ هزار و ۳۶۹ محموله تحویل مراکز خرید تضمینی استان شده است اظهار کرد: تاکنون بهای چهار هزار و ۸۲۹ محموله پرداخت شده و مطالبات ۷۷۰ محموله دیگر به میزان ۳۵ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت