شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات را کنار گذشته ایم

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در خصوص مطرح شدن احتمال حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از افرادی که به جریان راست سنتی و معتدلان تعلق دارند، اظهار داشت: شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در سال ۹۸ رویکرد و راهبرد خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی طی مصوبه‌ای اعلام کرد و در آن اظهار کرد که نسبت به انتخابات‌های ۹۲ ،۹۴و ۹۶ تغییر رویکرد داده است، تغییر رویکرد به این معنا که دیگر شیوه مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات را کنار گذشته است. یعنی قبلا اگر کاندیدای اصلاح‌طلب داشتیم و شورای نگهبان ردصلاحیت می‌کرد ما به دنبال افراد بینابین می‌رفتیم، مثلا در انتخابات سال ۹۲ آقای روحانی که اصلا خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانست، نسبت به دکتر عارف که اصلاح‌طلب بود ترجیح داده شد، یا در ۹۴ لیستی که به عنوان لیست امید مطرح شد، یک لیست ائتلافی بود. اما در انتخابات ۹۸ تصمیم بر این شد که شورایعالی سیاستگذاری به عنوان نهاد تصمیم‌گیری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، تنها معیارها و ملاک‌های اصلاح‌طلبی را در نظر بگیرد و کاندیداها صد در صد کاندیدای شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب و توانمند برای آن کار باشند. بر همین روال هم شورایعالی سیاستگذاری وقتی دید تمام کاندیداهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کردند، اعلام کرد که چون ما دیگر کاندیدای اصلاح‌طلب نداریم، بنابراین لیست ارائه نمی‌دهیم لذا همین روال تا این لحظه اعتبار دارد.

جسد قاضی منصوری پیدا شد

حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست مدعی شد که جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تأیید رسمی رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه صادر کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۲ با اکثریت آرا قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه آنچه پنهان کاری و همکاری نکردن ایران خوانده است، صادر کرد. چین و روسیه تنها کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند. رای کشورهای اروپایی این قطعنامه مثبت بود.

رفتارهای احمدی نژاد سنخیتی با اصولگرایی ندارد
حج الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری درباره تحرکات اخیر احمدی نژاد برای ورود به عرصه انتخابات، گفت: احمدی نژاد با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌دهد این امکان را ندارد که از سد شورای نگهبان عبور کند. زیرا پرونده ایشان حتی از آنچه در سال ۹۶ بود، سنگین‌تر نیز شده است. احتمال دارد احمدی نژاد کاندیدا معرفی کند اما با این کار هم توفیقی حاصل نمی‌کند. زیرا در سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم همین مسیر را رفت و با معرفی آقایان «مشایی» و «بقایی» سعی در حمایت از اطرافیان خود داشت ولی به نتیجه نرسید. «رفتارها»،« شعارها» و «تفکرات» چند سال اخیر آقای احمدی نژاد به هیچ عنوان سنخیتی با تفکر اصولگرایی ناب ندارد و نمی‌توان از چنین فردی برای انتخابات حمایت کرد

پشت پرده انحلال جهاد سازندگی توطئه بود
تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره جهاد سازندگی گفت: متاسفانه این نهاد انقلابی طبق یک سیاست گام به گام ابتدا در قالب یک وزارتخانه و سپس ادغام در وزارت کشاورزی منحل شد. مقام معظم رهبری همان زمان طی نامه ای به رئیس دولت اصلاحات فرمودند مبنی بر اینکه این نگرانی وجود دارد که تشکیلات مبارک جهاد سازندگی با آثار و تجربه های موفق و مثال زدنی در وزارتخانه جدید حل و هضم شود. پشت پرده قضیه انحلال جهاد سازندگی یک توطئه بود تا این نهاد انقلابی را حل و هضم کنند وگرنه جهاد سازندگی و سپاه دو بال انقلاب اسلامی بودند.طرح تشکیل جهاد سازندگی دنبال خواهد شد.

دوچرخه سواری دختر جوان در دانشگاه، دانشگاه را کانون فساد می‌کند
حجت الاسلام علم الهدی گفت: این‌که یک دختر وسط خیابان‌های شهر یا یک خانم جوان سوار دوچرخه شود، مصداق واقعیتی است قرآن از انجام آن نهی کرده.امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه حق دوچرخه‌سواری، تفریح و نشاط بانوان در فضای امن، حقیقتی غیرقابل‌انکار است گفت: این وظیفه شهرداری است فضایی را فراهم کند که تمام امکانات آماده باشد تا دور از نگاه مردها، خواهران دوچرخه‌سواری کنند، تفریح کنند و نشاط و ورزش جوانی داشته باشند، این حقیقتی نیست که کسی با آن موافق نباشد.وی در شانزدهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در کشور، نکاتی را در مورد شهادت امام صادق (علیه‌السلام)، نقطه توجه ایشان نسبت به ولایتمداران، صدور انقلاب اسلامی به جوامع غیرمسلمان و مسئله دوچرخه‌سواری عمومی بانوان ایراد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت