مصوبه مجلس: «عدم التزام عملی کاندیداها به اسلام» فقط با حکم دادگاه قابل اثبات است

مصوبه مجلس: «عدم التزام عملی کاندیداها به اسلام» فقط با حکم دادگاه قابل اثبات است

نمایندگان مجلس تصویب کردند که عدم التزام عملی کاندیداهای انتخابات به اسلام با حکم دادگاه صالحه به اثبات می‌رسد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته مصوب کردند که عدم التزام عملی کاندیداها به اسلام با حکم دادگاه صالحه به اثبات می‌رسد. به گزارش «انتخاب»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به کلیات طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با ماده ۴ و تبصره‌های آن موافقت کردند. بر اساس ماده ۴ این طرح، بندهای ۱ الی ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح و شماره بندهای بعدی این ماده به ترتیب تغییر می یابد:
۱ – تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۲ – ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه ۳ – اعتماد و التزام عملی به اسلام در تبصره این ماده آمده است: عدم اعتقاد داوطلب به اسلام یا اقرار او و عدم التزام عملی داوطلب به اسلام با حکم قطعی دادگاه صالح مبنی بر فساد مالی با اخلاقی وی به اثبات می رسد. منابع استعلام وزارت کشور و شورای نگهبان مطابق ماده ۴۸ این قانون شامل وزارت اطلاعات، دادستانی کل، سازمان ثبت احوال کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد. ۴ – ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن به شرط داشتن هفت سال سابقه خدمت اجرایی در بخش های خصوصی یا دولتی یا فعالیت آموزشی یا پژوهش با تایید مراجع ذیربط ۵ – نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه بر اساس تبصره این ماده، سوء شهرت داوطلب صرفا با حکم قطعی دادگاه صالح اثبات می شود.

مطهری: نظارت استصوابی فعلی، نظارت دل‌بخواهی است

علی مطهری نماینده تهران گفت: بنده نظارت استصوابی فعلی را به هیچ وجه قبول ندارم نظارت استصوابی یعنی آنکه براساس اسناد و مدارک صورت گیرد، اما امروز نظارت دل به خواهی و گزافی است که به کشور آسیب می‌زند به همین دلیل ما در انتهای ماده ۲ قانون انتخابات قید «طبق مواد قانون» را اضافه کردیم چون نظارت استصوابی امری بدون مرز نیست بلکه باید در چارچوب قانون باشد.

عزم خاتمی برای حذف عارف

جان نیوز نوشت: انتقادات نسبت به راهبردها و ساز و کار تشکیلاتی اصلاح‌طلبان هر روز وارد مرحله تازه‌ای می‌شود، به طوری که به نظر می‌رسد چند دستگی در میان این جریان قطعی است. پس از خروج چهره‌های حقیقی همچون رضا خاتمی، ناصری، منتجب نیا، رهامی و همچنین احزاب از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد که مسیر دشواری پیش روی این جریان سیاسی قرار گرفته است. در همین حال با توجه به اینکه حلقه نزدیک به محمد خاتمی در حال خروج از شورای عالی اصلاح طلبان هستند، به نظر می رسد رئیس دولت اصلاحات عزم جدی برای حذف عارف و تاسیس یک تشکیلات جدید دارد.

باید مجلس یک نفره را تمام کنیم

نماینده منتخب تهران در مجلس گفت: در آئین نامه فعلی و مجالس اخیر، اختیارات رئیس مجلس در سقف و حداکثر خودش پیش بینی شده بود که به نوعی فضا را برای همکاری و مشارکت نمایندگان محدود کرده بود. شریعتی عنوان کرد: آئین نامه خصوصاً در حوزه اختیاراتی که برای رئیس مجلس در نظر گرفته شده باید اصلاح و از تمام ظرفیت در مدیریت استفاده شود و مجلسِ یک نفره پایان پذیرد.

بازگشت ایران و آمریکا به میز مذاکره؟

العربی الجدید نوشت: موضوع ایران، با افزایش فشار‌ها و تلاش واشنگتن برای تشدید محاصره تهران، بار دیگر مطرح شد، به نحوی که پمپئو با لحنی قاطع در مورد ایران صحبت کرده و تلاش می‌کنند لحن خود را به سمت جنگ طلبی با ایران سوق ندهند. به عقیده برخی کارشناسان، کادر تکنوکرات دولتی نفوذ بیشتری در تهران به دست آورده است و چه بسا رفتار این روز‌های آمریکا، از آن جهت است که روی احتمال بازگشت ایران به میز مذاکره حساب کرده است.

دنیا اذعان دارد که رهبر انقلاب یک استراتژیست فوق العاده است

سخنگوی وزارت خارجه در مورد جمله مقام معظم رهبری که فرموده بودند، من دیپلمات نیستم و انقلابی هستم، گفت: موضع گیری رهبر انقلاب بسیار دقیق بود. اعتقاد دارم ایشان یکی از دیپلمات‌های برجسته دنیا و یک استراتژیست فوق‌العاده هستند که دنیا نیز به آن اذعان دارد. همه این موضوع را قبول دارند که رهبر انقلاب فردی است که دنیا، مناسبات، قدرت‌ها و نقاط ضعف کشورها و افراد را می‌شناسند و تصمیم گیری می‌کنند. وی تصریح کرد: زمانی که ایشان فرمایشی را مطرح می‌فرمایند، می‌خواهند صراحت و دقت را بگویند و از این رو فرمودند که من دیپلمات نیستم و انقلابی هستم.

اگر آمریکا تحریم را تمدید کند ، مرگ برجام را می‌توان اعلام کرد

یک کارشناس سیاست خارجی معتقد است: در صورت موفقیت آمریکا در راهبرد کنونی خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی تهران، به طور حتم ایران نیز واکنش‌های خاص خود را نشان خواهد داد که مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند اعلام خروج تهران از برجام و حتی «ان‌پی‌تی» نیز باشد و در چنین شرایطی می‌توان از مرگ برجام سخن به میان آورد. قهرمان‌پور، افزود: «در وضعیت کنونی موجودیت برجام با تهدید جدی روبه‌ور است. این تهدیدات با خروج ترامپ از برجام شروع شد، با ادعاهای موشکی اروپا و عدم فعال کردن «اینستکس» ادامه پیدا کرد و اکنون نیز با موضوع تمدید منع فروش تسلیحات جدی تر شده است.

مجلس یازدهم چاره‌ای جز تحمل دولت روحانی ندارد

چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت : مجلس یازدهم بدون شک از نظر باور‌های سیاسی، اقتصادی با دولت روحانی در تضادند، اما اینکه این رویکرد‌ها در تعامل با دولت چگونه خواهد بود، غیرقابل پیش‌بینی است. هاشمی طبا افزود: برخلاف نظر بسیاری از دوستان که به دنبال بلند کردن آتش اختلافات دولت و مجلس یازدهم هستند، بنده بر این باورم که بیشتر اختلافات دولت و مجلس یازدهم، لفظی و ایذایی است. وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس یازدهم، چاره‌ای جز تحمل دولت روحانی ندارند و خودشان هم بدون شک جز در قالب بیان یکسری حرف‌ها و طرح‌ها مطالبی را مطرح کنند که این رویکرد منطقی‌تر و بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت