مرکز استان در مرکز بحران!

امین جم – «واژگونی سواری پراید در بلوار پیامبراعظم با ۳ مصدوم» ، «راننده خودرو در تصادف بلوار پیامبراعظم(ص)بیرجند قطع نخاع شد» ، «فوت عابر پیاده، دقیقا زیر پل هوایی عابر در بلوار شهدای عبادی» ، «واژگونی سواری ۲۰۶به دلیل سرعت غیر مجاز و انجام حرکات نمایشی در کاروان عروسی» ، «تصادف با تیر چراغ برق در بلوار پیامبر اعظم» ، «تصادف زنجیره ای بلوار پیامبراعظم» و … .اینها فقط بخشی از اخبار تصادف در مرکز استان است که هر روز ، شاهدآن هستیم.بیشتر این تصادفات هم در بلوار های شهر و خصوصا بلوار پیامبر اعظم(ص) روی میدهد.بلواری که با وجود اطلاع مسئولان مربوطه مبنی بر خطرآفرین بودن آن ، همچنان جان میگیرد.حتی همین دیروز یک خودرو سواری ، با سرعت بسیار بالا بخاطر عدم توان در کنترل ، با تیتر برق برخورد کرد!سوال اینجاست که در نهایت قرار است فکری به حال این مسئله شود؟در این گزارش مروری بر سخنان مسئولان در چند هفته اخیر میکنیم.

تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک در خراسان جنوبی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، بر اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک در استان تاکید کرد. حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اینکه گزارش شده برخی مصوبات شورای ترافیک استان اجرا نمی‌شود که ضروری است سازمان بازرسی بر آن نظارت داشته و پیگیری کند،گفت: عمل به مصوبات شورای ترافیک باعث کاهش تصادفات و متوفیان می‌شود.

تعداد سرعت کاه‌ها افزایش می یابد اما این مطالبه واقعی ما نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از افزایش سرعت کاه‌ها در بلوار پیامبر اعظم بیرجند خبر داد.سرهنگ عباسی در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: با توجه به اینکه بلوار پیامبر اعظم یکی از بلوار‌های حادثه خیز بیرجند است بزودی برنامه افزایش سرعت کاه در این بلوار را اجرایی می‌کنیم. وی افزود: البته این کار مطابق خواسته واقعی ما نیست و مطالبه ۹ ساله ما افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند ترافیک است.

جوانان، ۴۰ درصد از فوتی‌های تصادفات را تشکیل می دهند
رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: ۴۰ درصد فوتی‌های تصادفات را جوانان با میانگین ۲۷ تا ۴۰ سال تشکیل می دهند. تصادفات درون شهری در شهر‌های استان در حال افزایش است به طوری که در خراسان جنوبی و شهر بیرجند در این زمینه وضعیت بحرانی وجود دارد.سرهنگ افزود: از ۴۷ فوتی استان در تصادفات درون شهری، ۲۳ نفر در بیرجند فوت شده‌اند که ۱۰ نفر از آن‌ها مربوط به سه بلوار پیامبر اعظم (ص)، پاسداران و شهدای عبادی بوده است.خسروی با یادآوری این نکته که همه ما در به وجود آمدن وضع موجود مسئول هستیم، عنوان کرد: در حالی که در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ هزار نفر شهید شدند، بعد از جنگ بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در حوادث جاده‌ای کشته شدند که این تعداد بیشتر از تعداد شهدای جنگ است.او با بیان اینکه عناصر اصلی ترافیک و تصادفات، انسان، وسیله نقلیه و جاده است خاطرنشان کرد: در یک نگرش کلی از آنجای که انسان وسیله نقلیه را تولید و هدایت آن را بر عهده دارد و جاده‌ها را هم می‌سازد در حدود ۹۸ درصد حوادث انسان نقش اصلی را دارد.
ظاهرا عزم جدی وجود ندارد
همانطور که در سخن مسئولان نیز مشهود است ، وضعیت در مرکز استان بسیار بحرانی است و ظاهرا بر سر اجرای مصوبات شورای ترافیک استان و هچنین تامین بودجه برای افزایش امکانات کنترل ترافیکی با مشکل مواجه شده و همچنان مسئله به قوت خود باقی است.به نظر تا عزم جدی در همه مسئولان ایجاد نشود ، همچنان باید شاهد فوتی ها در تصادفات درون شهری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت