شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مصوبه ی برد – برد

محمودآبادی- روزگذشته بالاخره بعد از افت و خیزهای زیاد در ماجرای پر حاشیه ی اسکان صنوف آلاینده ، شهردار بیرجند با تایید شورای شهر پیشنهادهایی را برای تصویب به فرمانداری بیرجند ارسال کرد. شاید این بار گره کور اسکان صنوف آلاینده باز شود. صد و هشتاد و یکمین جلسه ی شورای شهر بیرجند با هدف ارائه توضیحاتی درباره ی تجمع صنوف آلاینده در مقابل شهرداری بیرجند و نتیجه ی جلسه ای که شهردار جاوید با اعضای این صنف گذاشته است برگزار شد. در ابتدای این جلسه تقی زاده رئیس شورا خواست تا شرحی از اتفاق هفته ی گذشته ارائه شود. اتفاقی که به عقیده ی اعضای شورا شهر سازماندهی شده بوده و به دنبال مسببان آن ماجرا هستند.

راهکاری برای رضایت

اینکه اعضای شورای شهر چه تحقیقاتی درباره ی زوایای پنهان تجمع در مقابل شورا انجام داده اند مهم نیست اما اینکه شهردار بیرجند بالاخره توانسته به راهکاری شاید برد – برد برسد مهم است .شهردار بیرجند اعلام کرد: در تارخ 26 خرداد ماه جلسه ای در خصوص نحوه واگذاری اراضی شهرداری به اعضای تعاونی شرکت صنوف آلاینده برگزار شد،که هر یک از اعضا نظرت خود را درباره ی موضوعات و مشکلات پیش آمده مطرح کردند و در نهایت تصمیماتی اتخاذ شده است. جاوید ادامه داد: بر اساس گفت و گوهای انجام شده پیشنهادهایی در چهار بند تنطیم می شود که اولین پیشنهاد مربوط به نحوه ی تملک است.
وی درباره ی این پیشنهاد گفت: پس از احداث ساختمان و اجرای طرح و ارائه ی گواهی پایانکار حسب تقاضای کتبی و تمایل متقاضی، شهرداری نسبت به تمدید قرار داد اجاره یا فروش قطعی بر اساس مقررات به نرخ کارشناسی روز بدن در نظر گرفتن طرح و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح و کاربری تعین شده و پس از اخذ مجوز و تصویب شورای اسلامی شهر با کاربری تعیین شده صرفا به برنده مزایده امکان پذیر خواهد بود.

مزایده چند مرحله ای

شهردار بند دوم این پیشنهادها را نیز این طور اعلام کرد: مزایده در چند مرحله و بر اساس قطعات مربوط به اتحادیه های مختلف برگزار شود. (این به آن معنی است که مزایده ی قبلی منتفی است) جاوید اضافه کرد: صنوفی که در مزایده برنده شوند باید معرفی نامه از اتحادیه و شرکت صنوف آلاینده بگیرند.
البته این بند در جلسه ی شورا به بحث گذاشته شد چرا که حقوقدان های شورا اعتقاد داشتند باید به جای حرف واو در جمله ی اتحادیه و شرکت صنوف آلاینده از یا استفاده می شد.
شهردار بیرجند درباره ی پیشنهاد چهارم که قرار است مصوب شود نیز افزود: در خصوص آن بخش از اراضی شهرداری که با اراضی اداره ی کل راه و شهرسازی برابر ظرح مشترک می باشد،شهرداری نسبت به واگذاری به فرد صنفی بر اساس قرار داد واگذاری از ناحیه اداره کل راه و شهرسازی به نامبرده پس از ترک تشریفات قانونی (مصوبه شورای شهر )اقدام خواهد کرد.

جزئیات واحدهای صنفی

به گفته ی جاوید دو هزار 152 واحد صنفی قرار است در این اراضی اسکان بگیرند که از این تعداد هزار و 800 واحد مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است و فقط 352 واحد مربوط به شهرداری است. وی ادامه داد: همچنین از این 352 واحد فقط 279 واحد به طور خاص مربوط به شهرداری است و 73 واحد دیگر مربوط به اراضی مشترک شهرداری و راه و شهرسازی است. حالا قرار است این پیشنهاد ها در فرمانداری بیرجند طرح موضوع شده و برای به سرانجام رسیدن اسکان صنوف آلاینده مصوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت