مسئولان اختلافات بین خود را با مذاکره حل کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به امریکاییها بود اما سیلی سختتر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است. حضرت آیت ا… خامنه ای در این دیدار چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینهها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید». ایشان افزودند: البته نمیگوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریمها یکباره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریمها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد. ایشان با انتقاد از برخی سخنان اختلافافکن، خطاب به مسئولان گفتند: اختلافات خود را با مذاکره با یکدیگر حل کنید. مگر نمیگویید باید با دنیا مذاکره کرد، آیا نمیشود با عنصر داخلی مذاکره و اختلافات را حل کرد؟

از آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن ترامپ بسیار خوشحالیم
رییس جمهوری گفت: آن روز که ما برای برجام مذاکره میکردیم، ۶ شمشیر بالا سر ما بود به اسم قطعنامه، یک شمشیر بالاسرمان بود به نام پیامدی؛ این شمشیرها شکستند. روحانی با بیان اینکه اگر فشاری هست از جانب استکباری است که به هیچ چیز پایبند نبود، گفت: یاغیترین و قانونشکنترین فرد در آمریکا رئیسجمهور است. برخیها میگویند از آمدن بایدن ذوقزده هستید. از آمدن بایدن ذوقزده نیستم اما از رفتن ترامپ خوشحال هستیم. کسی که تروریست و آدمکش بود و حتی برای خرید واکسن هم رحم نمیکند و عاری از اصول اخلاقی و انسانی است.روحانی با تاکید بر اینکه خوشحالیم این جبار که به هیچ متعهد نبود، سرنگون شده است، اظهار کرد: راه برای دولت بعدی آمریکا باز است؛ اگر دولت آمریکا مسیر درست خواست، آماده است و اگر مسیر اشتباه خواست؛ آماده است. امیدواریم رای مردم آمریکا برای حکومت جدید آمریکا روشن باشد که این رای به قانونگرایی است و نه قانونشکنی.وی ادامه داد: رای اخیر مردم آمریکا، رای به تعهد به پیمان است و نه پیمانشکنی.

قالیباف: وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند، گفت: در مباحثی مانند سبد کالا، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و موضوعاتی درخصوص بازنشستگان و همچنین بیمه کردن دو ساله نزدیک به ۲ میلیون خانواری که در روستاها بیمه نداشتند، از جمله طرح هایی بود که مجلس، دولت را وادار به کار کرده است. محمد باقر قالیباف نشست روسای مجامع نمایندگان استانی ادامه داد: ما هنگام ورود به مجلس به ملت قول دادیم که تلاش خواهیم کرد تا دولت را وادار به کار کنیم و این وظیفه مجلس است. ۲ ماه اول به سازماندهی مجلس پرداختیم و از شهریورماه سال جاری توانستیم دولت را به فراخور موضوعات مختلف وادار به کار کنیم.

تحلیلگر اصولگرا: مواضع احمدینژاد را پیشبینی کرده بودم
تحلیلگر اصولگرا به پروژه تاریخ شفاهی ایران ایرنا می گوید که از سال ۸۴ پیش بینی کرده بود احمدی نژاد روزی مقابل رهبری بایستد. ناصر ایمانی گفت : یادم هست روز بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و پیروزی آقای احمدی نژاد، به عیادت آقای توکلی رفتم که در بستر بیماری بود. آقای توکلی ابراز رضایت می کرد که باز خوب شد چهره ای رأی آورد که در مسیر رهبری است. من پاسخ دادم: شما مطمئن نباش که ایشان در خط رهبری باشد من ایشان را سالهاست می شناسم و می دانم یک روزی در مقابل رهبری خواهد ایستاد. ایشان با نگرانی و تعجب بسیار گفت چرا این حرف را می زنی؟ من گفتم من سالهاست ایشان را می شناسم و شما هنوز ایشان را خوب نمی شناسید.

دختر سردار شهید سلیمانی : برای ما بین بایدن و ترامپ تفاوتی وجود ندارد

«زینب سلیمانی» فرزند شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در گفتوگو با یک شبکه خبری روسی گفت که مردم ایران بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور فرقی قائل نمیشوند. وی در گفتگو با شبکه خبری «راشاتودی» گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور مشابه هم هستند و از یک سیاست پیروی میکنند. هیچ تفاوتی بین آنها نیست.وی در این مصاحبه گفت: «ترامپ دستور کشتن پدر من را صادر کرد و بایدن هم از آن حمایت کرد، پس بین ترامپ و بایدن تفاوتی وجود ندارد. بایدن هم با “باراک اوباما”، رئیس جمهور سابق در شکل دادن گروه تروریستی داعش هم عقیده بود. تفاوت بین ترامپ و بایدن چیست؟ چه چیزی تغییر خواهد کرد؟ آنها افکارشان یکی است و تفاوتی باهم ندارند. برای ما هیچکدام فرقی ندارند. ما با سیاستهای دولت آمریکا مشکل داریم و این تغییر نخواهد کرد. ترامپ و بایدن شبیه هم با افکار و رویکرد مشابه هم هستند و هیچ کدام بهتر از دیگری نیست.» وی در بخش دیگر این مصاحبه گفت: «پدر من وظایف خود را به خوبی انجام داد و این باعث عصبانیت آمریکاییها شد. شما شاهد هستید هر برنامهای که آمریکا در خاورمیانه اجرا میکند نابود میشود و آنها از هر طریق که تلاش میکنند به ایران ضربه بزنند، شکست میخورد. چرا؟ چون پدر من منجی بود. پدر من در واقع یک منجی بود. او برای همه کشورهاتلاش کرد.

جواب مشاور لاریجانی به اصلاحطلبان: کی حمایت خواستیم که ناز میکنید

منصور حقیقتپور مشاور رئیس سابق مجلس درباره حضور لاریجانی در انتخابات گفت: «جالب است که اصلاحطلبان در شرایطی سخن از حمایت یا عدم حمایت از وی سخن میگویند که اصلا هیچ علامتی بر حضور لاریجانی در انتخابات دیده نمیشود. من مرتبط با لاریجانی ارتباط دارم و در تمام این مدت هیچ نشانهای دال بر نامزد شدن او ندیدهام. پس اصلاحطلبان بیهوده ناز و عشوه نیایند که از لاریجانی حمایت نمیکنیم. اتفاقا هیچکس هم از آنها درخواست حمایت نکرده است».

ممکن است به سمت اصولگرایان برویم

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه من به دولت از ۲۰ نمره، ۱۴ میدهم نه بالاتر گفت : حتما میشد بهتر اداره کرد ولی اصلیترین ضربه را ما از خارج خوردیم. وی افزود: روحانی را کاندیدای قرضی یا نیابتی نمیدانم. بعد از ردصلاحیت آیتا… هاشمی، در شرایطی قرار گرفتیم که بین عارف و روحانی مردد ماندیم و مجموع گروههای اصلاحطلب نظرشان بر روحانی قرار گرفت، لذا کاندیدای نیابتی حرف دقیقی نیست. وی در خصوص انتخابات آینده نیز گفت: اگر کاندیداهای ما رد صلاحیت شوند ممکن است بهسمت کاندیدای اصولگرای میانه هم برویم و با آنها از سر ناچاری ائتلاف کنیم. البته این ترجیح ما نیست ولی ممکن است.

برگزاری انتخابات در ۲ روز بعید است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در ۲ روز بعید است کدخدایی با بیان اینکه منتقد برخی بندهای اصلاح قانون ریاستجمهوری هستم ، گریزی به موضوع احراز صلاحیت ها هم زد و گفت : ممکن است شورای نگهبان نیز در صلاحیت ها مرتکب اشتباه شود.

دلایل زیادی وجود دارد که مدرک تحصیلی روحانی معتبر نیست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دلایل فراوانی درباره عدم تایید مدرک تحصیلی رئیس جمهور وجود دارد، گفت: متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند.

با مطالعه بودجه آینده گریه کردم

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه با مطالعه بودجه سال آینده گریه کردم تاکید کرد: در سخت ترین دوران بدترین و بی انضباط ترین بودجه برای کشور در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت